Spring naar bijdragen

Zondag 12 oktober 2014


plof

Aanbevolen berichten

Fijne zondag iedereen vandaag atelierroute gezellig even wat leuke kunstenaars bekijken. Of ze het beter kunnen dan ik ;-) Nu lekker bakkie thee zonnetje door het raam lekkere klassieke muziek op, niet verkeerd.

bewerkt door Frank56
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Feli's PM!

 

Oei, boze bovenbuurman aan de deur omdat ik aan het stofzuigen was. Wat is een christelijke tijd om te stofzuigen op zondag? 11 uur okay?

 

Nu dan maar eerst het voorgerecht voor vanavond: soepje van kastanjes en pastinaak met croutons met spek en salie. De witte wijn in het recept vervangen we door bouillon. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal, hang al een tijdje voor de t.v., turnen, Epke heeft het weer fantastisch gedaan!!

Gisteren heb ik voor het eerst echt ontspannen kunnen zeggen dat ik niet meer drink, ook niet 1 of 2 omdat ik dat nu eenmaal niet kan. Dat het toch altijd teveel wordt en dat ik daar helemaal klaar mee ben. Waten ook goede vrienden en dat is belangrijk merk ik

Nog even over de discussie van gisteravond, het stoppen en voor wie je dat doet? Natuurlijk doe je het voor jezelf denk ik maar de kinderen zijn zeker heel erg belangrijk hierin. Ook ik moet op de ochtend er zijn voor de kinderen, meer dan gemiddeld, alle boze buien van de kinderen aan kunnen, veel situaties voor zijn en dus continue bedenken wat en hoe ik iets doe. Daar kan je een kater echt niet bij gebruiken. Dus mijn kinderen zijn zeker de aanleiding geweest om ge stoppen!

Ga nu echt eens beginnen met de koffers...

Ietje, een week!

PM 4 hele maanden!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

 

Heerlijk mooi mistig uitzicht hier, sprookjesachtig.

 

Gisteren dus kroegen gepakt met 3 vrienden. Was rondom gezellig, ik aan de muntthee, de rest aan het bier. Gelukkig was X er ook bij, die heeft ook regelmatig een stopmaand/stop halfjaar en kent en herkent zich daarin wel. Geen vragen van hem dus. Tegen beide anderen maar gezegd dat ik een gezondheidsmaand heb ingepland en wil afvallen. Eerst even een vreemde blik, daarna nix meer aan het handje. Fijn!

Van half acht tot één uur, toen werd ik wel erg moe. De anderen gewoon door, dat herken ik: alcohol verdringt slaap. Maar dus gezond en braaf en nuchter mn bed in gedoken. :).

 

Ieder een fijne zondag toegewenst

 

Dagpact: 
jowan
Gipsy
Blondie 
Yogajuf
Kaboutertje
Sebastiaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat echt top van je Sebastiaan! Well done.

 

Ik ga door met voorbereidingen hoofdgerecht. Paddestoelen schoonmaken. Recht uit het bos via de boerenmarkt - en zo zien ze er ook uit. Ik begrijp niet dat sommige koks zeggen dat je paddestoelen alleen moet borstelen. Ze zitten onder de aarde en grassprieten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Eerst even een vreemde blik, daarna nix meer aan het handje. Fijn!

 

Precies. Een frummer lijdt soms het meest door het lijden dat hij/zij vreest. (beetje aangepast aan kerkse tekst van vroeger. Komt nog achter: 'en niet door wat God hem te dragen geeft') Ook hier, gisteravond, bezoek dat mij kent als de grote Ontkurker: geen enkel commentaar als ik meteen even een statement maak rond de Spa (en wat er verder goed uitkomt: gewicht, poen, morgen veel te doen, weddenschap met X dat ik best zonder kan, enz enz)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen beste mensen,

 

Ik heb geslapen als een os en dat voor de vierde nacht van de afgelopen vijf! Het moet niet gekker worden. Om half acht dacht ik “ik ga er zo uit” en toen was het opeens negen uur geweest.

 

Gipsy, je hebt een goede start van de dag gemaakt. Wel een beetje vroeg. Ik hoop dat je vandaag nog wat bij kunt slapen. De pil zit er in, goed zo. Er is een speciaal draadje voor, weet je dat? Misschien ook wat voor jou? Zet hem op hoor!

 

ProudMary ook hier nog even gefeliciteerd! Vier maanden, goed gedaan. Een mooi begin van de rest van je leven (zo zie ik het voor mezelf tenminste).

 

Kaboutertje, het gaat nu weer ergens op lijken op lijken met je clowntje (ook een beetje ons clowntje nu). Laat de schmink nog maar even achterwege. Strak plan om je op het weekpact te zetten.

 

Sebastiaan, goed gedaan man. En weinig reacties, dat is eigenlijk ook mijn ervaring tot nog toe. Gewoon duidelijk zijn, niet moeilijk doen, geen discussie. Mooi zo!

 

Fijne dag voor iedereen en sterkte voor wie het nodig heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, klopt Gerrit en Walrus (de Grote Ontkurker, hahah). Is idd de angst van te voren. En dan maar met een smoesje, moet kunnen. Mooi dat mensen dr niet moeilijk over doen zolang je maar duidelijk bent, he? Ik denk dat zij de werkelijke reden wel weten, maar mij gewoon in mijn waarde laten. Fijn, vrienden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren pas om half vier gaan slapen, wel redelijk snel ingeslapen deze keer.
En veel dieper zonder (bewuste) dromen. Om 11 uur weer wakker geworden, kopje koffie, sigaretje.
Vandaag de 7e dag.
 
Dagpact: 
jowan
Gipsy
Blondie 
Yogajuf
Kaboutertje
Sebastiaan
Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag bijkomen van de lastige avond gisteren.

Nog steeds met een soort van schrikreactie in mijn lijf.

Pfff, Wat was ik dicht bij een uitglijder.

Ja, niet gedaan omdat mijn dochter er was.

Maar ik denk dat als zij er niet was, ik wel was weggegaan.

Dan had ik ook niet gedronken.

Ook dat is dan weer goed om te voelen.

Leerzame avond dus.

Jopie: fijn om je even te 'horen'.

Fijne dag vandaag en sterkte gewenst voor wie het nodig heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor twee frummer dag zeven vandaag, da's een week aan het einde van de dag!

Ietje en Roberto: goed bezig!

Na deze dag kunnen jullie in weken gaan tellen, als jullie willen.

 

Jopie, veel sterkte met jezelf en met de situatie. Al kun je goed zwemmen, soms stroomt het zo hard dat je beter even mee kunt drijven.

 

Kastanje, je hebt een lastig moment gehad en je bent er goed doorheen gekomen. We zijn er maar een armlengte vanaf, dat blijkt maar weer.

Of je nu een paar dagen of weken of maanden of jaren niet hebt gedronken, het is zo gebeurt. Daar hebben we hier voorbeelden van.

Goed gedaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact:
jowan
Gipsy
Blondie
Yogajuf
Kaboutertje
Sebastiaan
Roberto
Wimmelt
Ietjefietje

Meedoen

 

Ook voor mij zit vandaag de 1e week, 7 dagen er al weer op. Het ging eigenlijk best wel makkelijk, ik heb dit al zo vaak gedaan en weet precies dat de eerste weken me goed afgaan.

Toch ben ik bang, want ik weet dat al die andere keren uiteindelijk hebben geleid in het verliezen van de strijd. Het is net of dat kleine monstertje zegt: "Ga jij maar even lekker je gang, ik krijg je straks toch wel weer te pakken. Gisterenavond heb ik in bed nog twee uur lang verhalen en berichten op het forum gelezen, en dat geeft wel steun maar maakt me tegelijkertijd ook bang.Waarom zou ik het dit keer wel volhouden? Wat is er nu anders dan de andere keren? Voorlopig hou ik me maar vast aan het per dag te bekijken, vandaag drink ik niet. Dat is nu dus een week geworden en ik zie wel waar het op uitkomt. Fijne zondag allemaal.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...