Uilskuiken Geplaatst 30 november 2017 Rapport Geplaatst 30 november 2017 Wat goed zeg Nicky 4 maanden. Je zegt dat je gestopt bent met refusal, nou ben ik benieuwd of je je ook anders voelt sinds je geen refusal meer neemt? Of had je uberhaubt geen bijwerkingen? Ik ben vandaag 12 dagen droog. En merk meteen al al dat ik een stuk fitter ben en huid en haar glanst meer. Refusal heb ik wel gehalveerd en heb vaak genoeg moeilijke momenten. Sporten helpt mij enorm om positief te blijven. Francoise, op de sportschool zijn het meestal superaardige mensen en denk dat je je gauw genoeg op je gemak gaat voelen, gewoon doen zou ik zeggen, ieder op z n eigen tempo en leeftijd maakt echt niets uit. Ik start volgende week met boksen, en ik weet uit het verleden dat na zo n training ik me super licht voel, geen drug die dat gevoel kan evenaren
NickyLJ80 Geplaatst 30 november 2017 Auteur Rapport Geplaatst 30 november 2017 Refusal werkt bij mij vooral op mijn darmen. In het begin viel dat mee, maar later had ik dagelijks diarree. Heb lang getwijfeld of ik wel wilde stoppen maar ik heb gewoon besloten om het te proberen. En ik heb (tot nu toe) geen enkele behoefte om te drinken. Heb een voorraad liggen voor 3 maanden. Als ik ook maar iets van twijfel krijg, ligt het letterlijk voor het grijpen. Voor nu is dat voldoende rust. Anders voelen doe ik niet. Bijwerkingen waren enkel lichamelijk. Ik had eerst wel de hoop dat het niet drinken in een continue halleluja-stemming zou resulteren. Dat is het totaal niet, gelukkig zou ik nu bijna zeggen. Het blijft gewoon heel hard werken. De emoties en dingen die op mijn pad komen, moet ik nu gewoon onder ogen zien. Kan het niet meer verstoppen en weg duwen met alcohol. Vooral de emotie 'ergernis' vind ik heel lastig. En ik erger me nogal snel kom ik nu achter Begin wel steeds beter te accepteren dat ik niet overal invloed op heb. Stukje bij beetje het extreme perfectionisme los laten. Dat maakt het leven wat beter te behappen en de ergernissen ook wat minder. Vind het nog steeds vervelend als dingen anders lopen dan dat ik gepland of bedacht had, maar ik stap er sneller over heen nu. Sporten in de sportschool vind ik echt zowat het ergste dat er is. Alleen al denken aan de sportschool geeft me de kriebels. Ik houd het lekker bij yoga en op zijn tijd een wandeling in de buitenlucht. Misschien dat ik me nog eens aan ga sluiten bij een wandelclub of vereniging ofzo. Maar nu vind ik het lopen alleen, met muziek, eigenlijk ook wel zo fijn. Het uitbreiden van de afstanden schuif ik lekker nog even door naar 'de toekomst'. Eerst maar eens naar het normale leven terug. kruidenthee67 reageerde hierop 1
NickyLJ80 Geplaatst 12 december 2017 Auteur Rapport Geplaatst 12 december 2017 Ik ga even van me af schrijven hier, om later terug te kunnen lezen. Het loopt niet zo lekker. Heb weer onrust in mijn lijf. En het lukt slecht om dat van me af te zetten. Ik zorg ook niet goed voor mezelf op het moment en ik vind het erg moeilijk om dat cirkeltje te doorbreken. Oude patronen slijten er weer in helaas. Irritaties inslikken in plaats van uiten. Doemdenken, al boos worden om iets dat nog niet eens is gebeurd. Benader veel dingen met negatieve gedachten. Kan me nergens toe zetten en ben verkleefd met mijn mobiel. Er is maar weinig goed op het moment en ik baal daarvan! Heb gewoon een schop onder mijn kont nodig. Ik wéét dat het niet goed is wat ik doe nu, nu nog omzetten naar aktie. Vind het verrekte lastig. kruidenthee67 reageerde hierop 1
