Kohtje Geplaatst 31 december 2015 Rapport Geplaatst 31 december 2015 Sorry, Gipsy. Je kunt heel lief en aardig zijn, maar voor mij ben je, zolang je zegt dat het vandaag de laatste dag is dat je gebruikt, nog steeds niets meer en minder dan een onbetrouwbare verslaafde in gebruik, ook wel junk genoemd. De bodem is voor jou nog steeds niet bereikt. Dat blijkt uit het feit dat je nog steeds gelooft dat je het zélf zult redden. Gipsy, dat het een goed jaar voor je mag worden, dat 2016! Dat dat het jaar mag zijn waarin je van lieve junk een lieve herstellende verslaafde wordt.. :sun:
smart Geplaatst 1 januari 2016 Rapport Geplaatst 1 januari 2016 (bewerkt) Ik word warm van binnen... jouw goede voornemens! Wat anderen er (opnieuw) van zeggen vind ik ook zooo warm en veelzeggend. Volgens mij ben je nog vrij jong? Geloof je wel een beetje in jezelf? Met fris zijn in je hoofd en een beetje normaal leven kom je al een beetje verder. Met hulp erbij gaat het sneller! Gebruik dit forum op de juiste manier. Wat hoop ik toch dat je morgen hier kunt vertellen dat het je gelukt is!! (en weet je, je hoeft enkel een knopje in je denken om te zetten. Jij/ik ben okay; ik ben een kind van God/ik ben een uniek wezen en ik kan zelf mijn leven vormgeven) Jaja, de pest is dat je dat zelf moet doen. Maar hier staan wel mensen naast je!! Een heel goed jaar voor jou gewenst. Maak het! Doe het! :musicnote: :musicnote: :musicnote: 1 januari 2016 bewerkt door smart
kruidenthee67 Geplaatst 4 januari 2016 Rapport Geplaatst 4 januari 2016 Gipsy, Je ging nuchter het nieuwe jaar in. Ik hoop dat je nog nuchter bent, en de hulp vindt die je nodig hebt om het te blijven. Wijsheid en moed gewenst. Go Gipsy, go.... Acanthus reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 5 januari 2016 Rapport Geplaatst 5 januari 2016 Gipsy gebruik dit forum waar je het voor nodig hebt om je te helpen adb te blijven, en clean qua drugs. Als je de situatie van laatst gebruikt om weg te blijven leg je je eigen verantwoording in handen van een trol dat kan nooit je bedoeling zijn. Een persoon zou dan sterker zijn dan een heel goedwillend forum? En schelden om aandacht, kom op meis, niet nodig toch?
Yogajuf Geplaatst 5 januari 2016 Rapport Geplaatst 5 januari 2016 Ja lieve Gips, ik sluit me aan bij Jane. En in "real life" zul je ook mensen en situaties tegenkomen waar je liever zonder zou doen. Het is niet anders. Je kunt die mensen en vervelende situaties niet veranderen, maar je kunt WEL jouw houding ten opzichte van wat er gebeurt veranderen. De situatie met K heeft niets, maar dan ook niets met jou te maken. Je hebt er geen enkele invloed op (gehad). De enige voor wie jij echt verantwoordelijk bent, ben jij zelf. Goed dat je weer schrijft trouwens. En sterkte!
huttula Geplaatst 5 januari 2016 Rapport Geplaatst 5 januari 2016 Niet gek hě Gips..in de war en achterdochtig zijn. Je bent gestopt...je hele systeem ligt nog overhoop. Laat 2016 echt jaar worden Jij kan het realiseren. Ik gun het je..succes
smart Geplaatst 5 januari 2016 Rapport Geplaatst 5 januari 2016 Doen hoor! Even door dit nare stuk heen..... Meid het gaat je zoveel opleveren, vooral als het gaat om je zelfbeeld. Doen! :sun: Monster reageerde hierop 1
kruidenthee67 Geplaatst 5 januari 2016 Rapport Geplaatst 5 januari 2016 Investeer in je-zelf-vertrouwen
Kohtje Geplaatst 7 januari 2016 Rapport Geplaatst 7 januari 2016 (bewerkt) Met fact had ik uitgerekend dat ik het komend weekend waarschijnlijk het zwaarst ging krijgen mbt trek. ..................... Verder m'n moeder gesproken en als uit dat gesprek vandaag komt dat ze het een goed idee vinden krijg ik m'n spaargeld weer tot m'n beschikking en kan ik m'n schulden aflossen. ........BAM in 1 uur het vertrouwen terug van mijn moeder en m'n zus. Vanuit het gezichtspunt van een actieve verslaafde die graag wil stoppen een ideaal plaatje. Vanuit realistisch gezichtspunt gezien een waardeloos (rampzalig) scenario. Beschikking over geld terugkrijgen terwijl er zware trek op komst is.. pffff.... Machtig je moeder of zus en laat die de schulden aflossen. Komt het vertrouwen alleen maar ten goede. Comfortabel, lekker afkicken bestaat niet, Gipsy. Ga eens (liefst vandaag nog) naar een bijeenkomst van Narcotics Anonymous, NA Anonieme Verslaafden.. daar zit een hoop ervaring wat betreft succesvol stoppen met drugs (en alcohol, alcohol is ook een drug). Kijk hier maar eens voor bijeenkomsten: http://www.na-holland.nl/ 7 januari 2016 bewerkt door Kohtje kruidenthee67 reageerde hierop 1
kruidenthee67 Geplaatst 7 januari 2016 Rapport Geplaatst 7 januari 2016 Ik heb Kohtje geliked...en niet omdat ik het 'leuk' vind, maar omdat ik denk dat hij heel eerlijk en reëel reageert. Ik wil graag positief en optimistisch reageren... Maar Gipsy....ik denk ook dat je je verhaal te mooi maakt. Je hebt zelf de eerste stap weer gezet, en nu: Laat je helpen Gipsy! Go girl, go...
