Spring naar bijdragen

Zaterdag 18-1-2014


Dylan

Aanbevolen berichten

 

Alles gedaan wat God verboden heeft. 

 

 

In mijn beleving van god of wat ik daar ook van wil maken of onder verstaan, zijn er geen verboden van god.

Verboden zijn door mensen bedacht.. dat wil niet zeggen dat we niet kunnen doen wat we verboden hebben.

Het lijkt er zelfs wel eens op dat we alléén maar willen doen wat verboden is. De gevolgen zijn daar ook meestal naar.

Maar die gevolgen zijn dan geen straf van een god of zo, maar logische gevolgen van misschien wat onverstandige oorzaken.

Bijv. teveel drinken levert kortstondig "plezier", maar uiteindelijk rottigheid omdat het menselijk lichaam niet dusdanig

ontworpen is dat het goed functioneert met een grote hoeveelheid alcohol. Grote hoeveelheden alcohol leveren niet alleen

lichamelijke ongemakken op, maar ook sociale. Geen straf van een god, logisch gevolg van (zelf)vergiftiging

en niet goed functioneren in de samenleving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En weer veel geleerd deze ochtend.

Dat meen ik serieus, alleen al door mee te lezen en de gezamenlijke strijd met gedachtes, ideeën en antwoorden te lezen, maakt dat ook aan mijn denken over wel/niet een beetje drinken, saai worden den waar doe ik het voor, richting wordt gegeven.

Dat is voor mij de meerwaarde van dit forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag.

Hardleers, ik heb hetzelfde, ik lees veel mee en leer daar van!

Ik drink niet meer, maar ben volgens mij niet saaier geworden. Wel rustiger.

Straks huis vol visite, husband is jarig. Niet handig als je amper kan lopen van de rugpijn, hahaha! Nou ja, saai wordt het dus niet, want iedereen moet meehelpen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in het leven is er geen evenwicht, het is een grote choas

van willekeur zonder enige rechtvaardigheid

wanneer je dit accepteerd, kan je proberen evenwicht te

zoeken in je denken en je benadering naar leven, situaties.

zoiets..., maar wie ben ik he.. :face-icon-small-shocked:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dribbeltje, goed je te zien!! Fantastisch dat je gisteravond hebt volgehouden, geen kater vandaag well done!!

Onzekerheid is zo onvoorspelbaar, komt opzetten en kan aan je vreten totdat het in t hoofd een onoverzichtelijke chaos wordt.

NOOIT MEER: dat gevoel had ik ook, zal ik nog wel de lol beleven zonder alcohol. Na 1,5 jaar zonder kan ik je vertellen, dat ik alle plezieren in het leven, zoals sex, eten, uitgaan meer intens ervaar dan met alcohol. Onvoorstelbare gedachte maar t is echt zo. Je wordt meer puur en je leert meer nadenken over wat jij wil en niet jij met alcohol want dat is toch een ander persoon.

Hottensoldaten; depressie is kut. Lijkt alsof je erin zit, maar misschien zit ik fout. Bepaalde stof wordt niet aangemaakt in je hersens en maakt het leven ondraaglijk. Vroeg me af of je professionele hulp hebt? Je schrijft mooi maar vind je wel destructief naar jezelf toe.

Hoop dat je je niet aangevallen voelt, spreek alleen mijn gevoel uit en daar kan ik virtueel helemaal fout mee zitten. Take care.

Vandaag vrienden te eten en we gaan uit er speelt een bandje. Zonder alcohol zoek ik meer live muziek op, geniet ik van en is de aandacht gericht op muziek ipv lam worden. Ik ga een kippensoepje maken, iemand nog een idee wat erbij te eten?

Voor de mensen die net gestopt zijn met drinken; hou vol vandaag.

post-1946-0-67536900-1390047949_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hot..

wat zit je toch vaak slap te ouwehoeren..

sorry, je komt over als een verward persoon

hoop dat je snel het goede pad, voor jou vind.

succes

het zijn vaak juist mensen met veel levenservaring die oordelen,

mensen met weinig zijn vaak te onzeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

Gezellige avondjes met drank. Schateren. Lol. Urenlange uitgelaten sex. Totale ontspannenheid.

