Spring naar bijdragen

dinsdag 14 oktober


jowan

Aanbevolen berichten

Ik had gisteren ook een beetje dubbel gevoel bij koken met W.

 

Het deed me aan de ene kant denken aan die scene op tv waar de butler namens een aantal denkbeeldige gasten steeds een toost uitbrengt met een soort adellijke dame en gaandeweg steeds bezopener wordt en struikelt over een leeuwehuid (?) op de grond (staat vast wel ergens op youtube) - en dat vond ik altijd wel komisch. Aan de andere kant vond ik het ook wel confronterend om te lezen - zo erg was ik dus nooit, maar ik herkende mezelf in de karikatuur maar al te goed... Ik heb het ook niet uitgelezen...

 

Afijn. Nieuwe dag. Lekker uitrusten voor wie vakantie heeft, sterkte voor wie werken moet. Ik heb vandaag een lege agenda en ga een eind wandelen. Jicht is bijna weg. Ik honger naar een beetje bewegen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag dag 9.

Gisteren 2 i.p.v. 3 x 25 mg librium geslikt, 's morgens en 's avonds om 10 uur.

Vandaag een gesprek met mijn ggz-verpleegkundige / huisartsenpraktijk over de voortgang.

 

Dagpact:
jowan
Agnieta
Kaboutertje
Blondie

Sebastian

Albert
Spud
Wimmelt
Roberto
bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moest hard lachen om de

 

Ik had gisteren ook een beetje dubbel gevoel bij koken met W.

 

Moet ik toch opeens aan Harry Potter denken. Voldemort/hij die niet genoemd mag worden. Het beestje niet bij de naam durven noemen omdat we er bang voor zijn. Whisky heet dat spul. Als je het verhaal las van gisteren herkend denk ik iedereen het beeld. Het is een spiegel van het proces van goede bedoelingen tot en met alles een chaos door onmatigheid. Ik lach erom zoals je om zelfspot kan lachen. Persoonlijk heb ik me meer geërgerd aan de overfanatieke wijze waarop gisteren zo ongeveer eiste dat het niet mag geplaatst worden op dit forum. Of ik de grap leuk vind of niet, of ik het toepasselijk of ongepast vind.....juist omdat er gevonden wordt dat een bepaalde meningsuiting niet kan en weg moet gaan mijn hakken in het zand. Er zijn dit weekend meningen geuit die ik velen malen meer schandalig vind en ook die blijven staan.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dacht dat je je beter hoort te voelen na therapie..

Ik ben kapot.

Haha!  Je weet wel beter denk ik. Therapie is ook voor mij hard werken. Er waren weken dat ik drie afspraken in de week had, verschillende therapieën. Daar hoef ik dan niet veel meer bij te doen dan bij te komen en slapen. Het goede effect komt pas op langere termijn. Het is geen quick-fix, zoals met de meeste middelen als je nog in gebruik bent en waar de meeste verslaafden erg naar streven.

Maar ik vertel je niets nieuws, denk ik.

Fijne dag nog, geniet van het mooie weer en let op jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over die meningsuitingen denk ik dat wij alcoholisten/probleemdrinkers blijkbaar niet goed hebben geleerd hoe te communiceren / reageren op anderen.

"Dit kan niet, moet weg " vind ik zelf een wat slappe reactie.

 

Je kunt daar ook anders op reageren.

Zoals bijvoorbeeld Agnita die met persoonlijke uitleg aangeeft dat die grap haar triggerde en daarom is uitgelogd.

Dat vind ik een betere reactie.

Zo'n reactie zet de schrijver misschien aan tot nadenken voor je wat schrijft.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien hadden jullie het niet in de gaten, maar de laatste tijd was ik heel weinig op het forum. Dit heeft een reden.

Het forum komt momenteel zeer negatief op mij over. Heb zelfs de indruk dat jullie elkaar aan de zuip houden door alle berichten.

Dat whisky recept was een schot in de roos. De mensen die geen probleem met alcohol hebben kunnen hier de humor van inzien. De mensen die wel een probleem hebben krijgen de confrontatie. Zoek dus het probleem bij jezelf en niet bij mij.

Bijna 3 maanden geleden is het dat ik voor het laatst iets heb gedronken. Ik heb er een streep onder gezet. Mijn leven gaat verder, ik kijk alleen naar de dag van vandaag en de toekomst, het verleden kan ik niet veranderen.

Moeten jullie ook een keer doen.

___________________________________________________________________________________________________________________

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Het spijt mij dat ik niet eerder even wat van me heb laten horen en jullie misschien wat over mij in onzekerheid hebben gezeten. Normaal gesproken reageer ik graag even, al is het maar met een kort berichtje, maar dit weekend ben ik een weekend weg geweest met mijn vriendin en ik ben niet in de gelegenheid geweest te reageren. Niet dat ik geheimen heb maar ik vind dit forum iets van mijzelf en zoals ik al eerder aangaf kunnen mijn teksten voor haar misschien kwetsend zijn en ik wil haar niet kwetsen. Misschien dat ik het later nog eens met haar bespreek. Ik heb het forum overigens wel eens genoemd maar er verder geen extra aandacht aan besteed.

Ik ben gelukkig nog steeds alcohol vrij, nu dus dag 17.

