Spring naar bijdragen

Mijn Zuid-Afrika draad


Gestopt

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 78
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hopelijk valt het daar allemaal een beetje mee en is het wat je er van verwacht.

Als je iets kan laten weten aan ons, doe het dan want we leven allemaal met je mee dat zie je wel.

veel liefs, en ik hoop dat het je brengt wat je wilt.

Jootje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Even een kort berichtje hier. De internettijd is hier beperkt.

De vlucht is prima verlopen en ik verblijf nu al een aantal dagen in de kliniek. Die er goed verzorgd uitziet. De bedden zijn prima, het eten is goed. Wel veel kip. Ik wen aan de groep. De sessies zijn pittig. Vooral het aanhoren van levensverhalen en ook het ontvangen van brieven van mensen. De natuur is prachtig en het is 28 graden en het personeel vriendelijk.

De medicatie is goed en we worden goed gecheckt. Dit weekend gaan we op pad naar Monkey Town en winkelen op de markt. Dat is fijn, de uitstapjes zijn een opluchting na de zware meetingen. Ik ben ook nog aan het acclimatiseren in de groep.

Later more...

Lieve groet,

Gestopt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Gestopt dat klinkt toch erg goed zeg. Zeker die uitjes want daar moet je het toch ook van hebben. Een beetje ontspanning kan helemaal geen kwaad.

Hoop dat de tijd toch snel gaat voor je en dat je weer heelhuids en flink gegroeid, thuis komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gestopt,

Klinkt heel goed allemaal.

Fijn dat het 'randgebeuren' ook goed is.

En pittig??? Alleen maar goed he?

Je maakt tenslotte niet die hele reis om daar deel te nemen aan theekransjes...

Fijn dat je even van je laat horen.

Succes meis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gestopt

Goed iets van je te horen!

Ik blijf je volgen, en wens je sterkte en succes,

geniet van je uitstapjes en ontspanning tussendoor

want dat het verder hard werken is daar, verwacht ik op zeker.

Maar voor een goed doel!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik zal nu wat uitgebreider de tijd nemen. Mijn leven in de kliniek begint nu wat te wennen. Ook met name het leven in een groep samen. Daar heb je je plek toch in te vinden. Het zijn ook allemaal verschillende soorten mensen wat soms best wel eens moeilijk kan zijn, want iedereen wil ook aandacht. Ook druktemakers, maar soms voel je ook dat er agressie loskomt bij het afkicken. Heel normaal. Gelukkig wordt alles goed begeleidt en zoek ik mijn plek bij de rustige mensen en niet de herrieschoppers.

Ik ben er nu wel achter dat ik ook rust nodig heb en gewoon dan zeg dat ik alleen wil zijn als het mogelijk is. Het is leuk en interessant. Er wordt ook wel flink gelachen hier met elkaar.

Nu heb ik er dan ook net het weekend bijna opzitten en het is toch prettig om twee dagen lang even geen meetings te hebben. We moeten ook bijna 3 avonden in de week een speaker aanhoren. Een alcoholverslaafde.... Nou, dan denk je dat je vrij bent van alcohol, ben ik ook, maar de bewustwording van alles wat je uitvrat om maar te zuipen wordt iedere keer weer opnieuw in je bewustzijn neergezet. Dat is ook noodzakelijk om er vanaf te blijven.

Verder slaap ik met drie andere vrouwen op een kamer. De bedden staan ruim van elkaar af en het zijn goede bedden. De badkamer is groot en luxe. Gewoon goed...... Dit gaat mij goed af. Maar ik kan mij voorstellen dat het stukken minder zou kunnen zijn als er een rottige groepsgenoot is.

Informatie die binnenkomt moet je goed filteren...... of je er werkelijk wat aan hebt of niet. Goed, mijn medekliniekgenoot zit hier heel ongeduldig, en zeer terecht, mij te wijzen op de internettijd...

Later meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrr

Alle lieve groeten,

Gestopt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lieve Gestopt, wat fijn van je te horen!

Goed dat je je rustmomenten ook kunt nemen.

Zo belangrijk......

Je gaat geweldig!

Ik dacht dat het winter ging worden in ZA,

maar volgens mij heb je lekker weer.

Liefs, Gwen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Gestopt,

Wat ben ik blij voor je dat je daar in een goede groep zit en er je eigen plaats begint te vinden. Het zal erg zwaar zijn, zeker ook het op één kamer slapen met z'n vieren, maar het klinkt allemaal heel gedegen en goed doordacht.

Ik hoop voor je dat je er het maximum uit kunt halen. Veel succes en inderdaad, je hebt vast de grootste fanclub van iedereen daar.

Veel liefs en sterkte,

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn te horen dat het naar je zin is!

Zijn daar alleen alc verslaafde of ook anderen?

ik ben ook eens opgenomen geweest wat mij daar opviel

was de bar! Heb nooit zoveel lol gehad aan de bar als daar, met Rivella!

Is daar ook een bar en wat word er zoal gedronken?

Wens je het aller beste Liefs Lilith

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...