Spring naar bijdragen

Dinsdag 21 januari 2014

Yvonne

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Yvonne en Nancy.

Is de koffie al klaar? Heb er wel zin in.

Alles goed hier. Druk met mijn nieuwe scooter. Dus geen aandacht voor drank. Straks ga ik even naar het andere dorp. Naar de Hema. Even wat waxinelichtjes kopen en een kopje koffie drinken. De koffie van de Hema vind ik altijd lekkerder dan mijn eigen koffie. Ik zou kunnen fietsen naar het andere dorp. Maar dat deed ik nooit. Nu met mijn scooter doe ik dat gemakkelijker. Bovendien moet ik hem inrijden. In 2 maanden moet ik 500 km gereden hebben.

Een fijne dag iedereen die hier nog komt.

Sterkte voor wie het nodig heeft.

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Strak plan Nancy, ik duik er tegenwoordig in zodra ik uit bed kom.... weet ik zeker dat hij niet bezet is... 

Welkom trouwens Jippie en Herman. 

Herman, wat een moeilijke periode voor jou en je gezin. 

Jane gaf het al aan: probeer alsjeblieft van het glas af te blijven, juist nu, jouw steun en hulp is zo nodig, nuchter! 

Zag dat het hondje van Jen vandaag al komt. 

Ik wil niet negatief overkomen, maar om helemaal eerlijk te zijn.... 

Als ik het goed had begrepen is het een hondje dat uit het buitenland wordt geadopteerd toch? 

Een hond, en zeker niet een jonge daar niet op getrainde hond, zou hele dagen alleen mogen zijn. 

En die beestjes hébben bijna altijd al een rugzakje. 

Jen, dit is echt niet goed voor het beestje. 

Kan me heel goed indenken dat je het zo graag wilt hebben, maar dit mag je een pup niet aandoen lijkt me. 

Ik weet niet via welke organisatie je hem krijgt, maar ik durf er een eed op te doen dat als men zou weten dat het beestje hele dagen alleen moet zitten je de adoptie niet rond had gekregen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal.

Heerlijk koffie Yvonne... maar ik heb geen tijd want ik heb me enorm verslapen. Wilde jullie even laten weten dat het goed gaat maar wel erg korte nacht gehad.

Welkom Herman, ik sluit me helemaal aan bij Yvonne. Blijf hier je steun zoeken en stop met verder zoeken naar andere forums. Kost alleen maar tijd en je hebt nu je steun juist zo nodig.

Jen succes met je nieuwe hondje! En ook hier heeft Yvonne gelijk. Heb  katten uit het buitenland en die hebben andere aandacht nodig dan de Nederlandse.

Iedereen een fijne dag! Het word mijn 2e dag dat ik niet drinken mag. En morgen....ga ik daar ook voor zorgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo goedemorgen vroege vogels!!

Ik dacht dat ik vroeg was, maar neeeeeeeee hoor.

Stiekem naderen we toch eind januari, en het ergste is dan toch wel geweest.

Alhoewel het midden winter is ..... geen vogel te horen en alles zo grijs als wat is.

IK...heb het voorjaar in mijn bol. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woehaaaaaa, natte sneeuw hier, jakkes.... 

Moet nu ook echt gaan haasten..... Agnieta... lekker vroeg naar bed vanavond dan, ik begrijp het wel hoor. 

Als ik het een keer echt heel bont maak wat betreft niet op tijd gaan heb ik er dagen last van.

Als ik heel snel nog even opzoek staat geel voor: energie, vreugde, geestkracht, luchtigheid en lichtheid van het bestaan.... 

ik wordt er in ieder geval altijd vrolijk van. 

En geel voor vriendschap? Prima idee icon_kiss.gif

Luitjes, ik ga er vandoor, als een haaaaaaassssssssssssss. 

Laterrrrrrrrrrrr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen ook voor alle andere forummers.

Hier helaas geen scooter, maar fietsen is ook heerlijk, mits er maar geen sneeuw of ijs ligt....

Ik ga snel, ben ook aan de late kant. Mooie dag!!!  En gele rozen staan idd voor vriendschap!!

Wie zal ik vandaag eens een bosje gaan geven??

Nog even voor alle nieuwe forummers: van harte welkom! Nu echt weg, doeg!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Even terug gelezen want zag dat ik het eea gemist had. Jippie, dat had en heb ik ook hoor , zeggen tegen jezelf dt je niet mag drinken. Maar ik probeer het zoveel mogelijk te vervangen door niet willen zoals Hanneke al schreef bij jou. Uiteindelijk komen we hier vrijwillig en willen we toch echt zelf stoppen omdat..........vele redenen! Opschrijven en lezen als je het moeilijk hebt??

Herman, pittig hoor. Verdriet en onmacht en er willen zijn voor je vrouw, dan is het misschien fijn dat ook jij een uitlaatklep hebt waar je jouw verhaal kwijt kan zodat je niet vervalt in (nog) meer drinken.

Hanneke, succes op de scooter, flink dik aankleden want het is koud op de scooter, zegt mijn man altijd als ik de auto heb!

Moet weer gaan werken dus tot later.

Dag 26!

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Elke morgen trek ik een zgn. "Inzichtkaartje".

Soms snap ik 'm niet helemaal, maar dan probeer ik er een betekenis in te vinden die me past.

Als dat niet lukt, dan denk ik maar: morgen weer een dag met een nieuw kaartje.

Vandaag trok ik:

"Door jezelf te ontwennen om alles af te wijzen wat je niet bevalt

kom je in harmonie met jezelf".

Eerst moest ik even bij mezelf nagaan of ik daar wat mee kon of misschien al deed.

En ja hoor, om zo'n tekst zinvol te maken voor mezelf heb ik duidelijke praktijkvoorbeeldjes nodig.

Praktijkvoorbeeldjes uit m'n eigen praktijken..

Dagelijks rij ik 's morgens en 's middags heen en weer tussen huis en atelier.

Een "reistijd" van hooguit een kwartiertje. Of ik nou met de auto ga of met de fiets..

Meestal ben ik geneigd de auto te pakken. Die route kan ik wel dromen, is niet spannend.

In de auto zet ik dan lekker een muziekje op en ben ik in "no time" waar ik wezen moet.

Ik vind autorijden erg leuk.

Met de fiets heb ik géén muziekje. Bovendien ben ik van nature liever lui dan moe.

Ook aan regen en kou heb ik een broertje dood. M'n fiets is ondertussen 33 jaar oud en niet al te soepeltjes meer.

Tja, dan lijkt de keuze niet zo moeilijk...

Toch pak ik meestal de fiets. Elke keer is dat een keuze tegen mezelf in. Maar ik merk wel dat die keuze

steeds een beetje vanzelfsprekender wordt. Ook als het eens regent en/of koud is.

Hoe meer ik dus mezelf ontwen om alles af te wijzen wat me niet bevalt, hoe meer er een soort van harmonie in mezelf ontstaat.

Zo was het ook toen ik net gestopt was met drinken en recent met stoppen met roken.

De eerste tijd beviel me dit maar zéér gering. Maar hoe langer ik niet toegeef aan mijn primaire behoeftes

hoe meer vrede ik er mee krijg.

Nu zijn er wel grenzen aan deze "beperkingen" naar mezelf toe.

Een kapotte verwarming is nou niet iets om te zeggen: nou, wen dan maar aan kou in huis..

Ik heb ook geleerd om van mezelf te houden, en daar hoort ook een zekere mate van "verwennerij" bij.

Dus in zo'n geval hoop ik dan maar dat die verwarming snel (en niet te duur) weer gerepareerd kan worden.

Harmonie met jezelf is mooi, maar het moet (met een beetje zoeken) wél te vinden zijn..

Sterkte, Hottentot..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen

'k ben gesloopt....

gisteren in de namiddag weer heftige zenuwpijn in mijn mond.

tandarts een foto gemaakt en ja hoor weer een grote ontsteking.

een kies een hoektand en een brug getrokken, dus geheel links onder

is nu weg......

de ontsteking van kaakbot geschraapt.

nu dus heftige napijn en links vormt er nu een tweede gezicht.

wat een ellende...

dat wordt dus binnenkort een plaatje onderin, want ik ben te

gevoelig voor ontstekingen om implantaten te nemen

gezellie.............. :face-icon-small-shocked:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...