Lika Geplaatst 12 december 2017 Rapport Geplaatst 12 december 2017 Nee. Je hebt geen schop onder je kont nodig, maar een arm om je heen volgens mij. Hierbij van mij. Een knuffel. Je hebt het lastig en dat is eigenlijk best logisch toch? Want wat komt er als het allemaal 'wel gaat'.....? Even zitten en die gedachten er laten zijn. Niet verzetten tegen. Je bent ze niet. Ze komen langs. Verzet maakt ze heftiger. Ze gaan ook weer weg. Dat is de grap. En opeens is er iets moois. 'slaat arm om Nicky heen' NickyLJ80 reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 13 december 2017 Rapport Geplaatst 13 december 2017 (bewerkt) 10 uur geleden zei NickyLJ80: Ik ga even van me af schrijven hier, om later terug te kunnen lezen. Het loopt niet zo lekker. Heb weer onrust in mijn lijf. En het lukt slecht om dat van me af te zetten. Ik zorg ook niet goed voor mezelf op het moment en ik vind het erg moeilijk om dat cirkeltje te doorbreken. Oude patronen slijten er weer in helaas. Irritaties inslikken in plaats van uiten. Doemdenken, al boos worden om iets dat nog niet eens is gebeurd. Benader veel dingen met negatieve gedachten. Kan me nergens toe zetten en ben verkleefd met mijn mobiel. Er is maar weinig goed op het moment en ik baal daarvan! Heb gewoon een schop onder mijn kont nodig. Ik wéét dat het niet goed is wat ik doe nu, nu nog omzetten naar aktie. Vind het verrekte lastig. Je bent krities tov jezelf hee... Als je je nou eens beperkt tot 1 of 2 concrete dingen waarvan je afspreekt met jezelf, dit ga ik doen of dit ga ik anders doen. En dan over een paar dagen evalueren. Step by step 13 december 2017 bewerkt door bumperjim NickyLJ80 reageerde hierop 1
NickyLJ80 Geplaatst 13 december 2017 Auteur Rapport Geplaatst 13 december 2017 Bedankt jongens Vandaag doe ik, naast de nodige en nuttige dingen, ook maar even tijd voor 'mij' inplannen. Sowieso even een half uurtje mediteren als dochter op school zit. Straks ook even naar de winkel zodat ik vanmiddag een lekkere gezonde maaltijdsalade kan maken voor mezelf. Én naar yoga vanavond. Nou huppatee, kom maar op met deze dag
kruidenthee67 Geplaatst 13 december 2017 Rapport Geplaatst 13 december 2017 Hoi, ik heb je bericht 'geliked', niet omdat het zo 'leuk' is maar zo ongelofelijk herkenbaar. Weten ja...dat doe ik wel...en jij ook zo te lezen...nu nog doen...Maar hé, bewustwording is wel de eerste stap. En jij onderneemt wel de acties die nodig zijn om goed voor jezelf te zorgen! Yeah. Lief zijn voor jezelf Oooo wat is dat toch moeilijk soms met al die hardnekkige patronen NickyLJ80 reageerde hierop 1
NickyLJ80 Geplaatst 13 december 2017 Auteur Rapport Geplaatst 13 december 2017 Ja, nou, plannen genoeg maar nu nog uitvoeren hè. Stapje voor stapje inderdaad maar. Heb boodschappen binnen dus vanmiddag gezond groenvoer op het menu. Voor dochter een kaascroissant want 'konijnenvoer' is niet haar ding. Nu eerst even op de plaats rust, even een half uurtje mediteren. Daarna lekker aan de slag hier. Op mijn gemak vandaag dus en even niet hollen.
NickyLJ80 Geplaatst 14 december 2017 Auteur Rapport Geplaatst 14 december 2017 Tuttebel hier. Gisteren topdag gehad. Veel gedaan, plezier gehad en goed voor mezelf gezorgd. En vandaag...nee hoor, onvrede en dus weer zitten snaaien en snacken. Lamlendig gewoon, bah. Ik denk een patroon te zien. Mijn ingeplande dagje rust geeft me eerder onrust. Verveling misschien? Als ik een té rustig dagje heb, dan heb ik blijkbaar ook gewoon nergens meer puf voor. In plaats van opladen, kost het me energie. Ben ik nou hersteld genoeg om weer een bezig bijtje te worden of is het weer vluchtgedrag? Dáár moet ik nu achter zien te komen. Stom gedoe
Lika Geplaatst 14 december 2017 Rapport Geplaatst 14 december 2017 Of MOET je rustig zijn op je rustdagje?
