Spring naar bijdragen

Zomer zaterdag


Gast Sowhat

Aanbevolen berichten

Wat een fantastische bericht van suiker! Zo fijn dat hij laat weten hoe het met hem gaat. Goed teken dat hij geen strippenkaart wil! Wat een vechtersbaas. Dikke pluim.

 

Hut:  beter te vaak dan te weinig ;) Prima besluit toch!

 

Ik heb zin om vanavond een naar een schouwburg te gaan. Maar even kijken of er nog wat leuks in de buurt is. Zoon is onverhoopt logeren, dus lekker een avondje samen met manlief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie...vandaag een strenge ouder wezen kan ook voldoening geven....iemand moet het doen

Lotus veel plezier vanavond...gaat vast lukken

En ja ...kleine stukjes schrijven geeft mij ook voldoening...akelei...of het nou om mooie of minder mooie dingen gaan

Weet dat ik als kind ook heel goed was in opstellen schrijven...ben het nog niet verleerd.

Dank aan stoppen met alcohol :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen beste mensen,

 

Ik heb wat langer geslapen vandaag.

En kreeg vervolgens het forum niet te pakken op het Internet.

Wonderlijk want andere sites kon ik probleemloos bereiken.

Hebben jullie ook problemen gehad?

 

Het voelde even zoals vroeger, als ik me opeens realiseerde dat mijn shag op was.

 

Eline, ik za de balans zo opmaken en op de draad van de meeting en hier even laten weten, wat de stand van zaken op dit moment is qua deelnemers.

 

Ella, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Inderdaad heb je het mooiste cadeau al een paar dagen te pakken. Hou vol! Het gaat steeds makkelijker worden en dan kun je iedere dag genieten van een leven zonder drank.

 

Hut sterkte met de dag van vandaag.

Blondie sterkte met je kind, zo herkenbaar dit. Als zo'n puber niet wil, dan kun je soms hoog en laag springen.

 

Dagpact: Blondie was eraf gevallen, gerepareerd.

 

Dagpact:

ProudMary

Blondie

Ella

Wimmelt

MijnGerrit

Tine :rose:

 

Fijne dag allemaal. Ik ga nu eerst verder even bijlezen hier.

Dan de laatste voorbereidingen voor de Meeting.

 

Later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peet :rose: om er vannacht voor Jen te zijn.

Huttula sleepte mij er twee weken geleden doorheen :rose:

En Jopie :rose:

En zo zie je maar weer...zo slecht doen we het nog niet met ze allen op dit forum :)

Dat geeft ook genoegdoening.....is het niet voor jezelf dan wel voor een ander.

Zo Juttula we gaan weer wat doen...jaja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook maar even hier: stand van zaken Meeting, op dit moment:

 

 

Eline

MijnGerrit

Mai

erik (komt wat later)

lady jane

wijfie

Appeltje

Monster (komt wat later)

Blondie6173

 

(nog) niet bekend

Aicha

Dylan

Kohtje

 

Ik ben dan misschien niet zo bekend, maar ik kom wel zeker naar de meeting, MijnGerrit.. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hut werd Jut ;) Ik dan maar Jul?

 

Aak heel herkenbaar. Eigenlijk moet ik ook nog stofzuigen, strijken, boodschapjes...En in mijn hoofd ook nog even dit en dat...en denken aan. Even geen zin in vandaag. Ik doe maar even het hoog nodige. Een lijstje afwerken.

 

Wat leuk de mensen die alsnog naar de meeting gaan! Jammer dat ik niet van de partij kan zijn. Ik heb nog wel even in dubio gestaan om morgen het repeteren over te slaan, maar dan mis ik echt te veel en dat voelt ook niet goed. Als ik ergens voor ga vind ik dat ik dat voor 100 % moet doen. Volgend jaar maar voor 100 % op de meeting :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat hoognodige deed ik dat ook niet in mijn drankjaren?

Deed nog net genoeg om niet helemaal te verzuipen...het hoofd nog net boven water houden

Was draaid...liefst doe ik niet veel meer...maar ja anders had ik idd gezopen...nu voelt niks doen ook niet als voldoening....terwijl je weet dat er nog zoveel op je ligt te wachten

Alles kan wachten..maar morgen komt het terug..precies hetzelfde wacht op mij

Boodschappen...zonder wat lekkers...niet compleet

Lekkers moet veel wezen...en geeft uiteraard geen voldoening nooit

Met weinig begonnen word al snel veel...ratel ratel ratel maar door

De was draait en nu maar eerst koffie

Hoewel dat bakkie ook niet meer zo goed smaakt als de eerste van vandaag

Zou het liefst weggaan..maar morgen wacht weer alles op me

1 geluk...half jaar geleden zou ik in janken uitgebarst wezen...nu still standing en kan om mezelf lachen

Mooie oogst :)

bewerkt door huttula
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peet, je bent geweldig geweest vannacht!

