Spring naar bijdragen

Dinsdag 1 oktober 2013


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 66
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik mis mijn ouders met de kerst, maar ik zit opgezadeld met een toffe familie en samen zetten we de traditie verder. Gezelligheid mag toch, en rituelen?

Kohtje, ik snap nu wat je bedoelt. Er zijn inderdaad verschillende manieren mogelijk om de feestdagen in te vullen. Met het maatschappelijke aspect bedoel ik vnl. dat je die dagen moeilijk kan negeren, al is het maar omdat de winkels dicht zijn. Het is zeker geen vereiste om je te conformeren.

Vorig jaar hebben wij oudjaar overigens gewoon thuis gevierd, met ons tweetjes. Dat is ook niet volgens de Belgische norm, die voorschrijft dat je moet uitgaan of minstens met vrienden vieren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Agnieta, laat nog eens doordringen waar het gebed om Kalmte, Moed en Wijsheid werkelijk over gaat.. Als je Kalmte vraagt om te aanvaarden wat je niet kunt veranderen en je wordt vervolgens boos omdat je niet kunt aanvaarden wat je niet kunt veranderen, dan klopt er iets niet.. ook logisch, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Agnieta, (:)+:heart:)

dat maak ik op uit het zinnetje "Allemaal "leuke"dagen waarop ik mijn zoon moet missen." Door dat "leuke" tussen aanhalingstekens en het woordje "moet"... Er spreekt verdriet uit, kan ik me goed voorstellen, hoor. Maar ik voel daar ook een boosheid in doorklinken.

En dan alles aanvaarden wat je vandaag hebt besloten, ook het stoppen van de oorlog om je kind, is in mijn beleving een tijdelijke oplossing. Morgen besluit je misschien weer anders.. Werkelijk aanvaarden gaat dieper, hoef je niet te besluiten maar alleen toe te laten.

Je vraagt Kalmte om te aanvaarden, eenmaal aanvaard krijg je Kalmte er gratis bij..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik probeer nog eens om me toe te voegen aan het dagpact voor de volgende 24 uur.

Ik hoop dat ik door onwetendheid deze maal geen mensen verwijder.

Originally posted by: acer

DAGPACT

Agnieta

Albert

Lytse

snoepie

miranda

Nadia

Ietjefietje

Acer

Tine

Pista,............allemaal een fijne dag gewenst.

T.a.v. Agnieta,

Wat fijn en wat verstandig dat je er nu voor kiest om de strijd los te laten.

Geen strijd leidt tot rust en bezinning.

Strijd, ongeacht of je wint of verliest, leidt tot onrust en stress en dat beste Agnieta zorgt dat de zucht naar drank de kop op steekt. Dus in die zin verlies je altijd.

Zoals in het taoisme wordt gezegd: Zie je leven als de rivier die stroomt tussen de oevers van verdriet aan de ene kant en van geluk aan de andere kant. Klamp je niet vast aan 1 van die oevers, maar laat je gaan. Vecht niet tegen de stroom maar laat je meedrijven.

Laat komen wat komt en laat gaan wat gaat.

Het begrijpen en toepassen van het K.M.W.- gebed van AA kan daarbij heel ondersteunend werken. Ik heb geprobeerd met je mee te denken. Dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:$

Agnieta,

Het belangrijkste voor je eigen gemoedsrust is dat je vrede met jezelf kan hebben. Mijn ervaring is dat dat het dichtst benaderd wordt door de realiteit te aanvaarden in al z'n facetten. Wat niet wil zeggen dat je niet meer strijdvaardig kan zijn. Maar dingen veranderen gaat het best vanuit een kalm hart, een kalm gemoed. Dan kun je dingen heel rustig aan buigen zonder ze te breken.

Ok, als afsluiter nu alleen een :present:, voordat het allemaal te onstuimig wordt..:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kunsie,

ik lees nu pas je bericht. Heb je nog wat kunnen slapen?

Het is herkenbaar wat je zegt. Men zegt wel eens dat je jezelf moet aanvaarden vooraleer je aan een relatie kan beginnen. Maar hoe moet dat dan? Want soms ga je net door een relatie jezelf leuker vinden? Zo wordt het een vicieuze cirkel.

Ik moet zeggen dat mijn man heel veel geduld met me heeft gehad. Hij bleef in mij geloven, en stilaan ben ik dat ook een beetje beginnen te doen.

Ik hoop van harte dat jij ook iemand ontmoet bij wie dat lukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agnieta,

Er spreekt kracht uit je verhaal hierboven.

Hou dat vast :heart:

Jen,

Dank je voor je reactie.

En ja, ik heb goed geslapen want ik had gedronken.

Daar wordt ik meestal somber, eenzaam en depressief van.

