Spring naar bijdragen

Dinsdag 10 mei 2011


Yvonne

Aanbevolen berichten

Nog even waarom ik em laat zien, omdat ik in een paar jaar getransformeerd ben van een dik opgeblazen fatsig boos mens met een ontploft kapsel, naar deze danseres........
Ik heb heel hard gewerkt,ook nauurlijk ivm mn pijnen uit mn nek....
En vooral die eerste laten staan - oef !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 247
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zo zeg wat hoor ik nu. Gameverslaafden?????:( Nou om eerlijk te zijn denk ik dat, als ik een goeie game heb, ik ook verslaafd ben.

Mup, soms zit het ook een beetje in de mens zelf die onrust, niet stil kunnen zitten, altijd maar bezig moeten zijn.
Wat mijzelf betreft, kan ik alleen stil zitten als iets me echt boeit. maar verder ben ik, en dat was vroeger nog veel erger, iemand dieheel moeilijk stil kan zitten.
Gamen geeft me dan toch een stuk rust. het niet moeten sjouwen, poetsen, enz.
Dus het ontspant een beetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Woman wat ontzettend mooi weer. Klasse, ik hoop echt dat het nu eens gaat lopen en er veel mensen komen leren bij jou. Dat geeft een hoop voldoening. Hé is dat die tatoe op je voet die je een heeeeeeeeele tijd geleden hebt laten zetten??????
o en Woman je hebt een perfect figuur hoor. Zeker voor buikdansen.
Dat zijn de figuren die ik altijd schilder. Dat is mooi. Rubensfiguren zijn het mooist.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik speel WoW en doe dat niet iedere dag maar wel regelmatig en soms ook wel lang. Kan me er de hele avond wel mee bezighouden.
Het helpt me om niet te drinken. Het is ook veel leuker nu ik niet drink want ik herinner me dan nog wat ik de avond tevoren heb meegemaakt in-game.
Maar het is niet problematisch voor me. Ik verkies 9/10 keer een sociale activiteit, al ben ik van mezelf uit wel wat meer teruggetrokken.
Kortom : denk dat het veel te veel gestigmatiseerd wordt, dat gamen.

Verder gaat het hier wel ok.
Ik denk veel aan opgeven en drinken maar doe het niet. Ik heb geen zin in drank, wel in het gevoel er van... die eerste paar. Kennen jullie wel.
Dan sta ik daar in de supermarkt en begint het in mijn hoofd : "je kunt het gewoon doen, niemand houdt je tegen, het was een k*t dag, iedereen valt wel eens terug" enz, enz. alles passeert de revue. Maar ik negeer dat, laad mijn mandje vol met frisdrank en denk f*ck it.
En als ik thuis ben is het al weer over :) Het is namelijk zo zwart wit in mijn hoofd dat als ik weer ga drinken ik ZO VEEL zal drinken dat ik nooit meer wakker word. Er is geen "uitglijdertje" of "terugvalletje" mogelijk voor mij. Alles of niets. Dus ik drink gewoon niet, zelfs met alle shitzooi nu in mijn leven. Ik wil niet dood, ik wil LEVEN!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
bolletje

Nou om eerlijk te zijn denk ik dat, als ik een goeie game heb, ik ook verslaafd ben.




Helaas werkt het niet zo. Ook hersendode games zijn verslavend.

Patrick, ook WoW gespeeld, veel te lang. Na een half jaar zonder WoW dagdroom ik nog steeds dagelijks over die wereld, mis ik sferen, muziek, landschappen, BG's. Elke dag moet ik omgaan met de vraag of ik nu een gamecard ga kopen of niet. Maar als het je houdt van de drank, doen. Voorlopig.

Rae.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, hersendode games, dat doe ik. Geen spannende dingen hoor want gamen is juist ook bedoeld om rust te krijgen. Om mn aanhoudende gedachtenstroom tot stilstand te brengen. Dus een game moet vooral saai zijn. Verstand op nul is het doel. :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, ik heb alle cursussen gedaan die je maar kunt bedenken.
Hij heeft gewoon iets tegen grote honden. Als een kleine hond hem bijt loopt hij piepend weg. Kun je misschien vragen wat bij het dierenasiel waar jij werk wat hun mening hier over is?
Ben inmiddels al bij drie dierenartsen geweest die er allerlei een andere mening hier over hebben.?
Zelfs de methode Ceasar Milaan werkt niet goed. Mensen vinden mijn hond een rotbeest die ik maar beter een spuitje kan laten geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
PatrickB

Kortom : denk dat het veel te veel gestigmatiseerd wordt, dat gamen.




