Spring naar bijdragen

Toch maar de stap nemen..


NickyLJ80

Aanbevolen berichten

Toch maar de stap nemen... lastig om onder woorden te brengen!

Hoop meegemaakt, hoop ook zelf veroorzaakt en ondanks dat toch trotse moeder van een dochter die bijna twee wordt. Stoppen met roken (ja alweer) staat al op de planning, maar het drinken pfff.... het loopt de spuigaten uit nu inmiddels. Manlief is nu met zijn zoon een week op stap en ik zit nu alleen met mijn dochter thuis. Oppassen geblazen dus.. er zou maar wat gebeuren! Dan ligt moeders op apegapen.. Nee dus, en ben er eigenlijk ook wel klaar mee... maar het roept zo hard pfff...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Nicky en van harte welkom op ons forum.

Ja drinken en kinderen gaat helemaal niet samen. ook al denk je , de kinderen merken niets dan vergis je je. Kinderen zijn juist zo gevoelig voor stemmingen van ouders. En juist de kinderen zijn zo afhankelijk van hun ouders, dus hebben ze juist stabiliteit nodig, niet iemand die verandert doordat ze drinkt. Ze verliezen dan hun houvast, en het vertrouwen in je, dat hebben ze juist zo hard nodig om sterk te worden en het leven aan te kunnen.;)

Wil je stoppen of minderen? Das heel belangrijk want dan kun je ergens naar toe werken.

Blijf, wat er ook gebeurd, hier bij het forum komen, dan vechten we samen tegen de alc.

Onze virtuele huiskamer is bij ditjes en datjes. Als je de laatste pagina aanklikt vind je ons.

En natuurlijk trekt de alc. de eerste dagen het ergst, maar jij hebt heel wat om voor te stoppen. Je kinderen.

Ik wens je heel veel suc6 meid. En ga ervoor.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Nicky,

Ben het helemall eens met Bolletje. Ook ik was nog niet zo lang geleden zo'n moeder die veel avonden aan de wijn zat en dacht het te kunnen combineren met een moeder zijn.

Nu na een paar weken stoppen merk ik en zie ik pas hoe goed dit mij, maar vooral mijn kinderen en het contact met hen doet.

Niks is een betere motivatie dan dat, omdat de beloning zich elke dag opnieuw laat zien. Alleen al het vrolijke opstaan en met een ECHTE glimlach aan de ontbijttafel zitten is al een hele vooruitgang.

Het forum helpt mij dagelijks om mezelf wakker te houden over wat is geweest, wat is en nog gaat komen.

Fijn dat je er bent! Gun het jezelf.

Nova

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nicky, welkom.

Alcohol riep ook zo hard naar mij.

Maar het vernietigde mijn leven.

Dat ging op een glijdende schaal.

Ik ging hoedanook naar beneden,

en sleurde mijn naasten mee in het verdriet

en ellende.

Fijn dat je hier bent.de eerste stap is genomen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel Nicky, dan ben je hier aan het juiste adres. Ondersteuning, informatie vind je hier volop.

En voora, velen gingen je voor en hadden net hetzelfde verhaal.

Ik vergelijk het met bevallen. Ik was behoorlijk bang en onwetend de eerste keer.

Maar toen bedacht ik dat heel vele vrouwen dit al gedaan hadden!

Wel daar lijkt dit forum wat op. ;-)

En ik kan je zeggen, er zitten er hier al velen met een schitterende "baby"!

Na de geboorte begint de opvoeding, het echte werk dus. Ook dat vind je hier terug in overvloed.

Welkom :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nicky,

Ook van mij welkom hier. Kom op de dagdraad als je het moeilijk hebt. De trek is niet altijd even sterk, na verloop van tijd mindert het, dus je kunt het "uitzitten". Bij Tips en adviezen staan allerlei dingen die je kunt toepassen om niet toe te geven aan je trek, bijv. de keukenwekker zetten.

Ik heb de internetbehandeling bij Tactive gedaan en heb daar veel steun aan gehad. Je kunt je opdrachten bekijken en doen op het moment dat het jou uitkomt en je krijgt een begeleider die je steunt.

Geef niet op, ook al mocht je struikelen. De volgende dag kijken naar hoe het gekomen is en weer opnieuw beginnen.

Ik hoop zo dat het je lukt, want het heeft mij bijna mijn relatie gekost en dat wil niemand!

Doorzettingsvermogen en succes toegewenst uit de grond van mijn hart.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nicky,

Ook welkom namens mij!

Goede stap genomen door hier te komen,

doe er je voordeel mee!

Veel is al gezegd, dus ik wens je hierbij

ook alle kracht en sterkte toe, gá ervoor, je

kunt het!!

Ik hoop je te lezen op de Ditjes, Datjes en Dagdraad!

Groetjes, Nancy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal heel erg bedankt voor de reacties. Je weet bij jezelf dat het zo niet verder gaat, maar het is zo moeilijk om de stap te nemen. Iedere keer neem ik mezelf weer voor "vandaag niet" en dat lukt ook wel eens, maar veel vaker lukt het niet.

Het is de bedoeling om helemaal te stoppen. Ik denk dat het bij mij net zo werkt als bij roken... ik kan het er gewoon niet bij één laten. Het is óf wel, óf niet. Dus gewoon maar helemaal niet meer, nooit meer.

Ik heb inderdaad een geweldige goede reden om te stoppen. Zonder die alcohol zal ik een veel blijere en vrolijkere moeder zijn. Daarnaast zal mijn relatie er wel bij varen en niet in de laatste plaats, zal ik me (uiteindelijk) ook een heel stuk beter in mijn vel voelen.

Binnenkort zal ik eens de dagdraad gaan uitpluizen en eerst eens eventjes mijn weg gaan zoeken hier. Nogmaals bedankt allemaal voor de lieve reacties en de tips en @jane4... je hebt "eigenlijk" helemaal gelijk :-)!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Nicky

Je komt een beetje hetzelfde als ik binnen

Ik noemde het: dé stap;)

Het forum helpt mij om vol te houden

en vind er steun en (h)erkenning

Ik hoop dat het jou dat ook brengt

Je schrijft dat 'de alcohol roept'

om het naar de realiteit terug te brengen

alcohol roept niet;) en giet zichzelf ook niet naar binnen

daarmee bedoel ik te zeggen

dat jij bepaalt

Mij helpt dat continu

In mijn koelkast staan wijn en bier voor visite

Mijn omgeving mag zoveel drinken als ze zelf willen

Ik drink alleen niet

Succes! Je kunt het!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En juist dat vind ik dus zo moeilijk Bo, wijn in huis hebben en er niet aan komen. Bier geen probleem, dat is gelukkig iets dat ik niet lekker vind. Ben nu aan het bedenken wat ik zal doen met die flessen wijn in de koelkast. Ik neig ernaar om ze leeg te kieperen in de gootsteen. Verspilling? Ja, maar verspilling van vergif voor mijn lijf is zo erg nog niet toch? Aan de andere kant... ik wil sterk zijn en gewoon "nee" denken (en natuurlijk doen!) vanavond. Des te groter de "trots" morgen, maar ja... houd ik mezelf wel in de hand vanavond... Ik ben er maar druk mee in mijn hoofd, dus ik ga zo eerst eens even naar de bibliotheek om wat boeken terug te brengen en wat ander leuks te halen. Dat geeft weer even afleiding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hoeft het je niet extra moeilijk te maken

Je hoeft ook niet extra sterk te zijn

Toch?

Alles wat helpt is meegenomen

zo ook bijv. wegkieperen

Hulpmiddelen aanwenden is niet zwak

Dat is juist ook sterk

Als ik heftige trekmomenten heb

zit ik ze of uit

Of ik haal er een alternatief bij

zoals e-mailen met mijn maatje

iets te slechts maar we té lekkers eten;)

afleiding zoeken

....

Als ik 'gewoon' gestopt zou zijn

dus in mijn eentje

zou ik dan trotser zijn?

Ik doe het samen met mijn maatje; en het forum

samen samen en nog eens samen... zonder hen redde ik het niet!

Juist mijn zwakte durven tonen

maakt me een sterker mens

Dat maakt me juist trots.

Volgens mij haal je je trots eruit

dat je niet gedronken hebt

en morgen nuchter opstaat

Dat is volgens mij je grootste trots

die niet groter kan

Het is slechts mijn zienswijze en manier

Uiteraard geef jij je eigen invulling eraan

Nogmaals succes:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nicky,

Ook van mij een warm welkom op het forum.

Kijk gerust rond in de topics er staan zoveel handige tips van alle ervaringsdeskundige.

En bij Ditjes en Datjes zitten de meest op de dagdraad gewoon gezellig de dag door te praten.

Dus heb je vragen, moet je daar gewoon even roepen.

Ik wens je heel veel kracht en moed, hou vol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals bekend, ik heb het weekendpact niet gehaald en ben daarna ook nog niet in een algehele `niet drinken fase´ aan beland. Wel heb ik het `in de smiezen` om maar zo te zeggen, maar dat is nog steeds niet alcoholvrij natuurlijk, en dat is waar ik naartoe wil. Ben inmiddels wel begonnen met medicijnen om te stoppen met roken en ik heb besloten om het `niet drinken` daaraan te koppelen. Ondanks dat ik nog niet van de alcohol af ben, hebben jullie me wel laten inzien dat drinken niet de oplossing is (en nog veel meer natuurlijk). Ik meld het even hier, omdat ik volgende week `volle bak` wil gaan en wil stoppen met én roken én alcohol. Ik hoop dat ik tegen die tijd af en toe ook eens lekker mag mee ´kletsen´ op de momenten dat ik het het hardste nodig heb. Dank jullie wel voor alle lieve woorden en ik kom snel (droog!) weer terug!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mooie plannen, wat wil een mens nog meer :-)

toch wil ik even wijsneuzen: ik ken niemand die tegelijk heeft gestopt met roken en drinken;

kan dat dan?

de meeste nemen de volgorde: eerst stoppen met drank, dan sigaret na lange tussenpauze

maar je zal er wel je reden voor hebben?

liefs! en hopelijk tot binnenkort :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is zo'n combinatie ook... voor mij dan althans...ik begrijp je opmerking lavendel, heel goed zelfs, maar ja, ergens moet er een keer iets gebeuren en misschien is alles dan wel beter dan niets?! Ik weet het soms ook niet meer hoor, maar wil zo graag! Mejuffrouw Ongeduld heb ik meerdere malen (vanaf kleins af aan) te horen gekregen, maar misschien is dat nou juist ook mijn manier... Nogmaals, ik weet het niet, ik weet best veel niet, maar ik weet dat er iets moet veranderen, anders zou ik mezelf niet hebben aangemeld.

Lavendel, erg lief zoals je reacties zijn, dank je wel daarvoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: NickyLJ80
En juist dat vind ik dus zo moeilijk Bo, wijn in huis hebben en er niet aan komen. Bier geen probleem, dat is gelukkig iets dat ik niet lekker vind. Ben nu aan het bedenken wat ik zal doen met die flessen wijn in de koelkast.quote>

Hoi en welkom Nicky,

Sommigen deert het niet alcohol in huis te hebben voor bezoek; voor anderen hoort eerder het spreekwoord: 'de kat niet bij de melk zetten'. Je moet zien wat werkt voor je.

Persoonlijk vind ik het riskant, omdat de drempel lager is om een fles te ontkurken op een moeilijk of zwak moment. Anderen bekijken dat anders. Maak het vooral niet moeilijker voor jezelf, bv. uit principe dat je 'nee!' moet kunnen zeggen, zelfs al staat het glas voor je neus.

Groetjes,
Rae





Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief dat je het vraagt Lavendel!

Afgelopen zaterdag een barbecue gehad met nogal stevige drinkers. Heb me daar van tevoren goed op voorbereid, omdat ik het dus niet wilde laten escaleren. Ben dus ook niet meteen gaan meedrinken en heb het keurig gehouden. Wel verteld dat ik een alcoholprobleem heb waar ik wat aan ga doen. Daar schrokken ze wel van (en dat verbaasde mij dan weer, want ik heb toch echt het gevoel dat het nogal duidelijk was....). Kreeg alle hulp aangeboden die ik nodig mocht hebben en ze vonden het een grote stap. Heb wel gezegd dat dat soort avondjes voorlopig even aan mij voorbij gaan, want ik denk dat ik het knap lastig zal vinden om tussen die zware drinkers te gaan zitten. Heb ze dus al gewaarschuwd dat ik de volgende keer gewoon netjes om tien uur 's avonds naar bed ga, maar dat ze gerust mogen blijven zitten met manlief haha.

Zondag dus redelijk fit op (ondanks het late naar bed gaan van zaterdagavond/nacht) en gelijk besloten om er maar klaar mee te zijn. Dit is dus inmiddels dag 2 en die sluit ik ook af zonder drank want als afsluiter van deze heerlijke dag ga ik zo gelijk lekker met een boek mijn bedje in.

Hoe gaat het met jou? Ik zie dat je precies zeven weken droog staat? Super hoor!!!! Het klinkt voor mij nog zo'n eind weg, maar ik ga er ook voor :-)

Ben erg ongezellig, want ik ga echt meteen weer uitloggen, maar ik probeer wat vaker te komen en een wat actievere bijdrage te doen hier op het forum.

Slaap lekker straks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nicky, je bent niet ongezellig, wat is dat nu?:present:

Ik ben gewoon nieuwsgierig en geniet er van als het goed gaat. Of je het gelooft of niet zulke verhalen geven kracht! En jouw verhaal is heel sterk.

Proficiat met je dag 2! Gezellig boekjes lezen in bed. Nu weet je morgen nog wat je gelezen hebt.

Ik herinnerde me dat niet meer na mn avonden drinken ;-))

liefs!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou... ik kreeg lezen niet eens meer voor elkaar met een paar glazen wijn achter mijn kiezen. Dan gingen de letters dansen en legde ik maar heeeel gauw het boek weer weg. Heb dus inderdaad heerlijk liggen lezen. Ben alleen helemaal niet uitgerust, heb het idee dat ik veel slaap nodig heb. Ga dus voorlopig maar lekker vroeg naar bed toe. Zou het prettig vinden als ik me wat fitter zou voelen (maar goed.. de warmte van de laatste dagen helpt daar natuurlijk ook niet echt aan mee). Inmiddels dus gestart met dag 3 en ben vol goede moed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dansdende lettertjes ja!

en dan te zwijgen over een DVD trachten te zien!

moeheid? als je de moed hebt om bij andere starters te lezen, zal je lezen dat dat hét item is, waar iedereen mee te kampen heeft en iedereen verstelt over staat

mij heeft een vitamine B kuur wat geholpen, ik beschouw het als aanvoer van verse olie voor mijn tankje, dat arme lijfje van mij....

:present: voor dag drie, hoor! fysiek ebben langzaam de moeilijkste momenten weg

fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...