Spring naar bijdragen

Zondag 2 maart 2014


eline

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allen, ik val met de deur in huis ik stel voor dat we MijnGerrit een andere naam geven OnsGerrit, wat kan die man zuiver schrijven en reageren.

Ik hoop dat het een beetje droog blijft vandaag zin om naar buiten te gaan, het liefst zou ik Agnieta een paar uur door de bossen meesleuren...

Geweldig Eline!!!

Gerrit, gauw je naam aanpassen?

(je mag er even over denken hoor)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen  Doni en Rosa.

 

Ja Doni als je een klein stukje tuin hebt kun je al wat verbouwen hoor. b.v. tegen een schutting aan. Het worden hoge planten en er komen hele mooie roze bloemen in dus het staat ook nog eens een keer erg mooi. Ik vind het hartstikke leuk om m'n eigen tabak te verbouwen, en wat heel belangrijk is ik krijg toch meer conditie doordat ik niet een hele boel troep mee rook.

Heb nog zaadjes over hoor als je het eens wilt proberen. En het is legaal.  :)

wat gaaf zeg lijkt me super! heeft het veel zon nodig? we hebben een aardige tuin (voor hier dan) en ik heb aardig wat schaduwplek over (en anders maak ik wel plek) en hoe gaat het vanaf het oogsten? is het wel te doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds lange tijd weer een berichtje, want ik had het gisteren heel erg zwaar. Stond op het punt om een glas wijn te drinken én dacht dat ik het wel bij 1 zou kunnen laten. Gelukkig niet gedaan, omdat mijn man vroeg of ik het wel echt wilde. En toen dacht ik meteen 'nee ik wil het niet'. Ik weet dat ik het niet bij 1 glas kan laten. Maar weer een tijdje niet verder kijken dan 24 uur en genieten vh wakker worden zonder kater.

Fijne zondag allemaal (vanuit het bewolkte Luxemburg)!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moggûh, 

 

nachtbraakster (maar niet hier) meldt zich vanuit een zonnig noorden. Zo lekker met de hond eruit. De laarzen mogen aan want het ziet er nog wel aardig nat uit.

 

Heb het dagdraadje van gister ook nog even uitgelezen en dat voelde heel aangenaam. Heel rustig en veel wijze woorden en ook nog nieuwe namen. Mooi dat de weg toch nog bekend is ook al heeft men een tijd niet gelezen/geschreven  :rose:

 

Als er een nieuwe weekpact is gestart, kan ik ervan uitgaan dat de vorige is afgerond? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doni na het oogsten, dat gebeurd wanneer de bladeren (die wel een meter lang kunnen worden) geel worden, moeten ze drogen. Dat doe ik op een plek waar veel tocht doorheen kan komen. Als de bladeren bruin zijn, dat duurt ongeveer een mnd. of twee. moet je de nerf eruit halen en dan kun je ze nog opnieuw een heel klein beetje nat maken en ze nog een paar maanden, op elkaar, laten liggen. alle lucht moet er dan uit zijn door er planken op te leggen met stenen.

En dan kun je ze gaan snijden. Daar heb ik een machientje voor. En dan roken maar. Het proces van die paar maanden laten liggen hoeft niet persé hoor je kan het al veel eerder roken.

Het is erg lekker, ik hoest niet meer, en heb geen bruine vingers meer.

Als je wilt stuur ik je wel wat zaadjes op hoor. die kan je dan planten in maart of zo, en na ijsheiligen buiten zetten.

Verder staat er op you tube of op Google veel informatie als je "zelf tabak verbouwen" intypt. Dan zie je hoe je het moet doen.

 

Mensen ik ga werken. later allemaal en geniet van de :sun:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie jou als een sterke vrouw Bolletje. Zelf sta ik wat drank betreft niet stevig genoeg in mijn schoenen. Daarom zit ik hier ook, om mijn grens te bewaken. Het maakt me kwetsbaar.

Dit is denk ik een belangrijk onderdeel waar het om gaat Jen.

ook voor mij. Als ik 's avonds bijlees en er staan zware dingen in

of de mensen met wie ik me extra betrokken voel, maken zware dingen in mij los,

dan weet ik dat er iets omgewoeld is, wat bewust wil worden.

Als ik het negeer, zoals vroeger met drank, of nu met weg-eten, dan komt het

later in een andere vorm toch weer terug. Agnieta is het centrum van haar

eigen drinken. In mijn oordeel is dat egocentrisch. Zo was ik ooit ook. Nu hopelijk

minder, maar ook ik projecteer mijn eigen dingen n.a.v. postings hier. Dat is een

van de redenen waarom dit forum zo verslavend werkt voor mij.

Ik heb er nog steeds dingen uit te leren en dat gebeurt juist met situaties zoals nu.

En ook van jullie reacties erop. Ik sta er mee op en ga er soms letterlijk mee naar bed.

Het helpt me nog steeds, al vind ik het soms zwaar. Ik kan  inwendig hele dialogen houden.

Vanmorgen las ik Ineke en herkende een deel van mijn reacties. Ook ik verloor ooit

iemand aan de drank. Dus die machteloosheid en moedeloosheid en de boosheid,

werden wel door Agnieta losgemaakt, maar zij was de aanleiding. De oorzaak ligt bij mij

altijd daarachter. Als ik niet te lui of te bang ben en ik ga graven dan kom ik er achter

en kan er wat mee. of niet, maar dan heb ik tenminste keus.

Zo heeft ook een konfronterende situatie een nut. Wat Agnieta doet, daar heb ik geen

echte invloed op. En andersom ook niet. Als zij ervoor kiest zich dood te drinken, dan heb ik

dat maar te accepteren. Wat het ook op zal roepen. Voor haar nabestaanden is dat natuurlijk anders.

Vannacht dacht ik: als ik wil huveren lees of kijk ik wel horror. maar hier lezen is soms ook horror.

En ik blijf komen. Dus ik word ook gekonfronteerd met wat hier staat. Scrollen kan ik niet, dan heb ik al

gelezen. En veel komt binnen. Het is gewoon een leerschool, en echt niet alleen virtueel.

En idd Toinemanski de zon schijnt

ik mag volleyen en dochter gaat mee

wat zullen we meppen

(en beppen)

maak wat van deze dag mensen

hij komt niet meer terug :sun:

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen! Ik ga zo mijn zwembroek aandoen en in de tuin zitten!

Jammer dat ik weer lang heb geslapen, maar ik heb de uren even nodig.

 

Rosa, ik vind het fijn dat je op het Dag Pact staat. Na de conversaties op de draad van gisteren wist ik eerlijk gezegd niet wat te verwachten. Goed hoor!

 

Dag Asje. Wees je zuinig op je man, die kennelijk precies op het juiste moment de goede woorden heeft? Succes hoor!

 

Ik heb de draad eerst doorgelezen vandaag. Mooie woorden, wijze woorden, verdriet, machteloosheid, ook wel een vorm van boosheid en nog veel meer. Ik hoop dat Aggie zich herpakt. Heftig allemaal.

 

Ik ga wat doen. Mijn gang is klaar, nu wil ik vandaag iets in de keuken doen, al is het maar een half uur. Want dan ben ik wel mooi begonnen.

Verder een beetje administratie, klein stukje hardlopen en even met de motor weg.

 

Fijne dag iedereen! Later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees nog steeds regelmatig mee. Ik sta droog.

Ook ik kom momenten tegen waarop het makkelijk lijkt om naar de fles te grijpen.

Regelmatig zelfs. Maar doe het niet omdat ik het niet wil en omdat ik weet dat het me niets, maar dan ook niets zal opleveren.

En hiermee spreek ik absoluut geen oordeel uit naar degenen hier op het forum die een terugval hebben.

Ik ben hen niet en zij zijn mij niet.

Ik vecht op het moment met mijn depressie, die ik al jaren heb, maar die ik nu pas echt voel omdat ik droog sta. Vechten is niet het goede woord, want vechten betekent dat iets groter wordt. Ik leer er mee om te gaan. Leer me te focussen op de succesmomentjes, hierbij stil staan. En die momenten zijn er zeker.

Dat gaat met vallen en opstaan.

Ik ben bezig om patronen (lees: sleur) te doorbreken, om bijv. elk maaltijd moment aan tafel te gaan zitten met mijn dochter. Iets wat al jaren niet is gebeurd. Op de bank voor de TV is makkelijker, maar betekent ook weinig echt contact. Iets waar we alle twee echt behoefte aan hebben.

Het vraagt veel van mezelf, maar ik voel ook dat het heel veel kan opleveren.

Het is fijn om dit zo met jullie te delen.

Ik wens degenen die het lastig hebben veel sterkte.

Heb het goed vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

 

Kastanje, wat mooi om je zo te lezen.

 

Wijfie, goed gedaan :rose:

 

Agnieta, ik hoop dat je de AA belt.

Omdat je het waard bent, net als ieder ander :heart:

 

Dylan, vergeet niet op het jaarpact te kijken. Ik heb iets speciaals voor je uitgezocht.

 

Tijd voor een strijk, En daarna lekker lezen. Komende week wordt het nog genoeg zacht weer en ga ik mijn nieuwe tuingereedschap uitproberen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie uitgebreide reacties, Jane en Bolletje.

 

Of ik ooit sterker word, weet ik niet, dat zal de toekomst uitwijzen. Momenteel vind ik het belangrijk om mijn zwakte toe te geven. Ik hoef niks te bewijzen. En da's niet altijd simpel. 'k Ben nogal prestatiegericht opgevoed. 

 

Goed, genoeg. Het weer is mooi en ik ga wandelen met de kleine en de grote schavuit. Maak er een mooie dag van allemaaal,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Aggie!

 

Ik vind het erg fijn om van je te horen.

Je bericht klink niet slecht, goede stappen gezet en goede voornemens gemaakt.

Veel frummers denken aan je, maar dat weet je.

 

Zet hem op hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

 

Even tussen twee klusjes door.

Dank voor de complimenten, die ik van jullie krijg. Ik vind dat wel leuk.

Bedenk wel dat ik voornamelijk voor mijzelf schrijf en vanuit mijzelf.

Mooi meegenomen dat dat op prijs wordt gesteld. En ik bedoel het natuurlijk wel goed allemaal.

 

MijnGerrit, tsja. Ik heb al eens toegelicht dat die naam ontstaan is toe ik me aanmeldde op het forum.

Ik moest een naam opgeven en de suggestie om mijn e-mailadres in te vullen leek me wat minder.

Dat deze naam mee zou komen naar het forum, wist ik toen niet.

 

Ik vind het nu wel grappig en wil het graag zo houden.

Het is ook mijn Gerrit en niet van iemand anders. Zou ook veel te druk zijn voor hem!

Raadsels? In mijn profiel zit een tip.

 

Nu houd ik hierover op. De keuken in voor de volgende klus en straks eten koken.

 

Be good!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat een heerlijke dag was dit

ondanks NS die ons te vroeg

uit de trein en in de bus zette.

Dochter speelde de sterren vd hemel

en moeders was beretrots natuurlijk.

Terug konden we meerijden met een maatje.

Hoe erg ik hard werken (huishouden) ook vind

met sporten en sauna is mijn motto

hoe zweter hoe beter. raar toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bericht Ietje!

ook van die kop koffie :)

 

Doni is ook goed bezig geweest; met heel het gezin in de tuin aan de klus.

Licht in je hoofd van niet drinken ken ik niet, wel een raar gevoel. Misschien bedoelen we hetzelfde.

Als je in de tuin werkt en je zit veel voorover, dan kun je je daar ook wat vreemd van voelen.

 

Ik had zelf zojuist een aanvalletje van trek tijdens het eten koken. Nu ben ik hier en trekt het langzaam weer weg!

 

Jane, misschien is voor jou de oplossing voor het huishouden om dat te doen in je sportkleding? En het tempo iets omhoog? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...