Kan zijn. Maar ik ken (virtueel) honderden mensen persoonlijk bij wie het gamen de overhand nam. Geen maat. Mensen met babies. Die toch kiezen om te gamen en tussendoor effie te voeden. Mensen met vrienden, die toch kiezen om Orcs te killen de hele avond i.p.v een sociale activiteit. Mensen met een lief die eerder quests oplossen dan sex te hebben met hun vriend(in). Pubers die meer bezig zijn met het beste armor i.p.v. die mooie jongen/mooi meisje dat ze begeren.

En ik kan eigenlijk nog een tijdje zo doorgaan.

Rae.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meer dan geldklopperij Bol. Het zit ook goed in mekaar.

Dat er mensen aan gestorven zijn is een feit. Ik mag me tot de gelukkigen rekenen want ik had vroeger sessies van 60 uur zonder slaap.

*Correctie 48 uur plus een halve dag.
** correctie 2: met af en toe wegsoezen en veel, heel veel Icetea.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aicha als jij blij bent met je hond is het helemaal niet nodig om hem in te laten slapen.
Wat ik al zei, ik denk dat hij ooit iets naars heeft meegemaakt met een grote hond. Dat krijg je er niet meer uit. Ik kan het wel vragen aan mensen die bij de d.a. werken maar ik ben bang dat je hetzelfde antwoord krijgt, het is gissen, echt.
Wat is het voor 'n soort? Het kan ook een beetje aan het ras liggen maar de hond mankeerd niet iets hoor, dat denk ik niet. Er is niet iets van een kronkel in z'n hersenen.
Je zal moeten proberen om andere honden te mijden, dat is denk ik het enigste dat je kunt doen.
Tja of toch overwegen om hem te laten castreren maar ook dan is niets zeker.
Wat ik zou doen? Gewoon de hond, lekker hond laten met alles er op en er aan. Dat is het meest natuurlijke.:)
Als een dier zolang heeft opgesloten gezeten heeft hij geen normaal sociaal gedrag ontwikkeld. Dat kun je de hond niet kwalijk nemen ze moeten die vroegere eigenaars gewoon dood schoppen.:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joh Rae mijn langste speeltijd is geloof ik 9 uur geweest. Zelda, Tomb Raider dat zijn mijn games, een beetje vechten zoeken en verder gaan als je iets opgelost hebt.
Maar veel jongere gamers kunnen een hoop agressie kwijt in gamen, en leren zodoende niet om op de juiste manier daarmee om te gaan.
Een beetje vergelijkbaar met een alci. Kijk maar eens hoe veel moeite wij hebben om ons te uiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik ken de horrorstories over gamen wel, maar ik ken daarnaast net zo veel goede verhalen.
Net zoals er miljoenen mensen wel met drank om kunnen gaan en ik dat niet kan. Los nog van een fysieke verslaving. Er zijn hele volkstammen die zich met voetbal bezig houden of vissen, enz. enz.

Ik snap dat er mensen zijn die gevoelig zijn voor de verslaving van een game. Ik heb dat zelf niet zo excessief. Ik speel al 23 jaar videogames -sinds mijn 10e- maar het is bij mij nog nooit problematisch geworden. Dat wordt het wel als je je gezondheid structureel ondermijnd of problemen krijgt met werk, relaties of sociaal leven. Maar de criteria daarvoor zijn relatief, vind ik.

Dat er een stigma op rust bewijzen de reacties hier wel. Maar dat mag iedereen voor zichzelf bepalen.

Het valt me wel op dat er tegenwoordig wel erg veel geproblematiseerd wordt terwijl we met zijn allen deze samenleving maken waarin het individu vooral centraal staat. Het is een narcistische samenleving en een prestatiegerichte maatschappij waarin van elke afwijking een probleem wordt gemaakt.

Daar maak ik me op de lange termijn meer zorgen over dan toenemend escapisme (een symptoom van de samenleving) op zich.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie,
Wat fijn dat je het even doorgeeft van Borretje. Ik heb ook steeds aan haar gedachtr en met haar meegeleefd.
Een geweldige stap vooruit. Wel goed natuurlijk dat de nazorg eerst geregeld wordt.
Geef haar een knuffel van me.

Lytse.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
bolletje

Aan WoW zijn mensen gestorven. Dus dat zijn geen goeie games. Dat is geldklopperij.



Aan de drank zijn nog meer mensen gestorven. Is alcohol slecht?
Mensen die 48 uur wakker blijven om te gamen hebben een dieperliggend probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...