Yvonne Geplaatst 14 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2013 Goede morgen luitjes. Even heel snel koffie en thee gezet, staan door te lopen nu. Heb me verslapen, dus ik duik gelijk de maar de douche in zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Johanna01 Geplaatst 14 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2013 Goedemorgen, Net de koffie op en ik ga me ook klaarmaken om naar het werk te gaan. Ik lees veel op het forum en het helpt me om vol te houden. Heb dit weekend veel trek gehad, maar ben trots dat ik niet heb gedronken. Vooral als ik dan ´s morgens wakker word, is dat een kado! Geen katerig gevoel. Lekker alle plannen voor die dag kunnen uitvoeren. Wat ik wel gek vind is dat de trek totaal niet minder is geworden, ook niet nadat ik al ruim drie weken niet drink! Jopie01 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 14 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2013 Goede morgen, gewoon werken dus. DAGPACT Albert Lytse Fijne dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Myriam9 Geplaatst 14 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2013 Jopie; Dat monstertje dat alcohol wil is stervende! Hij leeft van alc. daarom is jou trek in eerste instantie niet minder maar misschien wel erger! Hij wil die alc en wel zo vlug mogenlijk! Maar jij laat hem dood gaan door dit niet te drinken! spreek met jezelf af wanneer jij vind redelijkerwijs dat dat monstertje uitgedroogd is en dood is! Bij mij was dat met 8 weken. Dood was hij toen! Ga zo door, liefs Myriam Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2013 Goeie morgen mensen. Sowhat moest jij vandaag niet, of naar het ziekenhuis, of voor de uitslag naar de h.a. toe? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2013 goeiemorgen frummers. Sowy succes in het zkh, hopen dat het meevalt:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asje Geplaatst 14 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2013 Originally posted by: AlbertRemmoGoede morgen,gewoon werken dus.DAGPACTAlbertLytseAsjeFijne dagquote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asje Geplaatst 14 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2013 Goede morgen allemaal. Zit al weer rustig in de trein op weg naar mijn werk. Maandagmorgen altijd wat opstartproblemen. Myriam7, Ik was het al weer vergeten vd vorige keer dat het alcoholduiveltje een aantal weken nodig heeft om te sterven én dat hij in die weken dubbel zijn best doet om niet ten onder te gaan. Dus ik moet opletten en niet te overmoedig worden. Sowhat, Ben benieuwd wat het is. Succes!! Fijne dag allemaal en tot vanavond! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2013 sterkte meis desnoods maar vragen of de buren 112 bellen die hebben vast ook overlast, dan ben jij het een keer niet die belt;) ik mag weer spinnen fijne dag oftewel kom m zo goed mogelijk door:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 14 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2013 Myriam7 en Asje, pas op hoor.. dat alcoholduiveltje sterft niet als je alcoholist bent. Je kunt dat duiveltje in coma brengen door niet te drinken, zgn. coma-NIET-zuipen, maar je moet allert blijven.. op de meest onverwachte momenten kan hij/zij zomaar weer uit die coma ontwaken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asje Geplaatst 14 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2013 Kohtje, daar zal je wel gelijk in hebben want de vorige keer ben ik na ruim 5 jaar droog weer gaan drinken. Toch dat alcoholduiveltje!? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 14 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2013 Moggu lijsters, de laatste nacgt zit erop, heerlijk. Voor mij weekend, dus. Nadruk bij de huisarts leggen dat JIJ er zelf aan onderdoor gaat, W, lijkt me. Zitten zemet nog meer problemen. Razen en tieren anders maar. Hoe zou 't gaan als hij alleenstaand was, vraag ik me wel 's af. Heb op marktplaats idioot mooie schoenen gekocht, voor idioot weinig. Ga ze morgen halen, ben er nog blijer mee als met m'n bommeltjes, denk ik nu al. We zien. Hou 't zo droog als jullie willen, kransgenoten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 14 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2013 Goeiemorgen. Wijfie, ik hoop dat de dokter je kan helpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asje Geplaatst 14 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2013 Wijfie, Niet te begrijpen met zoveel hulpverleningsinstanties dat ze jullie gewoon allemaal in de kou laten staan! Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 14 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2013 Originally posted by: Asje de vorige keer ben ik na ruim 5 jaar droog weer gaan drinken. Toch dat alcoholduiveltje!?quote> Je beschermengeltje zal het niet geweest zijn, denk ik zo... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asje Geplaatst 14 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2013 Hihihihihihi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2013 Sowhat heel veel sterkte vandaag. Soms willen ze nog wel eens een beetje antwoord geven als je vraagt of alles goed is. Wijfie sterkte vandaag meid. Nou Haddie wat zal jij er mooi uit komen te zien zeg met die schoenen. ja As we moeten alert blijven de rest van ons leven. Die trek wordt wel minder hoor. Als we maar altijd de gedachte "nou kan ie wel weer"in de gate houden, dat zijn gevaarlijke gedachten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 14 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2013 Goedemorgen, Momenteel willoos, zaterdag en zondag op beide dagen een fles wijn gedronken. Vandaag fysieke arbeid om mijn gedachten te ordenen. Fijne dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2013 Wijfie ik herken dit zo ontzettend goed hé dat ze hem niet meer in dat ziekenhuis willen hebben. Mijn J. precies hetzelfde, die hebben ze ook uit het verpleegtehuis gezet omdat hij zich constant verzette. Ja en zolang hij zelf nog beslissingen kan nemen zal het erg moeilijk zijn om iets te doen tegen zijn wil. Moeilijk hoor meis. Ja en zolang jij er niet onderdoor bent gegaan, blijft het vaak maar door rommelen. Ik zou ook niet zo gauw weten wat je nu moet doen. Bij ons heeft op een gegeven moment de thuiszorg beslist dat J. weer naar het verpleegtehuis ging. Toen moest hij wel omdat ze hem thuis niet meer konden verzorgen. Het werd voor hun ook veel te zwaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 14 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2013 Dat begrijp ik goed wijfie, dat je zin hebt in alcohol. Hou je voor ogen dat je het helemààl niet meer gaat aankunnen als je nu drinkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 14 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2013 Wijfie, een oplossing voor jouw moeilijkheden wat betreft je omgaan met een (dood)zieke echtgenoot heb ik niet. Maar aangezien dit een Alcohol-de-baas forum is wil ik wel reageren op je laatste twee zinnetjes en je onderschrift. Om te beginnen dat laatste: Er is leven na de drank..... Helemaal waar. Dít is jouw leven na de drank. Maar vergeet niet dat dit leven, beter gezegd deze omstandigheden, er óók zouden zijn als je zou drinken. Je bent nu al zo'n beetje aan het eind van je Latijn, maar als je de moeilijkheden omtrent je zieke man ook nog onder invloed of afkickend zou moeten ondergaan, zou je voorbij het eind van je Latijn zijn en alle zorg en aandacht die je man van je nodig heeft niet meer kunnen geven. In ons gebruik en onze afkick zijn we vooral met onszelf bezig. Je doet nu wat je kunt doen, hulptroepen zoeken en inschakelen.. tot aan de wanhoop toe. Maar als jij nu toegeeft aan je verslaving, kun je dat niet meer doen. Dan wordt je man in plaats van een last een vijand. Een last is soms zwaar te dragen, maar door de liefde die je toont door het tóch maar te doen, ondanks veel gezucht, gesteun en gemopper, zie je dat je het nu toch al een hele tijd met hem "uithoudt". Dat je man erg met zichzelf bezig is, is niet zo gek. De behandeling die hij ondergaat is op z'n zachtst gezegd niet prettig en doet veel met zijn lijf en psyche. Maar zijdelings zal hij voelen dat er iemand naast hem staat (jij dus) die met zijn lot begaan is, die zich zorgen maakt om hem.. als dát zou wegvallen, als jíj dus zou wegvallen, door te gaan drinken, als je hem tot je vijand maakt, tja... doe hem én jezelf dat niet aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 14 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2013 Goeiemorgen akelei, je ziet er weer ravissant uit vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 14 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2013 Slechte dag? Hoe komt het? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 14 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2013 Zolang je nog met jezelf kan lachen akelei... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 14 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2013 Goedemorgen allemaal, @ Johanna, ik zie dat je naamwisseling erdoor is! Scheelt een hoop verwarring. Wat goed van je dat je de trek hebt weerstaan! Je wordt elke keer een beetje sterker. Echt. @ Joris: jammer joh. Was er iets bijzonders aan de hand? Vandaag knietjes afvegen en er weer vol tegenaan. Ik doe met je mee. @ Wijfie: zoals ik het lees, kan je niet meer doen dan je nu al doet. Wel rot dat je nu weer een vervangster krijgt, maar ze heeft ongetwijfeld inzage in J. 's dossier. Misschien moeten ze toch op de psychische kant van zijn toestand in gaan? Heeft dat medicijn van gisteren wat gedaan? Ik leef met je mee. @ Hallo Hannah. Hoe gaat het vandaag? @ Sowhat: wel fijn dat je direct al wat meer weet, ook al weet je nog niet wat ze eraan gaan doen. Heb je er eigenlijk pijn aan? @ Akelei: wil je qua kleur een tegenhanger aanbrengen voor de dag van gisteren? Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden