Spring naar bijdragen

Donderdag 22 november 2012


Aicha

Aanbevolen berichten

Ik zie hier slingers hangen dus sluit ik me aan om de jarigen te feliciteren: Aicha en Suikertje van harte :present:

@A3 nog gefeliciteerd met je 2 maanden :rose: op naar meer, in de goede zin van het woord ;)

@Diesel Geen makkelijke dag, sterkte!

In het NU zijn, valt te leren door met de dag te leven en dat is haast onmogelijk als er drank in het spel is. Drank heeft nooit met het NU te maken, kan me niet herinneren dat ik ooit vanuit vol besef dronk.

Altijd was de reden dat ik het NU wou verdoven omdat ik heftige emoties had vanuit verleden of maar alvast :angry: voor de toekomst. Ook gebeurde het dat ik juist wanneer ik me goed voelde dat zonodig uitvergroot moest worden door drank om het extra te beleven...wat een onzin, weet ik NU.

Drank vervormt wat werkelijk is en vanuit die roes creëer je een werkelijkheid die niet is!

Zie dat ook zo vaak terug bij mensen die "normaal" drinken: de noodzaak om te verfraaien of te omzeilen...de dagelijkse drinkers, die in feite ook verslaafd zijn.

Wat is het mooi dat wij wél zonder moeten..de grote voordelen van een alcoholvrij leven worden dan duidelijk, de afhankelijkheid bestaat niet meer en dan wordt pas echt duidelijk dat drank niets maar dan ook niets toevoegt.

Ik althans, heb geen moeite meer om nuchter door het leven te gaan, want het brengt juist verdieping die nuchterheid zowel in Good times als in bad times.

Elk moment verdient het om beleefd te worden, daar zijn momenten voor gemaakt, hoe moeilijk ze ook kunnen zijn ;)

Als je alleen nog maar ellende meemaakt door te drinken bedenk dan dat je een werkelijkheid creëert die niet echt bestaat het is alleen maar een bolwerk waarin je al je onverwerkte emoties/gebeurtenissen/gemiste kansen hebt opgeslagen. Een soort pakhuis vol illusies waaraan de waarheid onttrokken is...honderden doosjes met daarin opgeslagen prullaria, pakketjes verwrongen waarheid. Als je daardoor alles dreigt te verliezen of al verloren hebt laat dan het pakhuis voor wat het is, ga er niet meer in rondneuzen want het is geweest.

Als je in het NU leeft is er geen pakhuis nodig om het verleden in op te slaan want elke keer is er een nieuwe ervaring die beleefd mag worden en genoeg heeft aan even in het NU werkelijk aanwezig te zijn.

Leef het leven, dan krijgt het NU pas echt gestalte. Geef het NU een kans door je oude rotzooi op te ruimen of te laten voor wat het is.

Zo, en nu is het wel genoeg geweest :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 241
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jarigen, van harte gefeliciteerd:present::musicnote::moon:

Taart is al op lees ik maar ik groei zo ongeveer dicht

dus dat is maar goed ook.

Ongeveer vier jaar geleden kreeg mijn ex te horen

dat zij niet lang meer te leven had. Dat was een grote schok

en voorbode voor veel verdriet en tranen die niet leken te stoppen

met vallen.

Toch heeft me dat, in één klap, verlost van mijn angst voor later.

Later bestaat niet. Er is alleen maar NU.

Ik wens niemand zo'n harde les maar ik heb er van geleerd.

Kon ik me veel zorgen maken over later, dat is voorbij.

Ik leef bij de dag en dat bevalt goed. Dat wil niet zeggen dat ik

er als een losbol op los leef of nergens verantwoordelijkheid voor

wil nemen. Maar ik loop niet meer zo vooruit op de zaken.

In die zin is er een last van mijn schouders gevallen.

Al die zorgen en meestal loopt het toch anders dan je verwachtte.

Mijn dierbre vader zei altijd:'Tob niet, het komt toch anders'.

En vaak is dat ook zo.

Heb een fijne dag, take care en vergeet niet te genieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi hoe je dat eigenlijk kort samenvat BamBam...de dood hoort bij het leven.

Alles hoort beleefd te worden...zo jammer als je dat in je leven mist.

En neem de werkelijkheid zoals die je huiskamer wordt ingeslingerd niet te serieus mensen, de werkelijkheid zoals die door de media wordt opgedrongen bedoel ik.

Nieuwsgaring is vaak doorspekt van het groter willen maken dan het werkelijk is...nieuws is business! Gericht op de consument, die er vervolgens al snel mee aan de haal gaat en toehapt.

Beleef je eigen werkelijkheid en geef aandacht aan wat jouw aandacht verdient..niets meer, niets minder.

Aan de slag...moet in de kleren. Een mooi dag toegewenst!

Latersss...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

van harte voor de jarigen!

Toen mijn jongste zoon geboren werd kreeg ie van zijn peters (ja hij heeft er twee), een regenboog vlag. Opdat zijn leven even kleurrijk en open-minded zou worden als alle kleuren van de regenboog.

Hij hangt nog steeds op zijn kamertje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ja leven moet nu, maarhet verleden maakt nu en nu maakt de toekomst.

Kinderen krijgen is daar een heel goed voorbeeld van.

en eenmaal die kinderen er zijn is het helemaal geen kwestie van dat "men" ze heeft als een soort van status symbool of om zich achter te "verschuilen" zowel in de blije zin als in de ongelukkige.

Nee het is een evolutie...

die je deels "ondergaat" omdat je niet anders weet en kan, en waar je steeds maar weer van leert.

Toen de eerste een baby was heb ik me suf gepiekerd over " Hoe ga ik "dit" ooit leren praten, of zelfs lopen"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Har, ik denk dat ik dat plastic plaatje waar van die dopjes aan zitten, niet helemaal goed heb gelegd want de spatiebalk reageert niet dus moet ik hem dadelijk nog even veranderen, maar verder doet ie het weer goed.Heb er h.h. folie overheen gedaan dus wordt hij

niet zo smerig meer. Dag lief Jopske.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Forumgenoten: Sorry voor het NIET TOETJE, maar als ik hem aanklik zie ik wel degelijk

een GROTE TAART.

Daar snap ik niets van.

Sorry dat ik zonder bijlezen even tussen kom vallen maar dat was het eerste wat ik

las toen ik daar aan wilde beginnen.??????????????????????????????????

Ga er zo nog wel een proberen en dan hoor ik het wel.

Bij mij zie ik hem in ieder geval wel dus eet ik die dan zelf maar op.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte vandaag Draak,

je hebt vast veel mooie herinneringen aan hem.

Yoga.

Meeting

En "slaving away in the kitchen"!

Bor, die vervreemding herken ik wel, denk ik.

"Ik sta erbij en kijk ernaar"

OK toch?

Ik heb het opgegeven het allemaal te willen begrijpen...

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve mensen,

Ik stond tot mijn eigen verbijstering alweer redelijk kwiek om 08.15 uur naast mijn bed. :) Dag- en nachtritme wordt steeds beter. Genoeg te doen vandaag, natuurlijk wel weer drukker in mijn hoofd dan dat werkelijk nodig is, maar okay, daar wordt aan gewerkt. Aan mijzelf voorbij lopen en nog niet goed luisteren naar mijzelf is ook een sport. Maar daar wordt ook aan gewerkt. :) In ieder geval kan ik dagelijks nu behoorlijk georganiseerd allerlei dingen fixen zonder nog langer verward te zijn.

Ik heb er nu een leverkuur (voor het opschonen van de lever) van een maand opzitten. Minder pijn aan de rechterkant van mijn lijf en in mijn lever. Verder neem ik nog wel voedingssupplementen in. De magnesium, B12, vit. C en greens. Dat voelt goed aan en is naar mijn idee toch ook wel noodzakelijk gezien de chronische roofbouw die ik heb gepleegd op mijn eigen lijf. Ik wou het eigenlijk hierbij laten, maar zojuist heb ik LTO3 online aangeschaft. Schijnt een zeer goed natuurlijk produkt te zijn dat werkt voor rust, emotioneel evenwicht en welzijn. ADD-ers en ADHD-ers schijnen er ook erg goed op te reageren. Wil het toch proberen om te kijken of het resultaat boekt. Ben benieuwd. Ik laat jullie weten wat de resultaten zijn.

