Spring naar bijdragen

Maandag 22-11-2010


Teveel

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal
Slechte nacht vol met nachtmerries, maar wel veel geslapen.
Straks een msn afspraak met Prins. De gesprekken gaan dan zo stroef, misschien eens voorstellen om een cam aan te schaffen allebei....je kan tegenwoordig videogesprekken voeren met beeld en geluid.
Eens zien of hij daarvoor te porren is.
Boodschappen doen en mn huis beetje opruimen. Verder kom ik niet vandaag. Misschien vanavond nog beetje borduren.
xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 197
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

kijk,en nu ben ik dus bek en bekaf, veel teveel gedaan in korte tijd,vroeger ging ik dan door,nu kan ik het godzijdank van mij afzetten,het hoeft niet allemaal in een dag klaar,morgen is er weer een dag!

even een afspraakje gemaakt bij de HA,zo'n doosje refusal voor de wat mindere dagen lijkt mij wel een goede oplossing,zo sterk sta ik helaas nog niet in mijn schoenen,en voor je het weet ben je weer terug bij af,zou niet de eerste keer zijn helaas.

drup hoe kom je er bij dat ik allergisch ben voor honden? spaar me,heb al genoeg in de verzameling!
ben wel meer een kattenmens,maar vind alle beesten groot en klein wel leuk hoor.

bolletje noteer mij maar vast voor die volgende meeting,voor sateh kan je mij wakker maken!
zie wel hoe ik er kom,met de valystaxi bijv.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Desi, maar dan moet je toch ook iets hebben van een cameraatje of een cammetje ?
Ik heb wel eens Skype geprobeerd maar op m oude schermpje uit het jaar nul kan ik de letters niet lezen, alles geprobeerd maar het werkt niet.
Op msn gaat het ook prima hoor, vollig beeld enzo !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve strijders / kanjers / lotgenoten:present:

Ik heb vandaag een ontzettende baaldag. Ik heb gisteren weer een uitglijder gehad... Het was precies 5 jaar geleden dat mijn man me ten huwelijk heeft gevraagd. We hebben gezellig tv gekeken, hij met een pilsje... Toen nog een dvd gemaakt van de familiereünie die we zaterdag hadden, en daar ging het zó goed!! Iedereen zat lekker aan de bier en wijn etc. en ik had mijn eigen frisdrank meegenomen, en ik moest sowieso de bob zijn omdat het 45 km. van huis was.
Mijn man was flink in de olie... hij was heel erg dronken... dus ik was des te blijer dat ik niet gedronken had.

Maar gisteren ging mijn man alvast naar bed, en ja... toen heb ik 4 pilsjes gedronken...:wacko::devil:
Ik heb het hem verteld en hij vond het heel erg jammer. Maar geen veroordeling of zo, hij zag wel dat ik een flinke kater had... ik heb nu echt bonkende hoofdpijn maar de emotionele kater is nog 10 x zo erg.
Ik vind het zoooo jammer en slap van mezelf. Ik weet ook niet hoe het kwam, ineens zit ik in die koelkast en maak een pilsje open... en toen nog 3 dus...

Nu wil ik echt dat dit niet meer gebeurt, dat is de 2e uitglijder in korte tijd, terwijl het verder gewoon zo goed gaat... ik kan het niet plaatsen waarom ik dit heb gedaan. Ben boos en gefrustreerd.
Maar ik pak de draad maar weer op en ga weer door. Meer kan ik niet doen. Weer vooruit kijken en verder op het droge pad. Punt.
Niet meer over zeuren tegen mezelf, want ik kan de tijd niet meer terugdraaien.

De volgende meeting hoop ik erbij te kunnen zijn om eens over deze uitglijders uitgebreid te kunnen praten met lotgenoten. Ik ben niet perfect en zal dat ook nooit worden maar ik wil gewoon die alcohol de baas blijven.

Nu ga ik me maar eens in de kleren hijsen en dan eens een flinke wandeling met de hond, lekker in de frisse lucht mijn kop ophelderen... bah... die kater is het me gewoon niet meer waard!

Liefs, Tobber.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toppertje weet je wat ik nou niet zo heel goed snap...
Dat je man telerurgesteld is.
Nu en de vorige keer dat je gedronken had was dat ook zo
Maar als hij echt wil dat je stopt zou het toch niet meer dan normaal zijn
dat er geen bier in huis is of dat het achter slot en grendel zit.
Ik denk dat het je nu toch wel duidelijk is geworden dat, dat dus blijkbaar niet kan.
Als jij het lastig hebt en er ligt een koelkast gevuld met koud bier dan is het toch
de kat op het spek binden..
Hij is zo blij dat je niet meer drinkt, dan kan hij zn drank toch wel achter slot en grendel bewaren
Als jij je verantwoording neemt om niet meer te drinken, zal hij ook zn verantwoording moeten nemen, want zolang je niks aan die koelkast met bier doet staat bij jou altijd de deur op een kier en is het super makkelijk om er 1 open te maken en voor je t weet loop je de volgende dag in de buitenlucht je kater weg te wandelen....

Ik zeg het juist, omdat ik je zo een topper vind en ik vind het jammer dat het hier aldoor mis door gaat,
want ik lees steeds dat je zo erg je best doet!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tobbertje wat ik ook niet snap is dat je man niet een klein beetje solidariteit op kan brengen door matig te zijn op een feestje. Dat hij een biertje drinkt is tot daar aan toe maar dat ie heel erg dronken wordt en zich door jou naar huis laat rijden en dan vervolgens teleurgesteld is dat jij een paar pilsjes drinkt dat snap ik echt niet. Wie heeft er hier nou een probleem?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Solidariteit is natuurlijk wel mooi, maar we kunnen het niet van een ander eisen. Als we drinken zijn wijzelf, en wijzelf alleen, daarvoor verantwoordelijk. Een ander is nooit verantwoordelijk voor ons drinken. Als een ander trek bij ons oproept of doet oproepen, ligt er ergens een probleem bij ons. Waarom zouden we willen drinken? Zoek het in de oplossing door niet te drinken, en niet in het probleem door te drinken.
Als wij een ander beloven dat we niet zullen of willen drinken, vooral iemand die ons na staat, dan is het begrijpelijk en zelfs logisch dat zo iemand teleurgesteld is als we het wel doen. Want een gebroken belofte is nou niet iets waar we complimentjes voor hoeven te verwachten. Teleurstelling wil denk ik ook niet zeggen dat er geen begrip is. Teleurstelling is denk ik meer het gevoel dat hoort bij een geschonden vertrouwen. Solidair met iemand zijn betekent vaak opoffering. We kunnen niet eisen dat iemand zich voor ons opoffert. Vaak hebben onze naasten dat al gedaan door bij ons te blijven ondanks ons drinkgedrag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk ben je alleen zelf verantwoordelijk voor je eigen daden. En solidariteit kun je zeker niet eisen maar je kunt het wel vragen. Ik denk dat alleen tobbertje zelf kan bepalen in hoeverre ze daar behoefte aan heeft los van allerlei zaken als geschonden vertrouwen en opoffering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allen.

Ik heb ook nogal last van een najaarsdip. Vandaag even gekeken op internet naar daglichtlampen. Maar die zijn duur zeg! Nu heb ik bedacht dat ik toch elke dag een moment moet vinden om buiten te komen. Wat nog best lastig is want ik vertrek voordat het licht is en kom thuis als het alweer donker is. Dan moet ik er toch in ieder geval maar een deel van mn lunchpauze voor opofferen. Ook jammer, maar ik vind het gezellig om dan even met collega's te kletsen.

Bol, wat voor lamp heb jij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allen.

Net thuis van het werk, moe maar voldaan. Ik lees alleen maar positieve berichten over de meeting. Fijn om te lezen maar krijg daardoor beetje spijt dat ik niet ook ben gekomen. Maar goed misschien volgende keer.

Aanpassing. Mupke volgens mij vergoeden sommige zorgverzekeraars een gedeelte als je een brief van de huisarts hebt. Misschien iets om even naar te informeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de tip Hermie. Ik heb even gauw gekeken op de site van mijn zorgverzekring. Maar daar staat het niet vermeld in het overzicht. Het was meer bedoeld als aanvulling dan. Ik wil echt proberen meer buiten te gaan, maar op sommige dagen zal dat niet lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schrijf hier niet zoveel meer maar wil toch even op Mupke reageren
m.b.t de daglichtlamp.
Zelf heb ik 2 jaar geleden een aangeschaft en helaas kon ik er niet tegen.
Ik heb hem dan ook weggegeven, je kunt de lamp ook huren bij een thuiszorgwinkel
en dan eerst kijken of het wat voor je is.
Scheelt je een hoop geld.
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...