Spring naar bijdragen

Donderdag 31 oktober 2013

Yvonne

Aanbevolen berichten

@Fade, je kunt beter nu boodschappen doen, nu de trek nog

niet te hevig is. Drink veel water en zorg dat je iets in je maag

hebt kwa voedsel, voordat je booschappen gaat doen. En ga

liever niet naar je favoriete super, maar naar een onbekende

zodat je niet je lievelings drank ziet staan. Vermijd de bier

en wijn gangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 83
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Hoi FadeToNothing,

Ik heb zojuist je bericht gelezen op wie is wie.

Vannacht schreef ik een bericht in Ditjes Datjes dagdraad, jaarpact voor gevorderden.

De herkenning die ik bij jou zie is de koppeling met een psychische stoornis, de wanhoop en de eenzaamheid, als ik het zo mag verwoorden.

Hier worstel ik op dit moment ook mee. Ik zit bij mezelf uit te zoeken waar mijn innerlijke overtuiging zit om ook ECHT te stoppen uit overtuiging.

Destructie is voor mij bekend en ik wil het in mijn hoofd omzetten naar constructie.

Ik was afgelopen dinsdag gestopt met drinken maar heb het nu al weer moeilijk omdat ik ook meer aan drank moet denken door het forum hier.

Nogmaals: ik ben op zoek in mij zelf naar een stevigere diepere overtuiging. Eentje die niet zo snel omvalt. Een mentale instelling waarmee ik ook echt kan stoppen.

Nouja, in ieder geval weet je dat ik je verhaal gelezen heb :-)

Groetjes,

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap dat nog steeds niet. Wat maakt het nou uit of je al dan geen drank ziet staan?

Vanaf een bepaald moment/besluit hoort dat toch gewoon bij al die dingen in de supermarkt die je niet nodig hebt of kunt gebruiken? Blij toe want daar hoef ik dan geen geld voor uit te geven.

Niet met een lege maag of dorstig in een supermarkt rond gaan lopen lijkt me logisch. Maar dat geldt voor alle dingen. Niet speciaal drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dylan, het is een fysiologische feit dat als je in een beginstadium van

stoppen, wanneer je nog dagelijks last hebt trek, je bij beelden en zien

van drank hier een fysieke reactie op kunt verwachten. De receptoren

in je brein verwachten drank, en brengen je lichaamstemperatuur 'expres'

een graadje omlaag; Denk aan klamme handen en een droge (slikbewingen)

keel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan allemaal wel zijn Joris, maar je loopt met je volle verstand door een supermarkt. Wetend dat je geen drank nodig hebt. Einde verhaal.

Bovendien lijkt me dan juist een bekende supermarkt de voorkeur te verdienen. Daar weet je waar de drank staat en kun je dat (pad) over slaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: paul
(.....) Ik zit bij mezelf uit te zoeken waar mijn innerlijke overtuiging zit om ook ECHT te stoppen uit overtuiging.
Destructie is voor mij bekend en ik wil het in mijn hoofd omzetten naar constructie.
Ik was afgelopen dinsdag gestopt met drinken maar heb het nu al weer moeilijk omdat ik ook meer aan drank moet denken door het forum hier.
Nogmaals: ik ben op zoek in mij zelf naar een stevigere diepere overtuiging. Eentje die niet zo snel omvalt. Een mentale instelling waarmee ik ook echt kan stoppen.

quote>

...."De aanvaarding van onze persoonlijke machteloosheid wordt uiteindelijk de basis waarop we een nieuw, gelukkig en zinvol leven kunnen bouwen."

...."Zolang hij zichzelf niet nederig maakt, zal zijn nuchterheid - als die al bestond - zeer onzeker zijn."

...."Toen kregen we te horen dat, wat alcohol betreft, zelfvertrouwen uit den boze was; feitelijk een waar blok aan het been. Onze sponsors vertelden dat we het slachtoffer waren van een dwangvoorstelling, die zo indringend was dat geen enkele menselijke wilskracht deze kon doorbreken."

...."Vele minder wanhopigen probeerden AA, maar mislukten omdat ze het hopeloze van hun toestand niet konden toegeven."

...."Door de gesel van het alcoholisme worden we naar AA gedreven en daar ontdekken we de noodlottige aard van onze toestand. Pas dan, en dan alleen, kunnen we genoeg open staan en zijn we bereid om te luisteren zoals alleen stervenden dat kunnen. We zijn bereid om alles te doen wat de meedogenloze dwanggedachte van ons wegneemt."

Paul, zomaar wat citaatjes. Jawel, uit de AA literatuur. Bij AA zijn alcoholisten en hun problemen niet onbekend. AA heeft vele alcoholisten in het verleden en heden een nieuwe manier van leven geboden.

Deze citaatjes komen alleen nog maar uit Stap 1, waarin we erkennen dat we machteloos staan tegenover alcohol en dat ons leven stuurloos is geworden.

Een mentale instelling om echt te kunnen stoppen, niet alleen met drinken maar ook met alcohol-is-de-oplossing gericht denken kun je vinden in het programma van AA. Stap 1 doen is alleen nog maar het begin, het openzetten van je geest voor het veranderen van je leven. Als je een stevige en diepe overtuiging zoekt, zul je veel moeten veranderen. Daarbij bieden de overige 11 Stappen een prachtige leidraad.

Als een AA bijeenkomst (nog) niet aan de orde is kun je altijd via internet AA literatuur aanchaffen. Om de prijs van de literatuur hoef je het niet te laten. Geef jezelf een kans en lees op z'n minst wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ontneem niemand iets en wil dat ook helemaal niet, vandaar ook dat ik zeg: Met alle respect.

En de "boodschap", tsja, een ieder kan daar mee doen wat hij/zij wil. Ik heb me er zwaar in verdiept en kwam daarbij een aantal kardinale fouten tegen.

En net als met religie. Elke aanhanger zal roepen: de boodschap klopt etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yes Joris dat heb ik na het lezen van je berichtje gedaan hoe eerder de boodschappen gedaan zijn des te beter ook al is het nu al zo vroeg donker. Kwam onderweg wel op het "geniale" idee waarom haal ik nu niet eens alcoholvrij bier en dat heb ik gedaan

heb nu m'n favoriete biertje met een verwaarloosbaar percentage alcohol. Misschien is het spelen met vuur en is het net als seks met condoom vs zonder bij even gebrek aan een betere metafoor ^^ maar misschien helpt het tegen het zit tussen de oren idee

en een alternatief voor medicatie wil ook niet afhankelijk blijven van de pharmaceutische industrie en zie echt op tegen het weekend...

Ik heb daarnet ook eindelijk een lokale aa-groep gebeld hier kreeg een vriendelijke man aan de lijn die zei ja vanavond om 2000 kom maar langs zei die. Vanavond al ik loop nu echt te stressen wel of niet te gaan is wel heel snel nu meteen vandaag voelt

als op het allerlaatse moment een sollicitatie voor bereiden maar stel al jaren van alles en nog wat uit, "waarom vandaag doen wat je morgen ook nog kan uit stellen" zal ik gaan? Weet het ff niet eerlijk gezegd

@Paul je slaat de spijker echt op z'n kop dat is precies hoe ik me voel perfect samengevat. Bedankt voor het lezen jij ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paul,

Ik heb er ook een tijdje over gedaan om die knop oftewel motivatie echt om te krijgen.

Als het om motivatie gaat, die kwam bij mij door na die keren dat ik toch weer wat gedronken had, bij mezelf naar binnen te gaan.

Niet naar mijn verstand, maar naar mijn hart.

En te vragen: wat wil ik nou echt, diep van binnen.

Bij mij is het vooral dat ik mezelf wil zijn, mezelf mag zijn. Zonder drank.

Ik ging het helder zijn steeds meer waarderen en koesteren.

Dat laatste is denk ik ook belangrijk. Om te gaan voelen hoe fijn het is dat je niet meer hoeft. Dan gaat het steeds meer vanzelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kwam onderweg wel op het "geniale" idee waarom haal ik nu niet eens alcoholvrij bier en dat heb ik gedaan heb nu m'n favoriete biertje met een verwaarloosbaar percentage alcohol.quote>

Als het maar niet die 1,5% dingen zijn. Daar werd ik ooit, na een jaar droog, door iemand anders mee opgescheept en dat ging in mijn ogen prima.
Een stuk of drie ook wel zo op een avond of middag waarna ik op de "geniale" rekensom kwam dat als 3 daarvan goed ging ik ook wel één gewoon biertje kon. De rest laat zich raden.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

was normale tijd thuis, en heb nog even het 1 en ander gedaan op de pc.

TV gekeken want editie nl vind ik altijd wel leuk.

W gebeld zoals gewoonlijk.

Nu eten maken (uitsmijter)

Eten en bankhangen met Geer en Goor.

Het gaat zijn gang hier zonder drank.

Fijne avond nog en truste voor straks:lips:

tot morgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...