Spring naar bijdragen

maandag 27 oktober

blondie6173

Aanbevolen berichten

Zo, de eerste maand zit erop ;) . Ik ga het wel erg aan, zaterdag weer een etentje gehad met veel wijn, ik aan de thee; gisteren maandelijks filmavondje bij mij met bier voor ieder, ik aan de rivella. So far, so good. Ikzelf ben wel wat bang dat ik nu wat saai ben in groepen, minder "sprankelend", minder babbels. Maar ik weet niet hoe anderen dat zien/of ze uberhaupt wat zien. Tijdens een eerdere stoppoging kreeg ik wel te horen dat ik aangenaam relaxed overkwam... Maar zélf voel ik dit anders.... Misschien wennen aan de nieuwe Sebastiaan? (vroeger zo goed als alle sociale activiteiten doordrenkt met alcohol waar ik erg los van word. Dat voelde toen heerlijk.

Herkennen jullie dit?

(nu even teruglezen hoe het met ieder gaat :) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijke dag gehad onverwacht

er lag een mail dat we de palen

op het strand gingen uitgraven voor de winter.

Natuurlijk moesten ze even uitwasemen en werd

het volleyveld uitgezet. Met zijn 6sen 2 potjes gebald, 1/2 uurtje in de

duinen uuit de wind liggen zonnen en toen koffie met bitterballen

bij de watertoren. sjonge, ik kan er weer even helemaal tegen.

Oh ja met 5 nog zelfs de zee in geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sebas, je eerste maand ook een mijlpaal

Miischien let jij nu meer op de drinkers dan vroeger?
Zij zijn waarschijnlijk met zichzelf en hun drankjes bezif, dus

ik denk dat zij niet zo zitten te vergelijken hoor, voor hen is

er weinig veranderd. je zult zien dat dit best snel naar de

achtergrond gaat zolang jij tevreden bent gestopt te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reken maar Kate,

ik had het eerst afgehouden i.v.m. de kosten

maar ik merk dat als ik in vertrouwen toch

dingen aan durf gaan, ook geld uitgeven in

een onzekere fase, ik toch mezelf sterk.

Misschien valt het mee allemaal, en als ik dan

toch in de bijstand kom, dan maakt een maand

eerder of later ook niet meer uit.

het is de onzekerheid die me nekt nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sebas, van harte met je 1 maand alcoholvrij! En dan al zoveel activiteiten ondernomen waar alcohol toch een prominente rol speelde. Petje af hoor! Ik ging toch iets meer uit de weg, bij twijfel niet inhalen zegt MG altijd! Ben morgen 3 mnd alcoholvrij en ben pas afgelopen weekend voor het eerst echt uit gegaan. Ik ben dan inderdaad in ' gevecht' met mijn nieuwe ik. Ben ik wel gezellig genoeg? Ik ben echt wel anders dan voorheen, het losse is er wel een beetje af.

Ga vroeg opslomen vanavond, ben erg moehoe, zal het weer wel zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Dribbel, precies, zo voelt dat... Ik heb het lef nog niet om dat aan één of meerdere vrienden te vragen. Misschien ook gewoon niét doen.  Opzich zijn onze vriendschappen wel open en eerlijk, maar toch heb ik nog niet verteld waar ik nu mee bezig ben, één vriend doet hetzelfde als ik, daar heb ik het met hem wel eens over. De rest kijkt soms vreemd op, maar volgens mij hebben ze prima door wat er speelt.

Nét 6 blikjes bier die nog over waren van gisteravond door de plee gemieterd en lekker wezen poedelen in bad met badeend :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, de maandag is bijna voorbij. Heb dit weekend bekend aan mijn vrouw, dat ik ondanks nu weer ruim een week droog staat verteld dat ik in het verleden ook wel eens stiekem dronk. Ik heb haar daar erg in gekrenkt, maar we hebben veel gepraat en daaruit is gekomen dat ze mij onvoorwaardelijk steunt en samen met mij wil proberen om definitief van de drank af te komen. Ook hebben we een psycholoog een mail gestuurd waarin wij aangeven om op gesprek te komen. We denken dat we er wel uit komen maar het is heftig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...