(Hihi, klinkt heeeel spannend als je context niet kent ;) )

Jen, hoe is het gelopen na het wegzakken in stoel? Ik hoop dat je trots op jezelf kunt zijn omdat je circel hebt doorbroken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel plezier morgen bij de meeting! Leuk om te lezen!

Ik ben er even met de kinders en een vriendin op uit geweest.

Nu weer terug en ik baal!

Ik vind het een rot dag. Niet echt wat te doen behalve het huishouden.

Vind eigenlijk dat ik wel recht heb op een wijntje etc.

Zit in twee strijd, want weet ook wat er tegen over staat; weer een zwaar hoofd, opgeblazen hoofd, schuldgevoelens, moeheid en nog veer meer.

En toch trekt het aan mij  :blush:

Er moet vandaag niemand aan mijn deur staan met een flesje wit..

Tsjonge. onbegrijpelijk hoe sterk die troep is. Het is toch bijna niet te geloven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ella,

eerst maar eens felicitaties dat je weer een jaar op deze aarde hebt mogen rondlopen. We beseffen (gelukkig) meestal niet dat dat eigenlijk al een wonder op zich is, als je ziet wat er zoal mis kan gaan en hoe kwetsbaar een mensenlichaam in elkaar zit.

Zeker bij mensen die zichzelf schade toebrengen en daar niet of met de grootste moeite mee kunnen stoppen.

Ik begrijp heel goed wat je nu doormaakt, zou bij mij precies hetzelfde zijn en ik zal je nog wat zeggen: ik zou zeker drinken op mijn verjaardag. De laatste was mijn 70e in Marokko en gevierd met de groep van de rondreis en ondanks dat het een islamitisch land is, kun je er in sommige restaurants wijn krijgen. En zo niet, dan mag je het zelf mee nemen.

Je begrijpt dat er dan geen sprake is van je ladderzat zuipen (woord vannacht gelezen), maar gezellig proosten. Dat kan ik wel omdat ik thuis niet verder kan drinken. En dat zit dan tussen de oren, lijkt wel.

Kijk, jij hebt nog kinderen om voor te zorgen, dat is een heel andere situatie, maar ik vraag me wel eens af waarom ik zal stoppen.

Dat is nog steeds een innerlijke strijd waar ik nog niet uit ben. Hoewel het langzaam de goede kant op gaat.

Gisteravond was ik mijn documenten aan het ordenen en kwam de map van mijn broer tegen.

Hij is een paar jaar geleden verdronken en daardoor kwam het onverwerkte trauma van mijn verdronken broertje uit mijn kindertijd weer boven. Maar met deze broer had ik eigenlijk geen contact meer, het was een beetje vreemde vogel.

Die map met foto's (gestuurd door zijn ex) hield ik zorgvuldig dicht omdat ik er heel erg van schrik als ik ze zie.

Dat weet ik van toen ze gemaild zijn. Ik herken hem helemaal niet: het lijkt wel een oude vrouw met parkinson.

Maar de waarheid is denk ik dat hij zwaar alcoholverslaafd was, want hij dronk altijd al veel en kwam ook nooit meer bij onze moeder. Die woonde wel ver, maar hij had een auto. Zelfs op haar crematie is hij niet geweest.

Zijn excuus: hij was uit bed gevallen met zijn rug op een bierflesje. Er was ook een vrouw in het spel.

Mijn broer was 13 mnd. jonger dan ik en we hebben een kindertijd vol angst voor straf gehad. En dan zeg ik het netjes.

Maar goed, als je dan ziet hoe je eigen broer er aan toe is, dan denk ik : zo wil ik niet eindigen.

Van een zuster hoorde ik dat zijn nieren slecht functioneerden en hij miss toch niet lang meer te leven had.\

Maar já.....hoe komt het dat je nieren bijna niet meer werken.?

Alcohol brengt veel schade aan en dat merken we pas als het te laat is.

Geeft te denken.

bewerkt door lidia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ella, hou vol hoor! Ik maakte voor mezelf een uitgebreide cocktail van sapjes, ranja (tropical) suiker laagje aan de rand...en jawel een citroentje en een rietje. Heb je al een lekker alternatief voor jezelf gevonden? Ijs...Doe lekker alles behalve alcohol.

 

Hut: waarom er dan niet even tussen uit. Als alles wacht, kan het ook tot morgen wachten toch?

 

Ik vind zelf altijd niets doen is ook iets doen. Muziek luisteren, boek lezen, in de tuin hangen...

 

Grappig: ik zag net dat we in de stammetjes van de gekapte appelboom ineens allemaal gaatjes hebben, en daaronder ligt allemaal 'zaagsel'

MG zou dit dat de wesp kunnen zijn die jij ook in je appelboom had? Jij had het daar laatst toch over. Ik maar maar eens onderzettertjes maken van de stammetjes (daar waar de wesp niet in zit.

 

Eline: Theateren is mijn passie, als ik het niet kan doen ga ik trouwens ook dood :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...