Spring naar bijdragen

woensdag 13 maart 2013


Aanbevolen berichten

Goeie morgen allemaal.

De meteorologen kunnen nu wel bepalen dat de lente al begonnen is, maar het natuurlijke/astronomische begin van de lente laat nog een week op zich wachten. M.a.w. het is gewoon nog winter. En zelfs als de echte lente begint wil dat niet zeggen dat het weer zich dan aan de wensen en verwachtingen van de mens aanpast.

Het weer is nou eenmaal niet te voorspellen, heeft geen agenda, omdat het niet aan strakke regeltjes gebonden is, maar meegaat in de stromingen van de omstandigheden. Het weer is zoals het is, alleen op het moment zelf, in het NU. Het weer laat zich leiden door machten en krachten die groter zijn dan het weer zelf, onvoorwaardelijk, nederig, pretentieloos. Het weer is niet uit op bepaalde resultaten, is er niet op uit om records te breken, om lekker gevonden te worden of om macht over iets te hebben.. Het weer hoeft niet bang te zijn, hoeft niet voor zichzelf te vluchten. De gevolgen van bepaalde weersomstandigheden worden weer opgenomen in de aanleiding tot het weer van vandaag. Het weer is niet saai. Het weer is gewoon het weer, dag na dag.

Ik vraag mijn hogere macht vandaag om als het weer te mogen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 261
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ben ik weer even...

Wil even een correctie geven op de GGZ die mij zou aanmoedigen om weer gereguleerd te gaan proberen te drinken.

Zij moedigen mij zeker niet aan, maar raden het zelfs ten zeerste af !!!

Het enige wat zij tesamen met het gehele netwerk om mij heen doen is mij juist serieus nemen en mij mijn eigen beslissing laten nemen, niet gebasseerd op impuls maar juist een doordacht besluit.

De tweestrijd in mij zal ik zelf het hoofd moeten bieden en juist daarbij zoek en ervaar ik de steun van allerlei meningen (GGZ,BMW,AA en ADB) om voor mijzelf tot een doordacht besluit te komen.

Ik heb inmiddels ook vanuit hier wat ervaringen mogen ontvangen, wat mij helpt...

Bedankt hiervoor !!!

Voor nu ga ik het risico vooralsnog niet nemen.

Eerst maar eens die "angst" en de reden van mijn tweestrijd doorspitten...

Zo, en nu een lekker bakkie koffie en voorbereidingen treffen mn dochter te gaan in schrijven op haar nieuwe school.

Deze stralende moeder mag met trots vertellen dat haar dochter met vlag en wimpel en een CITO scoren van 546, als beste van haar klas haar schoolcarriere gaat vervolgen op het VWO-TTO :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers,

Excuses dat ik weer een tijdje niets van me heb laten horen, maar hier is veel gebeurd de laatste 10 dagen.

De relatie is nu definitief gestopt, ze is aan het zoeken naar een app om te verhuizen.

Twee weekends geleden heb ik nog geprobeerd om te boel te redden, maar het lukte me gewoon niet. Ondanks alles zo goed als niets gedronken, en zelfs als ik iets dronk was het minimaal, maar de vlam is er gewoon uit.

Nu nog heel lastig voor ons beiden, alle dagen tranen, spijt en verdriet. Heb al vele dingen te verwerken gekregen. Ruzie is er niet echt, maar man man man, wat voelt dit toch slecht aan.

Voor haar des te ergere, daar ze nog steeds enorm van me houdt, en voor mij omdat ik voor haar een nieuwe start wil geven. Door ons samenwonen had ze zo goed als niets meer, en ik vind het niet meer dan mijn plicht om haar weer op de been te helpen. De kids ondergaan het eerder gelaten, maar spanning hangt er wel. Dit is zo moelijk :huh:

Ondanks alles geen enkele zin om te drinken, en dat is heel erg goed voor mij. Mijn hoofd staat er gewoon niet naar. Had eigenlij gedacht dat het anders zou zijn, maar wil hier met fris hoofdje doorheen.

DAGPACT

rip Queenie

Albert

Lytse

Suzie

miranda

Rickert

Acer

Tatum

Will

Nu eerst wat teruglezen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Blondje,

Wie met vuur speelt, verbrandt zijn vingers zegt men toch. Ik ben misschien wel de laatste persoon die je dat moet zeggen, maar doe het toch.

Lang geleden hé :D

Je bent nu in een opwaartse spiraal belandt, houden zo meis :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Will, uit elkaar gaan is moeilijk. Vooral als de andere partij nog wil doorgaan. En wat je schrijft....ze heeft veel voor je opgegeven ("heeft bijna niets meer over"). Toch is het inderdaad beter om dit door te zetten. Dan kan zij ergens anders ook weer opnieuw beginnen. maar gemakkelijk zal deze tijd zeker niet zijn :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mogge...gaap...

ik ben er al een tijdje uit, maar ik krijg m'n ogen niet open...wat een baggernacht zeg.

moeders komt zo om een koppie, ik hoop dat ik een beetje glad ben getrokken tegen die tijd..pffff

Will..:heart::sun::heart::sun:

sterkte man... 't zijn geen leuke dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de mooie woorden iedereen. Vanbinnen weet ik dat dit de beste oplossing is voor ons allebei, maar haar verdriet is hartverscheurend, en het gevoel ik daarmee heb is er niet minder om. Toch....doorzetten, zodat we beiden een herstart kunnen krijgen. Ik help haar waar ik kan, sowieso, want dat verdient ze op zijn minst wel.

Ik durf wel eens te denken, waarom kan het leven soms zo hard en pijnlijk zijn, maar dan denk ik dat zij dat nog veel en veel erger ervaart, dus wie ben ik dan ?

Van mij mag de lente beginnen hoor, want dit weer helpt echt niks zo :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Marika, hoop dat je je snel weer beter gaat voelen.

Voel me verplicht, want ik wens haar nog steeds het beste toe. en soms twijfel ik nog. Ik laat misschien iets heel moois door mijn vingers glippen. Hoe raar een mens in elkaar kan zitten hé :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Will, hoe meer je nadenkt over wat gevolgen zouden kunnen zijn, hoe meer je verstrikt raakt in je eigen gedachtenspinsels. Ik ben/was een meester in allerlei scenario's bedenken, en hoe tegenstrijdig die ook waren, ze leken allemaal heel realistisch, heel logisch.. Toch kon ik met al mijn logica nooit bevroeden wat de toekomst voor mij in petto had en heeft. Daarom heb ik het idee van dat ik het allemaal wel weet en wil weten losgelaten en reken niet op de toekomst maar vertrouw er gewoon op.. De tijd zal het leren, is niets anders dan waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Whoeiiiii! :D

Het is alweer een uur geleden dat ik terug ben gekomen van de psychiater. Gelijk koffie gezet. Alle rekeningen betaald, die betaald moesten worden voor de 15e. En mezelf aangemeld voor de 21+ toets van de hogeschool (voldoe niet aan alle toelatingseisen, helaas.). En nu helemaal hyperdepieper!

Mijn psych en ik waren aan het praten over van alles en nog wat en ik weet niet hoe het precies kwam, maar toen stelde ze voor om een studie te volgen. En ik zat de afgelopen dagen al te denken wat ik wilde qua werk, qua studie, qua leven, maar kwam er zelf niet helemaal uit. En toen zij de studie noemde, die misschien wel perfect bij mij aan zou sluiten, toen was het net alsof de hemel openbrak. Het was net alsof ik het laatste puzzelstukje vond, het antwoord op de vragen die ik mezelf de laatste tijd had gesteld.

Ik ga doen wat ik op mijn 18e, na afronding therapie in de kliniek, had willen doen; Een studie tot ervaringsdeskundige. En na twee jaar kan ik er voor kiezen om door te groeien naar SPH.

Bij thuiskomst heb ik me gelijk aangemeld, wilde het niet laten versloffen. Ik weet niet of ik de studie kan doen, want het is afhankelijk van hoe ik de toets maak, maar jeej, als dit toch eens kan... Wat zou dat prachtig zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine,

Wat geweldig dat je wilt gaan studeren, én dat je een studie hebt gevonden die goed bij je past en waar je zin in hebt.

Ik hoop dat je de toets goed maakt en dat je op de opleiding wordt aangenomen. Als dat niet lukt, dan moet je toch eens rondkijken op internet. Er zijn meer van dat soort opleidingen en wellicht is er een ander opleidingsinstituut die andere eisen aan je vooropleiding stelt.

SUCCES!!:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Nog even bijlezen van gisterenavond straks.

@ Irunalone: ik las dat je het heel moeilijk heb gehad. Proberen vandaag op te staan meis, knietjes afvegen en dapper weer verder. Veel liefs en sterkte!

@ Jopie: van zulke aanvechtingen moet je onmiddellijk gebruik maken! Ik heb hier ook zo 'n project liggen. Als je straks op de camping zit valt déze sneeuw tenminste niet.;)

@ Madeleine: mooi dat het puzzelstukje ineens op zijn plaats is gevallen. Ik hoop dat je het plan kunt verwezenlijken en zo niet: er zijn alternatieven las ik.

@ Jootje: maak er een mooie dag van!

@ Marika: misschien toch eens naar de huisarts als die misselijkheid blijvend is. Ik hoop dat je je snel beter voelt.

Nu weer aan de dag verder. Tot later allemaal. Ik hoop dat we allemaal kunnen doen wat we ons voorgenomen hebben.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

moeders weg...koelkast weer bijgevuld...wat een schat is het toch :heart:

de hachee staat inmiddels te pruttelen.

straks nog even een rondje ziekenhuis en dan is m'n dag alweer om...

sjonge ik wilde nog wel een koppie doen bij Tatum (als ze thuis is :P )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Middag,

zeven jaar geleden was ik nu zo ongeveer aan het bevallen van mijn jongste zoon.

Marika :heart:

Tja Will, life is life he............

Leen ben je der nog? of ben ik hier in mijn eentje aan t praten?

Oh zie dat Jen er misschien ook nog is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Acj ja,

dan praat ik wel even tegen mezelf, is ook niet slecht zo nu en dan.

Om vier uur gaan we naar de film.

Als K, de grootste had mogen kiezen dan was het die laatste film van hoe heet ie ook alweer geweest, Django en nog wat.

Maar het is Z zijn verjaardag dus hij mag kiezen.

Mjaa hij will ook al best wel wat zombies enzo...

Maar mama heeft ook nog iet of wat te zeggen dus het wordt chimpanzee.

http://www.cinenews.be/Movies....railerID=37952〈=nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...