Spring naar bijdragen

Zondag 7 april 2013


Yvonne

Aanbevolen berichten

Hoi Snoepje,

't Is prutje, zo te zien.. allemaal prutje. Ik voel me gewoon weer even helemaal terug in de tijd, helemaal hopeloos, verdrietig, machteloos en zo als ik je lees.. krijg er gewoon helemaal de kriebels weer van.

En wat ben ik blij dat ik nu niet in jouw schoenen sta. Ik ben je dankbaar dat je me dit weer even zo laat voelen, maar ik vind het sneu voor je dat jij nu in dit scenario zit. Hoe moeilijk, zo niet onmogelijk, is het nu om in te zien dat je alleen vooruitgang kan boeken door alleen maar die eerste niet te nemen. Nu al, niet morgen pas.. want morgen zal net zo zijn als vandaag. Hoe logisch is het om alle goede adviezen af te doen met: ik kan het nu even niet, en jullie hebben makkelijk praten.. Ik ken het, Snoepje. Ben ook daar geweest. Er zijn zoveel redenen om te drinken, er is zoveel dat op je af komt dat je niet kunt handelen, er is zoveel schaamte, zoveel om te willen verstoppen, verbergen, geheim te houden.. Dat is teveel, dat wil je verdoven, verdrinken, niet voelen, niet ervaren.

Als je weer wilt leven, zoals je zei, zul je de consequenties van drinken voor lief moeten nemen. Dan kun je het leven van een drinkende alcoholist leven.. er zijn er zat die dat doen. Jaren lang. Jaren van ellende, schuld, spijt, woede, angst, radeloosheid, machteloosheid, schaamte, controleverlies, etc.. Het kán, Snoepje, het kán. Ik heb het zelf jaren achter elkaar vol kunnen houden.

Mijn leven nam pas een positieve wending toen ik de drang, nee, zeg maar rustig de dwang om een slok te nemen weerstond. Toen ik, ondanks de schijnbaar ondraaglijke pijn van niet drinken, toch dat ene glas niet nam..

Alle begin is moeilijk, maar voor een alcoholist is het begin van nuchterheid niet moeilijk maar (bijna) onmogelijk. Dat het tóch mogelijk is, bewijzen alleen al de vele gebruikers van dit forum. En dat is nog maar het bovenste puntje van het topje van de ijsberg.

Jij bent niet anders dan anderen, Snoepje. Ook al lijkt het dat het voor anderen makkelijker is of was, dat is of was het niet. Je bent er gewoon één van ons, met dezelfde mogelijkheden, dezelfde kansen op een nuchter leven. Maar het begint allemaal heel klein en pril en moeilijk met die eerste niet nemen..

Heel veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 126
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: Kohtje

En wat ben ik blij dat ik nu niet in jouw schoenen sta. Ik ben je dankbaar dat je me dit weer even zo laat voelen, maar ik vind het sneu voor je dat jij nu in dit scenario zit. Hoe moeilijk, zo niet onmogelijk, is het nu om in te zien dat je alleen vooruitgang kan boeken door alleen maar die eerste niet te nemen. Nu al, niet morgen pas.. want morgen zal net zo zijn als vandaag. Hoe logisch is het om alle goede adviezen af te doen met: ik kan het nu even niet, en jullie hebben makkelijk praten.. Ik ken het, Snoepje. Ben ook daar geweest. Er zijn zoveel redenen om te drinken, er is zoveel dat op je af komt dat je niet kunt handelen, er is zoveel schaamte, zoveel om te willen verstoppen, verbergen, geheim te houden.. Dat is teveel, dat wil je verdoven, verdrinken, niet voelen, niet ervaren.

Als je weer wilt leven, zoals je zei, zul je de consequenties van drinken voor lief moeten nemen. Dan kun je het leven van een drinkende alcoholist leven.. er zijn er zat die dat doen. Jaren lang. Jaren van ellende, schuld, spijt, woede, angst, radeloosheid, machteloosheid, schaamte, controleverlies, etc.. Het kán, Snoepje, het kán. Ik heb het zelf jaren achter elkaar vol kunnen houden.

Mijn leven nam pas een positieve wending toen ik de drang, nee, zeg maar rustig de dwang om een slok te nemen weerstond. Toen ik, ondanks de schijnbaar ondraaglijke pijn van niet drinken, toch dat ene glas niet nam..

Alle begin is moeilijk, maar voor een alcoholist is het begin van nuchterheid niet moeilijk maar (bijna) onmogelijk. Dat het tóch mogelijk is, bewijzen alleen al de vele gebruikers van dit forum. En dat is nog maar het bovenste puntje van het topje van de ijsberg.

Jij bent niet anders dan anderen, Snoepje. Ook al lijkt het dat het voor anderen makkelijker is of was, dat is of was het niet. Je bent er gewoon één van ons, met dezelfde mogelijkheden, dezelfde kansen op een nuchter leven. Maar het begint allemaal heel klein en pril en moeilijk met die eerste niet nemen..

