Spring naar bijdragen

Woensdag 26 maart 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

Wijfie, je sluit af met wie weet, we gaan het zien.

Daar ben ik nou juist zo bang voor.

 

Je hebt al vele manieren geprobeerd, volledig overtuigd van jezelf, om niet meer te hoeven of kunnen drinken.

En steeds was er weer dat berichtje: ik heb gedronken.

Sjoemelen, ja sjoemelen... Met sjoemelen heb je alleen jezelf, zeg je. Vergeet niet dat je met sjoemelen in/aan je omgeving veel schade aanricht. 

Maar als je sjoemelt met refusal -en dan bedoel ik niet met je refusal niet slikken- dan kunnen

de gevolgen wel eens dusdanig zijn dat je niet (meer) jezelf ermee hebt, maar alle mensen die getuige zijn en/of waren van je "experiment".

 

Je kent jezelf het best. En ik bedoel dan niet het Wijfie dat je zou willen zijn, maar het Wijffie dat je werkelijk bent.

Wat alcohol betreft kun je jezelf niet vertrouwen. Dat bewijs heb je jezelf nu toch onderhand wel geleverd.

Wat dat betreft heb je gelijk als je zegt: Ik ben alcoholist dus er is dan altijd wel een reden om te drinken.

Maar Wijfie, ik ben ook een alcoholist. En ik zie eigenlijk geen één reden meer om te drinken. Omdat ik heb geleerd

het leven te aanvaarden zoals het op me af komt. Met al z'n vóórs en tégens, inclusief alle stresssituaties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Otje,

 

Jammer,

Ik lees je echt wel.

Je hebt het nu waarschijnlijk over je late posting van gisterenavond.

Dat onmatige in alles,

Ja, heel herkenbaar, en voor vele van ons denk ik.

Goed, dat je dat aan wil pakken, door over de onder liggende problemen na te denken.

Zelf hou ik het het langste en beste vol,als ik de dingen niet meer zo dwangmatig doe.

Gewoon, en gezond eten, voldoende maar niet extreem sporten en bewegen, voldoende ontspanning.

Luisteren naar je hart!

Nogmaals, jammer als je wegblijft, omdat reacties soms uitblijven.

Heb ik ook wel eens hoor, gewoon doorgaan met schrijven.

Hoop, je toch weer eens te zien.

Ga goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.... ik ben ook een alcoholist. En ik zie eigenlijk geen één reden meer om te drinken.

 

 

 

 

....Voor mij opnieuw een argument om niet te drinken.

 

 

1+1=2

Ik kan dus eigenlijk ook zeggen: ik ben alcoholist, dus er is altijd wel een reden om niet te drinken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Otje

2 personen vonden jou stuk leuk en dat betekend dat het gelezen is,dat het intressant is of dat het wat met ze doet, een schouderklopje naar jou,een knuffel naar jou..respect hebben

Er zijn vele betekenissen voor het leuk vinden

Iets hier schrijven op dit forum is vaak al een hele mooi en leerzaam gebaar naar jezelf toe...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Otje, je schrijft om 15.02 u gisteren:

ik drink minder dan ooit, maar nog steeds teveel.

In je latere posting omschrijf je alles of niets gedrag en

dat je de onderliggende oorzaken aan wilt pakken.

Dat klinkt goed, en je bent er dus nog niet.

Zelf reageer je weinig op anderen. je komt meestal

even van je afschrijven en ook daar is het forum voor.

Maar om dan afscheid te nemen met een verwijt dat

er te weinig op jou wordt gereageerd, vind ik wat flauw.

En als je met die negatieve reaktie kate bedoelt, dan zou ik m

nog eens lezen. Ik vind m niet negatief. Misschien wel wat

konfronterend, juist omdat je nog drinkt. Je hebt zo vaak geschreven

dat je niet meer wilt en kunt drinken.

Ik weet niet goed hoe nu te reageren verder, maar weet dat je gelezen

wordt en dat er wordt meegeleefd. Al jaren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Otje ik vind niet dat men zich moet gaan verontschuldigen. Er zijn mensen die op jou gereageerd hebben.

Je hebt eens geschreven dat het forum voor jou een dagboek is. Dat was n.a.v. een berichtje naar jou omdat je bijna nooit op een ander reageerde.

Nu schrijf je in feite hetzelfde als waar men jou vroeger op aansprak. Leren delen is ook op anderen reageren meid, niet alleen datgene belangrijk vinden wat jouzelf overkomt en waar je tegenaan loopt. ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had vanochtend werkoverleg, normaal is dat op maandag, maar in verband met de atoomtop was het vandaag. Waar zo'n top al niet goed voor is.

