Spring naar bijdragen

Donderdag 21 februari 2013

rip Queenie

Aanbevolen berichten

Middag!! :D

lekker gewerkt vandaag (ipv morgen)

meteen boodschapjes gedaan dus ik hoef de deur niet meer uit.

nog even snel hier rommelen, want straks komt een vriend van mij die pc die ik van m'n broer heb gehad brengen.

hij is helemaal leeg gehaald en alles is opnieuw geinstalleerd.

ik ben helemaal in de gloria! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 159
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dag allemaal,

Allereerst bedankt voor de felicitaties. :D Het blijft leuk.

@ Mark: wat goed dat je het uit gaat praten bij de mensen van de verslavingszorg, want ze hebben je echt onbehoorlijk behandeld. Als dat uitgepraat is kan je je hele energie weer op je echte doel richten!

@ RipQueenie: die eerste maand, wat een mijlpaal is dat! Voor mij begint het echt te wennen. Dat alleen al lijkt me voor jou een mooi vooruitzicht! Van mij ook een slinger.

:):present::P:light::):present::P:light::):present::P:light::):present::P:light::):present::P:light::):present::P:light::):present::P:light::):present::P:light::):present::P:light::):present::P:light::):present::P:light::):present::P:light::):present::P:light::):present::P:light::):present::P:light::):present::P:light:

Nu eerst verder lezen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag allemaal.

Ben een tijdje niet geweest en heb de laatste dagen een beetje summier doorgelezen,

alles kabbelt en gaat redelijk wel zo te lezen. Behalve toen ik de stukjes van Lidia las.

Heb vanmiddag Lidia gesproken en zij gaf aan dat ik wel een update mocht neerzetten hier, dus dat doe ik dan hierbij voor haar.

Wat er gebeurd is weet ze zelf niet precies.

's Nachts in bed werd ze wakker en voelde zich niet goed, moest overgeven.

Gelukkig had ze een emmer in de buurt - die staat altijd bij haar bed omdat zij een B&B runt en 's nachts de gasten niet wakker wil maken met nachtelijk gestommel en toiletbezoek.

Met het overgeven kwam er nog veel meer ellende mee en heeft ze een soort van hersenblackout gehad en is uit haar bed gevallen en daardoor heeft ze haar arm en pols gebroken.

Het is een hele toestand geweest voor haar om via 112 hulp te krijgen maar uiteindelijk is ze opgehaald door een ambulance. Het personeel daarvan was allesbehalve vriendelijk en behulpzaam. Ook in het ziekenhuis heeft ze uren op de EHBO doorgebracht, drie dekens en nog koud en ook daar overgegeven en out gegaan

Op een gegeven moment zat ze in een rolstoel, had onderzoek gehad en werd niet in de gaten gehouden en ja hoor - daar ging ze weer. Het kotsen kwam op voordat ze iets kon zeggen en ze is voorover uit de rolstoel gevallen - op haar gebit.

Dat is nog heel gelukkig, maar is wel erg pijnlijk nog.

Na dit voorval is ze niet meer uit het zicht van ziekenhuispersoneel geweest, heeft allerlei onderzoeken gehad en mocht absoluut niet zonder toezicht naar het toilet of iets dergelijks.

Ze heeft allerlei injecties gehad, was zwaar uitgedroogd (uit alle gaten kwam de ellende) en had zeer lage bloeddruk. Ze heeft ook nog op de afdeling cardiologie gelegen.

Er zijn monsters genomen van haar ontlasting omdat ze pas in Egypte is geweest.

Toen dat bekend werd kwamen de mondkapjes en andere voorzorgsmaatregelen.

Nu is ze weer thuis en het gaat redelijk wel. Alleen de straat opgaan mag ze nog niet.

Er is 2x per dag thuishulp, die kleden haar aan en zetten haar nu - op haar uitdrukkelijke verzoek - ook onder de douche. Ik moet het netjes houden hier maar anders, oeh.

Met die gebroken arm is alles moeizaam natuurlijk. Verpakkingen openen, je achterwerk afvegen (daar is nu een speciale kraan voor in de badkamer of het toilet geplaatst begreep ik) en alle dingen die je normaal gedachteloos doet eigenlijk. Een thee-ei vullen bijvoorbeeld.

Zoals wel bekend hier hoeft ze van haar kinderen geen hulp te verwachten, 1 zoon is geweest maar met grote moeite en heeft half half die kraan geplaatst dus iemand anders moest dat weer in orde komen maken.

Gelukkig woont ze in een leuke buurt met een hechte burengemeenschap en daar wordt ze heel erg door geholpen en bijgestaan. Dat is echt super want anders sta je er toch maar voor in je eentje op je 68e.

De buurtjes hebben haar slaapkamer schoongemaakt (emmer was omgevallen dus het tapijt was een smeerboel) en alles wat maar vies was, zoals haar bed en beddegoed, ochtendjassen (ze liep nog meer leeg) schoongemaakt.

Er wordt eten gebracht of ze vragen haar aan tafel.

Nu schijnen er allerlei formulieren ingevuld te worden en is ze een beetje in de war over al dan niet eigen bijdrage.

Wanneer ze bericht krijgt over de onderzoeken is niet bekend, vooralsnog lijkt het op een virale maag- en darminfectie, a.s. dinsdag moet ze weer terug naar het ziekenhuis voor onderzoek (meen ik). Lidia slikt nog steeds medicijnen en langzaamaan gaat het iets beter met haar.

Volgend weekend ga ik naar haar toe en zal een lekkere pan kippensoep voor haar koken (heb ik al beloofd) dat vindt ze heel erg lekker en haar eens lekker vertroetelen.

Groetjes,

Travel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ HTS: jongen wat moest ik om je verhaal lachen! Het herinnerde me aan lang geleden. We woonden in Den Helder en daar staat doorgaans een stijve bries. De was, die ik zou moeten binnenhalen, hing strak in de wind, stijf bevroren, met wat pegels eraan. Nooit vergeten! :D

Turks Fruit! Ai!:o

@ Aicha: wat vind ik het rot voor je, dat je niemand in de buurt hebt die je met een gerust hart je hond kan toevertrouwen, terwijl opname belangrijk voor je is.

Op de toer van "dan doe ik het zelf wel" ben ik vlak voor de vakantie gestopt met drinken, zonder de gevraagde hulp. Het was tekort dag daarvoor. Het is me gelukt en jíj zult het ze ook laten zien! :present:

Dat opruimen in huis helpt ook om orde in je hoofd te krijgen. Niet teveel ineens. Elke keer een klein taakje en als dat af is pas aan het volgende beginnen (les uit eigen ervaring).

Succes.

@ Hanneke: heb je nu niet de gedachte: "Was ik maar eerder naar de dokter gegaan!" Wel sterk dat je in deze situatie niet aan drank gedacht hebt.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Travel: ik zag je ingelogd en ben nog niet bijgelezen, maar eerst even: fijn je weer te lezen. Ik miste je.

Wat goed dat jij naar Lidia kan. Ik mail haar steeds, maar woon niet in de buurt en je weet dat ik zelf ook niet het meeste kan. Geef haar een dikke knuffel van me als je haar ziet!

Blij dat je deze update plaatste!

Even verder lezen!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, ook ik ben er helemaal stil van, wat een ellende.

Bedankt Travel, dat je dat hier komt vertellen, en wat lief dat

je volgende week naar haar toe gaat!

Doe haar maar de hartelijke groeten en het allerbeste gewenst namens mij!

En een dikke zoen natuurlijk :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Joanne: ik hoef niet van little pony's te dromen, maar mij spookte het forum door mijn hoofd en daar was ik ook niet blij mee. Niet meer tot vlak voor het slapen gaan hier aanwezig zijn dus!

@ Marika: gisteren heb ik m.i. de hele dagdraad gelezen en ik heb je niet meer gezien, na de avond van je eerste droge dag. Ik had je de volgende dag wel een aanmoedigingsboeket gegeven. Ik ben benieuwd of het gaat en als het niet gaat, hoe we je dan kunnen helpen. :huh:

@ Diesel: jongen, ben jij alweer weg en ik vandaag in de late ploeg! Is je was gedroogd? Zo niet, wat zou beter werken de föhn of de hoogtezon????:D

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieverds allemaal, ik zal haar jullie groeten en knuffels overbrengen hoor.

Met alle liefde.

Maar jullie kunnen Lidia ook vanuit hier zelf groeten doen hoor, vindt ze hartstikke leuk.

Ik mag het misschien niet zeggen (doe het lekker toch) maar ze is toch ook best wel een beetje eenzaam, zeker nu.

Ik zal meer komen hier en het ook aan haar doorgeven.

Lytse:heart:

Even een foutje rechtzetten anders krijg ik mijn *** van Lidia:D

Ik had het over haar eigen bijdrage maar daarvan weet ze wel dat ze die kwijt is, het gaat om de overige rekeningen.

Ik hoop dat dat allemaal mee gaat vallen voor haar.

Voorlopig gaat het met mij hartstikke goed overigens.

Ga zo wel voor mijn lat-man zorgen - lees lekker koken - die heb ik gisteren naar het ziekenhuis gebracht en vanochtend weer opgehaald, bij hem is zijn galblaas verwijderd.

Dus ik zit nu ff in de ziekenzorg;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Lissy: oei wat een bekend verhaal! 's Morgens de beste voornemens en in de loop van de dag verdwijnen ze als sneeuw voor de zon!

Kom je hier op de dagdraad zetten! Als je dan wilt drinken doe je het misschien niet, omdat je dan later aan de andere dagpacters moet vertellen dat je je belofte t.o.v. jezelf en de anderen hebt verbroken. Bij mij weegt dat zwaar!

@ Tuvalu: genieten van zo'n kleintje hè. Ik hoef hier maar 5 minuten te lopen. Het zijn mijn pleegkleinkinderen en eigenlijk de kleinkinderen van mijn vriendin die ver weg woont.

Je bouwt zo'n band op met die kleine en voor de moeder is het heerlijk!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lytse van mij ook nog een dikke knuffel :sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun:

Zo ik ga me vanavond eens lekker verwennen met een film. The life of Pi.

Heerlijk onder het genot van lekker drinken en de dieren. Man man wat hebben we het eigenlijk goed hé? Vanmiddag kwam een dakloze collecteren, en heb geld en een blikje drinken gegeven. Ik kan lekker warm zitten, drinken en eten wanneer ik wil en heel belangrijk ik slaap in een warm bed. Nou wat wil ik nog meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb Kunsie nog niet gezien vandaag. Wat ik gisteren nog had willen zeggen .. over de opmerking dat je bang was dat de gedachte aan drank nooit voorbij zou gaan. Voor mij is het wel zo. Sinds een week of twee merk ik, of moet eigenlijk zeggen dat ik me er pas sinds deze week bewust van ben dat ik de laatste weken niet meer de gedachte heb ij tegenslag dat ik naar huis wil, drinken. Het automatisme om meteen te denken aan drank als middel om de stress weg te halen heb ik niet meer. Dat is toch een bemoedigend idee. Ik ben er blij mee! Hoop dat je het nog leest Kuns. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...