Spring naar bijdragen

Maandag 22-11-2010


Teveel

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 197
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by: Martens

Tucker ligt hier aan mijn voeten met zijn trouwe ogen mij aan te kijken. SHIT, is dat nu waart ik het voor doe?

Maar Mart. je doet het toch ook voor je zoon? Tuurlijk doet het ontzettend veel pijn, te zien dat je vrouw een ander heeft.
Misschien een harde vraag maar doet het extra pijn omdat je gehandicapt bent? Heb je nu het gevoel dat je veel minder kunt presteren dan iemand die (gezond) is?
En heb je op dit moment niet iemand die je ff kan bellen? die even naar je toe komt? Waar je even kan uithuilen of kwaad worden?
En je maakt een hele grote fout Mart, je schept mij nergens mee op hoor. Pas op want daar krijg je weer extra schuldgevoelens van. Weer een trigger.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is zo gek, ik ben ook nog steeds bezig met het verwerken van afgelopen zaterdag. De mensen voelde zo vertrouwd voor mij, ik voelde me er echt bijhoren en later heb ik me er ook weer over verbaasd. Maar wat is dat dan? dat je je zo vertrouwd voelt?

Ik ben geen grote alcoholist maar ben wel heel dwangmatig en de dwangmatigheid met alcohol draag ik al 20 jaar bij me. Sinds ik het forum volg en het een en ander vertel en sinds de ontmoeting van afgelopen zaterdag weet ik dat ik mensen heb ontmoet die net als ik een hoop te verstouwen hebben in dit leven, het kan niet anders. Alsof we een iets zwaardere rugzak hebben dan anderen? zo voelt het in elk geval voor mij......ik ben 45 en hoop dat ik nu mag bijkomen van alle heftige dingen die ik heb meegemaakt in mijn leven....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
jetset

bol, mijn duivels zijn ook weg......ik ben ook adb vandaag



Jet ik had niet anders verwacht lieverd. jij bent de aller aller bovenste beste.:)

Sunny ik denk dat het komt omdat iedereen iedereen accepteerd zoals ie is. Je wordt niet veroordeeld omdat je alcoholist bent en je mag jezelf zijn.
Tenminste ik had dat gevoel heel sterk. En daarom had ik het gevoel dat we echte vrienden zijn.
Iets wat we in R.L. niet zo goed kennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allemaal, de week begint al "goed" voor een heleboel mensen hier. Hopelijk loopt alles goed af. Desi, speciaal voor jou. Dat zijn ingrijpende zaken waar je mee te maken hebt.
Martens....gewoon een doorstart maken!! Doe ik ook soms. Kop op! maarre...niet jaloers zijn op je ex. Het is toch je ex hoop ik! Wie weet wat jou nog te wachten staat. Het leven is geen optelsom, snap je?
Sunny, ik moet even reageren op je posting: ik ben geen grote alcoholist....
Je weet toch wat een alcoholist is? Een grote of een kleine alcoholist bestaat niet, net zo min dat je niet een "beetje" zwanger kan zijn. Ja? Ik ken ook mensen die zeggen; maar doc, ik niet niet in de morgen!
Oh, dus als je smorgens drinkt ben je een alcoholist, als je alleen savonds drinkt niet??!!
De erkenning moet er wezen, dat is het begin van herstel.
Ik erken dat ik totaal geen maat kan houden, oh ja, hooguit 1 avondje of 1 week. Daarna gaat het mis, het zal altijd zo blijven. Alcohol is geen allergie waar je pillen voor in kunt nemen. (helaas voor de AA, want dat is hun zienswijze nog geloof ik)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Martens, het is goed dat de drank op is,
en drink nu veel water zodat de schade beperkt blijft

Weet je, het leven doet gewoon pijn bij tijd en wijle
Drank haalt de pijn niet weg maar maakt het vaak alleen nog maar erger
Het lost ook niks op
Er komt een tijd dat je dat gaat zien en dat het een uitdaging gaat worden om het leven aan te kunnen zonder drank.
Tot die tijd kan je maar 1 ding doen, wat ik al eerder schreef
Proberen nieuwsgierig te zijn naar een leven zonder drank
en besluiten om vandaag niet (meer) te drinken
en morgen weer besluiten om die dag niet te drinken
iedere keer als je trek hebt het drinken uitstellen tot morgen.

Je hebt het op de meeting gezien, het leven houd niet op als je stopt met drinken
sterker nog, het 'echte' leven begint pas als je stopt met drinken.
Probeer daar nieuwsgierig naar te zijn en geef jezelf de tijd om dat ooit te gaan ervaren.

Ik begrijp dat het uit gaan van je relatie bijna niet te verdragen is en vooral nu je ex ook nog eens een ander heeft
Maar het is zoals het is en het gaat zoals het gaat en daaraan kan jij niks veranderen.
Tuurlijk ben je kwaad, teleurgesteld, jaloers, verdrietig. Dat is ook normaal in deze situatie
zolang je dat weg blijft drinken kom je er niet van af
wel door het te voelen en te verdragen en te accepteren dat het gewoon zwaar 'prut' is.
het is een rouwproces en het slijt, dat kan lang duren maar het slijt echt.

drink water, duik je bed in en sta morgen weer vol goede moed op
want morgen drink jij niet!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...