NickyLJ80 Geplaatst 14 december 2017 Auteur Rapport Geplaatst 14 december 2017 Nou, dat verplicht genieten van rust is zo inderdaad meer moeten dan rusten. Weg rust Ik moet maar eens op zoek naar een nieuwe hobby ofzo.
NickyLJ80 Geplaatst 14 december 2017 Auteur Rapport Geplaatst 14 december 2017 Hmmm.. die laat ik even bezinken. Ik praat veel in 'moetjes' zie ik ja. Bedankt Lika Bedtijd nu!
kruidenthee67 Geplaatst 14 december 2017 Rapport Geplaatst 14 december 2017 Ja, daar moet je eens over nadenken Té groot contrast? Van heel druk naar een rustige dag?
NickyLJ80 Geplaatst 15 december 2017 Auteur Rapport Geplaatst 15 december 2017 Doseren is wel lastig inderdaad. Ik sla gelijk zo door dan. Een dagje rust hoeft ook niet gelijk één hele dag niks doen te betekenen. Pest is dat je altijd wel dingen 'moet'. Ik moet 4x naar school voor dochter, ik moet 2x op en neer voor haar dansles. Ik moet eten op tafel toveren. Nu is dat allemaal een opgave, terwijl ik het er even tussendoor doe als ik zelf lekker bezig ben. Komt goed, ik leer het vast nog wel eens
NickyLJ80 Geplaatst 7 januari 2018 Auteur Rapport Geplaatst 7 januari 2018 Nou jeej, 5 maanden droog vandaag. Ik vind ook dit wéér een mijlpaal. Niet eerder heb ik zo lang de alcohol laten staan. En ik heb wel eens momentjes, maar het is ook precies alleen dat. Een momentje. Stap er makkelijk over heen. Ja, normaal zou ik drinken nu, maar nu doe ik dat niet. En weer over tot de orde van de dag. Heb vandaag nog maar eens de presentatie van Els Noorlander gekeken. Om wel met beide pootjes op de grond te blijven staan. Het besef dat drinken van alcohol gewoon geen optie meer is. Niet als ik eerder zo de controle verloor tijdens drinken. Kan niet meer, dat mechanisme is bij mij gewoon stuk. Erg? Mwah...er zijn ergere dingen in het leven dacht ik zo. Ik ben wel nog heel erg aan het zoeken naar een zinvolle besteding van de tijd. Het is nou eenmaal zo dat ik echt tijd over heb. Ik wil actiever zijn, in beweging komen. Kwam vandaag bij toeval geocaching tegen tijdens het internetten. Ben wel enthousiast eigenlijk. Lekker naar buiten en op zoek naar 'schatten'. Lijkt me erg leuk om te doen met mijn dochter. Die wordt niet heel enthousiast als ik roep 'wandelen', schatzoeken klinkt dan al heel wat interessanter. Vanaf morgen weer het normale leven in. Dochter weer naar school en ik ga weer uren uitbreiden op het werk. Teugels ook weer strakker gaan trekken voor haar want ik heb veels te veel toegestaan de laatste maanden. Zelf niet lekker in mijn vel gezeten en dan te toegeeflijk geweest (ook uit schuldgevoel). Ga ik nog een hele kluif aan krijgen vrees ik, maar het is hoognodig. Toch even de scherven oprapen en weer opgeruimd verder zeg maar. En zo blijf je toch maar bezig hè. Voorlopig zal ik nog wel bezig zijn om mijn leven verder op orde te krijgen. Ik weet dat ik tevreden moet zijn met wat ik heb, maar daarvoor mis ik toch nog te veel. Een hobby, sociale contacten, ik ben er nog niet. Stukje bij beetje uit de comfort zone kruipen. En proberen om te genieten van de route er naar toe. lady jane en kruidenthee67 reageerden hierop 2
bumperjim Geplaatst 7 januari 2018 Rapport Geplaatst 7 januari 2018 Goed bezig Nicky, succes NickyLJ80 reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 8 januari 2018 Rapport Geplaatst 8 januari 2018 een nieuw pad banen door de wildernis van jaren kost tijd en discipline, gaande weg het meer wordt belopen blijft het gladder en steeds makkelijker begaanbaar, wandelen is mooi en dochter helpt mee! NickyLJ80 reageerde hierop 1
