lavendel1 Geplaatst 25 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2012 Originally posted by: nancy.....'t Is wennen, maar ook ik heb besloten niet langer te denken in termen van, ik MAG niet, maar ik HOEF niet. Ik mag alles, ik wil alleen niet meer. Fijn he, dat je niet meer HOEFT...quote> klasse, hé, Nancy!! Ja, het zijn moeilijke tijden. Is echt zo.Maar ook daar moeten we weer door en liefst door zoveel mogelijk gevoel toe te laten en niet te onderdrukken.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 25 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2012 O en nog iets: heeft er hier iemand al ooit is gevraagd aan onze vriend de moderator voor meer emoticoontjes?? Doen we een peititie? Of een staking ;-)) pleaaaseee ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 25 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2012 heul best Nancy...heul best.:D alleen het typen duurt wat lang nu door dat toetsenbord...er staan op deze zoveel tekentjes dat ik de letter bedat nie zie. blind typen kan ik niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2012 Is in het verleden al heel vaak gevraagd Lave maar waarom dat niet kan weet ik ook niet. Misschien de vraag eens voorstellen op het draadje "vraag het de hulpverlener of zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 25 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2012 ships...lees net iets over de tandarts. nou Nancy, je bent niet de enige hoor met een fobie..ik ben al 5 jaar niet geweest, en ik moet nodig, maar ik dorst niet..brrrr ik heb zeker 2 kiezen met een "GAT" en 1 vulling die vervangen moet worden. volgens mij mag ik niet eens bij mijn oude tandarts terug komen..sjugt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 25 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2012 m'n moeder kwam net et nieuwe sloffen voor me een beetje een UGG idee...lekker warm rond de enkeltjes zeg maar.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 25 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2012 Ja, daar hebben jullie wel een punt, Bolletje (hoi! ) en Lavendel, maar dat geldt ook voor de avators.. Nu wordt ik nogal eens verward met anderen, niks mis mee, maar lijkt me niet de bedoeling. Ik snap dat van dat toetsenbord, Lenie, hier doet de o het vaak niet, hahaha! En zonder leesbril ( ja echt, tegenwoordig, echt! ) lijkt het hier ook wel blind typen!! Ohhh... die tandarts, ja weet je nog dat je laatst aanbood om met mij mee te gaan?? Ik wil nu wel met jou mee, hoor!!! Ook ik durfde m'n oude tandarts niet te bellen, maar heb het toch gedaan! Na 10 jaar nam ie me gewoon weer terug. Er zit een angsttandartsenpraktijk in Alkmaar, eigenlijk wilde ik daar naar toe, maar vanwege openbaarvervoerfobie niet echt aantrekkelijk voor mij. Dus toch maar terug naar eigen tandarts. Wel meteen verteld waar ik allemaal bang voor ben, nu houdt hij daar heel goed rekening mee. Ennnn.... het voelt als een geweldige overwinning als je tóch weer bent geweest... Nu nog autorijden, wel rbw, maar durf niet...(sorry, ik zit nogal gecompliceerd in elkaar, veel fobietjes..). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 25 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2012 Dat was het fietstochtje alweer... kort maar krachtig. We reden over een fietspad waar een baasje haar hond niet bij zich kon houden, die hond sprong voor mijn racefiets en ik vol onderuit, onder de schaafwonden en blauwe plekken. Het is niet de schuld van die hond, maar van het baasje. Eigenlijk had ik de politie moeten bellen. Ik ben woedend en beurs. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 25 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2012 DAGPACT Marq AR Lytse Travel Miranda Madeleine Truitje Truffel Jootje Liesje Wijfie Lidia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 25 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2012 Mooie posting, Lavendel:heart:. Idd andere mooie herinneringen in de plaats zetten van wijnherinneringen. ALs ik voor mijzelf spreek: na een paar glazen waren de herinneringen ook niet zo helder meer en het schuldgevoel de volgende morgen groot. Nu denk ik vaak met trots terug dat ik niet gedronken heb en een leuke avond gehad heb. Hoe is het met je moeder en je stiefzoon? Of heb ik dat gemist, of wil je het er even niet over hebben? Liefsss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 25 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2012 erg he Nancy... ik zal ( als mijn zoon thuis is morgen) eens bellen of ik nog mag komen. het moet echt. ik weet nu al dat het zeer gaat doen..ik heb mega gevoelige tandhalzen. het autorijden daar integen gaat superdepuper!!! ik rij nu weer alleen, zonder iemand naast me. ( ik was zelfs bij jou in het dorp:P ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 25 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2012 Ga aan het werk, Tot latersss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 25 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2012 werkse zonnetjes.