Spring naar bijdragen

Dinsdag 9 april 2013


Aicha

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 216
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

He, lijsters/droogstoppels, hoe gaattie?

Ben er maar ff, an 't werk.

Doe je best, Rapi, niet makkelijk, de boel moeten sluiten.

En blurb, na de chilli? Denk meer van prrrffffffff.

Hou 't allemaal zo droog als je wilt, en GUNN!!!!!! HALLO!!!!!!

Laat ff wat horen als je wilt.

Later, de weerwegge.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Rapi: leuk je weer te zien. Drukke dagen voor de boeg. Ik hoop zo voor je dat deze opleiding wél goede begeleiding e.d. biedt. Ben benieuwd wat het wordt.

Gaat het nog steeds goed met de drank?

@ Ha Akelei en dag Akelei. Was het jouw verkeerde timing?

@ Ietje: het moeilijkste van thuis studeren vind ik, dat je de discipline moet opbrengen om het bij te houden. Er zijn altijd 1000 redenen om het nu niet te kunnen doen, maar straks ...

Wel goed dat je je hart volgt. Dat geeft de grootste kans op slagen! Succes.

@ Kate: wiebelig. Je wordt vast een evenwichtskunstenares! :)

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Tatum: je bezorgde me even een hartverzakking. Drankjanken, pfff. Ik dacht dat je gedronken had!

Zware tijden op je werk. Moeilijk voor die mannen.

Oudjaar is nog een heel eind weg. Ik herken dat opstapelen van moeilijke dingen wel. Goed dat je er een andere slinger aan gegeven hebt!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Jacc: jij zit ook weer op het goede spoor. :)

@ AR: klinkt lekker joh! Nu heb ik gezondigd en alleen brood en fruit gegeten, maar wel bij hoge uitzondering.;)

@ Rapi: ik lees nu dat je het niet helemaal droog kon houden. Goed dat je dan weer vaker op het forum komt; kan je toch net een beetje meer houvast geven!

Ik ga nog even wat doen. Tot later.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi en goedenavond!

Ik heb eigenlijk een vraag aan jullie, maar eigenlijk durf ik hem niet goed te stellen, omdat het antwoord waarschijnlijk wordt gegeven vanuit het alcoholistenoogpunt. Maar goed, stel hem toch.

Zoals jullie weten slik ik Refusal. Maar ik word hier zo verschrikkelijk suf/misselijk/naar van. Maar stoppen kan ik niet, heb ik bewezen, want als ik stop, dan begin ik zo weer met drinken. Maar op deze manier leven is ook niet goed voor mij. Ik lig hele dagen op bed en slaap meer dan 12u met Refusal op (Huis schoonmaken en boodschappen doen is een hele, hele grote opgave). En voor ik het weer gewend ben, ben ik drie weken verder (hoop ik). Ik kan gewoon niet normaal functioneren op deze manier. Is daar een oplossing voor? Andere medicatie? Want op dit punt weet ik niet wat erger is, lam zijn van de drank of lam zijn van het medicijn.

Ik heb al aan Baclofen gedacht. De werking ervan is niet bewezen, maar misschien is proberen niet verkeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine, ik gebruik geen medicijnen maar ik zou in dit geval gaan overleggen voor iets anders.

Refusal en baclofen ken ik alleen van naam weet niet hoe het werkt, kan per persoon ook verschillen denk ik en er zullen vast nog wel andere middelen zijn.

Gewoon proberen niks mis mee toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Refusal en Antabus zijn beiden medicijnen met Disulfiram. Ze helpen niet om de trek te onderdrukken, maar als ik drink i.c.m. met deze medicijnen, dan kan het de dood tot gevolg hebben. Kan, is niet gezegd. Baclofen is de spierverzwakker en ondanks dat het niet bewezen is, hebben sommigen hier echt baat bij het medicijn om de trek te onderdrukken. Bij dit medicijn kan gewoon gedronken worden, maar het schijnt dat het, doordat het de spier verzwakt, dat de trek dan verdwijnt.

Refusal heeft ervoor gezorgd dat ik langere tijd nuchter kan zijn. Maar wat ik nog steeds niet trek aan dit medicijn (dit is de derde poging in de afgelopen vier maanden) is dat ik mijn ritme mis. Ik kan op bed gaan liggen en ik slaap. Heerlijk, maar als ik opsta duurt het een uur voordat ik misselijk word, oorsuizen krijg en licht in het hoofd word. Na ongeveer zes uur kan ik weer gaan liggen en weer verder slapen. Heerlijk, want trek aan drank komt er niet bij kijken. Maar het huis schoonmaken, boodschappen doen is echt een dagtaak en trek ik niet.

De reden waarom ik de vraag niet durfde te stellen, is omdat stoppen kan worden gezien als weer willen drinken. Dat is op dit moment niet aan de orde, drank helemaal niet. Maar ik vind mezelf nu ook een mislukkeling, omdat ik nog niet eens een dagplanning kan maken of maken wel, maar uitvoeren doe ik het niet. En dat gaat me echt extreem tegenstaan. Een kater duurt een aantal uur, dit, met dit medicijn, duurt dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dat sarcastisch bedoeld, Jopie?

Het is namelijk wel degelijk een probleem voor me op dit punt. Stoppen met Refusal kan ik niet, omdat er dan een moment komt dat ik te zwak sta tegenover drank. Stoppen met leven kan ik ook niet, want dan is het toch ook wel over? En ik heb niet het gevoel te leven op dit moment. En dat meen ik serieus. Geen smoes om te kunnen drinken, geen smoes om te kunnen stoppen. Ik wil gewoon een oplossing, omdat ik hierover blijf klagen en mijn klachten niet beter worden. Ritme is toch ook belangrijk voor mensen die moeite te hebben zich te beheersen met drank?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine, gewoon in overleg gaan voor andere medicijnen

Dit is niks zo.

Je kunt het toch uitleggen? dat doe je hier ook.

Je hebt het nu lang genoeg gebruikt om te ervaren wat het met je doet

en voor jou onderdrukt de refusal niet alleen de trek naar alcohol maar je hele leven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel voor je begrip, AR. Dat had ik echt even nodig. Want dit is absoluut niet om ergens onderuit te komen. Dit is echt geen manier van leven zo. Komt heel zwaar over, maar dit voelt op dit moment ook wel zwaar. Ik heb medicatie nodig, dat weet ik, anders ben ik nergens, maar hier kan ik eigenlijk niets mee. Ik ga de huisarts weer eens bellen, kijken wat hij zegt. Al kan het nog sneller, want morgen mag ik weer naar de psycholoog. En daar is ook ruimte om dit te bespreken natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei das minder Jopske. Meestal zie je dat bij dieren die gecastreerd zijn. Maar ze schijnen geen pijn te hebben. Is ze al oud? Want er is wel medicatie voor.

Madeleine misschien zou je kunnen proberen om een kwart per dag of in de twee dagen te nemen. En anders even met de h.a. overleggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, misschien moet ik inderdaad even wat verder experimenteren. Ik had nu al gekozen voor een kwart per dag, omdat een hele per twee dagen zorgt dat ik denk dat ik weer kan drinken. Nou ja, weet niet of het er nu voor zorgt, want trek heb ik niet, maar heb al eerder bewezen dat ik zo denk, zeg maar.

Jopie, ja, het antwoord staat al wel in mijn eigen tekst. Maar legde het voor omdat ik andere meningen heel belangrijk vind. Beetje onzeker, zeg maar.

Sterkte met de poes!

Ik ga het maar even weer afliggen. Morgen, heel, vroeg afspraak bij de psycholoog.

Welterusten! :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...