Spring naar bijdragen

Zaterdag 13 april 2013


Jen

Aanbevolen berichten

Nancy, heel erg herkenbaar :heart:

Ik wordt het meest door trek gegrepen op momenten dat ik ontwapend ben omdat het lange tijd goed gaat. Daarom probeer ik moeilijke momenten ook van tevoren te herkennen. En dan is het ook gemakkelijker toegeven aan mezelf: 'k heb trek, want ik ben moe. En nu kan ik daar beter mee omgaan, namelijk door wat eerder of op rare tijden mijn bed in te gaan (of op de bank te gaan liggen) in plaats van alcohol te halen.

Dochter is hier klaar, we gaan naar haar nieuwe kamer kijken. Meetlat, pen en papier gaan ook mee :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 112
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal,

@ Igor: fijn je weer te zien in de ochtend en met een helder hoofd!:)

@ Tatum: spannende maar ook leuke dag met je dochter. Samen spulletjes kopen voor haar nieuwe optrekje!

Ik kan trouwens de trek ook beter de baas nu ik weet waar het door komt. Geen drank, maar naar bed, als ik over mijn eigen grenzen ga of mijn lijf het niet meer wil.

@ Verandering: volgens mij ga jij rustig en gestadig door. Fijn.

@ Bollie: hou je gezondheid in de gaten hoor. Wat goed dat er eindelijk een drastische stap gezet wordt. Die schimmelsporen moet je niet onderschatten.

@ Dylan: een prettige dag toegewenst.

@ Jacc: ik hoop dat je geen vervelende dingen aan je hoofd had gisteren. Fijn dat je het droog gehouden hebt.

@ Jopie: ik wens je een leuke dag; trouwens voor allemaal natuurlijk.

@ Gobblekaatje: ik zie dat je jarig bent vandaag. In het begin kwam je van tijd tot tijd, maar nu heb ik je al even niet meer gelezen.

Ik hoop dat het goed met je gaat en dat je het zo droog kunt houden als je zelf wilt (met dank aan Haddock).

:moon::heart:B):moon::heart:B):moon::heart:B):moon::heart:B):moon::heart:B):moon::heart:B):moon::heart:B):moon::heart:B):moon::heart:B):moon::heart:B):moon::heart:B):moon::heart:B):moon::heart:B):moon::heart:B):moon::heart:B):moon::heart:B)

Wij gaan vanmiddag naar schoonma. Het is hier nu grijs en voor morgen is meer zon voorspeld. Hopelijk hebben we dan de dag voor onszelf en kunnen we lekker het tuintje in.

Aan de slag nu. Tot later allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen

Gisteren een drukke dag gehad.

Toen ik thuis kwam belde ik W even en ze was onderweg naar mij toe om wat te gaan eten.

Ik dus in allerijl naar Appie om wat te halen, en het werd pasta bolognese, snel klaar en lusten we beide.

Toen ze weg ging ging ik dus nog even computeren die vervolgens vast liep. kon geen spelletje meer spelen, kon adb niet op enzovoort.

dus maar uitgezet op een gegeven moment.

Droog gaan slapen

Om 10 uur wakker en nog even omgedraaid tot 11 uur;)

Hier is het grauw buiten en ik vind het nog fris, niet voor te stellen dat het morgen 20 graden word?

Nou ja fijne dag verder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: jacc
Originally posted by: Tatum
DAGPACT:

Aicha
Wim
Acer
Tatum
Albert
Lytse
Joris
Jacc
Hanneke :present:quote>


Goedemorgen iedereen, ik heb me gisteren niet droog afgemeld terwijl ik dit wel
was maar had even andere dingen aan mijn hoofd

Fijne dag !

quote>


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen!

Jopie, ik had jouw bericht van gisteren nog even nagelezen, alle berichten van gisteren nog even nagelezen, en ik moet bekennen dat ik hem niet goed kan plaatsen. Ik woon boven mijn 'stand'? Wat houdt dat precies in? Ik weet wel wat de uitdrukking betekent, maar kan hem niet plaatsen op mijn eigen persoon of woning. Ik word er een beetje onzeker van. (Miep die ik ben).

Verder heb ik voor het eerst sinds een week weer een goede nacht gehad! Wow, ik was er echt even aan toe om gewoon een nacht door te slapen. De aanhouder wint, zo het schijnt. :)

Nu net mijn boterham weggewerkt, koffie staat voor mijn neus. Het leven is goed! Haha!

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een aparte dag vandaag. De kamer van dochter is klein, maar het meisje waar ze bij komt te wonen lijkt erg gezellig en vriendelijk. Dat is toch het allerbelangrijkste. Dochter ziet wel in dat ze alleen het allerbelangrijkste kan meenemen. Verder is er een zeer ruime gemeenschappelijke ruimte als zitkamer/eetkamer/keuken.

Wij hebben nog wat handige opbergruimte die ze mee kan nemen, en die is ze nu ook enthousiast aan het schoonmaken.

Ik ben nu alvast aan het eten koken. Ze moet om 17.30 uur weer werken. Ik mag nog eventjes voor haar zorgen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms word ik er gewoon moe van dat ik elk plekje van deze aardbol lijk te moeten ontdekken in combinatie met een gremlin op mijn schouder die meekijkt. Vandaag ook. De nieuwe kamer van dochter ligt boven een kroeg. Ook haar 2 huisgenoten weten van innemen, of weten niet van opruimen. Ik denk zelf dat het nog een 3e combinatie is: ze krijgen vrienden over de vloer en de volgende dag (en vooral in mijn eigen "mind") lijken het veel flessen te zijn.

Ik ben niet bang voor dochter. Zij is door mijn alcoholgebruik "anti-alcoholmisbruik" geworden. Het kan haar niet schelen wat anderen drinken, als ik het maar niet doe en zij hoeft niet. Dat is mijn angst dus niet.

Het is meer dat er weer in me losgemaakt wordt dat anderen wel vanavond een fles wijn drinken. Hoe vaak ik ook tegen mezelf zeg wat ik er mee win om niet te drinken en er mee verlies als ik wel weer begin.

De trek is wel te hanteren. Ik ben wel naar de winkel gegaan en heb voor mezelf vers fruit gekocht. Morgen geef ik mezelf een rustdag. Ik heb er alleen behoefte aan om te horen dat dit soort gevoelens in de toekomst weg zullen blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Vanmiddag schoonma voor het eerst sinds maanden weer mee naar buiten genomen, goed ingepakt. Ze vond het heerlijk. Ze is buiten ook alerter, dus ik hoop dat ze helemaal wat helderder wordt als ze weer vaker naar buiten kan.

Er heerst op die verdieping het Noro-virus!:angry: Lastig met demente mensen! We hebben onze handen met alcohol schoongemaakt en moesten schoonma rechtstreeks naar buiten en naar binnen vervoeren, zonder contact met anderen.

@ Madeleine: wat knapt een mens op van een nacht goed slapen!

@ Tatum: als de zitkamer groot genoeg is en de medebewoonsters zijn gezellig, dan heeft dochter toch alleen haar kamer nodig om (te studeren en?) te slapen?

Wat die trek betreft, is het toch raar waar dat weer door getriggerd wordt. Ik ben wel heel blij dat je je geen zorgen hoeft te maken om je dochter, wat dat betreft!

@ Mistletoe: laat je je neus nog even zien?

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het Hannah en merk het ook. Ik hoest m'n longen uit m'n lijf. Maar zal zo eens gaan kijken.

Jopske mijn h.a. (weet je wel dat lekker stuk) werkt al meer als een jaar niet meer. Nu zit er zo'n jong pikkie die m'n zoon had kunnen zijn. Nou daar vraag ik geen 10.000 beurt of ff doorsmeren aan.:P

Maatje is met zijn broer geweest. Die wil het wel doen maar kan pas in september. Balen zeg.

Nu maar kijken of ik iemand anders kan vinden.

Dit zou voorheen echt een aanleiding geweest zijn om te gaan drinken.

Dacht vanmiddag even, ja ik zou nu graag een paar flinke borrels naar achteren willen slaan. Maar nee hoor dat doet de Bol niet. Is niet nodig en ik schiet er helemaal niets mee op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel goed, Bol!

Wat 'n rust, hier, goiedag trouwens.

Ik heb vorig jaar m'n ouwe scheurmotor verkocht en 'n lekkere 1pitter gekocht.

Die had ik vandaag ff willen uitlaten, maar kwam er niet van, niet rondgeploft.

Mogguh maar weer, heerlijk weer weer.

De weerman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Taat,

Hoe lang sta je nu droog?

Ik denk dat dat voor iedereen verschillend is of de trek in de toekomst weg blijft. Ik had het vanmiddag nog en ik sta al ruim 3 jaar droog.

Ik denk zelf dat trek nooit helemaal verdwijnt maar wel minder wordt. Het wordt een beetje op de achtergrond gedrukt denk ik.

En als je maar vaak genoeg "nee"tegen de drank zegt, gaat het toch ook een beetje in je systeem zitten.

Wat heb je toch veel werk aan schoonmama Lytse. Ik hoop dat je er een beetje zin in kan blijven houden. En heel belangrijk, je grenzen duidelijk aan geven. Dat schoot bij mij erg tekort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry dat ik zomaar even binnen val maar mijn dranktrek is gestegen naar niveau 10.

Oorzaak buurvrouw, die loopt te klagen over het blaffen van mijn hond.

Heb al jaren problemen met haar maar dat was opgelost toen ze kon gaan klagen over de benedenbuurvrouw met 3 honden.

Ik doe maar 1 keer in de week boodschappen en dan moet hij een uurtje alleen zijn.

Ik weet dat hij verlatingsangst heeft dus zelfs het bezoek aan mijn doodzieke broer moet ik verstek laten gaan omdat hij niet mee mag.

Nu is het probleem met de beneden buren opgelost (en dat heeft heel wat voeten in de aarde gekost) dus kiest ze mij weer als doelwit uit.

Ze heeft een brief onder mijn deur doorgeschoven waarin staat dat mijn hond veel overlast bezorgd. En dat er een getuige is dat ik het slot van haar brievenbus zou hebben vernield.

Ze wil niet met mij praten en ik moet het probleem maar oplossen.

Alleen weet ik niet wat het probleem is.

Mijn hond zit hooguit 2 keer per week 1 uur thuis alleen en kan het inderdaad zijn dat hij dan blaft.

Ik heb geen idee wie haar brievenbus gemold zou hebben en omdat ze niet wil dat ik met haar contact zoek weet ik niet wie dat gedaan zou kunnen hebben.

Ben alle buren afgelopen omdat ze in de brief schrijft dat er een getuige van is.

Nou niemand weet ergens iets van en ik zweer op het graf van mijn moeder dat ik daar niets meer te maken heb. Ze heeft het al eens bijna voor elkaar gekregen dat ik mijn woning uitgezet zou worden. Helaas voor haar is dat niet gelukt. Maar zoals gezegd beschuldigd ze mij nu van dingen die zelfs de buren in mijn trappenhuis niet kunnen bevestigen. Ik word doodziek van dat mens en als er al iemand lawaai maakt is zij het wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dank je wel Agnieta. Het is soms zo onverwacht.

Toch vraag ik me af of het "nieuwsgierigheid bedwingen van Niwi" niet bijna hetzelfde is. Toch steeds "nee" tegen jezelf blijven zeggen.

Toch weet ik dat "ja" zeggen grote gevolgen heeft, hoe klein het nu ook lijkt. Ik heb 9 maanden lang droog gestaan en het ging heel erg goed. Toen kwam de vakantie met dochter naar Turkije. Van tevoren begon ik er al met dochter over "een klein beetje bij het eten alleen". In de vakantie hield ik het nog netjes. Aan het einde van de week probeerde ik nog snel 4 glaasjes (waren in mijn "mind" erg kleine glaasjes) naar binnen te werken. Niet echt een probleem. Totdat ik terug kwam in Nederland. Ik heb het thuis direct op een zuipen gezet. Volledig 24 uur per dag. :(

Ik moet mezelf dit beeld voor ogen blijven houden. Ook als ik straks alleen kom te wonen en ook als ik straks alleen met vakantie ga. Voor mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Taat:huh: ik kom ook nog maar net kijken hoor, maar weet wel dat ik er veel minder mee bezig ben. Maar er zijn ook mensen die het na 25 wel weer eens willen gaan proberen, en voor de bijl gaan. We zijn en blijven alci's.

Alleen ik kan met zekerheid zeggen dat de trek minder wordt naarmate de tijd dat je gedronken hebt, verder achter je ligt. En dat weet ik voor 100% zeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...