Spring naar bijdragen

even voorstellen


mirjam

Aanbevolen berichten

Ik zie het al, heb me aangemeld in antwoord op een andere deelnemer. Na lang zoeken hoe ik me op de juiste wijze kan aanmelden op dit forum. Nou ja, ik hoop dat het nu goed gaat. Hoe digibeet kun je zijn. Ik ben Mirjam, 47 jaar. Ik heb besloten om vanaf vandaag in ieder geval een jaar geen alcohol meer te drinken. Daarna zie ik wel verder. Tot nu toe herken ik veel in wat ik lees. steunen en gesteund worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook namens ondergetekende, welkom op het forum! Je moet het uiteindelijk zelf doen, maar voor mij is het nu dankzij dit forum duidelijk dat ik niet de enige ben met dit probleem. En dat maakt het op één of andere manier draaglijker.

Ik ken jouw kracht niet maar leg de lat niet gelijk zo ontzettend hoog. Eerst een dag, dan een week, dan een maand, zou ik zeggen. Je mag best wat vaker zo'n mijlpaal inbouwen (en jezelf een kleine beloning gunnen, indien gehaald). Ik vier overmorgen mijn eerste maand en ik had nooit gedacht dat ik 'm echt zou halen.

Het wordt absoluut makkelijker, ofschoon ik ervan overtuigd ben dat één maand nog steeds in de kritische fase zit. Volhouden dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Trudie,

Van harte welkom op ons forum. Zie dat je al gestopt bent met de alc. Geweldig knap al hoor.

Hé wij zitten bij ditjes en datjes de dagdraad. Dat is onze huiskamer zeg maar.

Als je naar het forum terug gaat dan zie je een hele rij met draadjes staan, daar staat ook ditjes en datjes de dagdraad. Als je dat aanklikt dan zie je de dag van vandaag en als je dan naar de laatste pagina gaat, dan ben je in onze huiskamer.

Ik wens je heel veel suc6.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beste Mirjam, ik heb mij vandaag aangemeld voor het Forum...ook een digibeet want ik weet niet hoe ik zelf berichten moet plaatsen maar....ik heb besloten dat ik ook een jaar niet ga drinken...afgelopen zaterdag besloten, fijn dat je dit deelt en ik blijf je volgen, geeft steun om te weten dat er meer mensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten...heel veel succes, het gaat ons lukken ;) WIJ zijn STERKER!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Trudy, @Yvonne, goed dat jullie de weg naar

dit forum hebben gevonden!

Welkom!

Jullie zijn al gestopt.....

Mij heeft het enorm geholpen de datum

te noteren,en de dagen te tellen dat je niet

meer drinkt.

Iedere 24 uur is weer een dag erbij!

Zijn ook leuke apps voor.

Succes!

Eline

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker weten Yvonnehappy het gaat lukken! Ik merk nu al na nog geen week dat ik meer energie heb en minder moe ben. Het fijnst vind ik nog dat ik die discussie met mezelf neit hoef te voeren van wanneer wel, wanneer niet en hoeveel dan enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi @Mirjam , ha super van je, ik heb mijn eerste week volbracht zonder 1 druppel. inderdaad wat jij zegt ervaar ik die bepaalde rust. niet meer denken, 1 kan wel (weer te eindigen met een fles;) en wel in het weekend en niet door de weeks, wat dan weer niet lukt. ...ook super dat ik dit forum heb ontdekt, geeft me nu al zoveel steun en thanks voor het welkom allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

M'n eerste weekend zonder was wel even wennen. Shit wat een leegte!! Gelijk dikke ruzie met m'n partner. Zij kreeg de schuld van mijn sleur en saaiheid. Niet o.k. natuurlijk! later alles uitgepraat. Het is mijn leegte en mijn sleur. Wat ga ik met m'n weekend doen als ik niet meer drink? En verdwijnt de "trek"op den duur? Is er iemand die me hier iets over kan zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De trek is bij iedereen verschillend Mirjam, maar er zijn wat tips';

bij HALT (Hunger, Angry, Lonely en Tired) kun je vroeger koken/eten, je boosheid uiten, iemand bellen/contacten en rusten. Als je euforisch wordt, jezelf wilt belonen of vaste drinktijden tegenkomt is het tijd je triggers te herkennen en een plan klaar te hebben met dingen die bij jou passen. Wat alternatieven bedenken dus. Jezelf belonen doe je met iets gezonds, kleins liefst en misschien wat groters bij mijlpalen later. Leegtes kun je vullen met andere dingen dan drinken en sleur is soms uit te zitten, maar ook leuk om te leren doorbreken. Eigenlijk kom je nu toe aan de levenslessen die je zelf hebt uitgesteld en

word je nu wat volwassener als het goed gaat. Je partner heeft daar mee te dealen. Blijf er over praten, ook als het goed gaat of lijkt te gaan. Jij verbreekt het evenwicht en jullie samen zoeken naar een nieuw evenwicht. Als het goed is wordt jullie relatie beter, meer verdiept, personlijker, maar ook je partner komt dingen tegen die niet altijk leuk of makkelijk zijn. Het is de moeite waard, dat dan weer wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...