Spring naar bijdragen

Maandag 16 juni.

Lotus66

Aanbevolen berichten

ja, nu kan ik mijn ware aard tonen en gaan zuipen ;)

Heu??? Grapje hé Jen? :blush::)

Zo ik ga de dingetjes weer klaar zetten voor het schilderen vanmiddag. Ik heb besloten dat dit weer de laatste dag is voorlopig dat ik schilderles geef, volgende week gaan we beginnen met de verbouwiing enz. dus kan het dan niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jen, je hebt helemaal gelijk als je met zuipen je ware aard toont. Je bent verslaafd. Ik ook. Het zit in de aard van een verslaafde om

onbeheerst te gebruiken. Als dat niet zo zou zijn, waren we niet verslaafd.

Ik ben blij dat ik heb geleerd om tegen mijn aard in te gaan. Dat leek in het begin

erg moeilijk, tegen mijn aard ingaan, maar uiteindelijk vind ik het juist "lekker" om mezelf

te "treiteren" door niet toe te geven aan wat m'n aard me ingeeft en te doen wat daar

tegenin druist: niet gebruiken als mijn verslaving me op z'n knieën smeekt om het wél te doen..

Mits ik er maar op vertrouw (en ervaringsgewijs neemt dat vertrouwen steeds meer toe en gaat m'n

verslaving steeds minder vaak op z'n knieën) dat het uiteindelijk goed is zoals het is..

ook als het me niet bevalt op dit moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen leden. Vandaag heb ik mij weer aangemeld. Heel voorzichtig zeg ik; vandaag drink ik niet.  Wat ik hoop, wens of verlang op langere termijn durf ik niet eens te fluisteren. Ik heb weinig vertrouwen in mezelf, maar ga het toch weer proberen. Vandaag drink ik niet. Deze dag ga ik hier veel lezen en steun zoeken om mezelf door deze eerste dag heen te gaan worstelen.

Stella

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel toevallig dat er ne teen onderwerp als onbeheerst drinken aan de orde is. Verwacht je niet op een AdB forum. :blush:

Maar voor mij wel toepasselijk.

Woensdag naar de HA geweest voor de uitslag v.d. bloedtesten en die was prima, zeg maar iedereen zou zich zo'n uitslag wensen. De woorden v.d. HA.

Ondanks mijn liefde voor eieren en wijn was alles goed : leverwaarden, voor het eerst binnen de normen, cholesterol uitstekend, schildklier enzovoort. Alleen ik vond het vit. B12 gehalte aan de hoge kant en ben dus even gestopt met de vit. B tabletten.

Ook heb ik eindelijk voor elkaar dat de sterkte v.d. bloeddrukpillen gehalveerd wordt. Al heel lang is mijn bloeddruk aan de lage kant, maar daar gaat de arts over en voor zoiets ga ik er niet apart heen. Nu ik wat afgevallen ben en niet meer rook lijkt me dat dat wel kan.

Tot zover het goede nieuws en kom ik terug op mijn inleiding. Om het goede nieuws te vieren heb ik, om een lang verhaal kort te houden, 5 dagen gedronken. Niet zo mooi dus. Gelukkig heb ik de drang tot roken kunnen weerstaan en ook niet naar buurman gegaan toen gisteravond de wijn op raakte. Dat was heel moeilijk maar ook heel fout geweest en dan had ik nu een flinke kater gehad. Wonderlijk genoeg merk ik er eigenlijk niets van en heb gewoon weer mijn liter thee gedronken. Soort van: het is nu wel weer mooi geweest.

Ik kan dit natuurlijk ook gewoon niet hier melden, maar waarom ben ik hier dan en waartoe dient dan dit forum.

Dan komen we weer op het punt dat al vaker aan de orde is geweest: de goed nieuws show, wat voor mensen waar het (nog) niet bij lukt niet aanmoedigt om eerlijk te zijn over hun drankprobleem. Zeker voor mensen die zich nog niet of net hebben aangemeld.

Ik weet nog hoe lang ik zelf over die stap heb gedaan.