En dat is in mijn bericht van gisteravond terug te lezen.

En je hebt gelijk over die vicieuze circel.

Hoe kan je jezelf leuk vinden als je s'morgens met een kater in de spiegel kijkt?

En hoe kan ik van een ander verwachten dat die mij leuk vind dan?

De man waar het over ging was/is 14 jaar ouder dan mij en kon geen geduld op brengen denk ik.

Hij wilde mij in een maand tijd omturnen tot het perfecte plaatje, die hij zelf in zijn hoofd had.

Dus waarschijnlijk niet de geschikte partner voor mij.

Wel lief van jouw man dat hij in jouw bleef geloven en geduld genoeg had.

Je was het ook vast en zeker waard:present:

En ik ook wel denk ik, daar moet nog wel wat aan gewerkt worden;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Even een teken van leven geven.

Ik ben volop in ontwikkeling, hard aan het werk met mezelf.

Is fijn en uitdagend. En niet altijd gemakkelijk.

Ik ben eigenlijk mezelf aan het ontdekken, wie ben ik naast het moeder zijn.

Een hele ontdekkingsreis, zeker omdat ik altijd geleefd heb als een kameleon.

Sta nog steeds droog. Wel probeer ik wel eens mijn emoties weg te eten of ik probeer het lege gat in mezelf op te vullen met eten. Ik weet wel dat dit niet werkt, maar soms weet ik geen andere manier.

Ik lees hele mooie dingen, mensen die in proces zijn met zichzelf. Dit raakt me keer op keer.

Heb het goed met jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Agnieta voor je lieve reactie.

Bijna de eerste vraag van mijn psycholoog was: wat zijn jouw verlangens. Ze kon aan me zien dat die vraag nog nooit was gesteld en dat ik mezelf die vraag ook nooit heb gesteld. Dus die vraag al beantwoorden was een hele klus (als ik hebt al volledig heb beantwoord) en dan nog gaan voor mijn behoeftes. Pfff een hele klus, maar wel een die ik te doen heb.

Ene verslaving inruilen met een andere is vaak maar tijdelijk overigens.quote>

Die eetverslaving had ik eigenlijk al, op pure wilskracht kon ik hem een tijdje parkeren. Dat hij nu de kop weer opsteekt verbaast me ook niet. Ik kan het ook zien als iets tijdelijks; ik maak er voor mezelf niet zo'n probleem van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is mijn sterkste kant, voor andere zorgen.

In het verleden heeft een vriendin mij erop gewezen dat ik daar misschien ook aan verslaafd ben.

Ja, wie ben ik eigenlijk??

Ik zie een verdrietige vrouw in de spiegel.

Maar goed, ik ben niet depressief.

Ik geloof wel dat t goed komt, maar hoe?

In ieder geval neem ik vandaag de eerste niet!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond mensen,

Ik heb anderhalve week de katten van de buurman verzorgd i.v.m. vakantie, komt ie met een fles Roemeense wijn aanzetten. "Dracula". :P

Nou ik heb hem eerlijk verteld dat ik dus al een heeeeele tijd niets meer drink maar hem zal bewaren voor als mijn schoonzus komt.

Dat zou ik dus vroeger nooit gekund hebben. Dan was ie nu al lang en breed op geweest.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies Ietje.

Als je jezelf maar niet vergeet, want jij bent dus ook heel belangrijk.

En jij hebt nu eenmaal de aansturing over jezelf, en dus ook de verantwoordelijkheid voor je eigen welzijn.

Hier een best even heftige periode achter de rug.

Het is inmiddels duidelijk dat ik mijn baan hou.

Maar wat een emoties om me heen bij degenen die moeten vertrekken.

Situaties ook waarbij sommigen echt veel tegelijk voor de kiezen krijgen.

En de achterblijvers krijgen het natuurlijk extra druk, zo gaat dat dan.

Ook lastig.

Het zit nog in mijn hoofd, al die beelden.

Voor mezelf maar weer een nieuw evenwicht zien te vinden. En toch maar wat extra werken de komende tijd. Als ik me daartegen verzet word ik ook niet gelukkig.

Mijn zegeningen tellen. Die zijn er ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie, klopt wel deels.

Maar ik ben ook opgelucht en blij dat ik door mag.

Ik vertrouw erop dat de dingen gaan zoals ze moeten gaan.

Ik kan niet overzien wat voor wie het beste is.

De dingen schikken zich vanzelf zoals het op dat moment moet.

En wat wel of niet zwaar is voor wie, dat is ook niet altijd zomaar te bepalen.

En jij nog even doorbikkelen en daarna settelen in je nieuwe/oude omgeving. Ik wens je een fijne plek daar. Moedig ook van je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...