Ik ben dus drie dagen weggeweest waarvan 2 nachten in een heerlijk hotel. Daar werd ik natuurlijk geconfronteerd met veel mensen die alcohol dronken, ook mijn vriendin dronk een glaasje witte wijn of rose. Overal de speciaal bierenkaart waar ik het liefst ingedoken was maar ik heb me mijn hoofd niet gek laten maken. Ik heb wel bewust gekeken naar andere mensen die dronken maar er niet teveel aandacht aan geschonken. Wel gelet op momenten waarop ik normaal gesproken alcohol zou drinken. Ik heb dit weekend veel thee, wat cola en ice tea gedronken. Het viel me op dat de flesjes maar 20cl bevatten ipv de 33 cl bierflesjes. Ik had echt wel moiete met de 20 cl flesjes, liefst had ik een groot 50 cl glas fris of zo, nu was het nippen aan een glas.

Mijn vriendin is bang voor een terugval en benoemt dat ook veelvuldig, dat ergert me wel omdat ik daarmee het gevoel krijg dat ze weinig vertrouwen in mijn poging heeft.

Sinds gisteren 20:00 uur ben ik aan de Selincro (Nalmefene), ik voel me er helemaal niet prettig bij en hoop dat de bijwerkingen vanavond of vannacht zullen verminderen of verdwijnen. Ik heb in de periode 2006 -2011 een heleboel verschillende antipsychotica en antidepressiva uit moeten proberen tot er eentje was waar ik baat bij had en Selincro geeft precies datzelfde vreselijke gevoel. Ik lig in bed (heb maar wat werk op bed gedaan), ben misselijk, duizelig, uitgeput, verward en heb het gevoel heb niet op mijn benen te kunnen staan. Toen mijn zoon gisteren de tv met voetbal op had staan werd ik vreselijk geirriteerd en boos van alle lawaai wat ineens erg intens op mij afkwam en ik voelde me niet in mijn eigen lichaam. Dat laatste gevoel ken ik als een psychose (zo noem ik het zelf) en ik ben maar snel naar bed gegaan. Vreselijk rare nacht gehad, superonrustig en verward. Vanochtend mijn kinderen zo goed en zo kwaad als het kon geholpen maar ik kon het niet opbrengen naar kantoor te gaan. Nu in bed lijkt het iewat beter te gaan maar ik ben best wel angstig de 2e tablet te nemen terwijl ik weet dat deze nare bijwerkingen wel zullen ophouden.

Ik kreeg deze medicatie van de verslavingsarts terwijl ik aanvankelijk zelf refusal noemde. De arts gaf aan heel erg positief te zijn over de resultaten van dit nieuwe medicijn. Ze had er vorige week nog met een professor op een symposium over gesproken. Ik ben niet bang uitgevallen en wil het wel proberen.

Tijdens het bezoek gaf de arts aan dat ze vond dat ik het allemaal heel goed aanpakte en dat ik veel weet over mijn problemen en de arts begon ook over adhd /add. Ze vond dat een aantal dingen die ik zei sterk leken op adhd en ze vroeg zich af of borderline wel mijn echte problematiek is. Vorige week had een collega van haar ook al adhd genoemd als mogelijke verklaring voor mijn drinkgedrag.

Omdat ggnet mijn hoofdbehandelaar is zou ze in het tactus team bespreken of ik toch bij tactus een adhd test kan doen.

Volgende week maandag ga ik weer naar ggnet en zal ik dit ook bespreken.

Ik realiseer me dat ik heel erg puntig en zakelijk schrijf, dit is zo not me. Ik ben erg moe van de bijwerkingen en voel me niet lekker genoeg om wat 'gezelliger' te schrijven. Weet niet eens of ik wel zin heb om mn ogen open te houden. Maar ja, ik moet er wel zijn voor mijn kinderen en ook mijn vriendin heeft even aandacht nodig.

Sorry voor mijn misschien wat warrig over komende verhaal. Bottom line, ik drink niet en heb ook in een geniet weekend in een verleidelijke omgeving niet gedronken. Wel voel ik me niet lekker door de medicatie. Ik wil de medicatie wel een kans geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eens met Akelei en Kabouter mbt je posting Jozefje.

Ik sta 4 maanden droog met weinig moeite, leef bij de dag en kijk naar de toekomst. Net zoals jij dus.

Maar ik vind je posting van gisteren nog steeds ongepast.

Als het je hier niet bevalt blijf dan weg.

 

Typfout

bewerkt door ProudMary
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ProudMary,

Dank je voor je medeleven. Net de apotheker gebeld maar die kon me daar ook geen antwoord op geven... "tja meneer nieuw middel daar is nog niet veel van bekend...maar ik verwacht een dag of wat tot een week". Ben benieuwd of ik dat 'advies' ook weer terugvind op de rekening.

Ik vergelijk het met antidepressiva en dat duurde bij mij meestal 2-3 dagen. Ik neem om 20:00 uur weer en zal dan kijken wat het effect is.

SoWhat, ik denk wel dat ik het zelf kan maar het risico is aanwezig dat ik in de valkuil trap. Dit medicijn zorgt er voor dat je drang naar meer drinken afneemt. Mijn vriendin vindt het fijn als ik medicatie neem.

Agnieta, lief berichtje van je

bewerkt door Borderliner
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar ik me wel eens over verbaas is dat partners, die bang zijn voor een terugval, wel zelf een glas inschenken, vlak voor de neus van hun nog worstelende geliefde.

De flauwe grap van Jozef als lakmoesproef, daar moet ik dan weer om lachen.

Heb hem eerlijk gezegd gescrold.

Hotje ook weer aanwezig. Hoe gaat het met je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...