En nog iets: het klopt dus idd dat mijn vermoeidheid verdwijnt waar koning alcohol verschijnt.

Heel lastig om me aan mijn goede voornemens te houden. Toch ga ik me daar vandaag weer aan houden en maar zien of die vermoeidheid terug komt of dat er eindelijk eens wat energie komt.

Woensdag komt mijn hulp weer, net als vorige week 4 uur ipv. ruim een uur, dat is fijn want dan kunnen we een grotere klus aanpakken.

Nu de gasten nog, het loopt geen storm. Helaas, want dan had deze 5 daagse niet plaats gevonden. Dat gaat niet samen.

Hoewel ik niet aangeschoten raak, dus zou nog gewoon kunnen functioneren, maar toch zou ik het risico niet durven nemen.

Eet er goed bij, dat scheelt ook, maar ja, dat is natuurlijk de gewenning. Slechte zaak.

Dat was het dan, mijn biecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mwah Agnieta. ben nogal somber en zit maar naar mijn scherm te staren als een soort houvast.

als ik vanmiddag weer zou mogen drinken, dan zou ik nu alle schaamte weg poetsen, opruimen en  alle kreukels voor mezelf glad strijken. 

Dan naar de supermarkt, dan koken en een eerste glas erbij.

Vandaag ga ik dat niet doen.

Helaas voel ik ook niet de drive om toch mijn bezigheden op te pakken.

zit maar afwachtend voor me uit te staren.

Leg me er bij neer. Het is de eerste dag en die moet ik door!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stella...stoppen is geen rozengeur en maneschijn...

Eerder bloed zweet en tranen helaas

En daar zul je door heen moeten wil je het zonder kunnen bereiken

De gewenning van alcohol kwam ook niet in 1 dag...de meesten deden er jaren over

En ja stoppen gaat ook niet in 1 dag om alles weer heel normaal te vinden...is ok een lang proces

Weet wel dat ik ondanks mijn ups en downs het nog steeds waard vind en er geen terug weg mogelijk is voor mij

Ben blij datik mezelf eindelijk eens leer kennen zonder die dagelijkse portie rot drank

Want echt plezier beleef je er ook niet meer aan...met dagelijks gebruik

Tis maar mijn mening hoor...kan voor iedereen anders wezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie. Jullie hebben gelijk.

Nee, dat zuipen is ook niets leuks meer aan.

Elke dag stiekem in die stoel, inmiddels s avonds met de fles naast me, omdat ik anders te vaak naar de koelkast moet lopen. een glas wijn naast mijn bed.

Stom tijdverdrijf. En het is toch nooit genoeg.

Natuurlijk gaat het niet meer drinken en de troep opruimen in mijn leven niet in 1 dag. 

Ik hou het voor nu bij vandaag niet de eerste nemen.

Nu maar even proberen wat op te ruimen en zo dadelijk alcohol vrij koken. kleine stapjes en niet te ver vooruit kijken dan maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is zo jammer als je weer gaat drinken. Ik weet voor mijzelf dat ik het daarmee in stand hield. Je ontwent het dan nooit en de zucht wordt steeds erger. Alcoholisme is zoals bekend een progressieve ziekte. Het gaat nooit meer over. Het wordt alleen maar erger. Dat is gewoon een bekend gegeven. Daarom is echt helemaal stoppen de enige optie. Ik ben blij dat ik die keuze gemaakt heb. Het eerste half jaar en nog wel langer had ik regelmatig momenten van: Nu zou ik wel drank willen. Ook helemaal zonder aanleiding. Niet uit verveling of eenzaamheid. Maar ik wilde gewoon de roes. Nu ben ik blij dat ik iedere dag een helder hoofd heb. Ik wil niet meer terug naar mijn drank tijd. Ik heb al teveel tijd verspild. Niet dat het nu altijd gemakkelijk is. Maar ik weet dat drank geen oplossing is. Het is een probleem erbij!!!

Iedereen een goede dag verder vandaag.

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...