smart Geplaatst 7 januari 2016 Rapport Geplaatst 7 januari 2016 Diep ademhalen en in je kracht gaan staan! Mogelijk is er een vitamine tekort... kun je dat nagaan voor jezelf? Ergens anders zijn als je bezig bent om je verslaving te doorbreken is een hulpmiddel. Zo heb ik dat ook gedaan; echt heel fijn. Daarna moet je het zelf weer doen. Ik hoop toch zo dat het je gaat lukken! Zet m op meid!!
Kohtje Geplaatst 10 januari 2016 Rapport Geplaatst 10 januari 2016 Hai Gipsy. Hoe bereken je nou de laatste dag dat het moeilijk zal zijn.. Na jaren kom ik nog steeds moeilijke(re) momenten tegen. Ik denk niet dat zoiets te berekenen valt. Niet slim om 50 euro van je moeder aan te nemen. Waar heb je 50 euro voor nodig? Je logeert bij je zus, die kun je toch vragen je te geven wat je nodig hebt? Jij zelf hebt de eerste tijd nog maar één wisselkoers in je systeem zitten: 50 euro = 1 gram... geld = drugs.!! Als NA teveel voor je is, zo 's avonds, dan kun je je misschien ook afvragen wat je dan overdag teveel doet.. Als jij werkelijk een leven zonder drugs wilt, zul je je herstel op de éérste plaats moeten zetten. Niet als iets wat je er 's avonds nog even bij doet of moet doen.. Herstel op de éérste plaats. En herstel betekent dat je dingen ánders gaat aanpakken, ook (misschien wel júist) de dingen die je niet leuk vindt om te doen. Wat betreft dat zenuwachtig zijn, ja dat ken ik.. ik zag enorm op tegen mijn eerste NA bijeenkomst. Nu, jaren later, kan ik me echt niet meer voor de geest halen waarom ik nou zo zenuwachtig was. Ja, natuurlijk kan ik dat wél, maar ik wil maar zeggen dat de herkenning, de warmte, het begrip, maar ook de malligheid/humor, de koffie, het gekibbel, geklets over nieuwe banen, huisdieren, familieaangelegenheden, meetingaangelegenheden, NA- aangelegenheden, etc. etc. dusdanig deel zijn gaan uitmaken van m'n leven, dat ik naar meetings ben gaan uitkijken. Zonder de richting die NA aan m'n leven heeft gegeven, met vallen en opstaan, had ik niet bereikt wat ik nu bereikt heb: een fijn leven zonder drugs.. Happiness reageerde hierop 1
erik Geplaatst 10 januari 2016 Rapport Geplaatst 10 januari 2016 Kan je nu op Zondag die 50 euro zsm wisselen in duurzame goederen die je toch nodig hebt zoals brood beleg en andere noodzakelijke boodschappen. 50 euro is een gram geeft je nu teveel onrust denk ik.
