Spring naar bijdragen

woensdag 7-7


igor

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 438
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bol :
Helaas vertrouwen ze me nog niet genoeg om me die pil voor te schrijven, ga nog te vaak de mist in !!!
Hoop nog steeds te kunnen minderen en gecontroleerd te kunnen drinken, maar het wordt me steeds duidelijker dat dat niet weggelegd is voor mij...
Nu dat nog accepteren... Moeilijk !!!

Apart draadje wordt geopend !!!
Voor degene die aan het begin staan van ADB... Of het nog niet hebben kunnen overwinnen...
Zie Thema's ........... Hoop op weinig aanmeldingen !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook dat heb je in het verleden al gezegd niwi, maar ik kon het toen nog moeilijk vatten. Het is een proces dat de meesten onder ons moeten doorlopen, bij de één al wat sneller als bij de andere. Ik hoop dat het bij mij nu zover is. Ik zie het in elk geval langzaamaan beter en beter zitten. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondje, die pil zorgt er bij mij juist voor dat ik NIKS kan drinken, ook al zou ik het zelf willen. Eens ik verder sta, gaat me dit ook wel lukken zonder die pil. Het is allerminst mijn bedoeling om voor de rest van mijn leven die pil te nemen hoor. Kan ook nooit zo goed zijn voor je lijf vermoed ik ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol :
Hij gaat dan tussen mij en de andere hond in staan of tussen mn pup en de andere hond...
Kan het ook niet echt uitleggen... Janken, soort van praten ?
Onderdanig komt hij dan echt niet over, meer zoiets van "kom niet aan mn baasje"
Springt dan wel naar de andere hond toe met zn staart als een helicopter zo snel bewegend dat ik af en toe het idee heb dat ie op gaat stijgen...
ja, contact zoeken, maar kan dat niet op een andere manier...
Nooit meegemaakt bij mn pup... Die springt gelijk op de hond af en gaat lekker ravotten !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge. Niet gedronken en toch misselijk vanacht:(
Bah. Ik dacht wel ff terug aan eerdere tijden....
Maar goed, overgegeven en ik voel me nu weer goed.
Gisteravond hele puut chips leeg gegeten, mss dat het daar
mee te maken had. Maakt nu ook niet meer uit, voel me beter.

Blondie, over doggie. Wat zou kunnen helpen is het gedrag negeren
en meteen een halve slag te draaien, met de hond ad riem.
Hond moet leren om op jou te letten. Dus commando geven;
'volg' en weglopen. Als doggie dat goed doet belonen. Niet te uitbundig,
maar braaf zeggen of een x een brokje is goed.
Als jij er hyper van wordt of nerveus gaat doggie dat aanvoelen
en daar ook op reageren. Succes. Fijn dat tie zo lief is.

Nog ff over gisteravond; ik snap je wel als je aangeeft dat je graag
wil dat je partner ook gaat veranderen. Maar dat kun jij niet afdwingen.
Het kost jezelf al moeite genoeg van de drank af te blijven. Maak je
eigen beslissing. Als jijn verandert en je vriend vindt dat ook de moeite
waard zal hij volgen. Misschien ook wel niet, daar valt nu nog niets over te
zeggen.
Ik herken het omdat ik dat ook vaak heb gehad met mn ex. Ik wilde dat zij
veranderde zodat ik het ook kon! Maar ja, zo werkt het natuurlijk niet. Tuurlijk
is wat extra steun welkom en heel erg fijn. Toch zul je helemaal zelf die beslissing
moeten nemen. En weet je Blondie, het is te doen, echt waar!
Ik weet niet of je ook overweegt om hulp in te schakelen? Wellicht de verslavings-
zorg, de AA of therapie om de vervelende en nare herinneringen en gebeurtenissen
een plek te kunnen geven. Het is moeilijk alles alleen te doen. Wat steun, ook als is het
dan niet van je vriend, is nooit weg.

Alcoholisme is een ziekte, een allergie. Het heeft niets met wilskracht van doen. Als ik
die eerste neem pak ik ook de tweede en de derde. Dat heb ik lang niet begrepen en
mezelf heel erg voor op mn kop gegegeven. Maar wilskracht heb ik genoeg, meer
dan genoeg soms!
Leven zonder alcohol of drugs is te doen. Taking life on life's terms. Niet gemakkelijk
maar zuipen en mezelf daar slecht over voelen was ook niet gemakkelijk.

En als de kraan kapot is bel ik de loodgieter. Als mn tv kapot is breng ik em naar de
reparateur. Waarom alles zelf willen doen als het om de drank gaat??? Waarom toch.
Zoals Ferry altijd zei:'Mijn remblokjes zijn stuk als het om de drank gaat'. En zo is het.

Een goedmorgen allen. Heb een fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie, ik heb je draadje zien staan.
Denk dat het een heel belangrijk draadje kan worden voor jullie, misschien wel een sterke kabel :).
Zie dat cathy ook wakker is..... hartstikke goed cath dat je in het pact bent gestapt....zal jou hopelijk een stuk meer rust geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He pacters, ga alsjeblieft niet op een ander draadje, hè? Het is hier voor ALLEN die, op welke manier dan ook ADB willen zijn. Minderen, afbouwen, stoppen elke denkbare variant van de strijd tegen de alco! En ik leer / herken ook veel want ik zit ook nog maar in het begin hoor en wil graag met jullie ervaringen delen!!!

Trouwens: Caro en Druppeltje waar zijn jullie? Heb sinds de ban van Fleur en het gedoe erom heen niks meer van jullie gehoord. What's up meiden? Ik mis jullie!!! :brokenheart:

Zo nu aan de slag. Heb net gehoord dat de training vanmiddag (in Duitsland) tóch doorgaat alleen eerder dus moet ik mn programma indikken.

Dagdag allemaal, heb een fijne dag en hou vol!
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Gisteren heb ik m'n gevoel geuit zonder me te realiseren wat dat met een aantal mensen van jullie zou doen. Het spijt me als ik jullie ongerust heb gemaakt. Dat was totaal niet de bedoeling want het was geen noodkreet maar een voor mij steeds terugkerend gevoel als ik het weer even niet zie zitten.

Ik had inderdaad 3 blikjes gedronken (in totaal 5 na uitgelogd) maar verder geen pillen of gekkigheid.

Waar kwam dit vandaan? Eerder heb ik geschreven dat er van alles gebeurt waar ik inhoudelijk niet op in kan gaan, alleen hoe ik me voel.
Ik leef omdat ik weet hoeveel ellende ik mijn achterblijvers zou geven en dat vind ik niet kunnen. Leven is gewoon zwaar voor me en als daar dan van buitenaf extra stress bij komt kan ik dat slecht hanteren. Meestal word ik eerst heel erg boos maar houdt dat binnen omdat ik ook de onrealistische kant er van zie. Soms duik ik plotseling zo ver weg in het verleden, dan herhaalt alles zich weer in m'n hoofd.

Om hulp roep ik zelden of nooit, ik heb dat allemaal allang opgegeven. Beter word ik nooit en dat heb ik nog steeds niet geaccepteerd. Ik leef eigenlijk nauwelijks. Doe alleen wat echt niet anders kan.

Soms zijn er betere dagen maar dan betaal ik daar de volgende dagen voor. Dan doet alles aan lichaam extra pijn en dat is mentaal ook niet bevorderlijk. Meestal voel ik me schuldig maar ik kan ook zwelgen in zelfmedelijden. Gisteren werd alles me weer te veel, dan gooi ik dat er 'ff uit', niet wetend hoeveel onrust dit kan veroorzaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha Blondie het is zeker een Golden retriever of een labrador. Die kwispelen vaak niet maar draaien met heel de staart, is me vaak opgevallen, soms draait heel het achterwerk mee. Ik denk niet dat je dat piepen af kunt leren hoor, het is toch hondentaal.
Kun jij trouwens bij dat draadje over de pact, ook een beetje uitleggen hoe het precies werkt? Moet je daar aangeven als je behoefte hebt te drinken? Of ieddere dag een herinnering dat we een pact hebben? Het is me niet precies duidelijk. Ikzelf heb altijd gedacht dat je de ander herinnert dat je een pact hebt afgesloten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal:rose:

