Spring naar bijdragen

zondag 6 sept

Gast Hannah1

Aanbevolen berichten

Originally posted by: Dylan
Vindt je partner het wel gezellig als je steeds teveel drinkt???quote>

Tegenargumenten schieten mij ook voldoende te binnen. Maar dat is nog geen antwoord op de (interessante) vraag van sunflower.quote>

Ja, goede vraag. Mijn ex-vriendin dronk helemaal niets, vond ik in het begin ook ongezellig ; nu ben ik gestopt, en begrijp haar een stuk beter. Beetje omgekeerde verhaal dus, maar ik herken veel, maar dan van mijn kant.
Ik moet ook eerlijk zijn: ik heb haar nooit verteld dat ik een probleem heb, maar ze weet wél dat ik van drinken houd. Maar goed, volgens mij wel om een andere reden uitgegaa.

Ik denk er nog even over na. Sterkte!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 145
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal,

Allereerst Jane en Adam van harte gefeliciteerd. Die dag van Jane zit wel goed. Hoe zal Adam de dag doorbrengen? Droog in ieder geval.

:moon::rose::heart::musicnote::moon::rose::heart::musicnote::moon::rose::heart::musicnote::moon::rose::heart::musicnote::moon::rose::heart::musicnote::moon::rose::heart::musicnote::moon::rose::heart::musicnote::moon::rose::heart::musicnote::moon::rose::heart::musicnote::moon::rose::heart::musicnote::moon::rose::heart::musicnote::moon::rose::heart::musicnote::moon::rose::heart::musicnote::moon::rose::heart::musicnote::moon::rose::heart::musicnote::moon::rose::heart::musicnote:

@ Witte: leuk om je hier weer te zien, terwijl ik er ook ben. Gaat het goed met je?

@ Sunflower: mijn man drinkt zelf nog steeds, wel met mate. Hij vond het eerst ook heel ongezellig als ik helemaal zou stoppen, ook als ik bij vrienden niets zou drinken en het was toch gezellig als we uit eten gingen enz. Helemaal stoppen zou me toch niet lukken, dacht hij.

Als je houdt van alcohol is elke reden goed genoeg om toch te blijven drinken, dus ik bleef minderaar.

Tot het stadium kwam dat ik dat minderen soms slechter vol kon houden en dan toch teveel dronk op zo'n dag. Dat ik dat de volgende keer niet meer zou doen, had hij al zo vaak gehoord en ik begon ook stiekem mijn glas bij te vullen als hij de kamer uit was e.d. Toen besefte hij dat ik inderdaad beter helemaal zou kunnen stoppen. Dat is nu de situatie. Dat betekent dat ik er tegen moet kunnen dat er een ingeschonken glas op de tafel staat, en hij even iets anders is gaan doen; dat er aangebroken flessen staan enz.

Ik ben voor mezelf heel hard: die zijn van hem en hij heeft geen problemen met drank en ik wel. Hij wil, vanwege diezelfde redenering, ook niet stoppen met drinken. Hij zegt: "Ik vind het lekker en ik heb er geen problemen mee, dus waarom zou ik?" Hij drinkt alleen één dag in de week niet, omdat dat gezonder is voor iedereen.

Nu ik helemaal gestopt ben, heeft het toch nog heel lang geduurd voordat hij er echt vertrouwen in kreeg. Hij was zo bang om weer teleurgesteld te worden en vond het zo vreselijk als ik teveel gedronken had.

Toen ik een jaar droog stond heb ik een mooie ring van hem gekregen!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. De kracht moet uit jezelf komen. Hij kan je niet tegenhouden als je echt wilt drinken en het is aan hem om te bepalen of hij ook wil stoppen voor jou.

Iets wat ik me ook voorgenomen heb is, niet op zijn drankgebruik te letten. Het is zíjn verantwoordelijkheid. De mensen van Al Anon raden dat aan aan partners van verslaafde, dus hij deed dat ook niet bij mij.

Na dit hele lange verhaal ga ik aan de slag. Tot later.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thnx Dylen

Ik heb in ieder geval besloten, dat hij het er maar mee heeft te doen. De relatie vriendschap+ en en nog wat meer is pas 5 maanden bezig. Dan moet ie maar een ander zoeken (zeg ik nu heel stoer, pfff).

De sociale verplichting om te drinken,begint mij hoe langer hoe meer tegen te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hots, die nachten he.

Ik heb me ook vaak goed geamuseerd als ik die aangeschoten doorbracht met mijn lief. Muziek hard, beetje dansen, beetje zwanzen. Of anders de rust van de stilte, lezen, dromen. Mijn leven nu is beter, maar ik zou liegen als ik niet toegaf dat ik het soms mis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Jane van harte gefeliciteerd.:present: en...

Many happy returns of the day.

En natuurlijk kan je Adam als Adammer zijnde niet overslaan.

Adam, onze in de luwte opererende droogstoppel.

Gewoon zo doorgaan kerel!

Adam ouwe knakker, maak er wat moois van. ;):)

Ook een groet aan het meissie.

Fijne dag.

Groet allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie,wijfie toch,

Ook ik kon een glimlach niet onderdrukken.

Maar..het is voor mij ook zo vreselijk herkenbaar.

Latex, zou precies hetzelfde kunnen doen.

Ik schaam me af en toe ook te pletter, hoe hij zich soms in het openbaar gedraagt.

Dat wordt erger, als hij niet lekker in zijn vel zit.

Dus..jouw J. is niet de enige die zich zo gedraagt.

Nou, maar even heel diep adem halen, dan he, en maar weer doorgaan:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eet ze Bollie,

Ja, alles goed.

Het hele weekeinde, latex geholpen, met opruimen en schoonmaken, want hij is verhuisd.

Nu weer lekker, in mijn eigen flatje, de rest mag hij zelf doen.

Maar die man heeft echt geen rust in zijn kont hoor.

Geen tel stil gezeten dit weekeinde.

Nou ja, hoop, dat volgend weekeinde wat rustiger wordt, en we weer eens een lekkere wandeling kunnen maken of zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie,

oude mensen worden ongegeneerd. Ik vrees dat je dat moet proberen te aanvaarden zijnde in de categorie "kan ik niet veranderen".

Kan je zo geen lijstje maken eigenlijk? Een lijstje van de dingen die je ergeren of ongelukkig maken, en dan aankruisen welke van deze zaken je kan veranderen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Mijn eerste groene pilletje zit er in. Dat geeft rust.

Een hoop denkwerk te doen. Gelulkig is mn leven nu stabiel.

Kadootje van heel hard aan mezelf werken.

Er zijn wel wat stresspunten maar niet onoverkomelijk.

Jane fijne dag vandaag, Lytse lief groetje xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn probleem met nachten, of laat ons zeggen de aantrekking die nachten (in combinatie met alcohol) op me uitoefenen, blijft me bezig houden.

Ik heb ook iets met de romantiek die ervan uitgaat. De eenzaam drinkende schrijver/dichter die geweldige meesterwerken maakt, dat soort dingen.

En iets heel persoonlijks: mijn oudste broer, de mens die ik in mijn leven het meest bewonderd hebt, dronk behoorlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...