Spring naar bijdragen

Dinsdag 2 juli 2013

Metijs

Aanbevolen berichten

het heeft trouwensook een naam: painbody. zijn PB noemen we dat. niet die van jou. als je het toelaat, wordt die PB gevoed. en het kost jou energie. hou het buiten jezelf, ik kan makkelijk praten maar dit heeft me echt enorm geholpen in mijn strijd met mijn toen agressieve puber. ik ging er letterlijk en figuurlijk aan onder door. omdat IK het toeliet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 62
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Das ist schwer, nicht?

Appie, even bijkomen en uitrusten, je loopt veel te hard :heart:

Goh toch wel lekker, dit weertje en dan richting vakantie zo zachtjes aan.

Deze week nog 1 lastig gesprek op lokatie en daarna kom ik de rest wel door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ff mosterd na de maaltijd doen :). Nancy en Litse bedankt voor jullie felicitaties! Ik ben hier niet zo vaak meer, want alles gaat gewoon goed. Geen terugvallen, uitglijders oid. En ben eigenlijk niet meer zo bezig met niet-drinken. Ik was al niet zo'n verteller op de dagdraad, ja en dan gaan er zo een paar maanden voorbij. Gisteren een hele leuke dag gehad! Ben nu 55 dus een echte senior :-D

Nogmaals bedankt!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Wij hebben vanmiddag weer in de tuin gewerkt en ontdekten dat we eikenprocessierupsen hebben. Het aan de gemeente melden is de eerste stap nu. Ik hoop dat ze een beetje snel komen, want maandag gaan ze aan de tuin beginnen. Lijkt me geen feest met die rupsen in de buurt.:$

Leuk Tuvalu dat je iets van jezelf laat horen. Helemaal dat het goed met je gaat! Daar ben ik echt blij mee voor je. :present:

@ Marcel: wel en nog niet jarig.;) Goede wensen zijn altijd welkom, dus ik doe de mijne erbij en dan vooral voor een succesvolle opname periode!

@ AR: sterkte met je zere rug. Wel voorzichtig blijven bewegen, hoor ik altijd.

Nu snel aan het eten!

Tot later.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

Vandaag niets gedronken en niet gerookt, 2 dagen.

Drinken 5 dagen, behalve 2 kleine glaasjes wijn bij een buurvrouw.

Ik kwam v.d. fys. ther. en zij stond in de voortuin met buurman, we noemen hem allemaal gewoon buurman, hij is 96 jaar en nog fit.

Hij was dan ook in zijn tuin aan het werk, dat is zijn hobby, hoewel hij niet veel meer kan zien.

Zijn buurvrouw stond ingespannen naar boven te kijken en Aagje wilde wel eens weten wat er zo boeiend was. Ze had een veer van een ransuil in haar hand en keek naar de boom in een andere voortuin.

Zij had de uil gespot en ik speurde ook de boom af en zag hem, maar dat was een andere. Er waren er dus 2, dat was leuk, zo maar in een straat. Ze vroeg of ik wat wilde drinken, zo kwam het dus. Maar na 2 glaasjes bracht ze resoluut de fles en de glazen weg. Dat is het voordeel als je de mensen om je heen vertelt dat je bezig bent je alcoholgebruik drastisch te verminderen.

Deze fys.ther. was heel anders en besteedde aandacht aan mijn hand, toevallig had ik daarom willen vragen.

's Morgens ben ik naar de HA geweest en die heeft mij doorverwezen naar de revalidatiearts. Ik wenste dat alles weer in orde was,

maar vannacht was weer 1 groot drama, ondanks melatonine, 2 paracetamol, na een uur ibuprofen en 3 uur later nog 1.

Zeer tegen mijn principe in, van een beetje pijn moet kunnen.

Bovendien hielp het niet, de hele nacht af en toe een hazeslaapje en veel pijn. En nog veel meer dromen. Overdag gaat het gelukkig veel beter.

Ben dan ook behoorlijk moe, maar ga dat niet meer wegdrinken, want uiteindelijk kost alc. ook veel energie.

Zo, me even melden op de rookmelder.

Fijne avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mooi Lidia

die 2 dagen:D

ja ook die 2 glaasjes tellen hoor.

Ik ben een Soothe-fan

eerlijk duurt het langst he

vooral naar jezelf.

Ik hoop dat je nu eindelijk

eens wat vooruitgang gaat merken

want dit duurt al met al veel te lang he.

Kom je ook 4 aug. naar Amsterdam?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou en of Lidia, alc. kost energie zeker als je een kater hebt. God als ik daar nog aan denk.:(

Knap hoor dat je het bij een paar glazen kunt houden.

Zo ik heb heerlijk gegeten. Een van m'n laatste kalfsbiestukjes. Morgen nog de andere en dan moet ik maar weer eens een kilo of 15 bestellen. dit is gezond vlees rechtstreeks van de boer. E 7,50 of zoiets, per kg. en dan alles ook rosbief en biefstuk. Das smullen hoor hé:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jane,

ja, zeg me maar de waarheid, je hebt gelijk.

Maar in 5 dagen 2 glaasjes is heel wat minder dan een (liter)fles per dag.

Die 2 dagen waren de rookvrije dagen en ik streef er niet naar om nooit meer te drinken, daarvoor is het stukje leven dat voor me ligt te kort. Beetje genieten is fijn, maar doorslaan het t/o gestelde en dat wil ik niet meer.

Wat zal ik een geld overhouden van mijn AOW-tje :D

Hoewel, dat zal wel opgaan aan de onverwachte gezondheidskosten.

Ik weet nog niet of ik kom, denk er wel over, maar ben een beetje huiverig geworden om vooruit te plannen. En ook niet zo'n held bij mensen die ik niet ken, hoewel.......

Het is niet ver voor mij, dus we zien wel tzt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje,

dat was niet zo moeilijk, ikkreeg gewoon niet meer en zorg er wel voor dat ik niets in huis heb.

Er is ook een buurman die me volgiet in de ijdele hoop op vul maar in wat. Dat/hij is een gevaar dat op de loer ligt als ik al gedronken heb en niet wil stoppen. Dus heb ik mezelf beloofd daar niet meer heen te gaan.

Ben trouwens boos op hem want hij heeft de videoband van mijn huwelijk doorgeknipt, zomaar, zonder overleg, terwijl ik erbij stond.

Die liep uit de cassette, dank zij zijn recorder, een heel oud ding.

Het erge is dat die band in de gevangenis in de tropen is opgenomen op het Amerikaanse systeem en het heeft heel wat voeten in de aarde gehad, a. om binnen te mogen filmen en b het om te zetten naar ons systeem.

Ik was werkelijk stomverbaasd. Die band is nog gebruikt in de Catherine show, haar sticker zit er nog op.

Mss was hij wel jaloers, de oude gek. O, dat mag mss niet, nou hij heeft het verdiend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Frummers,

Vroeger zou dit een prachtige dag zijn om een excuus te hebben me vol te laten lopen op een terras.

Nu is het gewoon een "prachtige dag!!":)

@Stientje

Ik weet niet wat voor werk je doet. Dus ik kan ook niet helpen zoeken naar een kaboutertje die je ff over dat dooie punt heen helpt.. Sterkte, wijsheid en creativiteit gewenst!!

@Wijffie

Tip:

Maandag: Bloemkool-soep

Dinsdag: Bloemkool-overschotel

Woensdag: Tot pap gekookte bloemkool

Donderdag: Frisse bloemkool-shake

Vrijdag: Bloemkoolroosjes in dipsaus.

Wedden dat die vent van je het komend weekend die bloemkool spontaan over de rand van het balkon flikkert? :)

@AR

Sterkte met ff ziek zijn. Ik hoop dat ze op je werk inderdaad zonder je kunnen. (Of ben je hersenchirurg of zo... :huh: )

@ MarcelK

Hé daar!! Breng terug al die slingers!! :angry:

@ Lidia

Wat een enge buurman heb jij!!

@Jopie

Een beetje water was vandaag wel goed geweest voor de tuin... hihi

Vanmiddag in de tuin gezeten.

Zonder drank zie je opeens dingen waar je anders geen oog voor hebt.

Best een leuke tuin, met vogeltjes, bloempjes, bijtjes...

Terras zonder drank = OK!!

Groet!

The Ice-man

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even hier een bakkie doen.

Wat een mooie dag.

Héél héél drukke, te drukke dagen achter de rug.

Wat 'moest' is goed gekomen vanmiddag.

Eindelijk eind van de middag even lekker in de tuin kunnen zitten, zonnetje was weg, maar toch, wat een luxe even.

Ik heb niet bijgelezen de afgelopen tijd.

Nu dus ook niet.

Ik wilde gewoon even vertellen hoe heerlijk het kan voelen als je iets hebt kunnen afronden wat 'zwaar op je schouders rust'..

Eén van de vele 'ietsen' die moeten worden aangepakt.

En die blijven drukken.

Maar vandaag heeft van mij voorlopig een gouden randje gekregen...

:rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond!

Sinds ik hier kom, op het forum, heb ik veel geleerd van jullie. Daar waar mijn leven 8 maanden geleden nog een grote stuurloze boel was, begon het in de afgelopen maanden vorm te krijgen. Het enige wat ik niet heb gedaan en waar ik ook niet goed in ben, wellicht te lui in ben, is ACTIE.

Ooit zei een ex tegen mij: "Madeleine kwam, Madeleine zag en Madeleine ging weer". De laatste tijd komt dat zinnetje steeds weer bij mij boven. Madeleine kwam op het forum, Madeleine zag een hele hoop, maar Madeleine pakte niet door. Te lui, teveel smoesjes, voornamelijk te weinig lef. En het is tijd geworden voor verandering, want zo ga ik niet oud worden.

Voor mezelf heb ik meerdere doelstellingen in elkaar gezet, die allemaal voor 1 september rond moeten zijn. Zo wil ik voor 1 september aan het werk zijn (vrijwilligerswerk/betaald werk), wil ik rond mijn streefgewicht zitten en dan wil ik ook zeggen dat het wéken geleden is dat ik een biertje heb gehad.

Ik word eind augustus 31 jaar en het is tijd om de kinderlijke ik aan de wilgen te hangen.

Waarom ik dit deel? Nou allereerst omdat ik veel aan het forum (dus jullie) te danken heb. En ten tweede omdat ik de komende maanden echt bezig wil met mij. Doorpakken. Wat inhoudt dat ik waarschijnlijk wel zal meelezen, maar minder zal reageren.

Ik wil gewoon op 1 september kunnen zeggen dat ik alles heb gehaald. En dat ik gelukkig ben en van die domme vage klachten af ben. Misschien zelfs met een relatie? Wie weet. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, ik was even bang dat je kwam vertellen dat je weer zou 'gaan' Madeleine....

Gelukkig niet dus.

Maar.... lieve dame.

Dat je wilt 'doorpakken' en met jezelf aan de slag gaat... Prima, dikke pluim.

Waarom het kinderlijke aan de wilgen hangen?

Als het goed is... blijft er altijd een stukje kind in je, echt.

Volwassen zijn... hm.. ach.....

Wat ik wel vind is ...

.... dat een mens zijn/haar verantwoordelijkheden moet leren nemen.

... dat het voor de meeste mensen prettig is om één en ander op een rijtje te hebben en dat mensen dat moet leren/doen.

... dan mensen hun best moeten doen 'zich goed te voelen'.

Madeleine, je geeft me het gevoel dat je bang bent om verder te gaan met leven.

Omdat je dan ouder wordt.

Omdat je dan verantwoordelijk moet gaan doen.

Omdat je dan een suf mens zou worden....

En dat alles wil je nog voor 1 september realiseren...

Dus eigenlijk een beetje stoppen met leven, met jong zijn, met kunnen genieten.

Madeleine toch......

Leeftijd heeft daar echt niet veel mee te maken hoor.

Je kunt zomaar ouder dan 50 worden en nog steeds jong zijn.

En ook nog één en ander op de rit hebben.

Madeleine... jonge blom...

Ga de boel op een rijtje zetten...

en ga genieten... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedeavond,

weet niet of het mag, dat ik het melt hier... maar helaas heb ik vanavond toch een wijntje gedronken...

mijn vriend kwam beetje frustie thuis..problemen met zijn werk..de auto..etc..hij kan zich goed uiten..ik heb dit nooit geleerd...

Ik kan er niet tegen als een ander zich rottig voelt..

ook kreeg ik een kaartje van mijn moeder met wat extra centjes..en daar heb ik oa een roseetje van gehaald...

voel me naar jullie nu zo slecht...

excuus.

ach morgen dan meer opnieuw beginnen of zo...

poterverdrie dikkels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Trijs,

Ik ben nu bijna 8 maanden van de drank af maar zou dagelijks punten kunnen opnoemen, verzinnen, om weer één maar liefst meer drankjes te pakken.

Een smoes is er altijd.

Wat me tegenhoudt is het akelige gevoel om toe te geven aan smoesjes, een andere rden om weer te gaan drinken is er niet.

Maak jezelf niets wijs, wees verstandig en denk eerst even na voor weer aan het eerste glas te gaan. En niet zoiets als "opnieuw beginnen of zo".

Lukt je vast wel, succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...