Spring naar bijdragen

Donderdag 21 februari 2013


rip Queenie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 159
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: akelei
Je bladert even terug naar de laatste die het dagpact heeft aangeklikt, aangevult. In dit geval was dat acer, zie hier onder.
( dat kan bv met de knop quote.)
Je zet je naam erbij ( zie volgend bericht) en gaat op deze manier pact aan met de anderen om vandaag niet te drinken. Vanvond ( zo het uitkomt) laat je weten hoe het je vergaan is? :)


Originally posted by: acer
DAGPACT

Rip Queenie
Albert
Lytse
miranda
Rosa
Acer
Harjet

Een hele mooie dag gewenst, en sterkte voor degene die dat nodig hebben!quote>


quote>


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Altijd goed als je wat vaker op het forum komt Lissy. En kijk maar welke tijd van de dag je je het prettigst voelt om te komen:D

Want als je dingen samen doet voel je je toch wat sterker is mijn ervaring.

Wees niet te streng voor je zelf. Een kind leert ook niet ineens lopen, dat gaat ook met vallen en opstaan.

Heel veel suc6 meis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je Lissy, in het begin dat ik hier kwam, had ik me ook voor genomen om te gaan drinken. Uiteindelijk heb ik het op het forum gezet en besloten om niet te gaan drinken. Ik had mezelf, samen met het forum overwonnen. Daar is wat moed en doorzettingsvermogen voor nodig want ik had het gevoel dat ik mezelf toch iets afnam waar ik een heel fijn gevoel van kreeg. Je kent dat ja en nee spelletje wel in je hoofd hé? maar toen ik eenmaal nee gezegd had voelde ik me zo ontzettend gelukkig, ik was sterker geweest dan de trek. En dat gun ik jou ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Lissy
Die discussie met mezelf eindigt dan vaak met het toch maar drinken, want maakt het nou echt zo veel uit? 2 halve liters kan toch niet zo veel kwaad? En ik kan het ook heel vaak wel bij twee halve liters houden....quote>


2 halve liters (bier?) als je kijkt naar wat een gemiddelde Nederlander drinkt is dat niet veel. Als je kijkt naar de norm van 14 standaard glazen per week is het wel ruim teveel want het is ongeveer 28 glazen per week.

Er is denk ik sprake van twee soorten normvervaging. Wij alcoholisten zijn door gewenning teveel als normaal gaan zien en de maatschappij doet dit door de jaren heen ook. Hele volkstammen drinken minstens zoveel per dag. Conclusie is dat hele volkstammen een alcohol probleem hebben. Wellicht een ander probleem dan vele op ADB die het ook niet bij 2 halve liters houden maar drinken om het dronken worden maar toch wel een probleem. Dat een alcoholprobleem inmiddels een maatschappelijk volkomen normaal verschijnsel lijkt te worden vind ik best lastig. Want ergens is het zo normaal niet om elke dag alcohol te drinken en zeker niet 4 glazen per dag of meer.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wowwie, hartstikke bedankt voor alle slingers, bloemen, felicitaties ed ivm mijn 1maandig jubileum.

:) Het maakt me blij en toch ook verlegen dat er zoveel lieve frummers meeleven. Een heel mooi cadeau! Dank je wel !

Lytse, super kanjer!!!!! Hele dikke knuffel van Queenie....

Verder gelachen om het gebroken ondergoed:angry:

Ik zag ook een nieuwe frummer op dit draadje ; Welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal!

Weer terug van mijn wekelijkse bezoek aan dochter en kleinzoon.

Ga op woensdag heen en donderdag terug, want ze wonen zo'n anderhalf

uur rijden bij ons vandaan.

Het is heerlijk daar, ik tuttel wat met kleinzoontje, en dochter kan

even lekker de dingen doen die ze wil.

Je kan merken dat het een jongere generatie is, 's-avonds zijn ze

aan het gamen, en dat is zo gezellig.

Klinkt raar, maar met dochter, haar man en huisvriend samen,

de interactie tussen hun, het plagen, uitleggen en alles maakt

dat ik gefascineerd blijf kijken naar hun spel.

Ik game zelf ook wel, maar dan niet zo ingewikkeld als zij.

Het is een heel sociaal gebeuren, en is zelfs leuker dan met z'n

allen teevee kijken.

Nou ja verder niks te melden, het gaat goed, en ik houd het

lekker droog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...