Spring naar bijdragen

Woensdag 1 juni 2011


Gast Fibo

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 223
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ja Yajala: we did it!:D En we gaan vol goede moed verder:present::):present: Ik vind het fijn dat het ons saampjes nog steeds lukt. Met een klein groepje ooit gestopt en samen overgebleven, het bewijs dat een pact helpt!

Hier een slingertje voor Dinah, Fleurtje en Yajala natuurlijk (en mocht ik iemand vergeten zijn...die ook!)
:musicnote::present::):moon::musicnote:B):present::rose::):moon::musicnote::present::):moon::musicnote:B):present::rose::):moon::musicnote::present::):moon::musicnote:B):present::rose::):moon::musicnote::present::):moon::musicnote:B):present::rose::):moon:

Jaap:
Ik heb het boek een tijdje terug ook gekocht en in 1 middag uitgelezen. Inderdaad een aanrader.

Snoepje:
Zulke dromen heb ik ook wel eens. Ben dan altijd s'morgens zo blij dat ze niet waar zijn!:o

Igor:
Gggggrrrrrrr:( Wat is dat nou? Jammer....Waarom niet terug aan de Antabus? Beter uitslag dan drinken? Misschien heeft de huisarts nog tips? Dit moet ook vermoeiend voor je zijn en *** voor je zelfvertrouwen:o

Albertina:
Fijn dat het wat beter met je gaat, griep is niet niks!

En ook goedemorgen Fibo, Maresch, Bor en Bolletje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat gaan er toch veel mensen de mist in de laatste tijd. Om moedeloos van te worden zeg. Kom op mensen we gaan er weer tegenaan hé?
Als ik dat zo allemaal lees denk ik, waarom jezelf weer zo'n pijn doen met alc. We weten dat we niet kunnen drinken, we weten dat we er een gruwelijk rotgevoel van krijgen.
Kom dat toch wat eerder op het forum en geef aan dat je met die gedachten loopt dan kunnen we misschien helpen.
Ik weet dat het moeilijk is om, als je gaat drinken, het dan toch te vertellen maar probeer het toch. Dan kun je nog altijd zelf beslissen maar de kans ik ook groot dat je het niet gaat doen.
Dan word je sterk, en heel trots op jezelf.
Ik weet wel, ik heb mooi praten, ik kan morgen wel weer aan de beurt zijn maar voorlopig heb ik nog steeds het gevoel, ik laat me niet meer meeslepen door de behoefte om te gaan drinken. Ik wil leven met een nuchter kop.

Borrie :heart::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het ook niet lieve Borrie misschien door het mooie weer van de laatste tijd. Het kan zijn dat men dat daar een beetje aan koppelt. Misschien ook een soort kettingreactie.:huh:
Maar we moeten onszelf echt bij onze kladden pakken, anders gaat het helemaal mis, en hoe dieper je zakt, des te moeilijker is het om er weer uit te komen, omdat je dan van ver moet komen. Zo is het nu eenmaal. Kijk maar eens naar Denker, jammer genoeg een heel goed voorbeeld voor ons allemaal.
Hoop trouwens dat we vandaag iets van hem horen, want ik maak me best wat bezorgd om hem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen schatteboutjes. Het zonnetje schijnt al volop hier op het water.
Er zijn er blijkbaar ineens een hele hop die een slinger verdienen, dus voor al diegenen, hiersé:

:camera:B):musicnote::heart::sun::present::):rose::P;):camera:B):musicnote::heart::sun::present::):rose::P;):camera:B):musicnote::heart::sun::present::):rose::P;):camera:B):musicnote::heart::sun::present::):rose::P;):camera:B):musicnote::heart::sun::present::):rose::P;):camera:B):musicnote::heart::sun::present::):rose::P;):camera:B):musicnote::heart::sun::present::):rose::P;):camera:B):musicnote::heart::sun::present::):rose::P;):camera:B):musicnote::heart::sun::present::):rose::P;):camera:B):musicnote::heart::sun::present::):rose::P;)

Voel me vandaag euh..... eerder een beetje neutraal met een positieve ondertoon. Ga waarschijnlijk met het pinksterweekend even weg, weet nog iet waarheen, maar ik heb het nodig ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: borretje

Ik weet niet hoor Bollie, maar ik vind de meesten onder ons ook zo deprie..

