Spring naar bijdragen

Piep


Browneyes

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

laat ik me even voorstellen, ik ben een mama van 38 en heb 2 kleine zoontjes.

Ik werk 4 dagen per week, heb een man, 2 poezen en een hoop leuke vrienden.

Sinds mijn 20ste ongeveer ben ik de alcohol wel erg graag gaan lusten. Heb een hoop pogingen ondernomen om te minderen, met allerlei behandelingen maar tevergeefs.

Afgelopen jaar is het mij gelukt om een keer 3 maanden te stoppen en 2 keer 1 maand. Enkel de terugvallen erna bleken groter en erger dan ooit. Een glas wijn gaat in een teug leeg, een fles is zo op en meer dan 2 flessen rode wijn op een avond is niet uitzonderlijk. Met het gevolg van enorme black-outs, je zou kunnen zeggen echt coma zuipen. Dit levert mij angsten op, piekeren, verdriet, boosheid, schaamte en noem maar op. Ik ben er nu klaar mee. Ik besef dat voor mij dat ene glas niet kan. Eens ik de wijn proef, ben ik niet meer te stoppen. Die rem is stuk. Dus laat ik nu maar eens proberen om in ieder geval tot minstens de Kerst niets te drinken.

Sinds 25 juli gestopt met roken. Sinds 20 augustus met drinken. En ik heb mijn sporten weer opgepakt na een zomerstop. 3x hardlopen en 1x kickbox per week.

Dus het gaat weer de goede kant op.

Hoop hier veel steun te kunnen krijgen maar ook te kunnen geven (weet een ander altijd goed te stimuleren en te helpen jaja echt waarlol) zodat we mekaar door de moeilijkere momenten kunnen slepen en stimuleren om de juiste keuzes te maken.

Succes iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Browneyes:present:

Je gaat al hartstikke goed bruinoogje;)

Ik zat ook op de 2 flessen rood per dag.

Dat is echt veel te veel.

Je kunt ook altijd meepraten op ditjes datjes dagdraad.

Daar is altijd wel iemand te vinden voor een praatje.

Ik zou zeggen ga zo door!

Succes:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Browneyes,

Goed dat je hier gekomen bent. We zitten hier allemaal in hetzelfde schuitje!

Een gevleugelde zegswijze is hier "Eén is teveel en tien is te weinig!" Dat geldt kennelijk ook voor jou.

Op het moment dat je lichaam niet meer gewend is aan de dagelijkse dosis alcohol, kan het er slechter tegen en komt het dus harder aan. Heb je door je behandelingen geleerd waarom je drinkt? Wat zijn je valkuilen en hoe kan je ze voorkomen?

Om te beginnen geen drank in huis halen! Drinkt je man of niet?

Zorg dat je voldoende en gezond eet en drinkt en in het begin ook royaal water om de gifstoffen uit je lijf te lozen.

We hebben hier een virtuele huiskamer, onder ditjes en datjes, de dagdraad. Vaak zijn daar mensen te vinden die gewoon wat kletsen, maar er ook zijn om je te steunen als je het moeilijk hebt, of iets wil vragen.

Ik hoef jou niet te vertellen dat het een kwestie wordt van lange adem: een slechte gewoonte leer je niet zo snel af. Kom op het forum als je het moeilijk hebt, liefst voor je gaat drinken! Die trek zakt na verloop van tijd weer af, dus uitzitten, hoe dan ook. Al ga je de wc boenen, maakt niet uit.

Ik wens je veel succes. Je weet waarom je het doet!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom browny

je bent hard aan het werk

en je hebt zelf inzichten.

ernaar handelen is moeilijk

maar je hebt bewezen dat je dat kunt

consekwent de 1e niet nemen tot de feestdagen

is een mooi doel voor nu

en ik mag hopen dat je tegen die tijd

net als ik nu, het sterke weten/gevoel hebt:

ik hoef geen drank meer

heb het niet noedig

en het voegt niets toe,

bovendien smaken andere drankjes me nu

zo veel beter en mijn eten puurder,

mijn slaap is gezonder en mijn sociale contacten ook.

kortom dat hier komen

net de druppel in jouw volle drankemmer wordt:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ongelooflijk maar waar: mijn eerste teambuilding weekend met kantoor NUCHTER!!!!!!!!!!!!!!!!

Sta nu al sinds 20 augustus droog, deze prestatie heb ik al eens 3 maanden en 2x 1 maand gedaan maar een teambuilding met kantoor waarvan op 70 man slechts 3 nuchter waren en ik daar een van, dat is toch nieuw!!!

Jaarlijks hebben wij dus teambuilding weekend. Ik werk eigenlijk met allemaal mannen (rond de 100) en slechts een tiental vrouwen. Dus deze weekenden gaat het er jaarlijks heftig aan toe en wordt er gewoon ontzettend veel gezopen. Dit was mijn 5de teambuiling. De vorige 4 ben ik altijd degene geweest met een black-out, die zich misdragen had, waarover tot op de dag van vandaag geroddeld werd.

En ja nu, hele weekend de drank kunnen weerstaan en weer fris met opgeheven hoofd naar huis gegaan.

Ik heb zelfs tot half vier in de nacht op zoek geweest met de auto naar een collega die zo dronken was dat hij de weg niet meer naar onze bestemming kon vonden, vanaf de kroeg. Die is dus om half acht s ochtends gearriveerd, onderkoeld, gedesoriënteerd, huildend....was in de sloot gevallen, telefoon stuk, ja we zaten in the middle of nowhere.

Klinkt gek maar ik heb na dit weekend een nare bijsmaak. Tot op de dag zelf werden de nieuwe mensen alvast ingelicht dat ze mij echt moesten in het oog houden, met een paar drankjes op, want dan zouden ze nog wat meemaken, dan kon er gelachen worden!!!!!!! De hele avond werd er gepushed of ik wat wou drinken, oneindig veel waarom drink jij niet vragen gesteld, mij moeten verantwoorden, roddels gingen er rond dat ik zwanger was want het kon niet zo zijn dat ik niet dronk. Tja, degenen die hier ook bang voor waren dat ze te veel zouden zuipen, die zijn thuis gaan slapen want die wilden niet meegesleept worden. Ik ben de confrontatie aangegaan en heb neen kunnen zeggen. Ik heb nu duidelijk gezien wie het goed met mij voorheeft en wie niet!!

Ik begin nu te beseffen wat een grap ik eigenlijk al die voorgaande jaren ben geweest en dat ik dat ook keer op keer geflikt heb. Niet een keer, neen ik was altijd degene die de zatlap was. Als ik daar nu aan denk schaam ik me nog steeds. Mede omdat er zelfs nog na het weekend werd door geroddeld over mij. Dan denk ik echt bij mezelf, ben ik nou zo interessant of hebben die mensen geen leven?????

In ieder geval ben ik een kant wel erg trots op mezelf en andere kant voel ik me eigenlijk zo een mislukkeling. Ze zullen me altijd als de dronkelap zien, ze zullen altijd mij in het oog houden, daar heb ik zelf voor gezorgd, dat beeld zal niet meer weggaan :( Anderzijds zijn er wel mensen die hun respect uiten. Ik zal me daaraan maar recht trekken.

Ik hou mijn hart al vast voor januari. Dan gaan we 3 dagen skiën en snowboarden met kantoor. En ik zit nu al met vertrouwen van ... ow dan neem ik wel een drankje....maar ja, dat was dit jaar ook en toen ben ik zonder het in de gaten te hebben, op de verkeerde verdieping in de kamer en bed van een collega in slaap gevallen met mijn lamme harses :$ dus ik twijfel heel hard of ik wel dat eerste drankje moet gaan nemen. Afblijven lukt mij wel, enkel doseren is zo moeilijk.... ik wil ook echt nooit nog van mijn leven een black-out hebben. Ik heb der wel misschien 100 of 200 of 300 gehad, zou het niet weten, in ieder geval veel te veel. Ik begin me nu pas te realiseren hoe erg het was .....zijn er nog mensen die zo bekend zijn met meerder black-outs?

Wat denken jullie, zou het nog wel kunnen dat ene drankje met collegas of moet ik maar zeggen, als ik dan wat wil drinken, doe het lekker thuis ipv zo openbaar met zoveel mensen die toch maar oordelen?

Hoor het graag. Misschien beetje onsamenhangend verhaal maar wil eigenlijk zoveel vertellen en prop het dan in enkele zinnen want mijn levensverhaal is erg groot hahahahaha

Fijne avond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, Piep:)

wat een mooi verhaal Browneyes, en wat knap dat je je

letterlijk, staande heb weten te houden tijdens dat weekend!

Je hebt kunnen observeren, en leren, van wie jij op aan kunt, dus

dat deel van de teambuilding is voor jou gelukt nu.

Ik denk dat je bij meer mensen respect afdwong dan je misschien realiseert. Alleen

sommigen zullen je moeten provoceren of belachelijk maken, hoe moeten ze

anders goedpraten zelf wel teveel te drinken? En als zatlap was jij voorheen een mooie bliksemafleider.

Nu dus ook, alleen door je niet drinken. Zij zijn niet veranderd, dus weten nog

niet met jouw nieuwe situatie om te gaan. Hun probleem en niet de jouwe.

Ik zou me om januari niet druk maken. Dat lost zich waarschijnlijk op doordat jij dan weer 3 maanden verder bent en steviger in je (ski)schoenen staat.

vertrouw op jezelf.

De eerste niet nemen kun je, doseren niet.

Koester je maar even in de trots van nu, he3b je verdiend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Browny,

Wat super, super knap van jou!!!!!!!

Het is jaloezie van die mensen, echt!!!

Jane wat heb jij dat toch weer mooi geschreven.

Zet hem op Browny en please houdt het vol om niet te drinken!!!!

Wat het is echt heel moeilijk om dan weer op t rechte pad te komen.

Ik spreek uit ervaring.

Maar de volhouder wint, vandaag voor mij dag 3 :)

Fijne dag!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Browneyes,

Petje af voor je! Wat goed dat je het volgehouden hebt. Ik sluit me helemaal bij Jane en Tine aan.

Ik ben lang minderaar geweest, en dat was voor mij op den duur moeilijker dan helemaal gestopt zijn. Als ik jou was zou ik tegen die tijd gewoon de eerste niet nemen, dan weet je wat er gebeurt en kan je de controle over jezelf houden. Wat zullen je collega's dan verbaasd staan! Het was niet een eenmalige bevlieging, maar Browny heeft haar leven omgegooid en is nog net zo gezellig als voorheen; ze is alleen niet meer het lachertje van het bedrijf!

Over 3 maanden ben je weer sterker. Stel je voor hoe lekker je skiet zonder een houten kop!

Lytse.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel allemaal maar prut prut prut.................ik had gisteren het helemaal gehad!!!!!!!! Met alles ...........resultaat: anderhalve fles rode wijn in anderhalf uur en nog gerookt ook. En nu heb ik me toch een kater pffffffffffff Baal als een stekker. Gisteren was ik precies 6 weken gestopt, dat is net voldoende om je lever te resetten zeg maar dus ik dacht, ik neem lekker een wijntje. Weer zo stom als wat om te denken dat ik het bij max. 4 wijntjes zou laten.........NOT. Je zou toch denken dat je na 6 weken niet drinken, genoegen kan nemen met een glas of je tempo zou lager liggen, niets is minder waar, integendeel, herkenbaar?

Baal als een stekker, maar we gaan er weer voor, blijkbaar was deze uitschieter weer ff nodig om te beseffen dat drank en ik toch niet samen gaan.