kruidenthee67 Geplaatst 8 januari 2018 Rapport Geplaatst 8 januari 2018 Hey jaarpact maatje, proficiat met je vijf maanden...fijn he? Drinken is geen optie, maar het is goed om daar toch steeds alert en bewust mee bezig te zijn. Op naar de volgende maand, waarbij we toch steeds dag voor dag blijven kijken. NickyLJ80 reageerde hierop 1
NickyLJ80 Geplaatst 30 januari 2018 Auteur Rapport Geplaatst 30 januari 2018 Toch maar even mijn draadje opgezocht. Er komt weer een nieuwe fase aan in mijn leven. Na jarenlang aanmodderen gaan vriend en ik toch uit elkaar. Wat er niet is, kunnen we ook niet meer lijmen samen. Het is gewoon echt op en over. Voel ook geen liefde meer, er is gewoon niets meer. Dochter weet nog niks. Die gaan we het vertellen als we wat meer duidelijkheid hebben. Vriend gaat eruit hier, zodat ik kan blijven en voor dochter de verandering het minst te merken is. Kan zij gewoon naar deze school enzo. Hopelijk gaat dat niet al te lang duren. Nu eenmaal de kogel door de kerk is, willen we ook gewoon verder. Ben nieuwsgierig naar hoe dochter gaat reageren. Probeer me daar niet al te veel zorgen over te maken vooraf. Ik voel veel door elkaar. Opgelucht maar ook boos en verdrietig. Het voelt als falen en als winnen tegelijk. Nu op de been blijven. Nog in herstel van mijn burnout en dat maakt het niet makkelijker. Aan de andere kant kan ik nu wel op een andere manier om gaan met dit soort situaties. Niet meer kop in het zand maar bij mezelf blijven. En niet verdoven. Over een week sta ik een half jaar droog. Dat wil ik halen en daarna gewoon weer verder elke dag. Koppie erbij houden. Weet ook niet waarom ik de behoefte had om hier even te schrijven, maar vond het nodig. Ik vind het best een hele stap.
bumperjim Geplaatst 30 januari 2018 Rapport Geplaatst 30 januari 2018 Snap heel goed dat je die behoefte hebt. Poeh hee wat een beslissing. Veel sterkte met het vervolg. Ja stoppen met drinken daar word je daadkrachtig van...
kruidenthee67 Geplaatst 30 januari 2018 Rapport Geplaatst 30 januari 2018 Goh...sterkte met alles. En een open deur natuurlijk, maar nuchter kun je het allemaal beter handelen. Koppie erbij houden, ja en dag voor dag....succes
Tessa1987 Geplaatst 30 januari 2018 Rapport Geplaatst 30 januari 2018 Dappere beslissing, ik hoop dat je je over een tijdje realiseert dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Heel veel succes! En al bijna een half jaar droog.... wat een overwinning! Geweldig!
NickyLJ80 Geplaatst 30 januari 2018 Auteur Rapport Geplaatst 30 januari 2018 Dank jullie wel voor de reacties. Ik zweef van de ene emotie naar de andere. Word ook niet rustig nog. Toch al een aantal dagen flink de adrenaline door mijn lijf. Ik weet 100% zeker dat het voor mij de beste beslissing is. Maar ik heb een hummel van zeven waar ik aan moet denken. Haar belang gaat boven alles maar of deze beslissing voor háár het beste is.... En je komt er ook nooit achter of het de juiste beslissing is. En dan voel ik me dus een slechte moeder Hoop in elk geval dat ik vanavond ononderbroken kan slapen. Lig veel wakker. Niet piekeren, maar aan praktische zaken denken. De radertjes blijven maar draaien. Dus...eerst maar eens naar yoga zo. Hopelijk kan ik daar even alles 'uit' zetten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden