Spring naar bijdragen

hoe staat het er voor?


lidia

Aanbevolen berichten

Herken wat je schrijft Skye ik zit op 4,5 maand rookvrij. ook ik merk weinig positieve veranderingen. Veel lichamelijke klachten komen naar voren. Ik ga ook verder, omdat als ik weer begin ik denk ik nooit meer stop. Maar ik word er nog niet vrolijk van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook eigenlijk niet veel positieve verandering gemerkt. 

Ik ging niet beter ruiken. 

Ik kreeg niet meer lucht. 

 

De wetenschap dat ik mezelf aan het doodroken was is voor mij doorslaggevend geweest bij het stoppen en daarna volhouden

 

Waar ik wel heel heel blij om ben is dat het dwangmatige weg is. 

Altijd de onrust of ik nog wel genoeg sigaretten in huis had. 

Altijd móeten roken... ook als het even niet kon.... 

Daar ben ik van af. 

 

Maar ook ik kan nog altijd genieten als ik naast een roker sta die buiten een peukje opsteekt... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja daar ben ik ook heel blij mee, dat die dwang weg is.

Mijn man rookt nog wel 1 of 2 sigaartjes op een dag (wou dat ik dat kon)

Gingen we uit eten moest die bij de koffie toch even roken.

Naar buiten, is toch eigenlijk een zielige treurige bedoening.

 

Veel succes allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfffff Aakie, heel herkenbaar zo'n moment of bui of hoe je het maar wilt noemen... 

Maar gelukkig gaat het over. en komt het steeds minder voor. 

Of beter gezegd... het zijn periodes dat ik er een paar dagen telkens even last van heb. 

En die periodes gaan steeds verder uit elkaar liggen... 

 

en Skye... ja, als ik het tot 5 peukjes per dag zou kunnen beperken was ik ook niet gestopt hoor...  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb drie weken niet gerookt zonder daar echt moeite te hebben moeten hoeven gedaan te hebben gehad.. :) .

Het stond niet op mijn "to do" lijstje, dat stoppen. Ik was een paar dagen flink ziek en rookte daardoor niet.

Na die paar dagen flink ziek kwam de trek in een sigaretje niet meteen terug. En zo kabbelde het niet roken

een beetje voort.

Maar ineens was daar die trek wél weer. En omdat ik het niet roken op dit moment geen prioriteit geef heb ik er aan

toe gegeven.

Ik ben dus (weer) een * rokende niet-drinker.

Drank-, drugs-, en medicijnvrij.

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja sorry, zootje. Ik heb het aangepast. Het is uiteraard niet mijn bedoeling om roken te verheerlijken.

Wilde alleen aangeven dat ik zelf (voorlopig) vrede heb met de situatie zoals die is.

M'n woordkeuze was wat ongelukkig op dit forum.

Nogmaals excuus. En volhouden, hoor. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hoop dat je je staande hebt kunnen houden Skye.... het gaat over, echt. 

En die periodes dat je erge trek blijven nog wel een poosje komen.... maar ze gaan steeds verder uit elkaar liggen.. 

Volhouden hoor. 

 

An goed van je dat je wilt gaan stoppen. 

Heel veel succes... 

 

Vraag me overigens af of Lidia nog steeds op cruise is??

Al een hele poos niets van haar gehoord.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, heb al voorbereidingen getroffen. Heb nog voor een dag peuken. Gesloten blik + filters op zolders. Ik moet niet het idee hebben niks te hebben. Zo naar de bib, voor het boek van Alan. Ben eens 8 jaar gestopt en dat ga ik gewoon weer doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je Alan Carr leest moet je eerst doorroken totdat je boek bijna uit hebt. (Dat zegt hij dat dat het beste werkt)

Bedoel je met een stoplicht een lijst met wie en met hoelang gestopt zijn?

Ben nu een half jaar gestopt. Blijf het moeilijk vinden! Net als Skye. Ik ervaar nog steeds meer de nadelen dan de voordelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An succes op je 1ste dag. De kop is eraf...... je bent gestopt op de schrikkeldag, dat is wel bijzonder

Jaloers is echt niet nodig hoor. Jij bent al eens 8 jaar gestopt geweest. Ik ben hiervoor niet verder gekomen dan 3 maand.

Een stoplijst is misschien wel leuk, maar dit forum is veel minder druk dan het alcoholforum. En mensen blijven hier volgens mij niet zolang hangen.

bewerkt door zootje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...