Spring naar bijdragen

Woensdag 19 juni 2013


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 151
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Omdat de sfeer weer niet te genieten is voor mij. Ben ik niet op het forum geweest. HTS. ik wil me er niet mee bemoeien maar waarom val je Bol aan. Als er ook maar iemand op het forum is die begaan is met lotgenoten is zij het wel.

Dus wat jij er van vind kan me geen klap schelen. Maar ik vind het onterecht dat je Bol aan valt.

Ik word moe van dit gedoe op het forum. Dus ik denk dat ik er dan ook afstand van neem.

Jij komt er wel schreef je nog niet zo lang geleden. Wat weet jij er van. Dombo, ik ben er nog lang niet. En ik vind het jammer dat mensen het forum verpesten door mensen zoals jij.

Als ik een noodkreet hier plaats is het wel Bol die me er door heen sleurt. En jij niet. Jij bent alleen maar met je zelf bezig. Zielepiet en met je zelf bezig:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat dit forum inderdaad voor iedereen een veilige plek moet zijn, maar

om het nou een plek te laten zijn waar drinkende alcoholici, die berusten in hun

verslaving en daar begrip voor willen is wellicht een stap te ver. Dat betekent niet

dat ik je niet respecteer Hots. Alleen in deze gedachte kan ik niet meegaan. Als je

dat begrip zoekt kan je volgens mij beter naar een café gaan. Of op de bankjes in

het park. Er zijn er zat die zich berusten in hun alcoholisme. Dat maakt het geen

mindere mensen. Net als dat ik rookverslaafden geen mindere mensen vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aicha, als er één iemand is die hier haar mannetje wel kan staan dan is het bolletje wel denk ik. Daar heeft ze jou niet voor nodig dacht ik zo.

Lees nu toch eens wat je zelf schrijft. Je doet precies dát wat je anderen verwijt.

JIJ stelt vast dat er een nare sfeer heerst (terwijl dat helemaal niet zo is) JOU staat het niet aan wat anderen tegen elkaar schrijven en dan moeten er maar mensen weg?

Kom nou toch zeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hots,

Het enorme gepaai stoort mij.

Een verhullen van het eigen probleem. ( ja ik vul in)

Ik ben benieuwd hoe het met jou gaat Hots.

Wat zijn je doelen.

Hoe sta je erin, zoiets.

Ben je hier met een probleem en als ja wat ga je er aan doen.

Laat eens horen als je nuchter bent.

Groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat is een status verdienen?

Wie heeft hier een zekere status.

Ik niet in ieder geval.

Mensen die snoeihard de drank proberen aan te pakken

en eindelijk in veilige haven zijn.

Hebben die een zekere status bereikt?

Het leven gaat 'gewoon' door.

En waakzaamheid blijft een must.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wens jouw ook je luxeproblemen hoor Hots.

Maar goed ik ben Jaap, ik dronk me iedere dag lam tot bijna lam. Lange tijd kon ik

dit aardig volhouden en combineren met studie en werk. Langzaamaan had ik steeds

meer nodig. Ik dronk op het laats meer dan 4 kratjes in de week en haalde ook

nog wel eens wat blikjes bij die dan snel onder in de vuilniszak verdwenen, ik dacht

dat het dan minder opviel hoeveel ik dronk. Ik kreeg mijn bezigheden niet meer voor

elkaar en raakte met mezelf in de knoop. Dit speelde eind 2010. Op een feestje was

ik een keer zo bezopen en had me klem geluld en ik werd in de zeik genomen. Dat was

het moment dat ik dacht, dit kan zo niet langer en ben op zoek gegaan om mijn leven

weer in beter vaarwater te krijgen.

En van goeroes moet ik ook niets hebben. Zwetsers zijn het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: wijfie
Kastanje: als je iets wilt zeggen, mag dat gewoon hoor.
Hoe is je dag geweest?quote>


Hoi wijfie,

Lief dat je het vraagt.
Ik vind het gewoon lastig om in te breken in een discussie en gewoon over mezelf te vertellen.
Mijn dag was goed, al kwam ik wel volledig gesloopt thuis.
Er zit nog geen vooruitgang in mijn energie en daar baal ik enorm van.
Na 2 mnd droog had ik gehoopt dat dit inmiddels de goede kant op zou gaan.
Maar blijkbaar moet er eerst weer een hoop oude zooi worden opgeruimd.
Ik heb natuurlijk ook mij hele volwassen leven (en daarvoor) roofbouw gepleegd en dat is niet zo maar opgelost.
Dus ik snap heel goed dat dit erbij hoort, maar kan er tegelijk ook flink van balen.
Nu zit ik lekker in de tuin, koud glas drinken en verder helemaal niets.

:heart:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kastanje doe rustig je verhaal.

Beetje rumoer is van alle tijden.

Knap dat je twee maanden droogstaat.

Echter het heeft veel tijd nodig.

Rudy zei vaak lichamelijk herstel een jaar en geestelijk ook.

Daar zijn natuurlijk varianten op.

Maar geef het tijd en het komt goed.

Moe was ik ook. Gesloopt.

Te moe om van de bank op te staan om een CD op te zetten.

Uitgewoond.

Easy does it Kastanje.

De tijd die je in drinken investeerde nu in stoppen steken.

Ga goed.

P.S En geestelijk ben ik ook niet je dat.

Alles was verlamd door de drank en komt nog steeds aan het daglicht.

zo af en toe.

Drank is geen medicatie, dus andere wegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist heerlijk jouw bericht ook te lezen Kastanje

je breekt niet in.

Men ventileert hier wat er speelt bij zichzelf,

soms is of lijkt dat gespiegeld door of aan anderen.

Maar het moge duidelijk zijn dat je niet de enige bent

die nog niet alles op de rails heeft.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en dat is waar het om gaat Kastanje "echt"

bij mij duurde het 1 tot 2 jaar

eer ik mezelf weer echt was

ik was mezelf zo ver kwijt

dat ik dat zelf niet eens in de gaten had.

en mijn lage zelfbeeld (of juist de arrogantie om erboven te staan)

is eigenlijk helemaal verdwenen. Ik voeld me nu zoals ik me voelde

vóór ik de drank, of de drank mij, ontdekte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik misschien even iets delen?

Toen ik me ruim een half jaar geleden aanmeldde op het forum wist ik dat ik een probleem had. Dat ik dat ontdekte was door de (goede) buurman. Hij was zo verschrikkelijk boos op mij en ik kon me niets van de avond herinneren. Ik voelde me schuldig, maar was vooral heel boos op mezelf dat ik weer eens iets door mijn vingers had laten glippen.

Sinds deze week gaan we weer goed met elkaar. Ik geloof dat hij mij leuk vindt. En dan niet leuk als, daar is de buurvrouw leuk, maar leuk leuk. Hij en ik weten inmiddels wat ik fout heb gedaan, maar we hebben ervoor gekozen om gewoon met de schone lei te beginnen. Wel vertelde hij mij zijn zorgen. Hij had me achter elkaar blikjes horen openen en vermoedde dat het bier was. Dat was alleen niet het geval, het was cola light. En volgens mij heb ik weleens verteld dat ik cola net als bier drink. Ik heb me verantwoord. Geeft toch aan dat hij om me moet geven?

Maar nu heb ik trek. Ik weet dat ik niet moet drinken. Want als ik het nu weer verpest, dan verpest ik het voor altijd. Hij blijft me geen kansen geven. Maar dan komt mijn onzekerheid, wie zegt dat hij mij leuk vindt? Waarom niet gewoon drinken, hij kan jou toch niet leuk vinden?

Ik moet nu door de molen van de liefde en ik ben bang. Bang dat ik het verkeerd zie en hij mij niet leuk vindt. Bang dat ik het goed zie en niet aan zijn verwachtingen kan voldoen. Niet leuk genoeg ben.

Hij is pas om 22.00u thuis. Had hij maar geen domme avonddienst. Dan waren de gedachten misschien vanzelf weer weg. Maar ik moet het dus nu uitzitten om het goede te doen. Maar ik twijfel even aan wat goed is en wat niet.

Dit is trouwens pas voor het eerst dat ik me zo verschrikkelijk onzeker voel. Voorheen waggelde ik een beetje tussen de wagens door, nu lijkt het alsof mij gevraagd word om een auto te kiezen om in te stappen.

Sorry dat ik dit deel, maar ik zit hier echt met mijn hart in mijn strot...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine, ik begrijp je onzekerheid en twijfels helemaal. Dat hoort bij de verliefdheid.

Zoek nu even wat afleiding, heb je nog iets leuks te doen? Moet er nog een klus gedaan worden? Een eindje fietsen, een stuk wandelen? Misschien bij je vader op bezoek of een broodje kroket eten? Geen keuze maken in liefde en in drank. Dat komt later wel. Nu even wat tijd nemen voor jezelf :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...