 

Aan het eind heb ik recht op de man af  gevraagd hoe we na 25 april verder gaan. Toen kwam er een lange stilte. Waarbij ik er van uitga dat de stille aan het denken is. Of mijn baas is dom en denkt langzaam of het zit ingewikkeld in elkaar.

 

Na anderhalve minuut kwam er ongeveer dit uit. Dat hangt er van af hoeveel werk er is dan.

 

Mijn conclusie is dat ik ga rondkijken naar ander werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Otje ik vind dat je gisteravond een interessant thema aansnijdt:

 

Even een quote van wat je schreef:

 

Ik denk, en nogmaals, ik spreek puur voor mezelf, dat als ik de onderliggende oorzaak wegneem dat mijn gedrag dan verandert.

Ja en nee denk ik dan voor me zelf.

Ik denk dat leven altijd werken aan jezelf is. Maar een directe oorzaak van mijn drankgebruik kan ik nog steeds niet aanwijzen. En al zou die er zijn bijvoorbeeld door een ervaring uit het verleden, of als het een aangeboren eigenschap is dan kan ik die oorzaak niet wegnemen. Dan rest mij slecht dit te accepteren zoals het is. En er verder maar het beste van te maken. Wat me overigens ook heel aardig lukt hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie, stel nou eens dat jullie uit elkaar gaan, zou dat dan minder stress opleveren? Er zijn dan een hoop zaakjes die geregeld moeten worden, een nieuw huis, allerlei financiele zaken, een hoop gedoe.

 

En als J dan hulp nodig heeft is de kans groot dat jij nog steeds degene bent die zich het meest geroepen voelt deze te bieden.

 

Gewoon wat gedachtes hoor. Als je vind dat je niet meer samen verder kan moet je uit elkaar. Dat kan gebeuren. Ook als je partner ziek is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gerrit nog even een reactie op jouw berichtje over het niet kunnen inschenken van wijn.

Die tijd komt zeker voor jou ook hoor, je bent zo goed bezig. ik had 5 jaar geleden ook niet gedacht dat dit me zo makkelijk af zou gaan.

Dat gaat bij jou ok gebeuren let maar eens op. ;)

 

Zo ik ga aan de paling. Jawel hoor, twee hele dikke jongens, slurp. Heb er gisteren al 3 op. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had vandaag een uitje georganiseerd naar de Keukenhof. Organiseren is in de praktijk veel meer werk dan je denkt. Het lijkt zo simpel maar er wordt zoveel afgezegd, opgegeven.....veranderd.....maar na teveel moeite ga je dan echt weg. Met natte sneeuw rond 12.00. Iedereen in negatieve stemming over het weer maar onderweg werd het heel snel beter. In de middag heerlijk met iedereen in of achter de rolstoel door de bloemenzee gelopen met een heerlijk zonnetje. Iedereen kwam helemaal happy thuis en dan is het het vele werk toch wel waard. Het was mijn afscheid zegmaar van de afdeling, ik wilde dit als laatste actie regelen. Ze waren al ruim anderhalf jaar niet meer weggeweest voor een uitje......

 

(en Ja ik had rond 0.00 gisteren avond het bericht nog gelezen van Otje, ik herken veel over onmatigheid met meer zaken dan alleen drank. Ik ben met die gedachten gisteren gaan slapen en er echt over gedacht. Ik had hier zelf ook al over geschreven. Ik ga geen excuses maken over dat iemand ontevreden is over de interactie......Ik reageer niet altijd op alles wat ik lees, ook al denk ik er wel vaak over na. En afscheid nemen op deze site is toch altijd een kwestie van Heintje nadoen.....ik ga me er niet druk om maken)

 

Ik ben in een erg tevreden bui over een erg geslaagde dag waar ik veel energie in gestoken had. Ik ga mijn stemming niet verpesten.....:-)

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aggie, weet ik dat je het niet zo hebt gezegd.

Maar ik bedoel hetzelfde. Een zeilboot of een fiets in de wind bewegen ook wat van links naar rechts.

De koers zit in je hoofd en da's het belangrijke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk erover na, A3, Zou het kunnen, of heb ik - wat ik vermoed - gewoon een slecht karakter?

Over het algemeen vind ik - en ik zal geen voorbeelden geven - dat de geheelonthouders op dit forum kortere tenen hebben dan de minderaars.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...