Ja maar als je stopt met de alc. zit de kans erin dat je depri wordt, Je gaat rouwen om een (vriend) die je moet gaan afgeven. Jarenlang misbruik van de alc. heeft zoveel rotgevoelens onderdrukt dat de kans erin zit dat dat ongefilterd naar boven komt. En er zal hormonaal misschien ook wel van alles gebeuren.
Ik denk dat we allemaal, heel diep in ons binnenste weten dat als we stoppen, er van alles naar boven kan komen.
Dat het daarom misschien zo moeilijk is om te stoppen. Maar we moeten. Willen we een gezond eerlijk leven hebben, kunnen we niet drinken. We zijn verslaafden en zullen dat ons hele leven blijven. Ik kan het niet houden bij 1-2 biertjes, nee ik wil doorgaan tot ik er bij neer val.
Ik kan me in het begin wel wijs maken dat ik het kan houden bij die 2 maar dan houd ik mezelf gruwelijk voor de gek. Voor mij is alcohol vergift. Ik kan niet meer drinken, NOOIT MEER. :(
Maar ik kan wel kiezen voor een fijner en vooral eerlijk leven, waarin ik alle gevoelens echt ervaar. Dan pas blijf ik trouw aan mezelf.:)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal
Mooie dag vandaag
Ik vrees dat ik vanmiddag wel zal moeten slapen, misschien kan ik dat ergens buiten doen ofzo....
Vandaag mn slaapkamer beetje doen en verder zien waar ik zin in heb.
Gister psych. Was weer heftig. Krijg EMDR voor mn tandarts en huisarts angst.
Goed. Mooi bekkie is niet lelijk :)
Het is nu nog vroeg, dus rustig aan. Koffie en eens met de hond beetje naar buiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het stemt mij ook niet vrolijk, zo'n dag als gister op het forum. Gelukkig zijn ze niet allemaal zo.

Was het maar waar dat het aan het mooie weer lag. Rooie draad bij die ik meen te bespeuren bij terugvallen is ontevredenheid met jezelf en of de situatie waarin je zit. Dat maakt het zo lastig. Als ik langs een terrasje fiets en zie allemaal mensen drinken geeft mij dat een beter gevoel dan dat ik hier een worsteling lees. (Dat betekend niet dat je het niet moet schrijven hoor.)

Een ding pik ik er wel van op, ik hoef even niet, niet zo. Maar goed ik ben ook niet depressief. Nooit geweest, dus daar kan ik niet over meepraten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst ook maar eens een slinger dan voor alle doorzetters:
:heart::musicnote::light::sun::moon::present::):PB):light::sun::heart::musicnote::heart::musicnote::light::sun::moon::present::):PB):light::sun::heart::musicnote::heart::musicnote::light::sun::moon::present::):PB):light::sun::heart::musicnote::heart::musicnote::light::sun::moon::present::):PB):light::sun::heart::musicnote::heart::musicnote::light::sun::moon::present::):PB):light::sun::heart::musicnote::heart::musicnote::light::sun::moon::present::):PB):light::sun::heart::musicnote::heart::musicnote::light::sun::moon::present::):PB):light::sun::heart::musicnote::heart::musicnote::light::sun::moon::present::):PB):light::sun::heart::musicnote:
:heart::musicnote::light::sun::moon::present::):PB):light::sun::heart::musicnote::heart::musicnote::light::sun::moon::present::):PB):light::sun::heart::musicnote::heart::musicnote::light::sun::moon::present::):PB):light::sun::heart::musicnote::heart::musicnote::light::sun::moon::present::):PB):light::sun::heart::musicnote::heart::musicnote::light::sun::moon::present::):PB):light::sun::heart::musicnote::heart::musicnote::light::sun::moon::present::):PB):light::sun::heart::musicnote::heart::musicnote::light::sun::moon::present::):PB):light::sun::heart::musicnote::heart::musicnote::light::sun::moon::present::):PB):light::sun::heart::musicnote:

ik heb geleerd eerst te kijken naar wat er wel is en ik merk dat me dat niet gemakkelijk afgaat nu.
Net zoals de drank per dag laten staan een positieve invloed heeft
zo merk ik dat ik het me erg aantrek bij diegenen die dat (nog) niet kunnen.
Ik laat me meetrekken, dus heb zelf weer naar mezelf te kijken, want als ik lekker in mijn vel zit,
dan laat ik dan niet gebeuren.
Het zal wel een eb en vloed blijven zowel hier thuis als hier op de pc met jullie.
Gisteren een kaarsje aangestoken hierover en helemaal vergeten dat weer uit te blazen voor ik naar bed ging, maar gelukkig is dat goed gegaan en wie weet heeft het wel heel veel werk gedaan? iedereen al weer minder trek?:D Ja he, dan gaan we nu het mooie weer gebruiken om fysiek in de aktie te gaan mensen, want die trek zit vnl tussen onze oren en die kunnen we uitschakelen.

Ik wil nog even naar de link vd mods en vragen verwijzen, bij Fleurtjes vraag staat een stuk van Anton23
in het Engels, zeer de moeite waard. Iemand heeft het in het Nerd. vertaald voor me, maar iuk kan dat niet geplaatst krijgen helaas (tips welkom); zodra dat me lukt komt het bij thema's. Maar voor hen die Engels kunnen lezen; het is al te lezen dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo beste mensen, ik zou vandaag stoppen. Maar ik voel me zo verdrietig. Ik heb weer ruzie met mijn moeder. Ik heb alles verteld aan mijn baas. Zij is heel begripvol maar dat houd een keer op. ik drink nu weer. Het voelt alsof alles is verloren. Ik ben wel een maand droog geweest. En nu trek ik dat rotgevoel niet. Ik zit in een diep gat. Ik wil zo graag stoppen, maar vandaag lukt dat niet. Ik zwelg in zelfmedelijden maar schijn het niet te kunnen stoppen. Ik weet echt niet wat te doen. Ik huil veel, en verniel alles wat ik opgebouwd heb. Maar ik ben niet sterk genoeg hiervoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...