Tida, gelukkig was het geen accute noodkreet, maar het blijft wel
iets van een oerpijn in zich houden. Ik las je pas veel later dan de anderen
maar omdat er niets meer van jou op volgende, ben ik ook gaan malen.
Een van mijn grootste problemen is dealen met mijn machteloosheid, en dat kwam ik even
tegen. Meer ook niet wat mij betreft, dus maak je niet al te druk. Je zou een volgende keer wel
even erbij kunnen zetten dat je niet suicidaal bent oid want er zijn altijd weer mensen hier die
je bericht van net niet hebben gelezen. Het is in elk geval fijn dat men meeleeft, iedereen met eigen invullingen en angsten.
Ik hoop dat je goede hulp hebt om met het verleden te leren dealen, je verdient zielerust!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tida, fijn dat je er weer bent, en heel fijn dat je wat duidelijkheid geeft over je berichtje. Ja ikzelf kon er niet zo veel mee omdat ik er helemaal niets van begreep. De volgende keer zal het me duidelijk zijn als je weer zulk soort zinnen schrijft. Dan zal ik eerder reageren en dan maar hopen dat je kunt blijven.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tida, het is misschien een rare gedachtekronkel, maar geef jij zo weinig om jezelf dat je je niet realiseert dat jouw doen en laten impact heeft op anderen?
Het lijkt me trouwens erg naar voor je, zoals jij je gevoel nu beschrijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moggê luitjes allemaal!!

Lieve Tida, je noodkreet stond er maar wel eventjes.
Toch, ik geloof er wél in, dat wanneer je iets meer vertelt, anderen je kunnen steunen en voor even op andere gedachten kunnen helpen.
Hielp het jou om dit zo op te schrijven?
Kom, we willen graag helpen. Deze regels van jou gaven te weinig ingang voor ons + het feit dat je niet terugkwam.

Overigens: Tactive heeft een bericht geplaatst over suicidale neigingen, ze willen dat niet, zo begreep ik, omdat men bij acute nood niets kan doen. Dit even in zijn algemeenheid dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tida, ben toch ff blij dat je je even meldt hoor. Het was alsof je een bal in een porceleinen winkel binnengooide. ;)
Het is goed om je te ventileren, maar een klein woordje achteraf mag hoor. We willen geen porcelein breken hé ;)

Tja sara, mijn zin om hier te zijn en te blijven was na de ban van fleur ook fel geminderd hoor.
Ben het er trouwens nog steeds niet mee eens, maar ja, over blijven zeveren kan ook niet hé. Ik zal wel zien hoe ze bij tactive verder gaan reageren. Veel zal hiervan afhangen voor mij :angry:

Ga zodadelijk even een schitterende foto plaatsen van mijn twee lieverds in de zon, juist getrokken ;)

PS: l**llen is het belgische woord voor zeveren hé. Het is maar dat je het weet (jullie weten wel tegen wie ik het heb zeker ?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond hadden we het over zorgen maken. Ik schreef dat ik dat veel minder doe
sinds ik niet meer drink. Oude patronen laten zich evenwel niet zomaar aan de kant schuiven.
Toen ik dus lekker misselijk lag te wezen in bed sloeg mn hoofd ff op hol. Ik ga as weekend
ff weg met mn lief en de honden. Ik dacht van; ja, dat heb ik weer, ga ik eindelijk es een
keertje een weekendje weg, word ik ziek!

Dat slaat nergens op want ik ga wel es vaker een weekendje weg. En dat ik dan
denk; 'heb ik weer'. Dat klinkt zo slachtofferachtig. Alsof alles mij overkomt
en anderen niet. En ook dat is niet zo. Moest ook wel om mezelf lachen.
Gelukkig maar.

Tja Yvonne, wie weet. Voorlopig maar ff geen chips.

Oke, dingen doen anders is mn tijd alweer voorbij. Laterrr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane4, ik zal het, als het weer gebeurt er bij zetten!

Vie, zoals jij het beschrijft is soms zo. Vooral als ik 'ver weg' in het verleden zit zie ik de realiteit slecht. Dan zit ik helemaal in mezelf als het kind van toen.

Dit is wel een oergevoel. Als ik werd geslagen was ik daar altijd heel rustig onder: "Sla me maar dood, ben ik overal van af".

Bolletje, het heeft weinig zin om op zo'n moment te blijven. Ik kan niet uit die kras in de plaat komen, dat gebeurt langzaam en vanzelf.

Ik kan dan wel suïcidaal zijn maar ik heb zoveel veiligheden ingebouwd dat het daar niet van zal komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol : Pact opgezet om elkaar te steunen in moeilijke momenten, maar ook zeker de positieve momenten...
Weet dat we hier op de dagdraad ook onze moeilijke momenten beschrijven, maar daar wordt helaas soms overheen gelezen...
Pact-draadje maakt het misschien net effe wat meer overzichtelijk...
Maar een kronkel van me hoor, en misschien werkt het niet maar niet geprobeerd is opgeven...

BTW.
Boots is een heidewachtel, een jachthond, maar bij hem met de lef van een bang beestje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...