*au mijn hoofd*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenbaar?? Jazeker, dat is de waanzin van verslaving. Steeds hetzelfde weer doen en denken dat het resultaat déze keer anders zal zijn.. En niet alleen ik herken me er in, jijzelf zult je er ook wel in herkennen. Lees je eerste bericht van dit draadje nog maar eens..

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Browneyes,

Je vroeg of je ervaring herkenbaar is. Nou en of, meer dan me lief is.

Eigenlijk schoot ik in de lach over hoe jij omschreef: kater pfffffffffff en au mijn hoofd.

Ik zie je al zitten. Maar zo erg is het allemaal niet. Integendeel lijkt me.

Wat is er gebeurd? Je hebt een terugval gehad. Niet leuk, maar bekijk het eens van de andere kant. Wat heeft t je gebracht.

Nou in jouw geval heeeeeeel veel. namelijk het juiste inzicht.

De absolute wil om te stoppen + het juiste inzicht brengen je namelijk heel ver.

Je hebt door de terug val je les gehad. Wat nog beter is je hebt de les begrepen. Iets beters had je niet kunnen overkomen.

Door te zeggen.......ik ga er weer voor, ik had de terugval nodig, drank en ik passen niet bij elkaar, toon je aan het begrepen te hebben en er klaar voor te zijn. Je geeft aan ervoor te gaan. Moet lukken toch.

hahaha en die hoofdpijn, die is morgen ge woon over joh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Browneyes,

welkom hier enne ja....jammer van je uitglijer. Ik vond jouw verhaal al zo knap: én gestopt met roken en kort daarna gestopt met drinken. En dat al zes weken.

Even een vraagje...kan jouw man jouw niet steunen hierin? Hij ziet dat jij opeens na 6 weken weer aan de fles zit en hij kan dan niet ingrijpen? Of ben je dan niet meer te houden?

Hoe dan ook....vandaag weer droog of is het hek van de dam?

Heel veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ow lieve mensen, ik schaam me dood. Die ene uitglijer heeft gewoon 8 dagen geduurd :( Pfffffffffffffffffffff Het is niet normaal hoe die terugvallen steeds erger en erger worden. Ben gewoon echt aan het comazuipen geweest. Telkens denk ik ok dit is de laatste avond dus nog heel even goed profiteren, nou deuheu, leugenaar! En ik trap er telkens in ook nog. Maar goed, vanaf nu ga ik er weer voor, voor de 10000000000000 x. Wil niet zoals Amy Whinehouse eindigen. Zal hier proberen meer te schrijven, denk dat dat een goede voor me is.

En hoe gaat het met jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond Brown.

Ja dan lijkt het net of je voor een hele week wilt drinken hé? En dat iedere dag weer opnieuw. Ben daar niet verbaasd over hoor we kennen dit allemaal je bent niet de enigste. Misschien prettiger als je het per dag gaat bekijken, dan is het allemaal niet zo beladen.

Sta weer op en ga er voor.

We hebben bij ditjes en datjes een dagpact. Dat is misschien net het steuntje in je rug om wat sterker te worden.

Ik wens je heel veel succes meid.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Browneyes, goed dat je hier weer schrijft. Dit was dus goed waardeloos. Je hebt jezelf weer bij elkaar gepakt en doorziet je eigen leugens.

Kom op, we gaan er weer voor. Bijna niemand is het hier gelukt om ineens op het recht pad te blijven. Je hebt ervan geleerd, je bent weer opgestaan, knietjes afgeveegd en nu er tegenaan. Motto: stug volhouden!

Ik hoop je snel weer te lezen. Hou vol hoor.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas, ging 3 dagen goed, eergisteren en gisteren weer niet. Ben zelf zo ziek geworden van de drank dat de hele kamer om mij heen tolde en ik niet meer kon op mijn benen staan. Hoe vaak moet dit nog gebeuren voordat ik het is een keertje doorkrijg: IK MAG GEEN DRANK!!! Ben zo bang dat dit is verkeerd gaat aflopen :( Goed, we gaan er weer voor zucht...voel me nog steeds niet lekker bah!

Fijne zondag iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...