Monster Geplaatst 10 januari 2016 Rapport Geplaatst 10 januari 2016 de chauffeur die mij naar het vliegveld zou brengen (om de verslavingskliniek binnen geschoven te worden) bracht mij daarvóór naar een NA meeting. "Wat schattig" dacht ik, "hij laat mij in Amsterdam alvast kennis maken met het fenomeen 'meeting'........niet dat ik erop zit te wachten, maar toch aardig". Wat ik niet kon vermoeden: EEN EN AL HERKENNING. Ik was niet raar. Ik was niet speciaal. Ik was geen geniale gek. Heerlijk. Ik gun je de meetings, die je kunnen helpen om clean te blijven. Want alleen kun je het niet, net zo min als ik dat kan. Succes smart reageerde hierop 1
ronja Geplaatst 11 januari 2016 Rapport Geplaatst 11 januari 2016 Je schrijft het al er zitten ex gebruikers .Heb er zelfs geen ervaring mee met een groep maar als je leest wat koehtje schrijft lijkt het mij toch een goede stap om er naar toe te gaan.Kan mij wel voorstellen dat het moeilijk is deze stap maar het zou je wel kunnen helpen en daar gaat het om
Kohtje Geplaatst 11 januari 2016 Rapport Geplaatst 11 januari 2016 Je kunt/mag bij NA zo naar binnen.. je hoeft niet eerst te bellen, je hoeft niet gekeurd te worden, je wordt niet gescreend.. Er wordt alleen gevraagd geen drugs en drug-gerelateerde artikelen bij je te hebben. En voor het geval je de afgelopen 24 uur hebt gebruikt, word je gevraagd tijdens de meeting alleen te luisteren. Maar welkom ben je. De meeste nieuwkomers komen onaangemeld binnen en worden daar wegwijs gemaakt. Het mooie van NA is ook dat ik zonder me van te voren te melden waar dan ook ter wereld een meeting kan binnenlopen. Het enige voordeel van van te voren bellen is dat je dan in elk geval zeker weet dat de meeting nog bestaat.. er willen wel eens foutjes sluipen in de meetinglijsten die door vrijwilligers bijgehouden worden en soms niet helemaal up-to-date zijn. Ja, er zitten ex gebruikers bij NA. Alleen maar ex gebruikers. Bij de besloten meetings zijn alleen verslaafden welkom. Omdat alleen een verslaafde kan begrijpen hoe een verslaafde denkt en doet. Daar krijg je ook handvatten en gereedschappen aangereikt die hun nut hebben bewezen voor verslaafden met dezelfde ervaringen als jijzelf en die nu al maanden of zelfs jaren clean zijn. En die tóch een gelukkig leven kunnen leiden. Ik weet niet waar je woont, als het binnen een straal van zeg maar 50 km van mijn woonplaats is ben ik bereid om vanavond met je naar een NA meeting te gaan. Vanavond is sowieso mijn NA avond, alleen kan ik om praktische redenen niet het hele land doorkruisen om op een meeting te zijn. Ik zit op de grens van Overijssel en Gelderland. erik reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 11 januari 2016 Rapport Geplaatst 11 januari 2016 misschien mag je moeder of zus mee de eerste keer of een paar keer? Dan is de drempel voor jou ook wat lager en je hebt een extra stok achter de deur om echt te gaan. Toch maar weer bellen hoor Gipsy.
Kohtje Geplaatst 11 januari 2016 Rapport Geplaatst 11 januari 2016 misschien mag je moeder of zus mee de eerste keer of een paar keer? Dat mag alleen bij open meetings. Besloten meetings zijn alleen toegankelijk voor verslaafden. Juist om discussies te vermijden tussen verslaafden en niet-verslaafden. Juist om als verslaafde te kunnen spreken over onze diepste zieleroerselen zoals alleen verslaafden die hebben...zonder voor gek, slap, onverbeterlijk, ruggegraatloos, egoïstisch, slecht, stom etc. te worden uitgemaakt.. dat doen we zélf wel als we zover zijn. smart reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 11 januari 2016 Rapport Geplaatst 11 januari 2016 Dat is ook mijn advies Gipsy de afstand valt ruim binnen wat Kohtje kan rijden en je moet het ijzer smeden als het heet is. En een betere gids dan hem kun je niet vinden hoor!
Kohtje Geplaatst 11 januari 2016 Rapport Geplaatst 11 januari 2016 (bewerkt) Gipsy, wat Sowhat en lady jane al zeggen: het ijzer smeden als het heet is.. Zeg maar waar ik je op kan pikken, dan ga ik vanavond met je naar de NA meeting in **** Ze beginnen om 19.00 uur en het zou fijn zijn als we er op tijd kunnen zijn. Wel even per pb natuurlijk. Niet nadenken, doen!! Een advies dat ik niet snel zal geven, maar in dit geval ligt het ff anders. 14 januari 2016 bewerkt door Kohtje
huttula Geplaatst 11 januari 2016 Rapport Geplaatst 11 januari 2016 Lief van je Kohtje. Gipsy goed dat je meegaat met kohtje..tis nu minder eng Samen sterk❤
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden