Jaap Geplaatst 20 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2013 Da's waar vanaf hun 5e geloof ik komen kinderen er vaak achter dat ze kunnen liegen, en geheimen kunnen hebben. Best handig soms. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stientje Geplaatst 20 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2013 raar, ik ben op elke computer uitgelogd en toch blijf ik als gebruiker ingelogd... dat viel me al vaker op. dan ben ik niet ingelogd en zegt ie van wel nou jaap, dat is pas RAAR! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 20 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2013 Stientje, ik heb dit wel eens opgenomen. Het programma kijkt naar ingelogde gebruikers die gedurende het laatste kwartier actief waren op het forum. (dat hoeft niet perse het plaatsen van een bericht te zijn) Andersom is het net zo. Zodra je ingelogd bent een een kwartier helemaal niets doet op het forum en je kijkt dan bij de ingelogden, dan sta je ook niet bij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 20 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2013 DAGPACT Albert Lytse Tatum Tonnyw Geertjegeert Joris Acer stientje miranda RL Lieve allemaal, lieve Joris, mijn topmaatje! Ik leef nog na me 4 dagen klem gezopen te hebben. Afspraken en werk weer afgezegd om om 12 uur het eerste biertje weer te kunnen pakken. En wat denk je? Blackouts, niets meer kunnen herinneren, zwaar voor *** gestaan bij een telefoontje met mijn baas (straalbezopen) elke dag een kater, die zich uitte in migraine. Vandaag geen hofdpijn, wel een enorm baalgevoel dat ik mijn bijna maand heb weggegooid. Joris, kanjer, ik ga je volgen (niet inhalen ) en begin vandaag weer fris en fuitig. Ik kan mezelf gewoon niet aanzien in de spiegel, met weer 2 kilo erbij, opgeblazen buik en gezicht. Straks op de racefiets naar ouders peddelen en daarna hopelijk een stevig potje fysio! Ik ga snel bijlezen! Ga goed lieverds! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 20 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2013 Daar heb je een waar punt Jaap. We praten het onszelf aan en anderen hebben dat voor een deel ook gedaan. Zo'n 75 procent van de gedachten van de gemiddelde mens is negatief. Dat kun je hier ook lezen, dagelijks. Dag in dag uit negatieve dingen tegen jezelf zeggen, dat worden ingesleten programma's. Het valt te veranderen. Door te onderzoeken of het wel waar is wat je gelooft, en of er ook een omkering is te bedenken die misschien ook wel waar is. Of door simpel te oefenen met aardige dingen te denken. En te zeggen. Tegen jezelf. Tegen het leven. Ik ben de moeite waard. Ik geef mezelf gezonde dingen. Ik kan een heleboel. Vandaag is een mooie dag. Alles is in orde. Leest mijn ex mee, dan wens ik hem veel plezier met zijn leven. Ik heb genoeg aan het mijne. Natuurlijk is de buurman verliefd op mij, want ik ben zeer de moeite waard. Ik heb geen behoefte aan alcohol. Ik neem lekker iets fris. Al gaat niet alles zoals ik het gehoopt had, dan is het leven toch de moeite waard. Positive self talking noemen ze dat. Om de jarenlange terreur van negativiteit te vervangen en er iets leuks van te maken. Iedereen kan het. Gewoon oefenen, elke dag, ook al voelt het nog zo gek in het begin. Heb een fijne dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 20 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2013 Lies, wat een ellende Ik kan je met al mijn kracht maar één handvat geven: Begin bij alles wat je doet of laat jezelf eerst te vragen "hoe wil ik dit doen of hoe wil ik dit laten zonder alcohol te gaan drinken?" Begin het antwoord niet met "ja maar......". Geen excuses meer voor jezelf. En verder moet je jezelf niet te veel onder druk zetten. Doe alles wat nodig is (of laat het) om de eerste te laten staan. Laat morgen maar morgen zijn. Het is alleen vandaag dat telt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 20 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2013 Originally posted by: Agnieta...Alcoholisme is een erfelijke familieziekte.Zij, die er maar mee moeten doen hebben het ook niet makkelijk hoor. ...quote> Deze stelling gaat veel en veel te ver. Dat zou immers betekenen dat iemand al alcoholist is nog vóór ooit ook maar een druppel gedronken te hebben?Wel zou het zo kunnen zijn dat verslavingsgevoeligheid in het algemeen, min of meer genetisch bepaald is. Maar dat is iets heel anders en van een heel andere orde.Weer iets heel anders is het gegeven dat kinderen geneigd zijn gedrag van ouders over te nemen. Maar dat heeft met erfelijkheid helemáál niets van doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 20 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2013 Mensen met enige vorm van persoonlijkheidsstoornissen en/of depressiviteit hebben bovengemiddeld meer kans op alcoholisme. Mijn beide ouders zijn/waren niet-drinkers... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 20 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2013 Dat zal best zo zijn Joris, maar dan hebben we het over een bijverschijnsel van een heel andere (al dan niet erfelijke) storing. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 20 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2013 Wat moeten we dan precies begrijpen Agnieta? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kastanje Geplaatst 20 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2013 @Agnieta: als ik jou goed begrijp (mocht dat niet zo zijn, dan graag feedback hierover) dan is, naar jouw mening, mijn dochter van 10 nu al alcoholist omdat haar vader en moeder en opa alcoholisten zijn ?? Dat ze gevoeliger is om verslaafd te raken, daar kan ik me vinden. Maar om het als iets onomkeerbaars te zien omdat ze erfelijk belast is. Dat gaat me veel te ver. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kastanje Geplaatst 20 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2013 Ik log voor nu weer uit. Moet zo naar het ziekenhuis. Mijn Dochter moet controle naar de dermatoloog. Controle van de moedervlek die ze sinds haar geboorte heeft. Tot later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kastanje Geplaatst 20 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2013 Originally posted by: AgnietaDat zeg ik toch helemaal niet?Mensen toch..Lèès.quote> Oké Agnieta zal ik doen. Tot later Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 20 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2013 Agnieta, ik kan lezen tot ik een ons weeg, maar je bewering laat aan duidelijkheid niets te wensen over. Wanneer iemand om uitleg vraagt kom je niet verder dan vage opmerkingen over goed lezen en één lijn die er blijkbaar niet is. Kijk, iedereen mag van mij vinden of denken wat hij/zij wil. Voor mijn part geloven ze in de kerstman. Maar kijk dan niet raar op dat anderen dit niet erg serieus nemen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 20 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2013 Agnieta, Daarom moet iedereen zelf zijn positiviteit vinden. Ik zei maar wat. In jouw geval kan het misschien worden: Eerst merken dat je boos bent omdat je man meeleest. Dat is niet fout of zo. Dan ga je onderzoeken of het waar is wat je denkt. Bijvoorbeeld dat je denkt: hij zou niet moeten meelezen. Is dat waar? De realiteit is dat hij dat doet. Het mag blijkbaar wel. Een omkering zou kunnen zijn: Dat hij meeleest betekent dat hij interesse in me heeft. Of: ik zou hem meer over mezelf kunnen vertellen. Maar dit werkt inderdaad niet als je het voor een ander doet. Dat kun je alleen zelf. Dan gaat het werken. Dat het natuurlijk niet werkt is ook maar weer zo'n oude gedachte. Hopelijk is het zo iets duidelijker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kastanje Geplaatst 20 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2013 Ik had het goed gezien, moedervlek was verandert. Over 2,5 week afspraak voor een biopt, afhankelijk van uitslag volgt evt. behandeling. Nu al helemaal weghalen zou betekenen dat ze een behoorlijk litteken krijgt achter op haar been. Terwijl het misschien niet nodig is. Kortom we doen het stap voor stap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 20 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2013 Oew, sterkte Kastanje! Heftig! En dikke voor je dochter! Hier nog steeds droog na een fietstocht op de racefiets naar mijn ouders. Mijn nichtje logeert daar, dus moest ik mee naar de speeltuin om op allemaal draaidingen gezet te worden, waarna ik kotsmisselijk terug naar huis fietste . Maar wat een heerlijk meissie! Strax fysio, nog ff lekker zweten, want man, wat heb ik gezweet op de fiets, heb dan ook wel de longen uit mijn lijf getrapt (gemiddelde van 40 km/u). Lekker was dat! Nu even rusten en aan mijn volgende fles crystal clear beginnen. Het gaat me lukken en als de trek komt zal ik idd genoeg dingen tegen mezelf gaan roepen (afleiding e.d.), om maar NIET te drinken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Muffin Geplaatst 20 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2013 Originally posted by: JaapNou, das een klein voordeel, dat je het niet lekker vind, Igor.Ik vond het wel lekker, nou ja, niet mijn eerste biertje. maar ookmijn eerste olijf vond ik niet lekker.Wat mij op de been houdt is dat ik het nuchter zijn zelf over het algemeen als prettigervaar. Eigenlijk al vrij snel. quote> Dat laatste noem ik nu echt nagels met koppen slaan !! Ook ik ervaar het nuchter zijn als een zegen, ben echt een ander mens. Ben nu al meer dan een maand alcohol vrij maar dat is niet de eerste keer en dan stel ik mij de vraag: als we het nuchter zijn als dusdanig prettig ervaren, waarom hervallen we dan zo dikwijls? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 20 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2013 Mss Muffin, omdat alcoholisme een chronische ziekte is. Het ligt altijd op de loer om weer toe te slaan. Hoe goed we ons ook cognitief trainen en/of een sterke wilskracht hebben. Sta je ook op het Jaarpact? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kastanje Geplaatst 20 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2013 Agnieta: Ik heb je berichten over erfelijkheid weer opnieuw gelezen en realiseer me dat ik te snel conclusies hieruit heb getrokken Het raakte in mij een gevoelige snaar. Komt doordat ik me schuldig voel over mijn alcoholisme ten opzichte van mijn dochter. Kate: In mijn behandeling zit ik nu in de fase van het omdenken. Zo noem ik het maar. Het negatieve denken ken ik maar al te goed. Dat heeft me niets gebracht. Ik ben dus blij met alle informatie hoe ik dit anders zou kunnen doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 20 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2013 Onder andere, Sowhat. Oude patronen waar men weer intrapt Muffin? Dat is de grap Agnieta, ergens weten we het allemaal al. Maar als je elke dag tegen jezelf herhaalt dat het toch niks wordt, dan lijkt het ook niks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 20 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2013 Omdenken. Leuke term Kastanje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 20 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2013 Dag allemaal, In de buurt is iemand met een internetaansluiting en wij mogen die verbinding gebruiken. Ik weet alleen niet hoe lang die jongen in de buurt is. We zien wel. Manlief doet ook graag iets anders dan binnen zitten en lezen of mij achter de laptop zien. Het blijft dus een compromis. Goed om RL weer te zien. Igor weer op de rit. Het verhaal van Jaap was voor mij heel herkenbaar: faalangst, perfectionisme enz. De nieuwelingen van harte welkom, nu niet op "wie is wie" zoals gewoonlijk, maar ja, ik heb vakantie. Als het kan zal ik de dagdraad van gisteren nog doorlezen, want ik begreep dat Stientje's man mee heeft gelezen, zonder er iets over te zeggen. Dat zou voor mij heel heftig zijn, ook al maakte ik de fout om hem in het begin buiten te sluiten. Als ik zou weten dat hij mee zou lezen, dan zou ik beslist minder vrij schrijven. Het is inderdaad ook een blijk van interesse en misschien van liefde. Moeilijk zeg! Hoe is het met Lenie? Kan iemand me daar iets over vertellen? Mag natuurlijk ook via pb. Het heeft hier net enorm geregend, gehageld en geonweerd. Als jullie dat nog krijgen, dan ben je nog niet jarig. We zitten boven op een bergje van 1000 m. en het was overal om ons heen. Inmiddels is het gelukkig weggetrokken. AlbertRemmo: bedankt dat je me steeds op het dagpact zet, zoals beloofd. Het gaat goed met het AdB blijven. Manlief is elke dag blij met me. Hopelijk tot morgen of later. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2013 Goeie avond lieve mensen. Vandaag heerlijk gewerkt ondanks dat we veel regen gehad hebben. Vanmiddag een aquarium schoon gemaakt, ik kon de vissen echt niet meer zien zwemmen. Verder heb ik afgesproken om de woensdagen weer te gaan werken, we hebben er nog een ander groot gebouw bij gekregen en daar komen alle zieke dieren in te zitten zodat alles gescheiden is. Daar zijn alle kussentjes, een paar honderd, naar toe gegaan dus zitten ze nu op de basis zonder. Ik ga het weer proberen maar als er nu weer zo'n rot sfeer komt, ben ik weg en ga alleen nog ambulancediensten draaien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 20 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2013 Goedenavond! Lytse, wat fijn dat het zo goed gaat. Fijne vakantie nog! Verder wel meegelezen, maar niet echt iets eruit kunnen halen. Het schijnt zo te zijn dat bepaalde verslavingen uit de genen komt. Zoals alcoholisme, eetstoornis e.d. Ik geloof dat ik wel wat van ze mee heb gekregen. Maar het kan, het staat niet in de sterren geschreven dat het zo is. Hier gaat het goed. Heb dorst. Maar het is koopavond, dus haal mijn pakje sigaretten zo wel even bij de boekwinkel. Fijne avond! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden