Quinn Geplaatst 30 september 2016 Rapport Share Geplaatst 30 september 2016 Mooi schrijven is een valkuil. Zit ik al een paar dagen over na te denken, deels is het waar. Maar aan de andere kant, iets goed onder woorden brengen kan ook heel helpend zijn. Ben er nog niet uit, jij? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 30 september 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 september 2016 Nee, ik ben er niet uit. Ik bedoel eigenlijk met 'mooi schrijven' een mooier verhaal vertellen. Niet de werkelijkheid maar een iets mooiere, interessantere versie. Of een versie die ik fijner vind. Of soms juist negatiever. Snap je dat? Mooi schrijven in de zin van mooie taal, prachtige zinnen vind ik een geweldige kwaliteit. Zoals jij dat kunt Ik check tegenwoordig voor mezelf echt de inhoud. Klopt het bij wat ik voel, vertellen wil? Of wil ik voldoen aan een beeld... En schrijven helpend? Absoluut mee eens! Lezen wat anderen schrijven ook.... basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 6 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2016 Ergens las ik dat je een paar drukke en volle dagen hebt. Ik hoop dat je lekker dicht bij jezelf kunt blijven en in kalmte genieten kan van wat er komt en is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 6 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2016 Ja, op die manier herken ik het: een net iets andere versie schrijven. Ik vind dat Lars het goed kan: hij schrijft totaal eerlijk, rauw, puur, zonder gloed, glans of juist extra deuk. smart en lady jane reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 7 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2016 basta is gewoon verkouden denk ik Lars hatchoehhhhh! het heerst. basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 7 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2016 (bewerkt) ehh die moderator..... ? Etty!!!!!!! (de mod had eerst nog niet alles weggehaald en dat vond ik wel grappig) 7 oktober 2016 bewerkt door smart Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 7 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2016 (bewerkt) ehh die moderator..... ? Etty!!!!!!!Wat heeft ze weggehaald, wat heeft ze weggehaald?O nee, laat maar, straks word ik weer beticht van uitlokking. Etty, je schrijft zo ontzettend herkenbaar dat ik wel kan opdoeken hier. Gewoon af en toe lezen wat ik inderdaad bij nader inzien ook heb, voel of vind. 7 oktober 2016 bewerkt door basta Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 7 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2016 Wat vindt je dat ik goed kan? Lars, je zit weer naar complimentjes te vissen bij de dames, hè? (Ik reageerde op Kruidenthee, ze schreef dat ze haar verhaal soms iets mooier maakt dan het is, of juist minder mooi. Daarom zei ik: Lars kan altijd zo puur en ongekunsteld schrijven. En met die extra deuk bedoelde ik: nóg iets erger maken dan het is. En dat doe jij nooit. Pfff, dat je het niet snapte, ligt aan mij hoor. Wat onduidelijk. Komt omdat ik verkouden ben.) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 7 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2016 Kruidje, zojuist jouw draadje bijgelezen. Allereerst respect voor hoe je jouw herstel verwoordt. Respect voor hoe mooi je schrijft. Expres gebruik ik de term 'mooi schrijven' omdat je daar bang voor bent. Mooi schrijven' lijkt mij niet het probleem, maar je inzichten mooier voorstellen dan ze zijn. Of jouw proces mooier voorschotelen dan het is. Daar heb ik je nooit op betrapt. Je bent prachtig . basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 8 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2016 Ha, ha, ja hallo, ik ga niet alles uitleggen hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 8 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2016 Lars, omdat in spreektaal "leuk" .. als je verkouden bent... zomaar kan klinken als "deuk" (of erger) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 8 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2016 Pas op, pas!! Hij zit al aan de twee waarschwingspunten!! smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 8 oktober 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2016 (bewerkt) O...jullie zijn erg! Kan er wel smakelijk om lachen. En dat allemaal op mijn draad Be welcome! Hier gaat het goed. 'Eindelijk' weekend. Drie dagen gewerkt, nieuwe uitdaging, was veel maar wel goed. Goed ook voor mijn zelfvertrouwen. Ik hoop dat ik het positieve ervan mee kan nemen voor de volgende nieuwe uitdagingen die eraan komen. Ik weet inmiddels hoe het bij me werkt. Nu toepassen. Kon ook goed bij mezelf blijven. En nuchter natuurlijk, drinken is absoluut geen optie. Had ik dit niet zo kunnen doen. Dit is echt een nieuwe richting. En dat wil ik graag zo houden, op alle fronten. 8 oktober 2016 bewerkt door kruidenthee67 huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 8 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2016 Het klinkt zo goed, echt fijn om te lezen, Kruidenthee! was je opgelucht dat die drie dagen goed gingen, en ismdat voor jou een trigger? Ik heb vandaag weer hard gewerkt, beetje spannend... nou, ik moest mezelf weer even toespreken, adrenaline is mijn trigger. Ik heb een absurd duur thee-ding gekocht, een dubbelglazige thermoskan met japanse bloemen eeop. Zinloos en echt debiel duur. Maar het stemde me erg tevreden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 8 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2016 (bewerkt) (Misschien verwarrend) 8 oktober 2016 bewerkt door basta Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 9 oktober 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2016 Nee, ik word nu oprecht blij van dat ik deze weg ben ingeslagen, studie, nieuw werk, zelfstandig. In tegenstelling tot andere stoppogingen voel ik nu niet de behoefte van belonen. De keuze, bewuste keuze dat ik het echt anders wil, dat het nu lukt, dus ook nuchter is wat me drijft. Het bezoek aan de huisarts, ook het lichamelijke aspect is achteraf gezien heel belangrijk geweest. Hoe ik nu in mijn leven kom te staan, mijn gedrag naar buiten, ontwikkelen naar zijn wie ik ben (klinkt wat hoogdravend misschien) is waar het me om gaat. Ik herken de triggers Basta, zou inderdaad goed adrenaline kunnen zijn. Maar ik heb er veel minder last van gehad. Misschien is het ook wel zo dat ik nu ook mijn verstand meer gebruik (haha) Zie je wel, verstand komt met de jaren! In plaats van dat het minder wordt. Mijn man zei gisteren, spontaan, dat hij erg trots op me is. Op wat ik nu doe, zelf en ook nuchter. Dat deed me veel. Mijn kinderen lijker blijer. En dat zijn ze eigenlijk altijd wel, maar misschien neem ik het nu anders waar. En ze zullen vast voelen dat er wat gebeurt me me. Ik tel mijn zegeningen. En lars, ik kán heus wel blij worden van een nieuw theeglas!! Ech wel! Voor kruidenthee is dat net zoiets als een nieuwe jurk. Skyer en basta reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 9 oktober 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2016 Ja, Lars, dat klopt. En het gaat niet om 'bevestiging van buitenaf'. Die ik nog wel af en toe hard nodig heb. Maar het feit dat ze zien dat het goed met me gaat. Dat ik gelukkig ben. Dat hebben ze ook wel eens anders gezien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 9 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2016 Wat heerlijk om te horen dat het je zo goed gaat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tomtom2 Geplaatst 9 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2016 Je gaat heel goed, mooi om te lezen en inspirerend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skyer Geplaatst 9 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2016 Goed bezig kruidenthee! Ga zo door . Mooi om al je vorderingen zo te lezen, blijf schrijven! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 9 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2016 Klinkt geweldig Kruid!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 25 oktober 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2016 Goed Lars, fijn dat jij hier weer actief bent. Heb je gemist Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 12 november 2016 Rapport Share Geplaatst 12 november 2016 Hoe is het met jou! En met je werk? Voelt het stabiel zo, hoe je nu bezig bent? Ik zag jou net even heel actief zijn hier, vandaar mijn vraag... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 13 november 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 november 2016 Ja, met vlagen heel actief hier. Het is druk, en soms stabiel haha! Zoeken naar evenwicht en balans. Dat is de essentie, geldend voor 'alles'. Het blijft opletten, grenzen voelen, en aangeven, bewustwording, leren, communiceren, keuzes maken. Allemaal niet nieuw, maar er worden wel stappen gezet zeg maar. Belangrijk voor mij is dat ik het allemaal zelf kan en mag. Ook wel 'moet'...in de zin van het is nu wel klaar, ik weet hoe het werkt. Dus niet blijven hangen in de patronen die niet helpend zijn. En dat veel van waar ik bang voor ben m'n eigen gedachten zijn. Beetje losser mee omgaan helpt, net als structuur aanbrengen in mijn bezigheden. Af en toe blij zijn met wat ik doe, beren in de kooi laten. Lief zijn, voor mezelf. En dat lukt de ene keer wat beter dan de andere. Ben ook maar een mens smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 13 november 2016 Rapport Share Geplaatst 13 november 2016 Belangrijk voor mij is dat ik het allemaal zelf kan en mag. Mooi! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden