Spring naar bijdragen

maandag 24 februari 2014

eline

Aanbevolen berichten

Choice overload. Teveel keuzes en niet willen/kunnen kiezen. Goed filmpje! Niet over de lastige morele keuzes in het leven, wel over de dagelijkse keuzes en het teveel aan keuzes.

http://goodlifezen.com/the-dilemma-of-choice-and-how-to-cope-with-it/

Ik wil bijna Choose life uit de film trainspotting posten maar die is denk ik niet opbouwend genoeg als het gaat om middelen gebruik. Alhoewel het glashard laat zien choose life or not to choose life en de mogelijke gevolgen daarvan. Maar de clip is teveel zelf destructief, ik ga het niet posten (zoek zelf maar)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk is dat hé Jen, zo'n dabberke zien te genieten met een ander hondje. Heerlijk.

Trusten Jopske en een dikke :lips:

Mai als het een fijn gesprek was met de kids dan kun je alleen maar gelukkig zijn. ;)

kanjers ik sluit af voor vandaag. Morgen weer een dag. Trusten allemaal en tot morgen. :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan alleen maar kiezen als je een alternatief ziet.

Doet me hier aan denken uit de Matrix film, de waarzegster vs Neo

Neo: You helped me get here, but my question is why? Where does this go? Where does it end?

The Oracle: I don't know.

Neo: You don't know or you won't tell me?

Oracle: I told you before. No one can see beyond a choice they don't understand, and I mean no one.

Die laatste zin heb ik altijd een heel nuttige zin gevonden en onthouden ook al is de film jaren oud. Kijk naar ons alcohol gebruik/gewoonte. Pas na het stoppen zien we dat drinken een keuze is en kunnen we kiezen voor een drankloos bestaan. Daarvoor zagen we dat alternatief niet of dachten dat stoppen ons nooit zou lukken. Ooit kwam die eerste 0 en na een paar dagen zie je (ik zag het en dacht aan deze quote) er is een keuze. Drinken en niet drinken is simpel weg een keuze. Een keuze die je zelf kan en mag maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Droog thuis na het sporten. Ik ben maar wat eerder weggegaan. Geen probleem.

Zo deed/doe ik het ook vaak. Eerder weggaan en lekker gesport hebben. De riskante situatie een beetje mijdend. Op een dag kan je er met een glaasje fris bij gaan zitten lees ik bij ervaren oud gedienden. Ik kan dat zelf ook nog niet goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie wat je wilt zeggen, Erik

Ben het niet Helemaal eens

Ik heb gezien in weer terug drinken

Hetzelfde.

Nu terug naar ander leven weer

Ook al sta ik soms doodsangsten uit

De basis is relaxed

Dan komt dat dus vanzelf

bewerkt door Mai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Erik,

Grappig fimpje; ik heb de eerste paar minuten geluisterd en toen verdween mijn aandacht. Ik zal het morgen of overmorgen wat vroeger afspelen.

Afgelopen nacht hebben we elkaar net gemist. Jij wilde nog wat plaatjes draaien en was net weg, toen ik weer wakker was.

Volgden keer beter.

Hoe gaat het verder? We kijken niet te ver vooruit hoor. Morgen is al een heel eind toch?

Het Engels in dat filmpje gaat ook wel erg rap. Dat was mijn punt vooral.

Met mij gaat het zo ongeveer als met jou denk ik. Vandaag ook gesport en ook weer naar de winkel en bepaalde schappen mijden. Keuzes maken en vasthouden aan die keuze. Tot nu toe lukt het om me aan mijn doel te houden. Ik plan wel verder vooruit omdat ik toewerk naar een nieuwe baan. Ik wil een zo optimaal mogelijke start en de kans die. die baan mij biedt voor mijn ontwikkeling in mijn werk maximaal houden, Ik wil absoluut niet dat ik me achteraf besef dat ik door drank de boel heb laten verpesten. (ik ben gevraagd voor werk in een verpleeghuis op de meest complexe afdeling tussen mensen die allemaal hoger opgeleid zijn in de zorg als ik. Ik heb ook wel HBO niveau maar niet in de zorg) Dat doel helpt me om duidelijk elke keer nee te zeggen. Ja en dat gaat prima tot nu toe.

Met jou gaat alles ook voorspoedig lees ik...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles van vandaag doorgelezen... leuk om weer eens te doen!

Er staan veel leuke en mooie dingen, maar ik licht er 1 iets uit. Ik herken van Erik: keuze maken en vasthouden aan die keuze.

Omdat het vorige week 4 dagen misging bij mij (niet met drinken dan, maar met blowen, waar ik net als met drinken op 29 dec mee gestopt ben),

had ik voor vandaag (heel de dag alleen thuis... oei geváárlijk) een goed plan gemaakt van allemaal dingen die ik wilde gaan doen.

En daar heb ik me aan gehouden!

Nu ga ik hetzelfde bedenken voor morgen. Woensdag werk ik de hele dag, dus dan is er geen gevaar.

Slaap lekker allemaal, ik ga genieten van een heerlijke nuchtere nacht en van lekker helder en uitgerust wakker worden morgenochtend!! 

:sun:  :sun:  :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog eentje dan over keuzes en vragen stellen.

1622662_629368897116799_704706923_n.png

@NOOITMEER

Iemand met een blowprobleem lees je hier niet vaak. Ik heb met stoppen veel moeite gehad, Veel meer als met een paar dagen het eerste glas niet nemen. Vooral een slaapprobleem en weken heel onrustig tot het eenmaal went. Ik blowde dagelijks 3-4 stuks en dat door de hele dag heen. Veel succes en idd een plan hebben werkt. Succes ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...