Spring naar bijdragen

zondag 23 september


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 186
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zo ben ik ff. Heb vanochtend lekker veel gedaan omdat ik morgen moet werken. vanmiddag bezoek gehad en dadelijk weer.

Spikie ik weet hoe het voelt om echt intens eenzaam te zijn. ik werd er echt zwaar depressief van, angstig en ontzettend gespannen.

Toch eb ik op een gegeven moment kleine stappen ondernomen omdat ik merkte dat, als ik thuis bleef zitten, ik helemaal niets opschoot.

Dat merk ik bij jou ook een beetje. Je moet stappen gaan nemen meid hoe moeilijk dat dat ook is, mensen weten dadelijk niet eens meer dat Spikie bestaat. in het begin kleine stapjes en dan gaat het hoe langer hoe beter. Niemand komt naar jou toe om je bezig te houden, dat kan niet.

ik hoor je zo vaak zeggen, "ik voel me eenzaam, mensen zien me eigenlijk niet staan, ik ga kapot aan dit leven" maar verder kom je eigenlijk niet, en dat vind ik erg voor je.

Inderdaad neem eens een dier, een hondje of zo, ga bij een gehoorzaamheidscursus.

Hoe is het nu met schilderen? Kun je niet bij een of andere cursus voor schilderen? Bij de gemeente geven ze ook gratis cursussen. Ga eens informeren wat er zo al te doen is meis. Zet een advertentie dat je een schildermaatje wilt, wie weet wat voor 'n leuke kontacten je daar mee krijgt.

Heb je al iets gehoord van het vrijwilligerswerk? Dat zou toch in oktober starten?

Weer bezoek mensen.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

het is wat laat, maar ik had niet eerder de pc aangezet, kom straks nog wel even droog afmelden. Dat dan weer wel.

Op bezoek gegaan bij mensen die me geen wijn aanbieden, i.p.v. bij degenen die dat wel doen. Want "nee" zeggen is denk ik nog wat te gevaarlijk in dit stadium.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal,

Ziezo, de vakantie zit er nu echt op, morgen weer aan het werk.

Tas is alweer ingepakt voor morgen dus het normale leven kan beginnen.

Ik heb zo goed als niets meegekregen van alle lief en leed hier, het spijt me maar had vakantie in mijn hoofd en een zieke echtgenoot.

Voor diegene die het moeilijk hebben, heel veel sterkte en schrijven hoor, het forum is echt geweldig.

Zonder dit forum zat ik nu niet al bijna een half jaar gelukkig te wezen.

Gelukkig, omdat ik niet meer drink, dat ik uit die gevangenis ben gekomen waar drank je inzet.

De mensen hier hebben er een hard hoofd in gehad of ik ooit wel van de drank af zou komen en zelf dacht ik dat ook, evenals mijn familie, mijn gezin.

Maar de steun die je hier krijgt is echt super. Soms zeggen mensen dingen die je niet wilt horen en dan wordt je boos en denk je, niemand begrijpt mij ook. Niemand weet in welke situatie ik zit, enz enz enz.

Maar als je een tijd nuchter bent dan zie je het allemaal heel anders en weet je dat je in een slachtofferrol zat.

Dus, lieverds.......schrijven en gooi alles er maar uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Apple,

Slaap lekker!

Top dat je je droog afmeld!

Emma:present:

Hihi! Ik zit niet steeds achter mn lappie,

kijk af en toe even om een hoekje hier.

Morgen weer aan de slag?

Is ook weer leuk toch?

Je hebt een heerlijke vakantie gehad he?

Is je mannetje al iets beter?

Spike,

Succes morgen.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, ik ook niet Made, ben ondertussen mijn brood aan het smeren voor morgen, alles klaarmaken enz enz.

Zeker, ik heb ook zin in het normale weer hoor, werken heb ik ook zin in, en nee, mannetje is echt niet lekker, gaat wel aan het werk maar is al een week ziekjes. Sneu voor hem.

En ja, de vakantie was echt heerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor allen:

Als er een dagpact gestart wordt mag je mij er altijd opzetten, want ik doe iedere dag mee en ben soms heel laat met inloggen. Weet 99% zeker dat dat ook voor AR geldt, die bijna altijd het dagpact start!

Ik ben blij dat Nessie zich weer gemeld heeft, want ik maakte me toch een beetje zorgen.

Uithuilen en opnieuw beginnen is het motto. Ik ben blij voor je dat er een hulptraject start voor je, want zo te lezen heb je meer op je bordje dan je aankan. Succes meid.:present:

@ Will: rustig aan Will, ook in het ontwikkelen van contact met de nieuwe kinderen. Het moet rustigjes aan groeien! Niet alleen jij moet hen leren kennen, maar ook omgekeerd. Het is heel wat, weer een nieuwe man in hun leven.

Nu geen koudwatervrees krijgen hè. De verbouwing begint en jullie redden het vast en zeker samen. Niet drinken hoor, tegen de spanningen.

@ Johan: je klinkt heel blij, maar eigenlijk begrijp ik je posting niet echt. Uitleg?

@ Lidia: ik zie nu dat jij en ik ons tegelijk aangemeld hebben. Was me niet eerder opgevallen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld mij ook vanavond weer droog af, hoewel ik wel wat extra overtuigingskracht, van mezelf, nodig had omdat het weekend was en dan "mis" je je wijntje meer.

Maar wat een verschil met vorige zondag, toen ik me zo rot voelde dat ik het helemaal niet

meer zag zitten. En, iets wat ik echt niet snel of makkelijk doe, ik heb mijn maatje gebeld.

We hebben een lang en goed gesprek gehad en dat heeft me kracht en motivatie gegeven.

Ondanks dat ik nog steeds hoofdpijn heb en erg moe ben, gaat het mentaal veel en veel beter. Het slapen gaat met sprongen vooruit en dat is natuurlijk van zeer groot belang om het vol te houden.

Het gekke is dat die trek, waar sommigen 'zo'n last van hebben, bij mij eigenlijk afwezig is.

Snel op hout geklopt.

Toen ik vandaag "wakker" werd, wilde ik verder slapen, maar zag dat het onverwacht toch nog goed weer was en er snel uitgegaan om daar nog van te genieten.

De was droog gekregen en met warme kleren en paar uur buiten gelezen (Emily Barr)

wie haar kent, weet dat je die boeken niet weg kunt leggen.

Ga zo nog even verder lezen.

Toen het te koud werd, zelfs nog onkruid gewied, iets waar ik een hekel aan heb en met die rugpijn ook niet lang kan. Maar bewegen is goed en het geeft voldoening als je een paar emmers vol oogst.

Met een kater had ik gedacht : laat maar, wacht maar tot de "tuinman"' komt, maar dat is voorlopig niet het geval, gezien de weersverwachting.

Nou, dat waren mijn praatjes voor de (Klaas) Vaak.

Welterusten en morgen gezond weer op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lytse

kijk eens goed naar de datum: 15-04 en 14-05, dat zal de verklaring zijn dat Drup jouw maatje kan zijn, jij was hier voor mij. Officiëel dan hè?

Maar, echt waar, ook als meelezer heeft dit forum me veel geleerd en een stukje op weggeholpen wat bewustwording betreft.

Ik zag veel herkenbaars en kreeg het gevoel dat er puzzelstukjes op hun plaats vielen.

Maar ja, die stap hè?

Ik zit ook niet op soc. media en zo, wij zijn toch meer v.d. oude stempel, d.w.z. dat je je hele hebben en houden (bij wijze van spreken) niet op straat gooit.

Nou, ben nu echt weg. Lees de rest morgen wel, want sinds gisteren ben ik eindelijk bijgelezen, ben nu aan het jaarpact begonnen te lezen. Valt vast ook nog wat te leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je nog dat we zelf 17 waren Jane? Toen konden

we het toch ook allemaal wel zelf rooien en wisten

we alles beter dan onze ouders en in feite is dat ook

wel zo denk ik.

Ik zou een veel te onbezorgde vader zijn, meer een

oom.

En met dit inzicht ga ik lekker in bed liggen zo meteen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...