Heel veel sterkte.

quote>


Wat ontzettend goed beschreven Kohtje, bedankt hiervoor. Tranen sprongen in mijn ogen, vooral het deel over "ik kan het nu even niet". Het lukt me de laatste tijd maar niet om de stap te zetten om niet te drinken, dit helpt. Ik ga het uitschrijven, nogmaals bedankt.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gekke is, Sabine, dat je helemaal geen stap hoeft te zetten om niet te drinken. Je moet alleen maar NIET de stap nemen van wel drinken. Ik ben nooit begonnen met niet drinken, ik ben begonnen met die eerste laten staan. Eerst uur na uur, nu dag na dag. Met hulp, dat wel.. alleen kan ik dat niet.

even aangepast.. ik zei Miranda, moet zijn Sabine.. excuus.:$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoep meissie, je kunt het!

Het is niet gemakkelijk, verdrietige gevoelens en weet ik veel wat nog meer komt om de hoek kijken. Maar dat is te doorstaan, ook zonder drank, Take care.

Heb een fijne dag allemaal, zonnetje komt erdoor.

Eerst ff wat doen en dan straks lekker naar buiten. Toedels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook flink aangekomen na het starten met niet roken ;)

En ik was al zoveel aangekomen van het stoppen met drugs..

Mij zie je dus niet voorbij schuiven op dat draadje

En nu gaat deze dame op haar buitengewoon luxe gewatteerde derrière in het zonnetje vertoeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Snoepie ik hoop dat je start morgen goed begint. Aan het weer zal het niet liggen want ook morgen gaat het zonnetje schijnen.

Dat zal je zeker helpen om de start wat makkelijker te beginnen hoop ik.

En wat zal je zoon zich ook beter gaan voelen als hij zijn moeder weer zo ziet zoals ze eigenlijk is. Ga er voor meid, je krijgt weer een kans om het leven van jou maar zeker ook van je zoon, op de rit te krijgen.

Een kind vraagt niet om een moeder die vaak dronken is. Hij verdient meer. Veel meer.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoepje, ik had heel veel bewondering en respect voor je toen je niet dronk. Je hield het heel erg lang vol, alles uit liefde voor je kind. En ook al had je mindere dagen, toch hield je vol. :heart:

De snoep van toen is nu één van mijn grote voorbeelden. Ook al heb ik een mindere dag, ik houd vol en drink niet :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

toen ik niet dronk en het zolang volhield,was ik trots op mezelf

mensen die elke keer terug vielen kon ik niet begrijpen

zwak vond ik ze

en nu ben ik ook zwak en begrijp mezelf ook niet

dat ik dit leven verkies

gelukkig weet ik ook hoe het is om nuchter te leven

en dat leven is zoveel beter

maar die stap en de begin periode ....is zo moeilijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoep ieders begin om van de alc. af te blijven is moeilijk. We weten dat je dan door een hel gaat maar wat Tatum ook zegt, je kunt die dagen aftellen, het wordt met de dag wat gemakkelijker.

Natuurlijk is een nuchter leven makkelijker.

Alci's zijn niet zwak, kijk eens wat voor leven je als alci hebt, dat is heel zwaar. De moeilijkheid is om voor een nuchter leven te kiezen en daar voor gaan. Ik weet voor 99 % dat het jou gaat lukken Snoep. Je gaat dat zware leven achter je laten. Daarvoor heb je de laatste tijd teveel mee gemaakt.

Geloof in jezelf meid, ik ik doe het ook.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tatum je hebt helemaal gelijk alleen weet ik dat ik na een terugval altijd die stopdatum

verzet naar morgen.

Allemaal onzinnige smoesjes verzinnen omdat je weet hoe moeilijk het begin weer is.

Gelukkig duren mijn misstappen gelukkig niet meer langer dan 1 of 2 dagen omdat ik weet dat het dan steeds moeilijker wordt om de draad weer op te pakken.

En nu ben ik zover dat ik koste wat het kost een terugval hoe klein ook zal proberen te voorkomen.

Al moet ik bij wijze op de kop gaan staan.

Garanties zijn er nooit maar alles op alles zetten is wel mogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Middag,

ik log speciaal even in voor SNOEP!!!

eyyyyyyyy ge weet toch dat ge dat kunt!!!!

En ok die relatie.... ofwel probeer die man (als je van hem houdt en hij van jou) te overtuigen van bv es te proberen samen drie maanden niks te drinken? Ook al wil ie niet gezegd hebben dan ie "verslaafd" is...

Wel ok dan, als ie dan toch niet verslaafd is.. makkie toch??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat lekker hier. Alles raakt aan kant en schoon. Alleen is de schakelaar van de wc weer stuk gegaan. Het draadje is afgebroken. Nou heeft de klusser woensdag nog meer te klussen :)

Dochter is nu naar werk. Om 15.00 uur komt ze even thuis voor een pauze van 2 uur en dan begint taak 2 van haar werk. Ik heb mezelf al beloofd dat ik - als ze weer weg is - heerlijk op de bank mag liggen. Ik verheug me er nu al op :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...