will Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Zo, tijd om op de bank te gaan hangen en uitzieken. Yaja En Meiske, sterkte hoor, ik denk aan je En nog een extra voor Jopie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Goedemorgen allemaal, Meiske, ik vind het ontzettend knap dat je op moeilijke momenten hier komt en steun vraagt en niet hebt gedronken. Dat is echt een voorbeeld voor mij. Wens je veel sterkte vandaag en hoop dat er positieve berichten komen. Will, knap om je na 2 dagen te herpakken! En Sas, ik vind het zo fijn en goed te lezen hoe jij bezig bent. Zo positief en bewust, dat helpt mij ook. Met mij verder redelijk, heb nog steeds moeite om bij mijn gevoel te komen waardoor alles wat vlak voelt. Wijn is geen enkele optie en dat voelt wel goed! Fijne dag allen:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Josje misschien zegt je gevoel dat het nog geen tijd is. Dat gebeurd pas als je er echt aan toe bent, denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 nee hoor yvonne, niet ziek. vandaag erwtensoep! beetje verveeld met alles, nieuwe uitdaging zoeken. ga hier thuis nu beetje trainen enzo.. fijne dag allen toine;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 moggeuh lieve Tante Bolll tuurlijk jou ook gemist, maar wou dat van jou ook horen, dus daarom een paar dagen niet langs gehuppeld Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Toine hoe is het nu met je kakement. is het nu een beetje minder? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Esperanza Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Goeie morgen iedereen, even melden dat ik vandaag een poging ga ondernemen. Ik hoop echt dat het lukt. Meiske, veel sterkte vandaag, jij en will hebben me moed gegevenom, ondanks hevige emoties, toch van de drank af te blijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Hey die Draak. Hoe is het met je dieren? Hebben ze ook last van de kou? Ben werken mensen, tot vanavond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Goedemorgen Frummels! Ben allang wakker maar had andere dingen te doen. Nu even teruglezen. Tot later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Goedemiddag Madeliefke:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Esperanza, ik hoop echt dat het je gaat lukken vandaag!!! Voor jou:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 hoi boll ja gaat errug goed, pijn is weg. gelukkig... voordeel van pijn in je mond is, dat daar je concentratie heen gaat. nu de pijn weg is, begin ik me weer aan alles te ergeren , raar maar waar. zit mijzelf weer eens dwars. kan iemand mij even een harde schop onder mijn kont geven..... niet inhouden gewoon vol erop of erin auw.... hoe is het met jouw bekkie boll? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 8 februari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Voor jouw doe ik ook weer een keer mee aan het dagpact Will: DAGPACT: Albert Lytse Will Sha Jootje SW (Sas) Meiske Aicha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SW Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Schoenen zijn gevonden, tas is ingepakt, klaar om te sporten (NOT!) Nou ja even doorzetten dan maar. Hoop niet dat het allemaal oude dametjes zijn haha, het is namelijk gewoon overdag als 'normale' mensen werken... Heb een beetje veel koffie gedronken, dus bewegen zal ik hahaha! Groetjes en tot later! Sas Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 succes Sas! Ben jaloers!! Wil ook sporten!! @ Han.....gedraag je he!!! Weet hoe ikzelf kan zijn als ik melig ben en dan ben ik echt een draak;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 whahahaha jaaa,ga nordic snowwalken met Lytse Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Goede morgen allemaal! Meiske sterkte vandaag! Myr....nog 1 nachtje slapen Mooi!! Ik schrijf me weer in voor de dagpact. Hoe gaat het met Borretje? Dag, laterssss Tine:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Dagdag, Hoe warmer het buiten wordt, hoe kouder ik het krijg. Zal wel met luchtvochtigheid en wind te maken hebben, en met een misschien beginnende verkoudheid. Ik begin m'n werkdag altijd met een ritueeltje. In m'n atelier heb ik een ieniemienie altaartje ingericht: een boedah-beeldje met een ezeltje dat uit zijn hand eet, met daarvoor een waxinelichtje. Dat ezeltje staat symbool voor mezelf, koppig maar toch voedsel zoekend bij de Hogere Macht. Elke morgen vraag ik, staande voor deze beeldjes en nadat ik het waxinelichtje heb aangestoken, om kalmte om te accepteren wat ik niet kan veranderen, moed om te veranderen wat ik kan veranderen en wijsheid om het verschil tussen deze twee te weten. Daarna pak ik van een stapel van 365 kaartjes de bovenste, met daarop een tekst die voor vandaag mijn richtlijn in herstel is. Vandaag kreeg ik de tekst: "I don't have to be miserable unless I really want to be. Today, I will trade in my misery for the benefits of recovery". Het is voor mij zo gemakkelijk om te blijven hangen in negatieve dingen, in verdriet, kwaadheid, luiheid, gemakzucht, me niet lekker voelen, en ga zo nog maar even door.. en daarin een excuus te vinden om maar niet in beweging te komen en het geloof in een goed leven kwijt te raken. Terwijl ik, als ik die tekst van vandaag dan lees, tot de conclusie kom dat ik gekomen ben waar ik ben door juist dingen te doen waar ik weerstand tegen had en dat ik niet terugwil naar waar ik vandaan gekomen ben. En dat dat niet vanzelf ging maar juist door dingen te veranderen die ik kon veranderen, ook als ik geen zin had. Koppig en eigenwijs als ik ben denk ik vaak dat ik het allemaal wel in m'n uppie op kan lossen, dat ik geen hulp nodig heb. Maar deze manier van denken en doen heeft me uiteindelijk tot alcoholist gemaakt.. steeds meer groeiden m'n vermeende verantwoordelijkheden me boven het hoofd en steeds minder zag ik een uitweg. In herstel heb ik ten eerste een handreiking gekregen om met het leven zoals het zich aandient om te gaan in de vorm van 12 stappen en 12 tradities, en ten tweede een heleboel mensen die dezelfde ervaring met het leven hebben en ook herstel zoeken. Ieder van deze mensen is op z'n eigen manier bezig met dit herstelprogramma en deelt die ervaringen in de meetings met anderen, en juist deze variatie aan mogelijkheden maakt het voor mij mogelijk om mijn eigen programma te vormen, aan de leidende, niet dwingende hand van mijn sponsor. Het geheel van 12-stappen, meetings, sponsor, Hogere Macht en dienstverlening (service) is dusdanig met mijn leven vergroeid geraakt, dat ik tot nu toe voor elk probleem waar ik tegen aan loop een manier vind om er positief mee om te gaan, of in elk geval om er zonder te hoeven gebruiken uit te komen, mits ik me maar openstel voor kritiek, en bereid ben om mezelf te veranderen/verbeteren. In dat geval is kritiek voor mij helpend, een handreiking om aan mezelf te werken. Herstel is voor mij niet stoppen met drinken, dat is slechts het beginpunt, maar leren omgaan met het leven. En dat is een kwestie van zoeken naar hulp, aanvaarden van hulp en, eenmaal op weg, levenslang onderhoud plegen. Want zonder onderhoud neemt het denken en handelen als een verslaafde weer de touwtjes in handen. Nou ja.. dit is hoe ik het rooi.. zonder drank, zonder zucht naar drank, maar niet zonder pijn en moeite.. wel veel om dankbaar voor te zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Nou Toine.... daar komtie dan die trap.... een HEEEEEEEEL HARDE.... (jammer dat Tas hier niet is, die heeft van die mooie puntschoenen). Kom op manneke, jezelf bij elkaar rapen.... en waarom binnen trainen? Schoentjes aan, spullen bij elkaar zoeken en met Sas mee naar de sportschool... Ennu Sas... niet alleen maar oude dametjes hoor daar op dit moment, ook jonge moeders die hun kinders mee nemen en daar even stallen en gezellig gaan sporten. Zet um op !!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 ja dank je yvonne hi af en toe gewoon nodig, anders blijf ik in de "piekermodus" ben nu in schuur aan het trainen en wat ze zeggen bewegen is beter dan antidepressiva, dat klopt wel denk ik. morgen weer naar de sportschool. bedankt groetjes toine vandaag erwtensoep, staat al te pruttelen.. hoe is het met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Met mij goed hoor Toine, beetje moe, maar ik weet waar het vandaan komt en dat gaat ook weer over. Maar je hebt gelijk hoor, in beweging zijn werkt vaak heel goed als je in een dip zit. Lekker erwtensoep, heb ik ook wel trek in... dus maak maar wat extra.. ik spring alvast op het fietsje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Mooi Koh. Bedankt. Toineman, ga je doen vandaag? Rus an he. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Oooooh, dan kom ik ook. Snert, heeeerelijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Gezellig Bam, ik pik rijd ik wel even langs je als ik toch op weg ga straks , samen dat eind fietsen is een stuk gezelliger... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden