Spring naar bijdragen

Donderdag 20 maart 2014

Yvonne

Aanbevolen berichten

...Probeer eens bij de gemeente te vragen of er niet iets of iemand is die je een beetje kan helpen.

Dat kan een stuk slimmer. Zoiets moet je niet vragen maar gratis aanbieden!

Dus gratis (oefen-cursus) aanbieden  waarbij ze bij Aicha al vast mogen komen oefenen voor de taken waarmee ze per 1-1-15 mee opgezadeld zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

A3   zet me weer eens aan het denken voor wat betreft het verzetten van de klok. Ik vond dat altijd wel fijn,  zomertijd. Maar vraag me nu af of dat nog wel zo is met toch een ander dag/nacht ritme.

Kijk, DAT vertellen ze er natuulijk mooi niet bij wanneer je stopt met drinken. Fraai is dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik mail

na lang wikken en wegen

dat ik vanavond niet mee kom bijscholen

omdat ik ga spijbelen om met dochter

een belangrijke wedstrijd aan te gaan moedigen.

Geen smoesjes deze keer, maar eerlijk gezegd dat mijn

prioriteit deze keer (voor t eerst!) niet bij werk ligt maar

bij wat ik nog met haar samen kan doen vóór ze verhuist.

Net voor ik op verzenden wil drukken gaat de tel.

Toch maar verzonden en dan blijkt dat dat telefoontje is om

af te melden vanavond; de trainer/coach is ziek.

Toeval of voodoo??? Haha, toeval dan maar he.

Weg gewetenswroeging, wat ik toch wel een beetje had.

En een leuke avond voor de boed. Nu maar hopen dat ze winnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowhat wil je voor mij ook een klein ijsje mee nemen? Graag 3 bolletjes chocolade, 3 caramel, 3 roomijs, en 4 walnotenbollen. Kun je vragen of ze het ijsje in de chocolade dippen. En wil je er a.u.b. een flinke dot slagroom op laten doen?

Ach weet je wat, rond het ijsje maar af op e10,-- :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P

Woehahahahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik, groot gelijk hoor, niks doen en van de zon genieten.

Soms denk ik bij jou echter wel eens dat je heel veel bezig bent met je lijf:

sauna, sportschool, zon, enz.

........ enigszins dwangmatig is, of obsessief.

Of vergis ik me nu?

Ik meen de onmatigheid van de verslaafde erin te zien.

Al geef ik onmiddellijk toe dat het een gezonde verslaving is.

Deels heb je wel gelijk, als ik de tijd zou hebben was ik sportverslaafd. Maar mijn werk in de zorg is het allerbelangrijkst. En mijn werk in de zorg is de hele dag geduldig, vriendelijk en behulpzaam zijn. Mijn werk is meer dan werk, ik doe mijn werk erg graag en goede zorg leveren vind ik heel belangrijk. Als ik niet oplet ben ik altijd aan het verzorgen of denken over het wel en wee van de bewoners. De tegenhanger is mijn sporten, dat is niet zorgen voor een ander, behulpzaam of voorzichtig.....dat is trainen met ijzer en puur voor mezelf.

En ja ik ben onmatig!!! Ik ben altijd al extreem in de dingen die ik doe. Volgens mijn moeder is dat mijn meerst karakteristieke eigenschap. Ik kan heel hard studeren, ik deed graag wandelen en wandelen werd dan een wandeltocht van 100km in 24 uur, ik werk graag in de zorg en kan er helemaal in opgaan. Ik kan superenthousiast zijn, super gefrustreerd, super depri.....en ja drank, blowen, roken.....allemaal uitingen van dezelfde onmatigheid. Alle aandachtgebieden een beetje energie en tijd geven tegelijkertijd vind ik lastig maar doe ik nu al veel beter dan vroeger.

En krachttraining; een uurtje in de week zet geen zoden aan de dijk. Als beginner heb je nog wel progressie maar ik moet toch wel 1x benen 1x rug en 1x borst en schouders doen. Vanaf 1 april heb ik met mijn nieuwe baan ook met mezelf afgesproken minder focus op sporten te leggen en meer aandacht voor inwerken.

Ook is het zo dat ik veel (zegmaar bijna alles) alleen doe. Ik was wezen winkelen ook vandaag en daar vind ik dus niks aan. Net als alleen uitgaan afgelopen zaterdag, ik doe het wel want ik onderneem alles, ook al is er op dat moment niemand om het mee samen te doen....maar echt leuk is het niet. Sociale contacten heb ik vooral via mijn werk. Ik woon sinds een jaar in een appartement in een complex waar echt niemand elkaar kent.....En dan ben ik vrij en heb ik de keuze tussen thuis blijven of sporten. Soms ga ik opruimen en soms ga ik dan weg zoals vandaag. Alleen sporten is prima, trainen doe je toch alleen en in de sportschool zijn er genoeg mensen die ik vaag ken.

Maar het klopt; het is een gezonde verslaving. Het is de tijd waarin ik eerst dronk en nu wat anders doe. Door sporten en gezond leven met voeding en slapen heb ik een patroon waarmee ik drank uit kan bannen. Als ik heel hard mijn benen getraind heb en ik ga die middag uitgebreid drinken dan is dat trainen vrij nutteloos en mijn herstel duurt dan ook veel langer. Ergens is het het ene dwangmatige vervangen door iets anders dwangmatig......maar ja de ander gaat wellicht dwangmatig knutselen of weet ik veel.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker hoor, ijsjes!

Maar je hoeft van mij niet terug hoor Sowhat,

Dat staat straks zo vervelend op het kilodraadje :) ,

Alweer een poosje terug van yoga.

Wilde ik vanavond mijn spullen pakken, voor examen morgen.

Inschrijfformulier, en paspoort dus.

Ben ik mijn paspoort kwijt..

Help,

Zoeken, zoeken

Vind ik hem zowaar, tussen de garantiepapieren van mijn rolluik, die ik pas heb laten repareren.

Nou ja zeg, het moet toch niet gekker worden zeg!!

Ik wordt echt oud!.

Goed, dat ik net van yoga kwam, was nog redelijk zen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@A3

Ik schreef het gisteren ook al; ik vind het altijd wel fijn als mensen lekker direct iets schrijven wat hen opvalt aan me. Thnx :-) Cardio apperaten vind ik idd stompzinnig en doelloos. Spinnen in een groep is wel leuk maar ik fiets liever buiten. Buiten fietsen met een wielren groep omstebeurten op kop, dat is leuk om te doen. Maar daar heb ik dus de tijd nu niet voor. Krachttraining is maar een paar uur per week terwijl je vaak uren per keer fietst.

En onmatig zijn.....ja ik herken het bij mezelf en bij wel meer mensen hier. Vaak is het, net als bij mij, met meerdere zaken dan met drank alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...