Spring naar bijdragen

Donderdag 13 maart 2014


rosa45

Aanbevolen berichten

Mooi gezegd Ludwig. Ook ik heb er een handje van om drank en blowen te romantiseren.

Maar ik wil niet weer in de ellendige spiraal van verslavingsgedachten komen, niet weer

lam en gebroken zijn, ik ben nu even aan het pauzeren en ga zo weer in actie komen!!

 

Kom op Ietje... we denken aan je. Zet door!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje als je de keuze maakt om te gaan drinken, kan je ook een keuze maken om het niet te doen, in beide gevallen is het jouw keuze, alleen de tweede keuze daar is kracht voor nodig. Die kracht kan je alleen krijgen door te blijven volhouden. Maak die keuze en sta er voor 200% achter. Dan alleen heb je kans van slagen. Keer de drank je rug toe en richt je op het echte leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo klinkt het heel simpel, Nancy. En misschien is het dat ook.

Maar feit is, het lukt me niet zonder hulp. Dat heb ik al te vaak bewezen.

Met bewijs heeft dat niets van doen.

Ik vraag me opeens af hoe vaak je als kind niet "bewezen" hebt dat lopen niet gaat zonder meteen om te kukelen.

 

Je kunt het ook omdraaien. Hoe vaak heb je al niet een dag of meer drooggestaan. Even zo vaak heb je dus bewezen dat het wél lukt. Dat het wél kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal ik eens wat lelijks schrijven??   Uiteindelijk, ondanks wat voor hulp dan ook, zul je het ALLEEN moeten doen. 

Zolang iemand dat niet inziet, wordt het niks. En nogmaals, hulp is fijn, maar is zeker niet alles.

Echt echt echt echt,  de kracht zit in jezelf.

en uiteindelijk, jaaaaaaa.........uiteindelijk zul je het alleen moeten doen

alleen alleen alleen alleen en eventueel delen hier. 

De waarheid is misschien hard, maar wat wil je??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is eigenlijk niets wat het beter te doen maakt Ietje, helaas, behalve het niet meer in te nemen.

Refusal geeft wel rust, dan KAN je gewoon niet meer drinken, anders wordt je doodziek. Er is ook een draadje hier van refusalgebruikers. Volgens mij krijg je dat WEL via je huisarts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom even binnenvallen en meteen ook weer weg. Kan niet altijd inloggen door mijn thuissituatie.

Bedankt voor jullie reacties! Dat heeft me echt gesteund.

Ik heb het drooggehouden, geeft me een goed gevoel.

Morgen open ik de dagdraad niet :) Ik kan lekker uitslapen tot acht uur.

Fijne dag/avond nog

Link naar opmerking
Deel via andere websites

A3 gefeliciteerd. Je klinkt goed.

 

En omdat je zo'n wegenbordje als Avatar hebt dacht ik ik zoek eens op waar die weg je heen kan brengen. Maar het is nog veel mooier. De A3 is een nooit aangelegde weg van Amsterdam naar Rotterdam. Betere wegen zijn er niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb me hier op het forum aangemeld in de hoop een paar trucjes te weten te komen dat ik iet meer zo veel zou drinken. Zoiets als drink heel veel thee dan gaat je trek vanzelf over. Of denk zus en zo en dan heb je geen zin meer in heel veel drank.

 

Dat heb ik nooit gevonden. Of misschien een beetje, mijn denken is wel wat veranderd, maar niemand heeft me ooit verteld hoe dat moest en wat ik dan moest denken. En dat is heel geleidelijk gegaan. Het was tussen veel gezwets doorlezen wat voor mij interessant was. Waar ik me door kon laten inspireren.

 

Ik had ook het idee dat als ik ooit zou stoppen met drinken dat dit dan voor altijd dat nare gevoel van zin in alcohol zou blijven. Dat dat kon verdwijnen was al zo'n opluchting. Daardoor durfde ik wel een poging te wagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zucht Wijfie ik weet wat je nu doormaakt, maar je moet doorgaan je kan niet anders. Maar wat er hier al heel vaak geschreven is, maak wat meer tijd voor jezelf vrij ook al moet je in huis blijven, je kan dingen voor jezelf gaan doen. Dat betekent dat je voor jezelf op moet komen.

J. kan jij niet veranderen en reken er maar op dat het alleen maar erger wordt niet minder.

Hoe lang is dit nu al zo?????? En wat heb jij er aan gedaan omdat (hoe moeilijk dat ook is) te veranderen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie het valt me op dat als jij een poos niet drinkt

dat je dan positief bent, voor jezelf kiest en leuke dingen doet

en je nauwelijks aan J ergert. Je leeft!

Als je drinkt, of pas gedronken hebt, verval je in je slachtofferrol en ligt bijna alles aan J.

Je overleeft!

 

Ik herken hier veel van uit de periode dat ik nog zelf zo jojo-de met drank.

En wat ik haast niet durf te vragen: je schrijft ik ben blij voor hem dat hij nog leeft,

maar is hij er zelf wel blij mee?

Mijn vraag is: jij was al aan het afscheid nemen, nu is hij thuis: ben jij er wel blij mee

dat hij nog leeft?

Een hele konfronterende vraag misschien, zeker niet een om hier te antwoorden hoor. Maar

wel om over na te denken en in therapie aan te werken.

En niet eerst blijven hangen dat elke ther. niet goed genoeg is, nee gewoon accepteren dat je er zo

niet uitkomt en met hulp in elk geval verder gaat komen dan nu.

Ik hoop dat ik niet te hard klink, maar zo voelt het dus als ik jou lees. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...