Spring naar bijdragen

Dinsdag 3 december 2013


mark

Aanbevolen berichten

Ik mis hier toch, en dat zie ik vaker, ook bij anderen, de allerbelangrijkste belofte. En wel de belofte aan- of afspraak met JEZELF.

Zodra die gemaakt is vallen daarbij alle andere afspraken in het niet.

 

Precies, Dylan. Da's waar ik al die tijd mee bezig ben, dat is de kern van m'n herstel.. luisteren naar m'n meest essentiële Zelf, m'n Zuivere Geweten. En da's hard werken omdat ik zo gewend ben de Wil te volgen die altijd de makkelijkste en snelste weg wil, altijd de verlokkingen van de materialistische wereld vol ego's volgen. Luisteren naar m'n Zuivere Geweten betekent vaak afzien, vooral in het begin. M'n Zuivere Geweten is de belofte die ik meekreeg toen ik op de wereld werd gezet. Maar zo ingekapseld door minder belangrijke beloftes die het leven van me "vroeg" dat teruggaan naar de essentie een heel karwei is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

 

Nog steeds hartstikke ziek. In de gauwigheid heb ik wel gezien dat Wijfie weer gepost heeft. Goed! Ik maakte me ongerust.

 

Hots, ik moet nog twee cadeautjes inpakken en twee gedichten maken, maar mijn hoofd is één wattenbol. Ik zal Zwarte Piet maar inschakelen, want dit wordt niets.

 

Maar weer naar bed.

 

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, een afspraak met jezelf breken is inderdaad niet zo moeilijk. Maar dat zul je normaal gesproken alleen doen wanneer hier argumenten voor te vinden zijn. En wel betere argumenten dan die waarom je je aan die afspraak zou houden. Er volgt dan bij wijze van spreken een nieuwe, betere afspraak.

 

Die argumenten zullen inderdaad makkelijker te vinden zijn wanneer iemand net is gestopt. Al zijn het dan vaak wel pseudo-argumenten.

Is men wat langer onderweg wordt het gaandeweg moeilijker om goede argumenten te vinden om b.v. weer te gaan drinken. De nep-argumenten worden dan makkelijker herkend.

 

De angst voor het definitieve, het "nooit meer" wordt hiermee ook behoorlijk de nek omgedraaid.

Immers: Er kan/mag altijd een betere afspraak komen zodra daar de argumenten voor gevonden worden. Ik kan jullie echter wel vertellen dat die gaandeweg verhipte lastig te vinden zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is het daarom zo moeilijk Dylan om de motivatie te vinden om weer eens te gaan stoppen. Je wordt minder gemotiveerd omdat je die afspraak met jezelf zo vaak geschonden hebt. De argumenten zijn moeilijker te vinden.

 

Dat bedoel ik met die diepe karresporen. De sporen die we als verslaafden altijd gebruiken, de makkelijkste weg.. hoe vaker je daarin terugglijdt, hoe dieper ze worden en hoe moeilijker om eruit te geraken. Maar áls dat dan gelukt is, dan moet je de argumenten kunnen/durven zien om andere wegen, andere -nog niet zo diepe- sporen te bewandelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen (nog net :blush:)!

Ik probeer mezelf weer op het dagpact te zetten, maar wat ik ook probeer (kopieren/plakken, Multi quote, quote) het lukt me niet. Zou iemand mij op het dagpact willen zetten?

Beetje een slechte nacht aan slaap gehad en daardoor ook te laat uit bed. Ik werd wakker gebeld. In principe goed nieuws, al weet ik nog niet bijster veel. Dus zenuwachtig afwachten.

Nu eerst nog een verlaat kopje koffie en dan tijdens hun pauze maar douchen, zodat ik paraat sta als ze bellen.

Fijne dag iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is nu vast niet het ideale moment om de drank vaarwel te zeggen, Eline. Gelukkig heb ik de pest aan feestdagen en ik zou maar wat graag met je ruilen. Ik ziet liever alleen zónder bier dan met een hele familie die ongetwijfeld maar zal blijven zeuren dat ik toch ook iets drinken moet. Ik ben er nog niet echt aan toe om mijn eigen problemen wereldkundig te maken denk ik. Je komt er wel doorheen. Gewoon doen wat je vandaag ook doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, ik lig in een deuk om je nieuwe plaatje. Je lijkt op een collega van me. Een vrouw.

Hot, ik vind het niet kosjer om tegen iemand die hier komt om de drank buiten te houden te zeggen: neem maar een slok.

Lytse beterschap!

Een recept tegen verkoudheid: veel vitamine c en rust voor jezelf nemen op zijn tijd, niet pas als je afgepeigerd bent, maar juist om dat te voorkomen. Zonder iets voor of met een ander te doen. Of vind je dat niet leuk?

Het terras achter dreigt te verdwijnen onder mos. Had ik het maar eerder moeten schrobben.

Zal ik dan toch maar eens wat aan gaan doen. Hm. Ja oke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie erg tegen de komende feestdagen op...... hoe lossen jullie dat op? Ik ben alleen en dat maakt het niet makkelijker.....

"eline" , je kunt het ook zo zien ;

Ik zie tegen die dagen op , omdat ik het helemaal NIET leuk vind om " verplicht" aan die volksgekte mee te MOETEN doen .

Ik zie naar die dagen uit , omdat het een uitdaging voor me is < die ik door mijn eigen wilskracht , en zelfbeheersing vast en zeker ga winnen .

En als je alleen bent , wie weet is er ook " iemand" vlakbij in je buurt die ook " alleen " is ( een lotgenoot ???? ) die samen met u de uitdaging aan wil gaan ?

Probeer dat eens met een oproepje of zo ????

Tsja het is maar een suggestie hoor .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stiertje, ik kan nog begrijpen dat je het blijkbaar nodig vindt om jezelf voortdurend hard toe te schreeuwen.

 

Maar moeten wij daar allemaal telkens van "meegenieten?"

Zet je onderschrift voor mijn part in een link of zo. Kun je er zelf zo vaak op klikken als je wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

akelei, ja wat kan men zich rot voelen, de ergste vorm van rottigheid die ik ken is de enorme angstaanval die je kunt hebben na drinken....

En ja ik ga de uitdaging met mezelf aan, ik kom de kerst door, maak het gezellig verwen mezelf met een tas die al een poos op mn verlanglijstje staat,

I will have myself a merry little Christmas.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...