Gast A3 Geplaatst 21 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2013 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 21 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2013 Morgen A3, al heb ik de dagdraad van gisteren maar vluchtig doorgenomen begrijp ik denk wel waar wij dit uitgebreide ontbijt aan hebben te danken. Gezellig hoor! Mijn dag begint prima zo. Ik ga eerst maar eens lekker schranzen!!!!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 21 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2013 Nu het ontbijt is prima hoor A3 en ik laat me door het donker niet kisten. Ik ben weg met de hond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 21 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2013 Dank je A3, dat is nog eens fijn wakker worden en, het was al zo fijn, lekker fris en nuchter! dag 3 gaat beginnen... fijne dag voor allen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kastanje Geplaatst 21 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2013 Goedemorgen, Eerst maar eens een kop koffie, ben al een tijdje wakker na een beroerde nacht. Moet dus nog even bijkomen. Heb het goed vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tsjeerd Geplaatst 21 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2013 Originally posted by: A3Goedemorgen allen!Op speciaal verzoek vandaag een uitgebreid ontbijtbuffet met thee in vele smaken, koffie in vele soorten, warme en koude chocolademelk, melk en koude frisdranken en vruchtensappen naar behoefte.Daarnaast pannenkoekjes, toast, croissants, verschillende soorten roerei, gebakken tomaten, gebakken aardappeltjes, bloedworst, gekookte eieren, vier soorten kaas, zes soorten vleeswaren, vijf jams van eigen tuinvruchten, verse broodjes, müsli, crüsli, kwark, joghurt en vers fruit.quote> hahahahahahha! Dat bedacht ik mij net in bed ook al: eens lekker pesten hier en volledig over de top gaan . Ik mis nog Haggis, karnemelk en Nutella, geeft nix joh, neem ik zo wel mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 21 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2013 Morgen Agnieta, ben nog even hier om op je te reageren. Ik ben het met je eens dat je iemand niet moet vangen op dingen die hij of zij ooit gezegd heeft. Maar in dit geval was het iemand er helpen er aan te herinneren hoe diens toestand ooit was en hoopte daar nooit meer in terug te belanden. Jij en ik weten denk ik als wie dan ook wat een keertje drinken met je kan doen. En ik vind het dan ook alleen maar goed om iemand daar op te wijzen welke gevaren dat met zich meebrengt. Wat hij of zij daar mee doet is aan de persoon zelf. En soms moet men nog net iets dieper door het dal om dat te beseffen. En sommige mensen leren het nooit. Afgelopen week heb ik te horen gekregen dat 2 "kennisen" van mij zijn overleden. Bij toeval allebei een maagbloeding. Oorzaak alcohol. Een jonge vrouw van 38 en een man van 49 jaar. Allebei alleen thuis aangetroffen in een bloedbad nadat buren ze een tijd niet hadden gezien. Zo wil ik niet eindigen maar ik zeg nooit meer nooit omdat ik weet hoe duivels alcohol lange tijd in je brein blijft rondhangen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 21 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2013 Ook nog een goede morgen Dune, Kastanje, Marika en Tsjeerd. Nog liefhebbers voor het dagpact? Dagpact Albert Lytse Aicha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 21 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2013 Goede morgen fijne dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tsjeerd Geplaatst 21 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2013 Hoi Agnieska, ik begrijp nú wat je precies bedoelde gisteren mbt quoten. Het kan idd verkeerd vallen/uitpakken bij de desbetreffende persoon. Ik begrijp ook wat je schrijft over "persoonlijk verhaal quoten" ; vind dat heel netjes en fijn dat jij dáár over nadenkt. Volgens mij is the bottom line: de quote was steunend en helpend en naar MIJ toe gestuurd in de beste wil; IK was hier heel blij mee ; dus ze heeft MIJ goed ingeschat; IK heb mij hier aangemeld voor steun Aicha is volgens mij bezorgd over wat nou wél en niet done is hier; da's zeker ook erg o.k. Maarrrrrrrrrrrrrrrrrr: mag IK hier ook iets van vinden? Het gaat immers MIJ aan. En ikkeh = niet ontevreden . Zullen we dit onderwerp nou alsjeblieft laten liggen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 21 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2013 Goedemorgen luitjes. Heerlijk lang geslapen, helaas een pittige nachtmerrie aan het eind van de nacht, dus nog maar even verder wakker worden nu. En dat zal prima gaan met wat lekkernijen die op tafel staan. Om te beginnen met een beker koffie, heerlijk A3. En dan kom ik toch nog heel even terug op gisteren Agnieta. Zie nu dat je gisteren ook nog een opmerking had geplaatst dat je het zo niet had bedoeld. Hoe had je die sneren dan bedoeld over de koffie e.d.? En over nooit wat over mezelf vertellen en de aandacht willen afleiden? Ik kan ze niet anders verklaren dan als hatelijk bedoeld, gewoon lelijk. Op die quote kwam je nu terug. Je legt nu wél uit waarom je tegen een quote bent. Dat is iets wat ik jou in mijn reactie gisteravond ook had gevraagd. Simpel vertellen waarom je tegen de quote was. Iets quoten wat heel persoonlijk is en wat nog diezelfde dag is geschreven, ja, daar kan men het best voorzichtig mee zijn, het kan heel goed zijn dat die persoon een paar uur later zijn/haar verhaal eigenlijk toch niet op een openbaar forum wil hebben. Maar een quote van een oude uitspraak die door de oorspronkelijke schrijver ook nooit is gewijzigd... en die per slot van rekening nog is bedoeld om te helpen? Zie ik het bezwaar niet van in. Ook kom je terug op het feit dat ik nooit iets over mezelf vertel. "Nog erger zou ik het vinden als ik geqoute werd op deze manier door iemand die nooit eens verteld over zijn/ haar eigen gebruik. Voor mij zou dat voelen als bemoeienis van iemand die ik niet echt ken. " Nu beperk je het hierboven tot het feit dat ik nooit iets vertel over mijn eigen gebruik. Gisteren heb ik heel duidelijk verteld hoe het komt dat ik weinig over mezelf loslaat. Ik denk dat ik daarin heel duidelijk was. Ik je stukje hierboven heb je het over 'gebruik' en dat ik daar nooit iets over vertel. En dat dat reden zou moeten zijn om me niet te mengen in gesprekken over gebruiken. Dat ik daar nooit iets over zeg klopt niet, als het onderwerp op helemaal stoppen of op minderen komt geeft ik rustig aan dat ik een minderaar ben en dat dat goed gaat. Maar daar wordt minder over gesproken hier, een minderaar vertelt hier niet uitgebreid over zijn/haar goede ervaringen met het minderen. Aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant heel begrijpelijk en goed, zoiets kan een ander behoorlijk triggeren,. En daarbij: ik vertel dus niet makkelijk over wat er in mezelf leeft en omgaat Agnieta, maar dat verhaal hebben we al gehad dus. Zo simpel is het allemaal bij mij Agnieta. Ik reageer al zo min mogelijk op je. Want ik heb al langer het gevoel dat voor jou ben als een rode lap voor een stier. Na de vorige aanvaring waarin je mij ook dacht te moeten afbranden heb ik heel bewust er voor gekozen niet het gesprek met je meer aan te gaan. Dat is iets wat denk ik ook beter is. Maar bij dit soort aanvallen en zulke flauwe verklaringen.... dan kom ik daar inderdaad op terug en zeg ik wat ik er van vind. Want het raakt me dus wel degelijk. Zo, en dan nu kop koffie nummer twee, ben ik wel aan toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 21 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2013 Goeiemorgen frummers, een vroegertje hier. Jammer Von, dat je je zo onderuit gehaald voelt. Ik vond het ook hatelijke opmerkingen, en heb me al lang voorgenomen die links te laten liggen. Makkelijk praten zolang ze over een ander gaan. Dus ik begrijp jouw reactie volkomen. En soms is het gewoon goed je eens helemaal uit te spreken en dan je eigen dingen gewoon te blijven doen als dat goed voelt. Het is duidelijk dat de irritaties ergens anders zaten en misschien nog zitten. stof genoeg om mee aan het werk te gaan dus. Neem ik intussen nog een straffe bak. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 21 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2013 Good murning Sowhat en Jane... Ik kan me de bloedworst nog wel herinneren van toen ik heel klein was. Mijn moeder bakte ze dan in plakken. En dan met aardappen en rode kool. De rode kool vond ik vreselijk, maar de bloedworst was eigenlijk best lekker. Vrees dat de meesten hier dat niet met me eens zullen zijn, hahahaha. Ja Jane, het moest er even uit. En dan is het klaar ook en kan ik over tot de orde van de dag, zowel hier als irl Maar eerst die tweede bak koffie. .... en een beschuitje hagelslag om het af te leren... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 21 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2013 Ik las net Agnieta pas, (ik lees wel vaker van achteren naar voren) en snap het hele verhaal dus nu ook pas. Agnieta, je principes over quoten zijn de jouwe en die mag je schrijven. Je reactie naar Yvonne was ronduit hatelijk en dat beinvloedt de sfeer hier (on)behoorlijk. Tsjeerd kan gelukkig heel goed verwoorden wat het voor hem betekende dat Von dat deed. heerlijk he, zo'n forum, af en toe, net real life. En nu weer een real laatste bakkie voor nu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 21 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2013 Koffie op, beschuitje op... heb nog even staan dralen bij al dat lekkers van A3... maar toch maar niet. heb schitterende voornemens voor de komende week wat lijnen betreft. Kan ik niet op dag 1 al volkomen afhaken toch? Maar een wit bolletje met roerei.... Luitjes, ik sluit af, ik ga er een fijne dag van maken. Het is hier gelukkig weer droog. Vanmorgen de boel doen, heb ik vanmiddag vrij.... Doeidoei. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2013 Goeie morgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 21 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2013 Was al boven toen ik me realiseerde dat ik Joop vergeten ben, nou ja, niet vergeten maar vergeten een reactie te zetten. Ik weet niet of je vriendin vandaag de uitslag al krijgt Joop. Hoop eigenlijk maar van wel, je kunt het maar beter weten. Sterkte Joop. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 21 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2013 En nu weer als een haas terug naar boven.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ztiertje Geplaatst 21 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2013 En ik zeg ook een zeer goeie moggel allemaal , ik heb voorlopig weinig tot niks bijzonders te melden . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 21 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2013 Goede morgen, dat is nu es een ontbijt waar iemand mij zelfs om 5 h s ochtends mag wakker maken!!!! Jaja zelfs bloedworst, maar dan wel krokant gebakken in plakjes). (mis Tasseke, die kon s ochtends ook wel een steak aan) Sterkte met je vriendin Joop. btw, waar zit Igor? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 21 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2013 goede morgen. Deze draadmaakt me goed gezind. Goed ontbijten is belangrijk. Yvonne die weinig over zichzelf vertelt... het wekt mijn curiositeit. Maar het is haar goed recht. Punt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 21 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2013 Hoi Jen, zal ik eens een geheimpje verklappen? Ik heb Yvonne zelfs al in het echtgezien..... Ze is heel klein, weegt minstens 100 kilo, van al die broodjes s ochtends he, en omdat ze niet meer met igor naar de sportschool gaat. Verder is ze wel lief hoor, tja, die lange grijze haren, daar kan ze zelf niet aan doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 21 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2013 En oh ja Jen, nu las ik toch bijna verkeerd gisteren. Ik dacht dat het over de Felle ging ivm arrogant..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 21 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2013 Hihi. Hoe is het met jou en met de naamgenoot van onze vorige hond? Mijn wederhelft zit met een lumbago, en ik voel me een verpleegster... Ik maar denken dat ik een fris groen blaadje aan den haak had geslagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 21 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2013 Hoi. Ik kan ook wel zeggen dat ik niets bijzonders heb te melden, maar ik realiseer me dat het leven dat ik nu leid best wél bijzonder is voor een alcoholist als ik. Ik heb namelijk weer een dag niet gedronken en ook niet de behoefte om dat te gaan doen. Alcohol zal ik nooit de baas worden. Ervaring heeft me geleerd dat als ik alcohol tot me neem, alcohol binnen de kortste keren weer de baas over me wordt. Ik ben dankbaar dat ik een manier heb gevonden om de obsessie om te moeten drinken de baas te worden. Die obsessie om te moeten drinken kan ik bij me weghouden door mezelf actief te blijven "bestuderen". Niet alleen als alles lekker gaat, maar ook of júist als het niet lekker gaat. Niets is het waard om te gaan drinken, wordt wel eens gezegd. Dat klinkt zo simpel, maar is voor mij de eerste stelling die onderuitgehaald zal worden als ik denk een reden te hebben om wél te drinken... Okee... niets is het waard om te gaan drinken, maaaaaaarrrrrr nu...... Als dit door m'n hoofd gaat, dan is het de hoogste tijd om mezelf aan het werk te zetten. Om m'n denkpatroon onder de loep te nemen. Om de alcoholist in mezelf te herkennen, mezelf weer terug te denken in een aantal jaar geleden, om mijn denkfouten als denkfouten te zien en niet als rechtvaardiging om er maar eens eentje te nemen. Zolang ik dit kan en ook werkelijk dóe, ben ik in herstel. Zolang ik in herstel ben heb ik niets te vrezen. Gewoon best bijzonder dus eigenlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden