Spring naar bijdragen

Woensdag 9 oktober 2013


Jen

Aanbevolen berichten

Goedemorgen

Ik ben er geweest op Texel

voor een intake

Het is daar wel mooi

wandelvriendelijke omgeving

Voor de rest hier, net weer aantal dagen pieken

Dus de tuin is om door een ringetje te halen

Nu weer regeldingen en

afspraken maken met rare mensen

die mij gaan helpen in het leven te passen

Work to do

Have a nice one

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net goedemiddag geworden.

Hier is volgens mij geen druppel gevallen. Yvonne, dit weer tot het voorjaar geeft een woestijn hier denk ik. Af en toe een buitje is hard nodig!

Ik hou ook van dat rustige herfstweer!

Ik heb net een verjaarskaart voor mijn "pleegkleinzoon" gepost. Hij wordt morgen vijf.

Voor de FB mensen: de foto's staan op mijn pagina (moeder is Thais). Ik ben pas op Facebook en heb nog niet iedereen ontdekt die ik van hier ken. Mocht je behoefte voelen, pb me dan eventjes.

Ik vind het heel opmerkelijk dat ik nu anders tegen kleine kinderen aankijk dan vroeger, toen onze vrienden kleine kinderen hadden. Nu zie ik veel meer hun ontwikkeling en hoe ze met elkaar omgaan.

@ Mark: goed gedaan! Het zou beroerd zijn als je vriendin straks terugkomt en jij hebt nog een alcoholprobleem. Hou je ons op de hoogte?

@ Aggie, o nee, Agnieta: we gaan er weer voor.

Het dagpact is eindelijk goed gekomen! Tine en Tsjeerd postten steeds tegelijk! :D

@ Hots: wat ben ik blij voor je. De 23e is nog te overzien. Kijk maar of je de psychiater nog wat nieuwe inzichten kan bijbrengen!;)

Ik vergat helemaal Sofie te feliciteren. Een grote bos bloemen voor je!

:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

Allemaal een mooie dag en tot later.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HTS, bang zijn mag. Maar écht: stoppen is de moeite waard. :heart:

Ik zie dat we naast Jopie tegenwoordig ook een Jopie01 hebben?

Vanavond ga ik naar de film met de alleengaandenclub. De film is nu uitverkocht, dus ik ben blij dat ik op tijd gereserveerd heb. En ik drink vanavond niet; ik ga voor de gezelligheid, niet voor de alcohol. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanochtend gewerkt van 7.00 tot 11.00.

Daarna "nuttige"dingen gedaan.

Sinds maandag weer gestopt met de alcohol.

Goed nagedacht, wat de reden toch steeds is van mijn onrust, en ontevredenheid, waardoor ik steeds weer ga drinken (of snoepen,veel eten).

Mezelf weinig waard vinden, en daar ook naar handelen.

Bijvoorbeeld door er slordig bij te lopen, mijn huis een beetje te verwaarlozen, niks leuks of duurs voor mezelf kopen, want dat ben ik toch niet waard is dan blijkbaar de onderliggende gedachten.

Dag 3 droog vandaag.

Schrijf elke dag in mijn agenda, iets leuks voor mezelf op.

B.v. voetenbadje, maskertje, herftstukje maken, leuk kledingstuk kopen,

kapper enz.

Daarnaast, ga ik ook iets doen, wat ik alsmaar uitstel, en niet doe, omdat ik ertegenop zie, omdat ik faalangst heb, onzeker ben, en bang ben afgewezen te worden.

Dus..Maandag vriendin gebeld, en een ander gemaild, om het wandelen weer op te pakken.

Reactie positief, dus goed gevoel.

Gisteren, naar verjaardag, nu eens niet met een zucht en kreun, maar leuk aangekleed, en belangstellend en vrolijk geweest op de verjaardag (ja,ja zonder drank).

Reactie, positief, dus weer goed gevoel.

Vandaag,

Opleiding weer opgepakt., en opgegeven voor praktijkdag Algemene vakken.

Gevoel, toch wel goed, zat me al zo lang dwars dat ik het eigenlijk toch zomaar had laten schieten.

Lang verhaal, maar ik probeer een beetje te delen, hoe ik nu omga, om niet te drinken.

Het komt heel vaak voort uit een soort gevoel van onvrede.

Waar komt dat vandaan, en hoe ga ik er dan mee om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heej, Jopie,

Wat goed zeg, ga je stoppen met roken!?

Hoe,?

Zomaar cold turkey, of heb je pleisters, medicijnen, of zoiets.

Ik ben 25 jaar geleden, met oud en nieuw gestopt.

Zonder hulpmiddelen, na ontelbare eerdere stoppogingen.

Ben tot op de dag van vandaag, dankbaar, dat het uiteindelijk is gelukt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...