Spring naar bijdragen

Woensdag 14 december

BamBam

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 209
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi iedereen!

FF voor Ans: ik zeg ook vaak: ik wil even niet meer drinken, het wordt nl. zo'n gewoonte , ik heb er ff geen zin meer in. Geef mij maar....

Valt altijd goed. Soms kijken mensen enigszins bedremmeld omdat ze in feite hetzelfde ook al vaak gedacht hebben, maar JIJ zegt het tenminste eerlijk zonder dat je echt hoeft te zeggen dat je een alc. probleem hebt... Heb ik nooit rare commentaren op gekregen, want in feite zeg je een hele grote waarheid die voor wel heel veel mensen geldt (ook zonder nog een daadwerkelijk probleem) : we drinken omdat we het zo gewoon zijn. Maar gewoon is het niet, zeker niet voor ons probleem/alcie.drinkers, maar dat hoeven zij niet te weten!!!

Sterkte en even goed: veel plezier, geniet van de mensen om je heen, hun verhalen en evt. het eten, en weet dat je de ochtend erop weer trots op jezelf bent!!!

Groet, Nance.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks Nance, en allen.

Maar nogmaals: het gaat me niet zozeer om wat anderen denken, maar dat ik zelf weerstand moet kunnen bieden. Dat gaat lukken hoor. Alleen die cravings af en toe, hé.

Het wordt echter al minder. Sinds ik weet dat het een craving is als ik me zo onrustig ga voelen zwakt het al af. Het gaat weer over.

Ik laat jullie morgen wel weten hoe het gegaan is.

Bedankt voor de steun

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met mij gaat het goed, en ja vooralsnog een stijgende lijn, thanks.

Geestelijk voel ik me prima, dat valt me heel erg mee, fysiek alleen dwarsaf.

En hoe gaat het met jou? Ik had je een 2e berichtje gestuurd mbt de begrafenis. Weet niet of je het hebt gelezen. Zet het hier nog wel een keer:

Op een begrafenis komt bij mij vaak het verlies van andere dierbaren weer naar boven.

Bedoel je dat? Of was er een andere reden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Navond Ya.:present: Begrafenissen en alles wat daar omheen is is altijd heel pijnlijk ook al ken je die persoon niet eens zo goed. Het is toch de hele sfeer die er omheen hangt.

Ans nachtmerrie's zijn heel normaal als je adb. gaat worden. Ikzelf droomde ook heel vaak dat ik aan het drinken was en zwetend wakker werd. Dat gaat a verloop van tijd echt wel over hoor.

Goed dat je een minipact afgesloten hebt. Dan bouw je toch een stuk zekerheid in. Je zal je zeker nu wel erg tevreden voelen, en misschien ook wat rustiger omdat je een besluit genomen hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Ya,

Dat hakt er goed in, zo'n begrafenis. Ook bij mij komen dan eerdere begrafenissen naar boven. In jouw geval wel een hele pijnlijke herinnering.

Veel sterkte en als je naar jezelf kijkt hoe je nu bent, dan is dat toch een wereld van verschil. Dat is een troost.

Lytse.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...