Bepaalde gemoedstoestanden lijken alleen met alcohol (of drugs) voor te kunnen komen.

Kan en wil ik zonder die momenten leven? Voor altijd?

Weegt een leven zonder alcohol, dat mij nu heel mooi en prettig overkomt (maar ook wat saai en gecontroleerd...),

op tegen het missen van dat soort avonden en nachten?

...

 

Dat was dus ook zo ongeveer wat ik dacht en daarbij ben ik vast niet de enige.

Desondanks de alcohol vaarwel gezegd omdat dit per saldo het meeste leek op te leveren. Het offer moest maar gebracht worden.

 

Stomverbaasd was ik op een gegeven moment toen dat helemaal niet waar bleek te zijn. Dat offeren.

Ik had het eerst niet eens in de gaten. Ging ook bepaald niet van de ene dat op de andere. Toch bedacht ik me op een bepaald moment dat ik dingen, waarvan ik dacht die voorgoed te moeten missen, gewoon weer beleefde zonder me het op het moment zelf te realiseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik geloof niet zo in evenwichten. 

 

Geloven is zo'n woord waar uiteindelijk in de praktijk zo weinig mee gedaan kan worden.

Maar ben je niet, zonder dat je dat misschien in de gaten hebt, op zoek naar evenwicht?

Wil je geen stabiliteit bereiken? Waarom heb je je op dit forum aangemeld?

Toch niet om de weg (nog meer) kwijt te raken, om chaos in je leven te creëren?

Volgens mij is elk forumlid dat zich hier heeft aangemeld omdat ie vond of vindt dat ie teveel dronk of drinkt

op zoek naar een manier van leven waarin alcohol niet meer zo ontwrichtend tekeer gaat.

Op zoek dus naar een soort van evenwicht.

Ik zeg niet dat we evenwicht zullen bereiken, maar wel dat we ons best doen of dat in elk geval proberen 

om niet zóver uit balans te raken dat we uiteindelijk onze dood recht in de ogen kijken.

 

De koorddanser op het slappe koord is ook nooit volkomen in evenwicht, is altijd, elke seconde, bezig

zichzelf te corrigeren om min of meer in balans te blijven.

In elk geval zodanig dat ie niet ter aarde stort.

Als ie niet voortdurend bezig was zichzelf te corrigeren en perfect in evenwicht was

zou hij niet meer vooruitkomen, zou hij een foto van zichzelf zijn. Tijdloos, stil. 

 

Evenwicht is perfectie. Wat leven betreft is dat een niet natuurlijke staat, een idee-fixe.

Maar de gedachte aan evenwicht, aan perfectie

kan ons wel in beweging houden, kan ons onszelf steeds doen corrigeren.

En als onze gedachten het niet doen, dan neemt onze natuur het over.

Dan lijden we pijn en ongemak.

Door ons bewust te zijn van (onze) onvolkomenheden

zoeken we allemaal naar evenwicht, naar welzijn. Op de één of andere manier.

En soms bereiken we daarmee evenwichtigheid. Dat komt aardig in de buurt van evenwicht.

Er zijn echter altijd invloeden van buitenaf die evenwicht bedreigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi gezegd kohtje. Wat een wijze woorden.

Dylan, dat is mijn ervaring ook.

Hottentott ik ben erg nieuwsgierig naar je! Wat gaat er in godsnaam in dat koppie van je om.

De dood lacht mij soms toe, kijk er naar uit. Ik ben gelukkig dus weet niet waarom die gedachten opkomen. Zal r nooit wat mee doen, maar begrijp wel het verlangen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond.

 

Mooi gezegd Koh, en je avatar ook nog mooier gemaakt. Ook een streven naar perfectie ?  :)

 

Aak, weer wat ruimte in het hoofd geeft ook weer ruimte om dingen aan te pakken. Ik ben ook een beetje zo'n inhaalslag aan het maken nu ik minder werk. Van de week de koelkast weer eens schoongemaakt. Maar ook weer meer tijd voor en zin in hobby's. Ik voel me gewoon een vrolijker mens.

 

Dylan, ik had al zo'n idee wat je zou gaan doen en heb het natuurlijk even gecheckt :D

De gebruikte plaatjes weggehaald uit je verzameling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...