Spring naar bijdragen

Vrijdag 19 april 2013


Aicha

Aanbevolen berichten

Originally posted by: Lytse

Tel je nog elke dag Kohtje, of doe je het af en toe voor de lol (wat drank betreft dan, het niet roken is nog zo vers).

quote>


Niet helemaal voor de lol, Lytse. 't Is een soort van dwangneurosetje.. je kunt ook zeggen, een soort van ritueeltje..

Elke dag dat ik in m'n atelier kom begin ik met een kaarsje aan te steken, het gebed van kalmte op te zeggen en een kaartje te trekken met daarop een wijsheid waar ik die dag over kan mijmeren..

Vervolgens sla ik mijn agenda open, schrijf daar die wijsheid van dat kaartje in, en in een hoekje houd ik het aantal dagen bij dat ik drankvrij ben, en sinds enkele weken nu ook rookvrij.. Als ik de agenda dicht heb geslagen weet ik vaak al niet meer hoeveel dagen het nou waren, maar elke ochtend zie ik wel weer dat dat snoer met cleane dagen weer een dagje langer is geworden.. Ik heb het niet echt nodig, maar het maakt me wel blij.

Zo moet ik ook altijd de spaken tellen van de lichtmetalen velgen van geparkeerde auto's.. minimaal 3 spaken en met een maximum van 10.:huh: Door mezelf regelmatig te "verbieden" om te tellen, voel ik die knijpende leegte die het niet toegeven aan "trek"/ drang/ dwang geeft en even later het best overweldigende gevoel van overwinning.

Alcohol- en nicotineverslaving zijn maar onderdeeltjes van mijn totale gekte. Daarom is alleen stoppen met drinken en roken voor mij niet genoeg. Misschien komt er ooit een dag dat ik geen spaken meer hoef te tellen en geen cleantijd meer hoef bij te houden.. tot die tijd kan ik er wel mee leven, maar blijf ik werken aan mijn herstel.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 72
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nou Iemand, ik dit geval Hot, kan gewoon niet lekker in z'n vel zitten. Maar ik denk niet dat het goed is om iemand dan gelijk al te verwijten dat ie de sfeer verpest. Ik heb wel eens anders mee gemaakt hier.

En dan maar aan te nemen dat die gedronken heeft. Mmmmm, niet zo verstandig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, dus als iemand niet lekker in zijn vel zit, dan mag hij maar zeggen en doen wat hij wil, zonder daar ook maar enig weerwoord op te krijgen? We mogen hier dan allemaal in hetzelfde schuitje zitten, maar zo reageren mensen in de echte wereld ook niet.

Ik kan moeilijk tegen de buurvrouw zeggen, zonder dat ik de vraag krijg of ik misschien kierewiet ben geworden, dat ze moet ophouden met het zichzelf plaatsen in een slachtofferrol, dat ze moet stoppen met energie zuigen etc etc etc. Je kunt niet alles zeggen, zonder weerwoord te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof meteen dat er hier wel eens meningsverschillen zijn geweest en dat die er ook altijd zullen blijven.

En ik geloof ook in vrijheid van meningsuiting.

Maar degene die een overduidelijke mening opschrijft, of openlijk iemand anders aanvalt (in dit geval Madeleine) kan dan ook verwachten dat hij of zij die terug krijgt.

Wie de bal kaatst, kan hem nou eenmaal terug verwachten.

En je kan die mening ook negeren en scrollen dan maar, zoals hier wel eens wordt aangeraden.

Maar als ik persoonlijk aangevallen zou worden, denk ik niet dat ik het negeren kan.

Dus ik snap Madeleine heel goed.

Nou ja, ik wilde mijn mening ook even opschrijven, bij deze dus:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Madeleine
Bolletje, dus als iemand niet lekker in zijn vel zit, dan mag hij maar zeggen en doen wat hij wil, zonder daar ook maar enig weerwoord op te krijgen?.quote>

Nee Made daar heb je ook weer gelijk in. Ach ik had beter ff m'n tater kunnen houden. Sorrie.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Avond,

heb nog niet alles gelezen,

maar ik denk wel te kunnen zeggen dat Hotsepot ergens toch ook weer helemaal begrijp.

Diegenen die mij hier al wat langer kennen weten dat ik evengoed ook wel es (en daarom niet als ik gedronken heb/had) kan zeggen.

Is dat juist? Nee misschien niet....

Daarom heb ik dus ook regelmatig allerlei bannen hier en daar.

MAAR ik vind dan weer wel dat ik nog steeds het recht heb om te zeggen wat ik denk, op dat moment, of hoe ik me voel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onbedoeld heb ik het voor iemand opgenomen. Ik had ook beter mijn mond kunnen houden en mijn eigen plan kunnen trekken. Maar dat doe ik eigenlijk al zolang ik hier kom en dit vond ik simpelweg vervelend. Ik heb het daarbij onbedoeld op de man gespeeld. Ik kan nog heel veel tikken om mijn eigen gedrag goed te praten, maar dat doe ik dan maar niet. Ik vind alleen niet dat je ongestoord kritiek mag uiten naar een ander, als jezelf kritiek niet kan aanvaarden.

Maar goed, ik zal mijn huis eens opruimen, stofzuigen, wc afnemen, want om 20.00u staat er bezoek voor de deur. Er is geen drank in huis, maar ik heb wel een overvloed aan eten. :P Ik stuiter door het huis, zo hyper ben ik, meestal betekent dat dat er een downer aankomt. Maar als ik niet drink zal het wel meevallen. En aangezien ik nog Refusal in het lichaam zit, zal ik het ook maar niet proberen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Teveel, je hebt heel beeldend verwoord hoe verlangen werkt. Zo werkt het ook bij mij. Juist als er een verlangen vervult wordt dan valt het enorm tegen. Omdat het moment van vervulling maar heel kortstondig is en de dromen daarna verdwenen. Dank je wel, hier kan ik heel veel mee :heart:

Verder merkte ik vanmiddag dat de flessen rosé me enorm glazig stonden aan te kijken in het aanbiedingenpad. Ik ben gewaarschuwd, ik wordt weer gevoelig. Ik ben ook moe. Ik heb net een Refusal ingenomen (in heb een flinke hoeveelheid in huis liggen, klaar voor gebruik) en ga vanavond vroeg naar bed. En morgen ga ik alleen doen wat écht nodig is en verder niets. Hoeft ook niet. Dochter gaat morgen vermoedelijk schilderen in haar nieuwe kamer met een vriendin. Ze redden het wel, zegt ze. Ik geloof haar en ben trots :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allen,

De rest van de dag doe ik maar rustig aan. Drukke kindertjes! De baby zat op schoot bij me en keek omhoog. Wat dacht je: hij lachte stralend. Smelt, smelt. De ander was dwars, maar zorgde wel dat er een koekje voor me overbleef, want oma had nog niet gehad.

Ik kom altijd doodmoe terug, maar het is ook heel leuk.

@ Tatum: goed dat je de Refusal ingenomen hebt. Langzaam toegroeien naar het uit huis gaan van dochter. Morgen maar lekker jezelf verwennen.

@ Madeleine: gezellig bezoek toegewenst. Scroll daar waar het nodig is. Hou het droog hoor.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld me even droog af voor vandaag.

Op naar de moeilijke zaterdag. Ik zie dat er niemand meer is.

Maakt niets uit. Ik wil alleen nog zeggen wees toch wat liever naar elkaar. Alles is al moeilijk genoeg.

Voor nu weltrusten en morgen gezond weer op.

Liefs van Jootje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jootje, morgen gaan we er weer voor. Je gaat al een paar dagen heel goed, dus laat die zaterdag het niet verpesten! Ga je iets leuks doen?

Wij gaan zondag naar ons nichtje.

Ik heb het vandaag ook droog gehouden en kom me dus nu afmelden. Welterusten allemaal en slaap lekker.

Mistletoe staat nog ingelogd. Meis ik hoop vurig dat jij ook een beetje kunt slapen. Het wordt echt beter, maar het duurt, vrees ik, nog even.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...