lady jane Geplaatst 5 november 2012 Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 mijn zoon is ook jaren gepest later bleek hij autisme te hebben maar de juf vond dat ik te moeilijk dacht; hij gaf geen last (zoals anderen in de klas wel) en zijn cijfers waren goed. ik moest niet zo moeilijk doen en mocht het ook goed gaan met een kind? Op schoolreisje werd hij een sloot in gejaagd en later op de vlucht tegen een lantaarnpaal geknald. met een hersenschudding en nat-stinkend kwam hij lijkbleek thuis; niemand had naast m in de bus willen zitten en de 8 vaders die mee waren zaten op een terras aan het bier. Hij heeft jarenlang nachtmerries gehad en het pesten is 4 basisschoelen en het VWO 2 jaar doorgegaan; uiteindelijk ging hij helemaal niet meer naar school. Moeders die ik erop aansprak ontkenden dat hun kinderen dat deden; de aktieve en passieve meelopers waren nog subtieler en helemaal niet erop aan te spreken. De vaders die ex erop aansprak gingen soms in gesprek met hun zoon, maar verder is er nooit iets gebeurd. Het heeft ons hele gezin ontwricht want hij leefde thuis zijn frustraties uit. Machteloosheid en aanzien hoe je kind van een vrolijk leuk jochie verandert in een wantrouwige eenzame puber hebben mij destijds slapeloze nachten bezorgd, en juist in die tijd dronk ik dus. Als ik over Tim lees en alle reacties, kan ik weer janken, zo triest dat pesten macht lijkt te brengen. mijn zoon zei: zij zijn veel zieliger dan ik, en hij had gelijk, maar niets aan zijn inzichten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 5 november 2012 Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 Avond, Vreselijk Hannah.Geen woorden voor. Ik heb het gelukkig nooit zelf, of met een van mijn kinderen mee gemaakt. Wel maakte (en maak nog steeds) ik mee wat jaloezie, geroddel, anonieme telefoons etc.. kan te weeg brengen. Wat een waardeloos spelleke, loss van tijd en energie. Hannah, we hebben het er ooit al over gehad, wraak.... Of dat "zinvol" is. Ik ben er nog steeds niet uit.... Is natuurlijk wel iets over te zeggen dat er over nadenken alleen al ook weer heel veel energie kost. En dat wat slecht men zaait, wat slecht men oogst. Maar daar geloof ik eigenlijk niet meer zo in. Energie die ik nu na die stomme griep sowieso al niet teveel op overschot heb. Maar dus die ouders daar ook ja, ik kan me voorstellen dat die ook (misschien) nadenken over wraak. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 5 november 2012 Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 november 2012 Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 Klopt hannah hij vertrouwt niemand meer echt. Maar hij is er nog wel:heart:gelukkig thnx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 5 november 2012 Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 Ah, zie het nu pas. Hannah!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 5 november 2012 Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 Jane, je bent een oermoeder en ik omhels je even. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 november 2012 Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 Ja Smik, maar het komt bafff ineens terug allemaal! Wraak VM; ik ben jaren rancuneus geweest en heb me gerealisserd dat het me leegzoog; zolang ik aan wraak dacht kon ik mijn machteloosheid er niet in verduren. Later realiseerde ik me dat we er alles aan hebben gedaan om hem te begeleiden, zelfs een Ieder Wijs school mee opgericht en begeleid. maar daar was helemaal te weinig aan structuur en regels en een overschot aan ego's. Eigenlijk gaat het redelijk met hem nu, als we maar niet vergelijken met anderen van zijn leeftijd; hij is altijd een buitenbeentje geweest; hopelijk komt er iets waarin hij uitblinkt en kan hij daaraan zijn eigenwaarde ontdekken en gaan oogsten, want dat verdient hij wel. Maar ook ik ben ooit bang geweest dat hij voor een trein zou gaan. Had toen net de film BenX (kbenniks) gezien en dat werkte erg door, vergelijkbaar en waargebgeurd ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 5 november 2012 Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 Gelezen in boek van Rita Mea Brown. Wraak is zoet in de mond maar vergif in het hart. En zo ervaar ik het ook. Ook al zou ik soms maar al te graag **(^&&^%&$#@##$^&&*(*&&*%@#@!##^%&* zoiets doen. Hallo allemaal. Internetmodem houdt NIET van cola, zoveel is zeker. Dus ff paar dagen zonder gezeten. Weer een hele nieuwe ervaring. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 november 2012 Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 Smik, die heb ik al staan. Ik zet n thermoskan van 2 liter smorgen en die is tegen bedtijd leeg dus die gember mag er uren in aan het einde wordt de thee wat branderig heet daardoor, maar ik vind dat wel lekker. Anders in een thee-ei of zo'n thee-filter van papier, dan kun je het eruit vissen na een uurtje of 2-3 Ik vind het ook fijn gek genoeg hoor, om dit weer even te voelen allemaal; zonder drank kan ik ook het oogsten en sterk worden zien, de pijn is soort van bitterzoet en de wraakgevoelens zijn weg. En soms is het gewoon fijn om te voelen dat ik nog zo geraakt kan worden. Ook door jullie reakties, dat voelt warm en goed. En Smik zal ik je dan maar meteen adopteren?, virtueel dan he. Smak Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 5 november 2012 Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 jane... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 november 2012 Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 ha Snoep! thnx en nu over op iets anders hoor ik ga over 10 min. volleyen lekker van me af meppen en hopen dat mn kuit het houdt. fijne avond Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 november 2012 Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 Lieve Jane, ik ben blij voor je dat je er nu zo over kunt praten en de hele nare gevoelens en pijn weg zijn. God ja wat moet jij je machteloos gevoeld hebben. Voor jou een superdikke knuffel lieverd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 5 november 2012 Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 Jane, I Am With You Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 november 2012 Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 Kijk je wel uit met die zalm Johan;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 5 november 2012 Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 Ik ga ook maar weer es vroeg slapen vandaag. wraak acties zijn niks om impulsief aan te beginnen. Vandaag toch ook nog een (voor ons dan) grapppige annecdote, mijn Moeder die vanwege slecht stappen, meestal in de veranda op "uitkijk" zit zag plots een meneer op de fiets aakomen. Wat oudere meneer met een grijze stofjas aan en wat prei en selder onder de snelle binder. Gewone typisch antieke "van hier" meneer zeg maar. Iet of wat buiten adem komt ie de veranda binnen en zegt tegen Ma, sorry dat ik U stoor mevrouw maar ik kreeg vanochtend een heel raar telefoontje, van ergens heel ver weg in een vreemde taal. Ah ja zegt Ma en toen... Ja hij wilde me spreken over een groot project in NY maar ik verstond em niet zo goed... En wat is Uw naam dan meneer? Ja zei de meneer dat was het em net, ik denk dat Uw man en ik dezelfde naam hebben en dat die man zich van persoon heeft vergist. Dus als U aub tegen Uw man wil zeggen dat iemand uit NY hem zoekt.... En hij stapte weer op zijn fiets en reed terug de straat uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 5 november 2012 Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 Goedenavond allen, Mijn computer is uiterst traag, dus ik zie wel hoever ik kom. Vandaag weer met mijn hoofd in de collecteperikelen, maar nu even gestopt. Eerst maar eens bijlezen. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 5 november 2012 Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 Avond allemaal, Heb net bijgelezen van gisteren en vandaag. Wat een mooie, soms moeilijke draad. Wel laat maar wil toch nog reageren. Lidia, wat moedig van je om je zoon te bellen. Het eerste contact is gelegd, fijn:present: Truitje, gefeliciteerd met twee weken adb:moon: Sieraad, wat een daad, flessen leeggegooid, suc6 met niet drinken. Hoe is het nu?:light: Jen, je vader is wel sterk zeg. Jullie wereld draait 180 graden in een dag. Hoe gaat het nu met hem? En met jou? Jane, Ik vergeet zeker mensen, voor allemaal daarom een Kunnen we wel gebruiken, toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 5 november 2012 Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 @ Diesel: beterschap jongen. Keelpijn brrrr. Hier nog steeds verkouden, op en neer, heen en weer! @ Will: gisteren vroeg ik me nog af hoe het met je is. Niet bang zijn voor de toekomst, gewoon rustig aan met kleine stapjes hoor. @ Truitje: 2 weken nu. Langzaam maar gestadig kom je op het goede spoor. Een aanmoedigingsbloemetje: :present::present::present::present::present::present: Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 5 november 2012 Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 Hoi allemaal, Ik heb wel gelezen en wil kort weg even zeggen ik hou van jullie allemaal:heart: Ik heb een goede bezette dag achter de rug en heb het redelijk droog gehouden, qua weer. Nou ja ik smelt ook niet hoor als ik een bui op mijn hoofd krijg:D Jane effe speciaal Lidia had je nou contact gehad met je zoon? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 5 november 2012 Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 Goedenavond. Mijn laptop is weer voor even gered. Wel ben ik foto's en documenten kwijt, net als Albertina las ik. Het is en blijft een ouwetje, maar zolang hij het maar weer doet, vind ik het prima. Jane, Een dikke knuffel van me. Lidia, Wat fijn dat er contact is met je zoon. Ik hoop dat het voorzichtig weer zal herstellen. Er is zoveel geschreven in de laatste paar dagen, dat het echt onmogelijk is om overal op te reageren. Ik hoop dat jullie het me vergeven. Ik heb dan ook nog lang niet alles gelezen, als ik dat al ga doen. Geen desinteresse, maar dan blijf ik steeds achter de feiten aanhobbelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 5 november 2012 Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 Originally posted by: SmikkieGa zo uitloggen.Geloof in jezelf, als ik het kan, kan iedereen het geloof me maar.Vanuit de goot.Hoe meer ik erkende alcoholist te zijn hoe dieper ik zonk. Daarna ging ik weer drijven en ipv koppie onder, mijn gehele leven in eigen handen. Nogmaals als ik het kan is het te doen. Helaas zonder mn ouders, maar wel ook dankzij henSmikkie, dank je wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 5 november 2012 Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 Truitje, Een bos :present: voor jou! Je gaat goed! AR, Ik ook van jou! :heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wervelwind Geplaatst 5 november 2012 Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 Goedenavond, samen. Ik ben nieuw hier en wilde even 'hallo' zeggen. Bij deze: Hallo! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 5 november 2012 Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 Hai Madelief, we komen elkaar hier niet zo vaak tegen. Fijn dat je laptop het weer doet. Wees maar lief voor hem. Een schouderklopje af en toe, helpt echt hoor. Maar zonder gekheid. Hoe is het met je? Qua gezondheid etc. Hier gaat het goed. Vorige week was het me allemaal teveel. Alles wat ik moest (in mijn beeld dan) doen voor mijn bedrijf bleef door mijn hoofd malen. Heb het nu omgedraaid, een planning gemaakt, vrije tijd ingevuld. Die uren werk ik, als ik iets niet af krijg is het jammer. Ik kan niet meer dan ik doe. Geeft me heel wat rust ipv dat ik alsmaar bedenk wat er nog moet. Gisteren leuke dag gehad op een beurs. Goede verkoop, leuke reacties. FIjn dus. Liefsss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 5 november 2012 Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 Dag AR ook voor jou een Dag Wervelwind. Welkom hier. Ga zo even naar wie is wie, lezen wie je bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden