Spring naar bijdragen

Zaterdag 18-1-2014


Dylan

Aanbevolen berichten

Vanuit het noorden ook allemaal een goede dag gewenst, ik zal jullie mijn koffie niet aandoen, of te slap of te sterk,

Ondanks dat ik ook niet zo vaak reageer naar anderen kan ik wel zeggen dat ik wel zeker aan mensen denk, Jen, Wijffie, Mark, Lidia, vaak de mensen die het gewoon moeilijk hebben met ook andere zaken als alcohol. Maar het is moeilijk iets op te schrijven wat de lading van je gedachten dekt op een juiste manier. Maar geloof maar dat er wel eens een traantje valt als ik sommige mensen lees.

Maar ik lach ook hoor om de grapjes en filmpjes...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En bij drie op een rij is het voor mij ook tijd om af te sluiten. 

Druk dagje, heb kort weekend, dus tijd een beetje goed gebruiken... 

Als ik tijd heb kom ik misschien later op de dag nog wel even binnenpiepen.... 

Mensen, maak er wat van vandaag.

Dag dag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goodmorning allemaal!

 

Ik wens jullie een fijne, alcoholvrije dag! Hier is het koud en bewolkt. De kachel staat aan.

M'n kinderen nog op bed. Ik op de bank. Rustig begin van de dag.

 

Ongezellig worden gevonden, wat ik gisteren las, dat is ook zeker iets dat bij mij speelt.

 

Gezellige avondjes met drank. Schateren. Lol. Urenlange uitgelaten sex. Totale ontspannenheid.

Bepaalde gemoedstoestanden lijken alleen met alcohol (of drugs) voor te kunnen komen.

Kan en wil ik zonder die momenten leven? Voor altijd?

Weegt een leven zonder alcohol, dat mij nu heel mooi en prettig overkomt (maar ook wat saai en gecontroleerd...),

op tegen het missen van dat soort avonden en nachten?

 

Of kan ik zo gecontroleerd leven dat ik zo heel af en toe een avondje kan drinken (1 keer per maand denk ik dan aan)

en verder alle dagen weer netjes nuchter door het leven kan gaan???

 

????????????????  :blush:  :blush:  :blush:  :blush:  :blush:  :blush:  :blush:  :(  :(  :(  :(  :(  :(  :(  :unsure:  :unsure:  :unsure:  :unsure:  :unsure:  :unsure:  :unsure: ??????????????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt een beetje alsof je er niet helemaal in gelooft ;)

In  ieder geval voor mijzelf niet eerlijk gezegd. En ik heb hier maar al te vaak gezien dat het veel mensen niet lukt. Het lijkt me zo moeilijk om iedere keer weer, die rem erop te houden. Nee dat is voor mij niet weg gelegd.

maar er zijn hier ook mensen waarbij het wel lukt dus het kan wel. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dribbeltje niet stoppen hoor. Ik ben ook nieuw hier en vind het ook moeilijk om op de dagdraad te schrijven, maar zal dat ook vaker gaan proberen.

Jij bent eigenlijk de reden dat ik me ook durfde aan te melden, lees je heel erg graag. Alles heel herkenbaar dus stop niet AUB.

 

Liefs Daantje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Door de pb'tjes van 2 dames toch uitgenodigd verder te lezen dus dat toch maar gedaan en het zet me, zoals altijd, aan het denken. Allereerst bedankt voor de reacties en iedere reactie begrijp ik. Natuurlijk ligt het heel erg bij mezelf, daarom schreef ik ook over MIJN gevoel en die onaardige mensen, daar doelde ik op het schoolpleinritueel......Bolletje, je hebt gelijk over dat ik dan duidelijker moet zijn. Ik zal ook mijn verwachtingen bijstellen. Loop momenteel erg op mijn tenen, op veel vlakken, lijk van een redelijke zelfverzekerde vrouw naar een meer labiele vrouw te gaan en daar verzet ik me tegen. Het is te ingewikkeld voor hier, zal ook weer verder schrijven op mijn ' eigen' draadje. .....

Hoe is het afgelopen gisteravond, heb echt de hele avond alleen maar gedacht zal ik wel of zal ik niet. Ieder glas dat langs kwam kon de mijne zijn en heb uiteindelijk een paar slokken wijn gedronken. Het was al rond middernacht, wilde thuis het liefst verder gaan maar ben direct hier gaan inloggen. Ben nu dus heel blij dat ik niet verder ben gaan drinken en die paar slokken tel ik even niet mee. Ik ben dus kennelijk in staat om alsnog te stoppen ook al neem ik een paar slokken en het voegt ook niets toe dus volgende keer ook dat niet meer doen. Het blijft een te groot risico. Nu ligt mijn man ziek op bed van de drank en ben ik er voor de kinderen en dat is me eigenlijk veel meer waard. Die gedachten moet ik wel heel bewust vasthouden op zo' n avond want dan vind ik stiekem alleen de drank belangrijk, ik was er helemaal niet bij met mijn hoofd dus heb mijn vertrouwde maskertje opgezet en ' meegedaan ' met de leuke avond......wat ben ik blij dat ik ook dat weer gehad heb. Nu nog op zoek naar mijn nieuwe ik zonder drank op en er gewoon kunnen zijn zonder ieder glas/ fles/slokje van de ander te zien. Want zo erg is het gewoon.

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...