Fijne dag allemaal.

Gestopt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de jarigen

van harte gefeliciteerd!

:heart::light::moon::):present::rose::musicnote:

Las interessante eerdere berichten:

‘We leven in het NU’ is een adagium wat je tegenwoordig veel hoort.

Sommigen beweren dat er ook alleen maar een NU is

en dat er geen verleden, nog toekomst bestaat.

Feitelijk is dat ook zo, ik denk, beweeg en schrijf NU.

Maar hoe fris modern dat ook klinkt

helemaal kloppen doet dat niet.

Eigenlijk is er sprake van een voortdurende hoeveelheid ‘NU’tjes,

die elkaar opvolgen, want zodra ik dit schrijf

of denk, is dat al weer verleden tijd geworden

en denk ik in het NU wat ik zojuist opschreef of deed.

Het verleden bestaat enkel op twee manieren, nl. in je gedachten

én in de wijze waarop het je gevormd heeft.

(sporen in de vorm van foto’s, gebouwen, littekens e.d. buiten beschouwing gelaten)

Dat bepaalt beide je gedrag in het NU.

Alle ervaringen die je in het NU opdoet bepalen

je gedrag en denken ten opzichte van de volgende NU realiteit

en zijn dan ook richtinggevend voor hoe de toekomst

eruit zou kúnnen zien.

En dat is nu het mooie:

de toekomst bestaat niet!

Die ligt helemaal open.

Stel ik ben in het verleden dusdanig

gevormd dat ik moeite heb met autoriteiten

Als mijn baas mij dan onheus bejegend

kan ik acuut besluiten naar huis

te gaan en me ziek melden

of hem de huid ter plekke vol schelden

Kans op ontslag is dan groot.

Ik kan ook in gesprek gaan en hem meedelen

wat het met me doet en dat het onterecht is

wat hij doet.

Ik heb de keuze en het is nu de kunst om te

leren inzien dat er ALTIJD een keuze is.

Natuurlijk zijn er beperkingen

die je begrenzen

maar daarbinnen zijn altijd

keuzemogelijkheden.

Het is de kunst die te leren zien

Ik heb de keuze gemaakt om niet meer te drinken

Maak die keuze eigenlijk elke dag

en bepaal daardoor mijn toekomst.

Net als iedereen dat hier doet.

Een prettig dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag!

Laptop is definitief overleden. Ik had goede hoop dat hij vanmorgen wel zou aangaan, na een nacht rust, maar helaas. Dus straks maar eens kijken wat de vervolg stappen zullen zijn. Ik heb al bewezen geen ster te zijn met mijn telefoon op het forum, dus zal hier ook minder zijn.

Dag 14. Ik kan het dagpact niet vinden, maar ik houd het droog vandaag. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Middag allemaal,

Aicha gefelicteerd met je verjaardag. De taart is zeker alweer op? Ben ook wel erg laat.

Alf, dank je wel voor je posting (de anderen natuurlijk ook voor hun eerdere). Een alinea raakte me n.a.v. wat er vanmorgen met mij gebeurde. Deze:

"Ik kan ook in gesprek gaan en hem meedelen

wat het met me doet en dat het onterecht is

wat hij doet.

Ik heb de keuze en het is nu de kunst om te

leren inzien dat er ALTIJD een keuze is."

Ik werd nl. vanmorgen geraakt door een posting van Spike gisteravond. Aarzelde om te reageren. Wil nl. geen discussie oproepen.

Toch kies ik er nu voor om te antwoorden.

Spike, ik word gekwetst door jouw bericht. Als moeder, als mens. Je merkt op zeg je, ik voel er een oordeel in. Misschien niet naar mij, maar toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...