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 25 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2012 Originally posted by: bolletjeIs in het verleden al heel vaak gevraagd Lave maar waarom dat niet kan weet ik ook niet. Misschien de vraag eens voorstellen op het draadje "vraag het de hulpverlener of zo.quote> is met deze gebeurd!nu hopen dat jullie mee beginnen te zagen op dat draadje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 25 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2012 Originally posted by: zonnetjesMooie posting, Lavendel:heart:. Idd andere mooie herinneringen in de plaats zetten van wijnherinneringen. ALs ik voor mijzelf spreek: na een paar glazen waren de herinneringen ook niet zo helder meer en het schuldgevoel de volgende morgen groot. Nu denk ik vaak met trots terug dat ik niet gedronken heb en een leuke avond gehad heb.Hoe is het met je moeder en je stiefzoon? Of heb ik dat gemist, of wil je het er even niet over hebben?Liefsssquote> lief dat je het vraagtmoeder komt weer langzaam overeindde vraag zal zijn: terug naar huis of geplaatst wordenis niet vanzelfsprekend om aan te kaartenstiefzoon: vele vragen rijzen de reden van zijn toeval is nog onbekendwe houden ons hart vast voor de komende nacht alweerikzelf: uiterst wisselend, probeer heel voorzichtig te zijn met mezelf....ik voel groot risico hangen..... netjes is het niet om te zeggen, maar een crisissituatie als deze past in het smoezenboek om even stevig te drinkenzo is het nu éénmaal met mensen zoals mij die aan de drank waren verhangen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 25 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2012 Heee, dat is goed nieuws Lenie! Kom ik binnenkort rijden in jouw dorp! Ik zal je wel van te voren waarschuwen als ik er aan kom, kun je nog schuilen, hahaha! 't Is wel al wat jaartjes geleden hoor! Volgende project: eerst wat rijlessen nemen dus. En nu gaan voor die tandarts he, niet meer voor je uitschuiven! Hij wil je zeker wel terug, want hij wil ook centen, wat heet, EURO's verdienen!! (en ik kan het weten, want heb ooit met één samengewoond, en wat die wel niet verdiende!!!! ) RL, logisch dat je boos bent, gaat het nu een beetje??? Zonnetjes: hoe gaat het nu met jou en je zoon?? Lavendel: ik ga ook wel even meezagen op dat draadje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 25 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2012 ja ik moet het echt doen..........sjugt. ja geef maar even een gil tzt dan blijf ik veilig op 6 hoog zitten hahaha:P ik zeg: wij gaan die rottige fobieen overwinnen!!!!!! morgen met de trein naar Alkmaar, naar het UWV...nou ik zal ze een poepie laten ruiken, ik neem al mijn afsprakenkaarten van het ZH mee en al mijn medicijnen...grote jongen die zegt dat ik gezond ben! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 25 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2012 Ik zie dat Hanneke ingelogd staat, dus die heeft ook de tandarts overleefd! Nu weer even weg hier, moet veel strijken, anders hebben mijn drie mannen geen overhemden de komende dagen. Laterssszzz........ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 25 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2012 Nou, ik ben naar de tandarts geweest. 1 klein gaatje. Moet 5 november terugkomen. Jammer. Maar het is niet anders. Ik houd ook helemaal niet van de tandarts. Bij boren laat ik me altijd verdoven. Tenzij ik zeker weet dat het geen pijn zal doen. Heb al een paar dagen niet of nauwelijks aan drank gedacht. Ik begin ook weer zoiets te krijgen van dat ik wel mag drinken maar dat ik niet wil. Ik begin weer plezier in nuchter-zijn te krijgen. En bij de onlinebehandeling leer ik goed wat mijn risicogedachten of -gedragingen zijn. Dat helpt wel. En ook een lijsje maken wat je kunt gaan doen als je weer trek krijgt. Ik had zomaar 10 dingen verzonnen en wist er nog wel meer Ik voel me niet meer zo overgeleverd aan de zucht. Ik kan er iets tegen doen. Dit alles wil natuurlijk niet zeggen dat ik kan zeggen dat ik nooit meer zal drinken. Dat soort uitspraken moet ik voorzichtig mee zijn. Ik blijf maar zeggen: vandaag drink ik niet. Dat zal ik tot mijn dood moeten doen. Iedereen een hele goede middag verder. Ik zet de computer zo weer uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 25 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2012 ik ben ook even weg. alvast de Frittata maken voor straks. heb veel "left-overs"mjammie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 25 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2012 ar Nou zeg, alles weg:devil: Stom. Tssss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 25 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2012 Kom even terug. Lavendel, is toch niet zo gek dat je zou willen drinken. Je krijgt het wel voor je kiezen. En drank is lang de manier geweest om in zulke tijden te overleven, dachten we. Kom je wel hier of bij je maatje als je het moeilijk hebt? Is je stiefzoon weer thuis? Was het inderdaad een epilepsieaanval? Chemo kan rare dingen doen hoor in een lichaam. Mijn zoon heeft in die tijd een hersenbloeding gehad. Daar heeft hij gelukkig niets aan overgehouden. Kan hij wel door met de kuren? En is het nu bekend waardoor je moeder gevallen is? Weet niet hoe het bij jullie geregeld is, maar wat zeggen de doktoren over weer naar huis gaan. Als da tniet meer kan is er dan vlug plaats? Kun je in ieder geval niet overleggen dat als ze niet meer terug kan, dat ook in het ziekenhuis door arts, verpleegkundige tegen haar gezegd wordt. Dan hoort ze, hoe moeilijk ook, ook van andere mensen dan alleen de familie. Lees trouwens dat je weer werkt. Lukt dat wel nu je zoveel aan je hoofd hebt? Let je wel op jezelf, meis? Denk aan je, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 25 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2012 Zo, koffer staat ingepakt klaar, reisplan geregeld, zometeen al het leeg goed wegbrengen, bed verschoond. Mijn huis en haard en goed drie maanden onbeheerd achterlaten vind ik nog een hele opgave, pffff. Morgen opname detox, afgelopen met zuipen. Bedankt voor jullie aandacht hier, tot over een maand of drie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 25 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2012 Originally posted by: nancyZonnetjes: hoe gaat het nu met jou en je zoon?? Lief Nancy dat je er naar vraagt. Met mij gaat het goed, vandaag vier maanden niet gedronken. Dacht er pas aan toen ik het forum opende. Goed teken vind ik zelf. HEb nog wel af en toe trekgedachten maar die kan ik weerstaan, tot nu toe. Vind het nuchtere leven niet altijd even gemakkelijk, maar met alcohol was het moeilijker. Er komen oude patronen, moeilijke dingen naar boven. Maar daar werk ik aan.Met mijn zoon gaat het redelijk. Hij heeft een pacemaker gekregen, de operatie was niet zo erg, maar hij mocht zes weken niet tillen, niet werken, niet fietsen, niet autorijden. Dat viel, valt hem zwaar tegen. De zes weken zijn voorbij maar zijn conditie is nog niet zoveel beter als voor de operatie. Hij staat op de wachtlijst voor hartrevalidatie. Ikzelf heb het gevoel dat het geestelijk ook zwaar voor hem is omdat hij gelijk resultaat verwachtte. En nu hij thuis is heeft hij ervaren hoe hij over zijn grenzen heen is gegaan door teveel te werken. (als ik dit zo schrijf weet ik ook van wie hij het heeft, ik zei de gek;))Tsjaa en praten erover hoe hij dit anders zou kunnen doen, doet hij echt niet. Weet het zelf wel, mam zou hij antwoorden. Ik begin er ook niet meer over. De kanker houdt zich rustig, dat is positief. Maar ik word blij van jouw berichten, je klinkt positief. Pakt dingen op. Rustig aan, je komt er wel, komt bij me op. En nu ga ik echt aan het werk,Tot laterssss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 25 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2012 Lenie, ik heb een hele goede tandarts. Ik zal je de gegevens pb'en. Is ook ontstaan uit angst omdat schoonmaken zelfs zeer ging doen. Toen ben ik ook een jaar of 6 niet meer naar een tandarts gegaan. Totdat ik een artikel las dat "angst voor de tandarts niet hoefde". Deze tandarts neemt de tijd voor me, vind het niet erg als ik me angstig toon, verdoofd mijn tandvlees voordat hij schoon gaat maken en controleert op gaatjes met een foto. Dat doet niet zeer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden