Spring naar bijdragen

Woensdag 31 juli 2013


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 71
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Middag mensen...

was ik weer even..

het gaat goed aan deze kant, al gaat het de laatste tijd met mn buik wat minder..maar rustig aan hoor.

ik ben lekker druk met mn nieuwe opvanghond... hij doet het ook super goed,

hij is heel leergierig en super lief.

Morgen ga ik 3 dagen met mn moeder naar Zuid Limburg.. gezellig met z'n tweetjes een hotelletje pakken

Zondag natuurlijk de meeting.. heerlijk zulke volle dagen.

ik heb er zin in!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen,

Eerste nachtdienst zit erop.

Net een uurtje wakker, maar voel me alles behalve uitgeslapen.

Echt nog moe en slaperig.

En dan moet ik NOG een nacht vannacht.

Na het avondeten, nog maar even op de bank gaan liggen dan.

De dienst zelf was niet verkeerd.

Wel bellen, die zeker 40 keer per nacht afgaan

Meestal niets aan de hand.

Systeem werkt op geluid, dus als er maar even gesnurkt wordt, gaat het af.

Ook iemand die niet kon slapen, en niet wist hoe ze moest liggen.

En maar bellen, ben er zeker 7 keer geweest.

Nou ja, geduld maar bewaren

Of, ze gaan zich midden in de nacht aankleden, en op bezoek, bij andere mensen die liggen te slapen!

Nou ja, wel lekker met de andere collega meegelopen vannacht.

Maar deze nacht, moet ik 2 afdelingen alleen doen

Kan altijd wel bellen in geval van nood.

Gelukkig totaal geen behoefte aan drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja wijfie,

Werk op de verpleegafdeling, met dementie.

Is zeker wennen, ben bang dat ik niet zo erg tegen die onregelmatig diensten kan.

Maar ja, er moet brood op de plank komen he.

Nu maar hopen, dat die antibiotica helpt bij je man he.

Nog even moed houden hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Rapi, ik heb toch veel bewondering voor je hoor,

je doet het toch allemaal maar!

Onregelmatige diensten ken ik niet, maar lijken me inderdaad behoorlijk zwaar.

Goed dat je dan 's middags nog even je rust neemt,

als dat kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag ben ik alleen naar Amsterdam geweest, ik moest wel,

ik moest een tentamen afleggen.

Ik was daar al twee keer eerder voor gezakt, maar nu dan eindelijk

GESLAAGD !!! Ik ben zo blij!

En gelukkig niet voor niets daarheen geweest met ov..

Mooie testcase ook, zie: ik kan het! Dus zondag gaat ook helemaal lukken,

zelfs een heel stuk dichterbij dan het VU voor mij, dus ik heb er

nu alle vertrouwen in!! Die rottige-rot-fobieën ook..( voor de nieuwen hier: ik heb een auto-vliegtuig-ov-fobietje..).

Maar goed, niet voor niets 4 jaar aan gewerkt, en het resultaat is er..

Nieuwe forummers: van harte welkom hier ook namens mij en veel

succes !! En sterkte waar nodig!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leek me eigenlijk als "gecontroleerd" drinker, wel leuk om op de meeting te zeggen ik heb al zolang niet gedronken. Gewoon vanuit solidariteit.

Het niet roken valt me zwaar dus ik dacht dit is een appeltje.

Maar echt niet! Nu ben ik er 24 uur per dag mee bezig terwijl dat met dat "gecontroleerde" drinken niet zo was.

Ik hoop nu dus dat ik het zo kan doortrekken als met het roken, en dat ik nu dus gewoon nooit meer ga drinken. Want blijkbaar is het daar de tijd voor, anders zou ik het nu niet zo moeilijk hebben.

Met het roken voelt voor mij als afzien, maar dat afzien zorgt ervoor dat ik niet rook, omdat ik het zonde vind om ergens in af te zien en dat later voor niks blijkt te zijn. Zodoende ben ik nu al 31 dagen nicotine vrij.

Nu ga ik met drinken ook afzien. Ben benieuwd of dat werkt. :)

En wat is afzien eigenlijk? Zo ontzettend stom en dom, weten dat je gezond en goed bezig bent met jezelf en toch zie je dat als afzien. Dat na 31 dagen de trek momenten nog steeds onverwacht en heftig binnen komen, dat vind ik afzien.

Maar ik ga door! Ben benieuwd waar het schip strand, want ben nog steeds niet overtuigd stopper, maar door dat afzien word ik dat wel veel meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, vind ik iig wel grappig! :D

Ik dacht, ik stop met roken als ik bij mijn werk weg ben. (Had best een stressy job)

Maar nu ben ik daar weg en inderdaad gestopt. Maar nou zorgt mijn omgeving wel voor stress ed. :D Was dus dom te denken dat ik het niet kon toen ik werkte, wat verzin je als verslaafde toch domme smoezen soms hè? Daarom moet ik eigenlijk gewoon lachen. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Spud,

Ik zie dit soort dingen ook vaak als afzien.

Belachelijk, verslaafde mind he,

Het helpt me wel eens, als ik mezelf voorstel als blij en vrolijk kind, van vroeger.

Vond ik het toen ook afzien, omdat ik niet rookte of dronk.?

Natuurlijk niet, had er net eens een besef van.

Dus zo kan het dus wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond lieve mensen.

Vandaag heerlijk gewerkt en weer veel gedaan. Er komen zoveel spullen bij ons waarvan de helft de vuiliscontainer in kan. Dat wordt dan allemaal ergens in kasten gepropt, bovenop elkaar en ik heb het uitgezocht en weer weg gedaan. Het is altijd erg spannend wat er allemaal tevoorschijn komt.:)

Zo nu plof ik op de bank, en kom af en toe wel ff kijken hiero.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, laat ze maar samen met al die andere vrijwilligers weten, dat het draait met jullie.

En dat ze jullie dus best mogen respecteren.

Toen ik vrijwilliger was op het asiel in Ehv, hebben wij een soort zelfde actie gehouden. We werden altijd afgezeken en ze vonden ons niks waard. Totdat we op een zaterdagmiddag inderdaad de puber zijn uit gaan hangen en met z´n allen zijn shoppen. Moesten ze ineens zelf gaan poetsen. Toen we de week erop weer kwamen waren ze eerst heel boos maar daarna een stuk vriendelijker. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Vandaag ben ik op een nieuwe pinpas voor mijn pleegzoon uit geweest. Het heeft veel voeten in aarde, maar er schijnt een oplossing in zicht te zijn. Duimen maar.

Vanmiddag met buurvrouw bezig geweest, onze vaste middag. Ik heb de hele dag al een zeer voorhoofd (van de ventilator op de slaapkamer?) en ben nu gaar, dus dat wordt niets op mijn kamer vanavond.

@ Rapi: dat verstoorde dag- en nachtritme van dementen valt niet mee. Mijn schoonmoeder had er ook last van. Ook geen tijdsbesef en vergeten dat ze al 6 keer gebeld hebben. Als je op zo'n afdeling werkt hoort het erbij. Ik wens je vannacht een rustige dienst.

@ Wijfie: ik duim dat de ontsteking van de kaak van manlief gauw over zal zijn.

@ Nance: je bent geweldig! Allereerst omdat je nu geslaagd bent en daarnaast nog dat je steeds beter tegen het ov kunt. Een bos bloemen voor je!

:D:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::D

@ Ice-man: :present:

@ WillemW: hou vol! Dat onrustige slapen hoort erbij. Wordt vanzelf beter!

@ Bollie: nu maar hopen dat ze je werk morgen niet teniet doen, zoals de vorige keer!

@ Lenie: fijn om je te lezen. Beroerd dat het nog niet veel beter gaat met je buik. Hoe me op de hoogte!

Nu aan het eten.

Ltrse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lytse,

Dat zou best eens kunnen, dat je last hebt van je hoofd door die ventilator.

Raampje open zetten dan maar?

En ja, het dag en nachtritme van dementerende is vaak helemaal verstoord, en hebben vaak geen tijdsbesef meer.

Dat is ook de reden dat we vannacht om 3.00 uur 2 mensen gewassen hebben.

Ook, om de dagdienst wat te ontlasten.

Toen ik hoorde, dat we dat gingen doen, vond ik het in eerste instantie heel zielig.

Maar uiteindelijk, sliep de een gewoon door, tijdens het wassen, en de ander was blij, dat ze weer fris was, en sliep daarna ook weer gewoon verder.

Dus zo zie je maar, lijkt dan erger dan dat het is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud als we vandaag met z'n allen aan het puberen waren gegaan was er geen haan die er naar gekraaid had. Er hoort iedere dag iemand van het bestuur aanwezig te zijn, dat is verplicht, maar er was niemand.:( Maar goed joh, meesten durven dat toch niet. En trouwens vorige week en vandaag was het best te pruimen hoor.

Ach Lytse er zijn bij ons zoveel stagiaires, en mensen met een taakstraf, en iedere keer komen er weer nieuwe en de oude vertrekken weer. Het is allemaal jong grut en je weet hoe dat gaat, dat heeft eigenlijk helemaal geen zin om de was op te vouwen of zo, of goed te poetsen of de dieren te verzorgen, dus dat gaat altijd met de franse slag, zeker als er geen toezicht op is.

Ik was vroeger zelf ook zo.

En rommel blijft het altijd. We moeten het er maar mee doen het is niet anders.:)

Ik hoop Rap. dat ze het een beetje schoon houden en er niet zo'n klerezooi van maken maar dat gaat het denk ik niet worden. Ik doe m'n best en als ik er geen zin meer in heb ga ik achter m'n naaimachine en sluit me voor de rotzooi af. Kan ik heel makkelijk hoor.

Heerlijk gevoel geeft dat hé als mensen weer blij zijn dat ze gewassen en schoon de nacht in gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: rapilos
Ja Spud,
Ik zie dit soort dingen ook vaak als afzien.
Belachelijk, verslaafde mind he,
Het helpt me wel eens, als ik mezelf voorstel als blij en vrolijk kind, van vroeger.
Vond ik het toen ook afzien, omdat ik niet rookte of dronk.?
Natuurlijk niet, had er net eens een besef van.
Dus zo kan het dus wel.quote>


Ja, zat ik nou vandaag ook net aan te denken...waar kon ik toen zo van genieten? Ook lekker ergens in een hoekje zitten met een mooi boek, kop chocolademelk. Of in de bus van school naar huis met mooi boek en klein zakje chips...wanneer was het de laatste x dat ik een mooi boek las? Moet ik echt weer gaan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...